معرفی و دانلود کتاب آتشی در خانه

عکس جلد کتاب آتشی در خانه
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آتشی در خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آتشی در خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آتشی در خانه

کتاب آتشی در خانه نوشتۀ کامیلا شمسی، یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین رمان‌های چند سال اخیر است که با پرداختن به موضوع مهاجرت سه خواهر و برادر پاکستانی به انگلیس، توانسته جایزه ادبیات داستانی «اورنج» را به خود اختصاص دهد. این رمان روایتی تلخ اما حقیقی از زندگی افرادی است که به علت دین و نژادشان از حقوق اولیه و طبیعی خود منع و بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند، بازجویی می‌شوند.

درباره رمان آتشی در خانه:

کامیلا شمسی (Kamila Shamsie) با الهام از یک نمایش‌نامه یونانی، داستان زندگی اسما، دختر پاکستانی تباری را روایت می‌کند که سال‌ها در انگلستان زندگی کرده و پس از مرگ مادر و بزرگ کردن خواهر و برادرش تصمیم به مهاجرت برای ادامۀ تحصیل در مقطع دکتری جامعه‌شناسی آمریکا می‌گیرد. اسما تحت فشار روانی شدیدی قرار می‌گیرد که همواره ترس از کنترل شدن دارد و این ترس بر تمامی زندگی او سایه می‌افکند. او در ادامۀ داستان و با پررنگ شدن نقش خواهر و برادرش با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود که بر جذابیت رمان می‌افزاید.

آنیکا خواهر اسما وارد رابطۀ عاشقانه‌ای با پسر نخست وزیر بریتانیا می‌شود و همین امر باعث تغییر زندگی آن‌ها می‌شود. برادر او پرویز که به پیروی از پدرشان که هیچ‌گاه او را ندیده‌اند، عضو گروه تروریستی داعش می‌شود و این تصمیم او دردسرهای غیرقابل تصوری برای خواهرانش به وجود می‌آورد. او در نهایت کشته می‌شود و اینکه پس از این حادثه، چه اتفاقاتی در انتظار اسما و آنیکاست، شما را به خواندن ادامۀ رمان آتشی در خانه (Home Fire) بیشتر ترغیب می‌کند.

این رمان بیانگر درد مشترکی میان همۀ مسلمانان جهان است که در صورت مهاجرت به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی باید با مشکلاتی بیش از سایر مهاجرین دست و پنجه نرم کنند.

افتخارات کتاب شگفت‌انگیز آتشی در خانه:

- برندۀ جایزه زنان در بخش داستان‌نویسی سال 2018
- نامزد جایزۀ Man booker prize سال 2017
- نامزد جایزۀ DSC ادبیات جنوب آسیا در سال 2018
- نامزد جایزه Goodreads Cholce سال 2017
- نامزد جایزه Costa Book در بخش رمان سال 2017
- نامزد جایزه Australian Book Industry
- نامزد نهایی جایزه ادبی بین‌المللی دوبلین 2019

نکوداشت‌های رمان آتشی در خانه:

- بی‌نقص و حیرت‌آور... اگر در حال مطالعه این کتاب باشید، به سختی می‌توانید آن را زمین بگذارید. «NPR»
- رمانی پر از لحظات خیره کننده و چند چرخش غافلگیر کننده... آتشی در خانه با نوعی ویرانی نابود کننده که از غم فراتر می‌رود، شعله‌ور می‌شود. «Washington Post»
- یک فاجعه یونانی برای دوران داعش... این اثر یک افسانه، اما بسیار صمیمی است. «Vogue»
- خیره کننده! بدون شک هر خواننده‌ای مسحور نثر شمسی خواهد شد و قطعاً عاشق این شخصیت‌های فراموش نشدنی خواهند شد. «Redbook Magazine»

کتاب آتشی در خانه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب شگفت‌انگیز به تمام کسانی که علاقمند به خواندن رمان‌های خارجی به ویژه آثاری با تم اجتماعی-سیاسی هستند، پیشنهاد می‌شود.

