معرفی و دانلود کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز

عکس جلد کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز

کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز‌ هشت داستان کوتاه به قلم سر آرتور کانن دویل، نویسنده و پزشک انگلیسی را شامل می‌شود. نویسنده در این مجموعه داستان کوتاه، کارآگاهِ خردمند و محبوبش را با انگیزه‌ای روبه‌رو می‌کند تا از دوران بازنشستگی خود بیرون بیاید و دوباره به حل معماهای پیچیده‌ی جنایی بپردازد.

درباره‌ی کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز

کمتر کسی است که مخاطب ادبیات و سینما باشد، اما شرلوک هولمز (Sherlock Holmes) را نشناسد. هر کس با هر سلیقه‌ای حداقل چند بار نام او را شنیده است. تصویر شرلوک هولمز با آن کلاه کج، پیپ و ذره‌بین، در اذهان بسیاری از مردم در سرتاسر جهان ثبت شده است. گینس لقبِ «شناخته‌شده‌ترین شخصیت ساختگی» را به این مخلوقِ سر آرتور کانن دویل (Sir Arthur Ignatius Conan Doyle) بخشیده است. جالب اینکه این شخصیت توسط پزشکی انگلیسی آفریده شد که فقط می‌خواست از راه نویسندگی درآمد بیشتری کسب کند. او توانست با نگارش 4 رمان و بالغ بر 50 داستان کوتاه با شخصیتِ ثابتِ شرلوک، به شهرتی جهانی دست یابد.

سر آرتور کانن دویل در ابتدای راه، اولین رمانش را در مجله‌ای ارزان‌قیمت به چاپ رساند، اما در مدت زمانی کوتاه به محبوبیت زیادی دست یافت و امروزه داستان‌های او به 106 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. کانن دویل شخصیتِ آثارش را از روی استاد دانشگاهش، جوزف بل ساخت؛ کسی که عمده‌ی شهرتش را مدیون شخصیت شرلوک هولمز است. شرلوک یک کارآگاه – مشاورِ ساکن انگلستان است که هوش و شهودِ فوق‌العاده‌اش از او فردی توانمند ساخته. شخصیت هولمز در تمام داستان و رمان‌ها آن‌قدر زنده ترسیم شده که بسیاری او را شخصیتی واقعی می‌پندارند.

معرفی و دانلود کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز

کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز (His Last Bow) مجموعه‌ای از هشت داستان کوتاه است که تا سال 1917 به چاپ رسیده‌اند. برخی از این داستان‌ها عبارتند از: «ماجرای عمارت ویستریا»، «ماجرای جعبه‌ی مقوایی»، «ماجرای حلقه‌ی سرخ» و «ماجرای نقشه‌های بروس پارتینگتون».

ماجرای کلبه‌ی ویستریا، داستانی دو بخشی است که در مجله‌ی «استرند» در سپتامبر سال 1908 به چاپ درآمد. از نکات جالب توجه داستان، اشاره‌ی دویل به کشوری خیالی به نام سان پدروست که مردم آن به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. نکته‌ی جالب دیگر اینکه در بین پنجاه‌و‌شش داستان کوتاه و چهار رمان شرلوک هولمز، این تنها داستانی است که کارآگاه پلیس همانند هولمز (منتها با روش‌هایی متفاوت) از هوش بالایی برخوردار است و پرونده را حل می‌کند.

داستان جعبه‌ی مقوایی در ژانویه 1892 در مجله‌ی «استرند» به‌چاپ رسید و به شرح ماجرایی در سال 1888 می‌پردازد. منتقدان این داستان را یکی از بهترین آثار دویل می‌دانند. جنایت جاری در این داستان در میان باقی داستان‌های مجموعه، یکی از وحشتناک‌ترین و تیره‌ترین‌ جنایت‌ها در نوع خود است. داستان حلقه‌ی سرخ در مارس 1911 در مجله‌ی «استرند» به چاپ رسید و به شرح ماجرای یک باند مافیایی ایتالیایی در آمریکا در سال 1902 می‌پردازد. نگارش این داستان قبل از ظهور تبهکاران واقعی ایتالیایی در آمریکا بود.

داستان نقشه‌های بروس‌ پارتینگتون در دسامبر سال 1908 در مجله‌ی «استرند» به چاپ رسید و به شرح سرقت نقشه‌های فنی یک زیردریایی در انگلستان در سال 1895 می‌پردازد. موضوع جالب‌توجه داستان، حضور برادر هولمز است. مایکرافت، برادر بزرگ‌تر هولمز، تنها در چهار داستان حضور دارد و در میان این چهار داستان، تنها در دو داستان حضور فعال دارد که یکی از آن‌ها داستان نقشه‌های بروس‌ پارتینگتون ‌است. اطلاعات مربوط به وی در این داستان تا حدودی روشن‌تر از پیش می‌گردد و خوانندگان درمی‌یابند که پست دولتی مایکرافت از آنچه پیش‌تر بیان شده، پراهمیت‌تر و معادل دولت انگلستان است! قابل ذکر است که این داستان، از اولین داستان‌های جاسوسی ادبیات جهان نیز به‌شمار می‌رود.

