معرفی و دانلود کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی

عکس جلد کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی
قیمت:
۷۷۵۰۰ ۵۴,۲۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی

پیرز توردی در کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی ادامه‌ی ماجراجویی‌ها و تلاش‌های کستر برای نجات سیاره را پی می‌گیرد. در این مجلد می‌خوانیم که یک والِ بزرگ که حامل خبرهایی ناگوار است کستر را به کمک طلبیده و از او می‌خواهد گونه‌اش را حفظ کند. گفتنی‌ست مجموعه‌ی آخرین بازماندگان از جمله آثار پرفروش در انگلستان بوده و جلد دوم آن برنده‌ی جایزه‌ی گاردین شده است.

درباره‌ی کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی

اگر پیش‌تر مجلدی را از مجموعه‌ی آخرین بازماندگان، نوشته‌ی پیرز توردی (Piers Torday) مطالعه کرده باشید، بدون شک با کستر آشنا هستید. اگر نخستین بار است که به سراغ سه‌گانه‌ی نامبرده می‌آیید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از کتابِ اول آخرین بازماندگان شروع و مجلدها را به ترتیب مطالعه کنید. با این وجود، به‌طورمختصر توضیحاتی را برای افرادی که با کستر آشنایی ندارند، ارائه می‌دهیم تا بهتر بتوانید داستان کتاب منطقه‌ی آبی (The Wild Beyond) را پی بگیرید.

کستر دوازده‌ساله است و در مرکز حمایت از کودکان خاص زندگی می‌کند. مادرش از دنیا رفته و پدرش او را به این مرکز آورده. دکتر فردریکس، آقای رئیس مرکز، در توصیف این مکان به بچه‌ها چنین می‌گوید: «شما اینجایین چون خونواده‌هاتون شما رو اینجا فرستادن تا فراموشتون کنن. مدرسه‌هاتون دیگه تحمل شما رو نداشتن. برای همین از ما کمک خواستن. برای اینکه ما مراکز مخصوصی هستیم و می‌دونیم با موردهای خاصی مثل شما چی کار کنیم.»

معرفی و دانلود کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی

کستر در این مرکز گوشه‌گیر و تنهاست و سعی می‌کند تا جای ممکن با هیچ‌کس سخنی نگوید. او یک ویژگی فوق‌العاده دارد. البته خودش از این قدرت خارق‌العاده باخبر نیست و فکر می‌کند حتماً مشکلی پیدا کرده؛ کستر می‌تواند با حیوانات سخن بگوید.

در دو مجلد اول از مجموعه‌ی آخرین بازماندگان خواندیم که منطقه رو به نابودی رفته بود و همه‌ی حیوانات در حال انقراض بودند. در نهایت، کستر با توانایی ویژه‌ی خود توانست آخرین بازماندگان زمین را نجات دهد. حالا اوضاع کمی متعادل‌تر شده و همه کمی رنگِ آرامش دیده‌اند، تا این‌که وقوع ماجرایی، دوباره اوضاع را به هم می‌ریزد.

در میان حیواناتی که از مرگ نجات یافته‌اند، یک وال نیز بوده. حالا این وال بزرگ برگشته است تا خبرهایی را به کستر بدهد. کستر می‌بیند که موج‌های دایره‌شکلی در میان حوضچه‌ی براق روغن که رو‌ی آب را گرفته، تشکیل می‌شود. گرداب‌های کوچکی شکل می‌گیرند و به شکل برجستگی نقره‌ای‌رنگی درمی‌آیند و دوباره به موج تبدیل می‌شوند. یکهو، از وسط همین گودال، چیزی شبیه به لاشه‌ی غرق‌شده سر از آب بیرون می‌آورد، پشتش صاف و صیقلی و بزرگترین موجودی است که در دنیا می‌شود دید. والی عظیم از آب سر در می‌آورد. او خبری هولناک برای کستر دارد: اگر کستر به آن‌ها کمک نکند، برای همیشه نابود می‌شوند!

