معرفی و دانلود کتاب آخرین پرواز

عکس جلد کتاب آخرین پرواز
قیمت:
۶۸۰۰۰ 34000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین پرواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین پرواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین پرواز

کتاب آخرین پرواز (پرفروش نیویورک‌ تایمز)، دومین کتاب جولی کلارک است. اثر حاضر داستان دو زن را روایت می‌کند که ناامیدانه از یک موقعیت غیرقابل‌تحمل فرار می‌کنند. هر دو تنها و ترسیده هستند و این تصمیم دردناک، مسیر زندگی‌شان را تغییر می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آخرین پرواز

به نظر می‌رسد کلر زندگی ایده‌آلی دارد. او با یک سیاستمدار ثروتمند و کاریزماتیک ازدواج کرده است که به طور گسترده‌ای به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه‌اش شناخته شده و مورد تحسین قرار گرفته است. اما در واقع، شوهر کلر مردی کنترل‌کننده و خشن است. شخصیت زن دیگر کتاب، ایوا نام دارد و با ساختن مواد مخدر برای یک خلافکار قدرتمند و حرفه‌ای زندگی می‌گذراند. ایوا می‌خواهد زندگی‌اش را تغییر دهد، ولی می‌داند که اگر حتی اشاره‌ای به ترک کار کند، رئیسش به معنای واقعی کلمه او را به قتل می‌رساند. یک برخورد در فرودگاه باعث می‌شود کلر و ایوا هویت خود را با هم عوض کنند. هیچ‌کدام واقعاً نمی‌دانند که دارند وارد چه موقعیتی می‌شوند. موقعیتی که به اندازه‌ی موقعیت فعلی، خطرناک است. این امر با یک اتفاق غیرمنتظره پیچیده‌تر هم می‌شود...

رمان آخرین پرواز (The Last Fight) نوشته‌ی جولی کلارک (Julie Clark) روایتی متناوب بین دو زن است. ماجراهای کلر در زمان حال اتفاق می‌افتد و فصل‌های مربوط به ایوا در زمان گذشته. بااین‌حال، کتاب دارای روایتی منطقی و یکدست است. در طول رمان، نویسنده ابهامات زیادی مطرح می‌کند و جذابیت داستان تا پایان کتاب حفظ می‌شود.

خط داستانی ایوا نشان می‌دهد که چگونه سختی‌های زندگی او را از یک دختر ساده به شخصی تبدیل می‌کند که مایه‌ی ناامیدی خودش است. او از خودش به خاطر آسیبی که آگاهانه به دیگران وارد می‌کند ناراضی است. این رویکرد سبب می‌شود خوانندگان در مورد سؤالاتی مانند اینکه چقدر مسئولیت تصمیم‌های بد ما بر عهده‌ی خود ماست و اینکه آیا تغییر در برخی شرایط امکان‌پذیر است یا خیر، تأمل کنند. از سوی دیگر، بخش‌‌های مربوط به کلر بر سازگاری او با یک زندگی جدید و ناگهانی در حالیکه دائما نگران گذشته‌اش است تمرکز دارد. در طول روایت کلر، خواننده‌ها از خود می‌پرسند که آیا او دست به انتخاب‌‌های درستی می‌زند یا خیر و اگر آن‌ها جای کلر بودند چه می‌کردند.

پریسا رحمتی این اثر را به فارسی برگردانده و انتشارات افرا آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب آخرین پرواز

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب USA Today
  • از پرفروش‌ترین‌های بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب آخرین پرواز

  • ترکیب عالی از نثر زیبا و تعلیق بالا، و پایانی که تضمین می‌کنم غافلگیرتان خواهد کرد. (کیمبرلی بل، نویسنده‌ی پرفروش بین‌‌المللی کتاب‌های زن عزیزم و ازدواج دروغین)
  • آخرین پرواز کاملاً جذب‌کننده است؛ نه تنها به دلیل طرح وسوسه‌انگیز و ریتم تند ماهرانه‌اش، بلکه به دلیل ظرافت غیرمنتظره و وضوح رضایت‌بخشش. (نقد کتاب نیویورک تایمز)
  • آخرین پرواز جولی کلارک خیره‌کننده است؛ هم داستانی متقاعدکننده و پر از تعلیق دارد و هم تصویری متفکرانه و ظریف از دو زن بسیار متفاوت که هر کدام بر سر یک دوراهی خطرناک قرار دارند. (کاتلین باربر، نویسنده‌ی کتاب مرا دنبال کن)
  • آخرین پرواز شما را با داستان زندگی هیجان‌انگیز دو زن ناامید روبرو می‌کند. زنانی که برای فرار از زندگی‌شان دست به هر کاری می‌زنند. داستانی تکان‌دهنده و اعتیادآور. (کایرا رودا، نویسنده‌ی پرفروش بین‌المللی کتاب‌های بهترین روز و برگزیده)
  • رمان آخرین پرواز همه‌ی چیزهایی است که از یک کتاب می‌خواهید: داستانی گیرا و پرتعلیق با شخصیت‌های ترسناک و آسیب‌پذیر و پایانی دلخراش و غافلگیرکننده که تا مدت‌ها بعد از آخرین صفحه در یاد شما می‌ماند. (ایمی مولوی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، کتاب مادر کامل)