شرلوک این‌بار هم در کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز بسیاری از پرونده‌های مروبط به جنایت و سرقت را با هوشمندی تمام حل می‌کند. او درحالی‌که در دوران بازنشستگی خود در مزرعه‌ای با کتاب‌ها و زنبورهایش سرگرم است و با روماتیسم دست‌وپنجه نرم می‌کند، با آغاز جنگ انگلستان و آلمان، آخرین خدمت خود را به کشورش انجام می‌دهد و آخرین برگ خود را رو می‌کند. این اثر معمایی با ترجمه‌ی نوید فرخی از سوی نشر گویا در کتابراه قابل مطالعه است.

نکوداشت‌های کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز

  • آرتور کانن دویل می‌دانسته چگونه هولمز را نسبت به تغییر شرایط سیاسی آگاه و هوشیار نگه دارد. (لایبرری ژورنال)
  • شرلوک هولمزِ تیزبین و شوخ‌طبع مثل همیشه به‌خوبی به تصویر کشیده شده است. (AudioFile)

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز

اولین اقتباسی که هر هشت داستانِ کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز را دربرمی‌گیرد، فیلمی سیاه‌وسفید و صامت به نام شرلوک هولمز است که در سه قسمتِ سریالی بین سال‌های 1921 تا 1923 به اکران درآمده است. همچنین سریال رادیوییِ ماجراهای شرلوک هولمز (The Adventures of Sherlock Holmes) که در سال‌های 1930 تا 1936 پخش می‌شده است، همه‌ی داستان‌های این مجموعه را مورد اقتباس قرار داده.

داستان‌های این کتاب باری دیگر برای مجموعه‌ای تلویزیونی که در کمپانی گرانادا تولید شده و همچنین برای سریالی رادیویی محصول سال‌های 2005 تا 2016، اقتباس شده‌اند. نسخه‌ی تلویزیونی گرانادا با بازی جرمی برت تا حد زیادی به داستان‌ها وفادار بوده است.

کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز برای چه کسانی مناسب است؟

این مجموعه داستان برای طرفداران همیشگیِ شرلوک هولمز، شگفتی‌های فراوانی به همراه دارد. حتی اگر تابه‌حال اثری از شرلوک هولمز نخوانده‌اید، از داستان‌های جنایی و معمایی این مجموعه لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز می‌خوانیم

به این ترتیب، اولین فصل تحقیقاتم در آنجا به اتمام رسید. فصل دوم کارم را به مقصد بعدی لیدی فرانسس کارفکس اختصاص دادم. به‌نظر می‌رسید او مخصوصاً می‌خواست ردی از خود به‌جا نگذارد، و پنهان‌کاری لیدی این نظریه را تائید می‌کرد. او از مسیر فرعی عبور کرده و حاضر نشده چمدانش برای سفر به بادِن‌ در انظار عمومی باز شود و برچسب بخورد. در مسیر فرعی، چشمه‌ی آب‌معدنی قرار داشت. این‌ها حداکثر اطلاعاتی بود که مسئول محلی پخت غذا می‌دانست. نتایج پربارم را برای هولمز فرستادم اما او در پاسخ، توصیه‌ای نیمه طنز مخابره کرد. سپس به بادِن رفتم.

در بادِن پیگیری رد لیدی‌ کار سختی نبود. لیدی فرانسس دو هفته در انگلیسچر‌هاف اقامت داشت. او در آنجا با دکتر اشلزینگر، مُبلغی مذهبی، و همسرش آشنا شده بود. آن‌ها از جنوب آمریکا آمده بودند. لیدی، مثل اکثر بانوان تنها، آسایش و آرامشش را در مذهب پیدا کرده بود. خصوصیات والایِ شخصیتیِ دکتر اشلزینگر عمیقاً لیدی فرانسس را تحت تأثیر قرار داده بود. دکتر اشلزینگر مردی زاهد و پارسا بود و با وجود گذراندن دوره‌ی درمانی، از انجام رسالتش کوتاهی نمی‌کرد. لیدی فرانسس هم در پرستاری از این قدیس به خانم اشلزینگر کمک کرده بود.‌ مدیر آنجا تعریف کرد‌ دکتر اشلزینگر هر روز روی یک صندلی راحتی می‌نشست و اوقاتش را همراه با دو خانم که از دو سمت مراقبش بودند، در ایوان می‌گذراند. دکتر اشلزینگر مشغول نگارش رساله‌ای در ارتباط با نقشه‌ی جزیره‌ی مقدس با رجوع به کتاب پادشاهی اسمعیلیه بود. در پایان وقتی تقریباً سلامتی‌اش را به‌دست آورد، او و همسرش به همراه لیدی فرانسس عازم لندن شده بودند. از آن موقع، سه هفته می‌گذرد و مدیر چیزی دیگری در مورد لیدی نشنیده. دکتر اشلزینگر هزینه‌ی اقامت همه‌ی آن‌ها را قبل از خروج پرداخت کرده بود. ظاهراً در اینجا بود که مری با ناراحتی و اشک‌ریزان، از لیدی جدا شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ماجرای عمارت ویستریا
ماجرای جعبه‌ی مقوایی
ماجرای حلقه‌ی سرخ
ماجرای نقشه‌های بروس پارتینگتون
ماجرای کارآگاه محتضر
ماجرای ناپدید شدن لیدی فرانسس کارفکس
ماجرای پای شیطان
ماجرای تعظیم آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز
نویسنده
مترجمنوید فرخی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات359
زبانفارسی
شابک978-622-312-029-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز

برای دریافت کتاب آخرین خدمت شرلوک هولمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.