از طرفی دیگر، میان چهار برج، چیزی مثل یک بالن بزرگ بالا و پایین می‌رود. چیزی مانند گنبدی متحرک از جنس فلز براق که هیچ پنجره و در و نشانه‌ای روی آن دیده نمی‌شود. لحظه‌ای می‌لرزد و بعد متوقف می‌شود. انگار همیشه آن جا بوده و گویی اصلاً غیرعادی نیست. برای نجات کره‌ی زمین از ویرانی فقط یک راه باقی مانده و آن یافتن موشی باهوش است و تنها کستر می‌تواند او را پیدا کند! کستر باید قبل از آنکه خیلی دیر شود، کاری کند. شهرِ محاصره‌شده آسیب فراوانی دیده است، اما هنوز کاملاً ویران نشده. او باید به کمک موش دوباره زمین را بسازد!

خودتان را برای خداحافظی با کستر و ماجراجویی‌هایش آماده کنید. کتاب منطقه‌ی آبی آخرین کتاب از سه‌گانه‌ی آخرین بازماندگان است. آماده باشید تا اندوهی اجتناب‌ناپذیر سرتاپایتان را بعد از خواندن کتاب فرا بگیرد. اما هم‌زمان مطمئن باشید که آخرین کتاب این مجموعه نیز شما را راضی نگاه خواهد داشت. گفتنی‌ست کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی را مریم منتصرالدوله به فارسی برگردانده و انتشارات افق آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آخرین بازماندگان

مجموعه‌ی آخرین بازماندگان (The Last Wild Trilogy) سه‌گانه‌ای به قلم پیرز توردی است. شما در این مجموعه کتاب مخاطب داستان‌های پسری دوازده‌ساله به نام کستر (Kester) قرار می‌گیرید که دارای نیرویی خارق‌العاده است؛ نیرویی ویژه که حتی تصور آن دشوار به نظر می‌رسد. بااین‌حال، خودِ کستر از این نیروی کم‌نظیر بی‌خبر است!

روزی را تصور کنید که در آن همه‌ی حیوانات، گیاهان و محصولات کشاورزی از بین رفته‌‌اند. سبزیجات از فرط آلودگی غیرقابل‌استفاده باشند و همه‌چیز سهمیه‌بندی شود. اوضاع وحشتناکی است، مگر نه؟ شما فکر می‌کنید انسان‌ها در شرایطی از این قبیل دست به چه کارهایی می‌زنند؟ در مجموعه‌ی آخرین بازماندگان می‌خوانیم که کستر به آخرین موجودات بازمانده‌ی زمین قول داده تا به هر طریقی که شده از آن‌ها مراقبت کند. به نظرتان در این مسیر چه چالش‌هایی پیش روی اوست؟ آیا موفق می‌شود؟

سه مجلد ذیل مجموعه‌ی آخرین بازماندگان به انتشار رسیده‌اند که ما در ادامه به شکل اجمالی آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • ویروس چشم‌قرمز (The Last Wild)، کتاب اول: همه‌ی موجودات یکی پس از دیگری نابود می‌شوند. کستر به آن‌ها قول داده تا هر جور که شده، نگذارد از بین بروند، ‌اما حالا در مرکز نگهداری کودکان خاص گرفتار آمده و به نظر می‌رسد هیچ‌کاری از او ساخته نیست. گفتنی‌ست مجلد اول آخرین بازماندگان از کتاب‌های پرفروش در انگلستان است.
  • اتحاد سیاه‌دلان، (The Dark Wild) کتاب دوم: کستر فکر می‌کند کاری را که باید انجام داده و آخرین بازماندگان منطقه نجات یافته‌اند. همه‌چیز برای مدتی به روال عادی باز می‌گردد، تا اینکه صداهایی مشکوک از زیرزمین خانه‌ی کستر به گوش می‌رسد. این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی کتاب گاردین در سال 2014 شده است.
  • منطقه‌ی آبی، کتاب سوم: شهر از ویرانی نجات یافته، اما باز هم ماجراهای بسیاری در راه است. وال آبی نجات‌یافته، از اقیانوس خبرهایی را برای کستر آورده است.