کتاب آخرین پرواز برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آخرین پرواز رمانی مهیج، پرتعلیق و خوش‌خوان است که علاقمندان به رمان‌های روان‌شناختی با محوریت زنان از خواندن آن لذت خواهند برد.

با جولی کلارک بیشتر آشنا شویم

جولی کلارک نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز است. او به‌جز کتاب آخرین پرواز دو کتاب دیگر هم نوشته: اشخاصی که انتخاب می‌کنیم (The one we choose ) و دروغ‌هایی که من می‌گویم (The lies I tell) آثار او از پرفروش‌ترین‌های بین‌المللی بوده‌اند و به بیش از بیست‌ زبان دنیا ترجمه شده‌اند. جولی کلارک همراه با خانواده‌اش در لس‌آنجلس زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب آخرین پرواز می خوانیم

باید خواب مانده باشم چون تا به خودم می‌آیم می‌بینم زنگ تلفنم بیدارم می‌کند. پلک می‌زنم تا خواب از سرم بپرد. متوجه می‌شوم در اتاق هستم. خورشید بالا آماده است و جای روری روی تختخواب خالی است. ساعت، هفت‌ونیم را نشان می‌دهد.می‌نشینم و اجازه می‌دهم اعصابم آرام شود و هیجانم فروکش کند تا بعد برای دوش گرفتن و دیدن تصویرم در آینه‌ی بخار گرفته به حمام بروم. دوباره روی پیشخان به دنبال فلشم می‌گردم تا مطمئن شوم جایش تغییر نکرده است. سپس، به زیر دوش حمام می‌روم و می‌گذارم تا آب داغ بر پشتم بریزد و شور و شادی در درونم جاری شود.

بعد از بیش از یک سال محتاطانه نقشه چیدن و دائماً از کوچک‌ترین اشتباهی که نقشه‌ام را لو بدهد ترسیدن بالاخره زمانش فرا رسید. چمدانم را بسته‌ام. هر آنچه را نیاز است برداشته‌ام. روری برای یک جلسه به دفترش رفته است. اصلاً مهم نیست. تنها کاری که لازم است انجام دهم این است که لباس بپوشم و برای آخرین بار از در خارج شوم. سریع دوش می‌گیرم و لباس محبوبم را می‌پوشم. ذهنم از حالا درگیر ساعت‌های بعدی است. پروازی آرام به دیترویت، تور مدرسه و مهمانی‌ای که در زمان خواب بودن بقیه مرا سرگرم کند. یک سری جعبه که می‌توانم یکی‌یکی چک کنم تا سرم خلوت شود.

ولی وقتی وارد اتاق خوابم می‌شوم و کانستنس ، خدمتکار طبقه‌ی بالا، را می‌بینم که چمدانم را روی تخت می‌گذارد و زیپش را باز می‌کند سر جایم خشکم می‌زند. لباس‌های سنگین زمستانی‌ام را که روی لباس‌های زیرم قرار گرفته بودند برمی‌دارد.لباس حمامم را محکم دور گردنم نگاه می‌دارم. «داری چیکار می‌کنی؟» چشمم به چمدان است. به دست‌هایش نگاه می‌کنم که لباس‌هایم را بیرون می‌ریزد. خودم را آماده می‌کنم تا کوله‌ای نایلونی را که در زیر آستر پایینی پنهان کرده‌ام پیدا کند؛ شلوار جین آبی که هیچ سنخیتی با مراسم دیترویت ندارد، پیراهن‌های آستین بلند و چندین کاپشن بلند که کسی تا به حال ندیده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین پرواز
نویسنده
مترجمپریسا رحمتی
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات388
زبانفارسی
شابک978-622-97886-2-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۸۰۰۰ 34000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین پرواز

