معرفی و دانلود کتاب کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون

عکس جلد کتاب کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون

بعد از طلاق پدر و مادر، اوضاع آمبر براون از همیشه آشفته‌تر شده. در کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون نوشته‌ی پائولا دانزیگر مطالعه می‌کنیم که پدر آمبر از پاریس برگشته و از طرفی، مامان آمبر در شرف ازدواج کردن است. در این میان، آمبر می‌خواهد مانند دوستانش گوش‌هایش را سوراخ کند، اما نمی‌داند دقیقاً باید از چه کسی برای این کار اجازه بگیرد...

درباره‌ی کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون

کتابی که پیش روی شماست، با نام من آمبر براون (I, Amber Brown) هشتمین مجلد از مجموعه‌ی آ مثل آمبر است. پائولا دانزیگر (Paula Danziger) خالق این مجموعه بوده و این اثر نخستین بار در سال 1999 به انتشار رسیده است. شما در این مجلد نیز شاهد ماجراهایی هستید که آمبر براون رقم می‌زند. دختری ده‌ساله که پدر و مادرش به‌تازگی از یکدیگر جدا شده‌اند و مادرش قصد دارد ازدواج کند. آنچه در ادامه می‌خوانیدمی‌کنید خلاصه‌ای از کتاب حاضر است. کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون از این قرار است که پدر آمبر براون به‌تازگی از پاریس برگشته تا در شهر آمبر زندگی کند. دل در دل آمبر نیست. مدام نگران است نکند آمدن بابا به شهر برای او مشکلاتی را به وجود بیاورد. مشکلاتی مشابه آنچه در تعطیلات روز شکرگذاری اتفاق افتاد. دوباره میان او و مادرش جنگ شود و آمبر بماند و صدای فریاد پدر و جیغ‌‌های مادرش.

معرفی و دانلود کتاب کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون

فعلاً مامان و بابای آمبر براون قراری با یکدیگر گذاشته‌اند. این‌که آمبر تعطیلات کریسمس را با مامان و نامزدش، مکس بگذراند و تعطیلات دیگر را با بابا. چراکه پدر هنوز آپارتمان مستقلی برای خودش ندارد و به همین دلیل است که آمبر فعلاً‌ با مادرش زندگی می‌کند و گاهی به دیدن پدرش می‌رود.

کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون با روایت احوالات آمبر آغاز می‌شود. آمبر مدام با خود می‌گوید: «من، آمبر براون، می‌توانم به اوضاع جدید عادت کنم و همه‌چیز را بپذیرم.» با این حال، اگر راستش را بخواهید، اغلب اوقات در این سرپرستی مشترک میان بابا و مامان اتفاقاتی رخ می‌دهد که هیچ برای آمبر خوش‌حال‌کننده نیست.

آمبر براون با این‌که می‌داند این ایده اصلاً ایده‌ی خوبی نیست، اما بعضی وقت‌ها، فقط بعضی وقت‌ها به این فکر می‌کند که کاش می‌شد پدر و مادرش باز هم با هم زندگی کنند. اما در واقعیت، تنها راهی که برای بازگرداندن آن دو به نظرش می‌رسید، چسباندنشان به یکدیگر با چسب دوقلو بود. مامان در این رابطه همیشه می‌گفت: «من و پدرت، با هم؟ حتی فکرش را هم نکن... این یک موقعیت بسیار سخت است. نه، بهتر است من پدرت را نبینم.»

کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون به این شکل ادامه می‌یابد تا این‌که آمبر براون تصمیمی می‌گیرد و آتش به هیزم پدر و مادرش اضافه می‌کند! ماجرا از این قرار است که دوتا از بهترین دوست‌های آمبر براون می‌خواهند گوش‌هایشان را سوراخ کنند، اما مامان آمبر به او اجازه نمی‌دهد. مادرش به او می‌گوید که باید تا دوازده‌سالگی صبر کند. آمبر سعی می‌کند اجازه‌ی گوش سوراخ کردن را از پدرش بگیرد، اما متأسفانه پدرش هیچ ایده‌ای ندارد چه اتفاقاتی در حال وقوع است.

سر آمبر براون واقعاً شروع کرده به درد گرفتن. با خودش فکر می‌کند اصلاً راهی نبود که مامانش جواب مثبت بدهد؟ برندی کالوین، یکی از بهترین دوستان آمبر در دنیا و کلی گرین، شاگرد جدید کلاس و دوست جدیدشان، تصمیم گرفته بودند کاری را انجام دهند که می‌دانستند آمبر دست‌کم تا دو سال دیگر قادر به انجام دادنش نیست.