گفتنی‌ست هر سه کتاب به همت مریم منتصرالدوله به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و انتشارات افق آن‌ها را به دست شما رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی

  • داستانی شگفت‌انگیز. (گاردین)
  • برای نسل جدید حیاتی است. (تایمز)
  • مبتکرانه، خنده‌دار، گریه‌آور. (ساندی تایمز)
  • خواندن آن را به شدت توصیه می‌کنیم. (تایمز)
  • عجیب و درعین‌حال خردمندانه! (نیویورک پُست)
  • عالی. (اوا ایبوتسون، نویسنده‌ی کتاب‌های کودک)
  • پر از تعلیق. (کاترین راندل نویسنده و پژوهشگر انگلیسی)
  • عالی... خلاقانه. (اُاین کالفر، نویسنده‌ی رمان‌های آرتمیس فاول)
  • کتابی مملو از نوآوری، حرکت و جذابیت. (فرانک بویس، نویسنده‌ی رمان میلیون‌ها)
  • یک ماجراجویی بسیار عالی با شخصیت‌هایی زنده و پیامی شورانگیز. (فایننشال تایمز)
  • فراموش‌ناشدنی، کم‌نظیر و نفس‌گیر. (فرانچسکا سایمون، نویسنده‌ی مجموعه‌ی هِنری زلزله)
  • یک ماجراجویی هیجان‌انگیز برای طرفداران رولد دال، دیوید والیامز و کاترین راندل. (آمازون)

کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب منطقه‌ی آبی به طرفداران مجموعه‌ی آخرین بازماندگان پیشنهاد می‌شود. اگر از مطالعه‌ی داستان‌های تخیلی و ماجراجویانه لذت می‌برید، از این کتاب غافل نشوید.

در بخشی از کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی می‌خوانیم

نمی‌دانم کی متوجه می‌شوم که همه‌چیز در حال لرزش است. لیوانی که سروته روی وزغ قرار گرفته، تکان‌تکان می‌خورد. وزغ روی صندلی پولی برمی‌گردد. اما فقط لیوان نیست که تکان می‌خورد بلکه میز هم می‌لرزد. صندلی‌ها روی زمین تکان‌تکان می‌خورند. ایستادن برایم سخت است، حالا دیگر حرف زدن مهم نیست چون همه‌ی سالن در حال تکان خوردن است. بالای سرمان چلچراغ تکان می‌خورد طوری که نگرانم هر لحظه روی سرمان بیفتد. لیوان قبل از اینکه روی زمین بیفتد و بشکند، دوباره تکان می‌خورد. پرده‌های چرک سالن هم پاره و نقش بر زمین می‌شوند. اسکولدیس رو به فنلا می‌گوید: «اه، صورت‌شیشه‌ای لعنتی، خیلی لفتش دادیم.» رویش را به سمت پنجره می‌کند: «خیلی لفتش دادی تا این بچه‌های شرور رو جمع کنی. آقای استون بیشتر از این نمی‌تونه صبر کنه. این سیاره‌ی پیر بیشتر از این نمی‌تونه صبر کنه. عملیات شروع شده.»

کوتوله می‌گوید: «لعنتی تازه داشتم لذت می‌بردم.» فنلا جواب نمی‌دهد. مثل همه‌ی ما رویش را به سمت دیوار شیشه‌ای برمی‌گرداند و از پنجره به سمت آب‌های نقره‌فام بیرون و افق تاریک نگاه می‌کند. آسمان حتی از زمانی که حشرات پرسروصدا، تاریکش کرده بودند، تاریک‌تر شده است. یارانم، زنبورها، سنجاقک‌ها و پروانه‌ها همه در آسمان‌اند. اما چطور خبردار شده‌اند؟ اما فقط حشرات نیستند. یک بار دیگر خیابان‌ها پر از حیوانات شده است. امشب شبی است که زمین یک بار دیگر همه را دور هم جمع کرده است. با این تفاوت که الان خطری تهدیدشان نمی‌کند. همه در حال جنب‌و‌جوش‌اند. گرگ‌ها و گوزن روی سروکله‌ی هم می‌پرند. سنجاب‌ها از روی صندوق‌های پست به روی چراغ‌ خیابان‌ها می‌پرند. هیچ‌یک مقصد مشخصی ندارند. انگار همه رم کرده‌اند. سعی می‌کنم صدایشان بزنم اما از آن‌طرف رودخانه صدایم را نمی‌شنوند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: اکنون یک رویا
بخش اول: چیزی درون آب
بخش دوم: برج‌های شیشه‌ای
بخش سوم: نوُا همان آینده است
بخش چهارم: جزیره‌ی دورافتاده
بخش پنجم: اتفاق ناخوشایند
بخش ششم: فراسوی زمین
داستان من از اینجا‌ آغاز می‌شود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی
نویسنده
مترجممریم منتصرالدوله
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-600-353876-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۷۷۵۰۰ ۵۴,۲۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی

برای دریافت کتاب آخرین بازماندگان 3: منطقه آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.