سید حسین میرباقری
۱۴۰۲/۵/۹
کتاب آخرین پرواز اثر جذاب جولی کلارک در اعتراض به وضعیت خشونت مواجه زنان در جامعه است. اثر تلاش فراوانی بر قضاوت نکردن هم داره و برعکس دوستانی که به پایان بندی اثر ایراد دارند گمانم اتفاقا پایان بندی اثر یکبار دیگر تلنگری می‌زند که قضاوت ممنوع همیشه چیزی رو که تصور میکنی ممکنه درست نباشهروایت دو زن به نام‌های کلر و ایوا کلر که اسیر خشونت خانگی در خانواده‌ای مطرح و سرشناس که غیرقابل باور یا دست کم پذیرفته شده برای جامعه است و برای آزادی می‌جنگد. روایتش با اول شخص و زمان روایتش از ابتدا به انتهامی رود. گویی جولی کلارک خود با کلر همزبان است. ایوا که سراسر زندگیش قربانی بوده و آنطور که نویسنده میخواهد بپذیریم برای بقا دچار درگیری شده روایتش با سوم شخص و زمان روایتش سراسر فلاش بک است. جز در پایان بندی اثر که گویی با پالایش شخصیت ایوا و یا شاید در انتهای زندگی با بخشندگی نویسنده با او هم همزبان می‌شود. انتخاب دو زن از دو طبقه مقابل هم از بعد مالی نشان می‌دهد که درگیری‌های زنانه ربطی به طبقات اجتماعی نداشته و همیشه زن در سطح جامعه چه حتی آمریکا به عنوان شخص دوم دیده شده است و صدای فریاد اعتراض کلارک از بین سطور اثر شنیده می‌شود. تعلیق‌های بسیار جذاب و کشش بسیار زیاد اثر زمان را برای خواننده کوتاه می‌کند. نکته جالب این رمان به نظرم خالی بودن فضای اثر از وجود فرزند برای این زنان است که به نظرم تنهایی آن‌ها را عریان تر و فریاد خواسته خود این زنان نه به خاطر فرزندانشان را بیشتر عیان می‌کند.
پونه
۱۴۰۲/۹/۱۱
جولی کلارک در این کتاب به بیان داستان دو زن جوان می‌پردازد، آن‌ها از زندگی فعلی خود خسته و آزرده‌اند، با تمام وجود آرزو می‌کنند که شخص دیگری بودند و زندگی دیگری داشتند، مسیری که طی کرده‌اند تا به اینجا برسند را توضیح می‌دهد، احساسات و هیجانات سرکوب شده، آرزو‌ها و حمایت‌هایی که از دست رفته، میشود یک گفت نوع رمان روانشناختی هم هست، درس‌هایی که از درد‌هایمان می‌گیریم، تاثیر کودکی، مسائلی که باید درکشان کنیم تا از بند چیزهایی رها شویم..، جولی کلارک اینها را خیلی خوب بیان کرده، احساس می‌کنم این رمان از دل دورانی تاریک از زندگی آمده، از روزهای وحشتناکی که گذشته‌اند، اینها را در این کتاب درک کردم، هجوم آدرنالین در رگ‌هایم را احساس کردم و با خواندنش احساس آرامش کردم.
من این کتاب از نشر نون و ترجمه پریا خوارزمی خوندم، حس میکنم اون ترجمه بهتر بود،
و همینطور سخن مترجم هم یکم ذهنم نسبت به داستان بد بین کرد، اختلاف صفحات کتاب‌ها هم حدود پنجاه صفحه به نظر میرسه که نمی‌دونم علت چیه و برام جالبه.
هنری جود
۱۴۰۲/۵/۲۹
دوستان این کتاب عالی بود و ترجمه هم خیلی خوب و روان بود.
نقد کتاب: داستان در مورد زنی به اسم کلر هست که شوهرش (روری کوک) اورا کتک می‌زند کلر دنبال بهانه هست تا روری را ترک کند تا اینکه بالاخره فرصت یک سفر پیش می‌آید همه چیز مرتب است تا اینکه یکهو برنامه سفر عوض میشود. کلر بخاطر ترسی که از شوهرش و
دارد (چون روری بر اساس یک جعبه فهمیده که کلر قصد فرار داشته) تصمیم میگیرد که به خانه بر نگردد در فرودگاه با زنی به اسم ایوا آشنا می‌شود تمام مشخصاتش را با او عوض می‌کند کلر کمی بعد خبردار می‌شود که هواپیمای ایوا سقوط کرده کلر از این فرصت استفاده کرده و دسته کلید ایوا را برمیدارد و به خانه‌ی ایوا میرود.