با کامیلا شمسی، نویسنده رمان آتشی در خانه بیشتر آشنا شویم:

کامیلا شمسی آگوست 1973 درخانواده‌ای روشن‌فکر و مرفه در کراچی متولد شد؛ او در همان شهر رشد کرد و به مدرسه گرامر کراچی رفت. سپس مدرک لیسانس نویسندگی خلاق را در کالج همیلتون اخذ کرد. او از همان سنین جوانی نویسندگی را به طور حرفه‌ای آغاز کرد و توانست نخستین رمان خود را در سن 25 سالگی به چاپ برساند. کامیلا در سال 1999 جایزه نخست‌وزیر را در بخش ادبیات از آن خود کرد. رمان دیگر او به نام «کارتوگرافی» مورد توجه بسیاری از منتقدان انگلیسی قرار گرفت. رمان بعدی او «آیات شکسته» توانست جایزه آکادمی ادبیات پاکستان را برایش رقم بزند. از دیگر افتخارات کامیلا می‌توان به حضور او لیست 20 نویسنده جوان انگلیسی و عضویتش در انجمن ادبیات سلطنتی بریتانیا اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آتشی در خانه می‌خوانیم:

درست فردای روزی که وارد امریکا شد هیرا شاه آپارتمان نقلی‌ای نشانش داد. صاحبخانه برای جبران نمای تیره‌و‌تار کابینت‌های توکار دائم به نورگیر سقف اشاره می‌کرد و وعدۀ رصد ستاره‌های دنباله‌دار و خسوف را به او می‌داد. اسما با خاطرۀ بازجویی فرودگاه هیترو که هنوز اعصاب و روانش را می‌آزرد، فقط به یک چیز می‌توانست فکر کند و آن هم ماهواره‌های جاسوسی توی آسمان بود که دور خانه‌اش می‌چرخیدند. کم مانده بود پیشنهاد این آپارتمان فسقلی را رد کند. اما پس از یک روز جست‌وجو فهمید توان پرداخت کرایۀ جایی بهتر از آن‌جا را ندارد، مگر این‌که دردسر زندگی با هم‌اتاقی را به جان بخرد. حالا تقریباً پس از گذشت ده هفته می‌توانست توی تختش لم بدهد و مطمئن باشد که می‌تواند بدون هیچ چشمِ مراقبی به تماشای آسمان بنشیند. چقدر حرکت چتربازها آرام به نظر می‌رسید. می‌گذشتند و ردی طلایی و قرمز از خود به جا می‌گذاشتند.

تقریباً در تمام طول تاریخ بشر کسانی که از آسمان به زمین نازل ‌شده بودند یا فرشته بودند یا خدا یا شیطان؛ مثلاً «ایکاروس» خدای جنگ را در حال سقوط می‌بینیم و پدرش «دایدالوس» را که به‌آرامی در پی نجات فرزندِ سرکش خود است. داشتن خصوصیت مشترک با انسان چه حسی ممکن است داشته باشد، آن هم زمانی که همۀ چشم‌ها در انتظار فرود چیزی اسطوره‌ای به آسمان دوخته شده؟ اسما عکسی از چتربازها گرفت و با این توضیح برای آنیکا فرستاد: «دلت می‌خواد یه روزی این رو امتحان ‌کنی؟» بعد از تخت بیرون آمد. حسی به او می‌گفت بهار زود از راه رسیده یا شاید فقط به‌خاطر آرامش حاکم بر اتاق این‌طور فکر می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آتشی در خانه
نویسنده
مترجمسولماز دولت زاده
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-6513-56-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آتشی در خانه

E H
۱۴۰۰/۲/۲
سلام
در مورد داعش و فریب جوانان اروپایی پاکستانی تبار است. اتفاقی که در لندن میفتد.
جذب با شیوه‌های سراسر فریب و روانشناسی شده و در نهایت پشیمانی و ترس و مرگ خود و خانواده شان.
فاطمه
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خوب بود کتابهای درباره مهاجرت وسختیهای ان
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آتشی در خانه

برای دریافت کتاب آتشی در خانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.