در چنین شرایطی آمبر چه باید می‌کرد؟ از پدرش کمک می‌خواست یا سعی می‌کرد پدرش را راضی کند؟ پائولا دانزیگز در کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون به شما پاسخ می‌گوید. اگر دلتان می‌خواهد یکی از بهترین داستان‌های کودکانه درباره‌ی طلاق را بخوانید، کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون همه‌ی چیزی است که به آن نیاز دارید. این شما و این یک داستان آموزنده و درعین‌حال، بامزه.

گفتنی است کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون را فرمهر منجزی به زبان فارسی ترجمه کرده و گروه انتشاراتی افق آن را در دسترس کودکان و علاقه‌مندان به کتاب کودک قرار داده است. دیگر مجلدهای آ مثل آمبر را می‌توانید از اپلیکیشن یا وب‌سایت کتابراه تهیه کنید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ کودک آ مثل آمبر

پائولا دانزیگر در مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر (A is for Amber) داستان دختری به نام آمبر براون را به تصویر می‌کشد که به همراه دوست صمیمی‌اش، جاستین دانیلز اتفاقات خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را رقم می‌زنند. گفتنی‌ست پائولا دانزیگر داستان‌های این مجموعه را با الهام از زندگی خواهرزاده‌اش، کری دانزیگر به رشته‌ی تحریر در آورده است.

مجموعه‌ی آ مثل آمبر در پنج جلد منتشر شده است. مجلد اول آن در سال 2001 و آخرین جلد در سال 2004 در اختیار مخاطبان قرار گرفت. این مجموعه کتاب را فرمهر منجزی به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات افق عهده‌دار نشر آن بوده است. در ادامه نام پنج مجلد این مجموعه را به‌ترتیب ملاحظه می‌کنید: «آمبر و هدیه ی جشن تولد»، «آمبر و ماجراهای سفر»، «آمبر و شهربازی»، «آمبر و معلم جدید» و «آمبر و قانون‌های کلاس دوم».

بد نیست اشاره کنیم دانزیگر به سال 2004 روی در نقاب خاک در کشید، اما در سال 2012 و نزدیک به هشت سال بعد از مرگ او، به درخواست خواهرزاده‌اش، عناوین دیگری توسط دوستان صمیمی پائولا دانزیگر، «بروس کویل» و «الیزابت لوی» ذیل مجموعه‌ کتاب‌های آمبر براون تألیف و منتشر شدند.

در نکوداشت‌ کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون

  • آمبر براون از این‌که پدرش از پاریس برگشته خوشحال است و از طرفی نامزد مادرش را هم خیلی دوست دارد. اما حقیقت این است که داشتن دو خانواده برای آمبر براون واقعاً سخت است. حالا که پدرش در نزدیکی خانه‌ی آن‌ها خانه‌ای خریده، آمبر فهمیده که زندگی کردن در دو مکان نیز اصلاً آسان نیست. (وب‌سایت آمازون)

کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 4 تا 8ساله که به داستان‌های طنز و آموزنده علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون می‌خوانیم

من، آمبر براون، از کارى که انجام دادم تعجب مى‌کنم...در واقع به بابا دروغ نگفتم... اما تمام حقیقت را هم بهش نگفتم... اما واقعا واقعا دلم مى‌خواهد گوش‌هایم را سوراخ کنم... و او هم نگفت نه... و من دختر او هم هستم... و این یعنى من حداقل مى‌توانم یکى از گوش‌هایم را سوراخ کنم... و مامان فقط مى‌تواند نصف حد معمول عصبانى بشود، چون با سرپرستى مشترک، آن‌ها مرا تقسیم کرده‌اند و هر کدام فکر مى‌کنند مالک من هستند... بنابراین من فقط یکى از گوش‌هایم را که سهم اوست سوراخ مى‌کنم...

بابا در حال رانندگى از سرخوشى سر و صداهایى مى‌کرد. این سر و صداها را از وقتى کوچولو بودم شنیده بودم. سرش را به طرف من برگرداند و لبخند زد. من هم سر و صداهایى در آوردم و شروع به آواز خواندن کردم: «بزن برویم به طرف آبىِ وحشى.»

این قسمتى از آوازى بود که وقتى کوچولو بودم بابا برایم مى‌خواند... وقتى عادت داشت مرا تا بالاى سرش بلند کند. و من وانمود مى‌کردم یک هواپیما هستم.

هر دو با هم آواز مى‌خواندیم. این بخشى از ما بود... که به یاد آورده بودیم و الان انجامش مى‌دادیم. آواز خواندن را تمام کردیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون
نویسنده
مترجمفرمهر منجزی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-964-369-570-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون

برای دریافت کتاب کتاب آ مثل آمبر 8: من آمبر براون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.