ایوا زنی بود که بطور ناخواسته از دانشگاه اخراج شد و به کار ساخت و فروش مواد افتاد و او حالا هم از فردی به نام فیش که صاحب کارش هست میترسد و هم از یک مامور که از ایوا خواسته تا با پلیس همکاری کند او هم به همین خاطر مشخصاتش را با کلر عوض میکند.
کلر با کمک همکارش که صدای ضبط کرده روری را برایش میفرستد جرئت پیدا میکند که برگردد و دست روری را رو کند. او در تلویزیون در مورد شوهرش و کارهایی که کرده صحبت میکند.
بعد از این قضیه همه چیز تمام می‌شود و کلر طلاق میگیرد و برمیگردد تا در شهر ایوا زندگی کند. چون از زندگی در یک شهر شلوغ خسته شده.
ایوای بیچاره هم در قضیه سقوط هواپیما جان باخت.
...
۱۴۰۲/۵/۱۲
سلام وخسته نباشی خدمت کتابراه عزیز
اول از همه تشکر میکنم از مترجم گرامی این کتاب که بسیار روان و زیبا ترجمه شده بود. و خسته نباشی و خدا قوت خدمت نویسنده عزیز.
کتاب موضوع و سوژه جالبی را دنبال می‌کند موضوعی که خیلی کم به اون پرداخته میشود. و بخش کوچکی از مشکلات زنان را بیان میکند.
داستان در دو
مورد زن است که هر دو بی پناه هستند و پناهی جز خودشان ندارند کلر زنی که بسیار زیبا است و خواهر و مادر ش را در تصادف رانندگی از دست داده است در روزهایی که ناامید بود و امیدی نداشت با مردی به نام روری آشنا می‌شود که بسیار پولدار و شناخته شده است اما علی رغم اینکه همه رسانه‌ها فکر میکنند این دو خوشبخت هستند همچین چیزی وجود ندارد و کلر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که کوچکترین آن طرز صحبت کردن با افراد است.
با توجه به اینکه کتاب در ابتدا خیلی آرام پیش می‌رفت اما در آخر چنین چیزی وجود نداشت و نویسنده از خیلی از موضوعات غافل شد
ممنون. از کتابراه.
حسن میرباقری
۱۴۰۲/۵/۱۱
نوشتار و ویراست کتاب بسیار عالیه به طوریکه هیچ غلطی ندیدم و ازاین حیث نمره عالی داره. از نظر نحوه بیان، داستان بسیار روان با ضرب آهنگ بالا رو میخونید. نحوه داستان روایی و معمایی است. نویسنده به تمام سوالاتی که برای خواننده ایجاد میشه به صورت کاملا منطقی پاسخ میده و به صورت عالی تمام شخصیتها رو به و هم مربوط میکنه. داستان به صورت فصول یک در میان، بین شخصت‌های اصلی جابجا میشه از این حیث مشابهت بسیار زیادی با کتابی به اسم "سادی" داره. در بخشهایی از کتاب استرس ایجاد شده برای شخصیتهای داستان کاملا به خواننده منتقل میشه. تنها نقدی که به این کتاب دارم اینه که نویسنده میخواد ظلم به زنان در جامعه رو به طریقی به تصویر بکشه در صورتیکه کتاب بیشتر ژانر مافیایی داره و به عقیده بنده هر کس چه زن و چه مرد رنجی رو تحمل میکنه که انتخابش کرده و خودش به هر طریقی میتونه از این رنج نجات پیدا کنه. بهترین جمله این کتاب مصدق حرف بنده هست " هر چیزی که میخواهی به آن برسی جایی آنسوی ترس است"
M R
۱۴۰۲/۳/۲۸
کتاب آخرین پرواز، کتاب خوبی بود و میشه گفت نمره قابل قبول رو به دست میاره اما چندمورد ایراد داره که اگر نداشت به کتابی فوق العاده تبدیل میشد. داستان درمورد زنی بنام کلر هست که همسر یکی از معروفترین و با نفوذترین خانواده‌های آمریکاست و همونطور که میشه حدس زد زندگی واقعی ش با نمایشی که در رسانه‌ها از اونها وجود داره کاملا فرق داره و به نوعی قربانی خشونت خانگی هست. او در تلاش برای رها شدن از اسارتی که دچارش شده مسیری عجیب در پیش میگیره و زندگی ش تغییر میکنه... متاسفانه علیرغم داستان نویسی زیبا و سوژه‌ای که با وجود تکراری بودنش در ادامه جذاب روایت میشه اواخر داستان چند مورد هست که به کتاب لطمه زده مثل شخصیت روری که اصلا معلوم نیست کجاست، چه میکنه یا دلایلش برای یه سری از کارهاش چی بود، یا ایوا که آخر داستان سرنوشتش متفاوت با چیزی میشه که تا انتهای کتاب خواننده انتظار داره. پایان داستان میتونست خیلی کاملتر و مفصل تر باشه و خواننده رو راضی کنه اما خیلی با عجله و کوتاه تموم شده. در کل کتاب خوبی بود که میتونست خیلی بهتر باشه.
بیتا جوان
۱۴۰۲/۳/۱۶
داستان در مورد دو زن از دو طبقه اجتماعی هست که به دلایلی قصد فرار از زندگی خود و شروع زندگی با هویتی جدید دارن و در فرودگاه با عوض کردن بلیط هایشان ناخواسته درگیر گذشته هم می‌شوند. به طور کلی داستان خوب و پرکششی بود ولی ایراداتی هم داشت. اول اینکه شخصیت‌ها و خصوصا شخصیت‌های اول داستان به خوبی توصیف نشده‌اند و فقط تا حدودی به ویژگی شخصیتی ایوا اشاره شده ولی در مورد ویژگی‌های ظاهری شخصیت‌ها و همچنین شخصیت کلر توضیحی داده نشده، دوم اینکه به برخی از موضوعات کامل پرداخته نشده، سرنوشت روری و همچنین دلیل مرگ مگی توسط روری، دکس و ایوا، خصوصا که در ابتدای داستان به نظر می‌رسد که ایوا از پرواز منصرف شده است و حتی تصویر مبهم او در گزارش‌های خبری دیده می‌شود، ضمن اینکه تایید شده که صندلی او در هواپیما خالی بوده است ولی در انتها بدون هیچ توضیحی بیان می‌شود که او سوار هواپیما شده است.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۳/۷
داستان جذاب و پرکشش هست مخصوصا بخش‌های مربوط به کلر هیجان زیادی داره، ترجمه نیز روان و بدون غلط املایی هست.
به نظرم قسمت مقدمه، اگه حذف میشد، هیجان اول داستان را بیشتر میکرد.
نویسنده بخش‌های مربوط به ایوا را به صورت سوم شخص بیان می‌کنه، اما به چه دلیل در پایان داستان اول شخص میشه معلوم نیست. و
هیچ دلیل منطقی‌ای برای تغییر سفر کلر آورده نمیشه اینکه همون پرواز سقوط می‌کنه عجیبه، بیشتر به نظر توطئه میومد تا حادثه اتفاقی. نویسنده داستان معمایی، معمولا جهت جذابیت داستان اطلاعات کامل رو نمی‌ده اما اینجا نویسنده عمدا اطلاعات غلط میده و این به داستان ضربه میزنه. مثل اسم یکی از شخصیت ها (اگه مخفف اسم طرف بود باز قابل قبول بود) یا اطمینان زیاد کلر از زنده بودن ایوا.
دو مورد در بخش مربوط به ایوا، اشتباه نگارشی بود که به صورت اول شخص بیان شده بود، (به آرامی صحبت میکرد و مرا به جایی در میان خاطراتش برد)
در آخر هم سرنوشت روری در ابهام موند.
در کل داستان جالب و ارزش خواندن دارد
Maryam Kazemi
۱۴۰۲/۳/۶
کتاب بسیار جالب و هیجان انگیزی بود، ترجمه کتاب هم خیلی خوب بود.
چند تا مورد در مورد داستان بود که دوست داشتم تغییر می‌کرد، اول اینکه من تا آخر داستان نتونستم تصویر مشخصی از ظاهر کلر، ایوا و بیشتر شخصیت‌های داستان تو ذهنم تصور کنم، چون نویسنده مشخصات ظاهریشون رو توصیف نکرده بود. دوما چه اتفاقی در
داخل تونل زمانی که کلر با راننده‌ای که به ظاهر از طرف همسرش بود افتاد، انگار قسمتی از داستان سانسور شده بود!
ابتدای داستان با آخر داستان همخوانی نداشت، ایوا در اول داستان در فرودگاه به نظر میومد به مقصد دیگه‌ای غیر از مقصد بلیط کلر بره و این با شخصیت باهوش و محتاطی که در طول داستان برای ایوا تعریف شد بیشتر همخوانی داشت ولی در آخر سوار همون پرواز شد!
و در آخر داستان خیلی سریع تموم شد و به ماجرای مگی و مرگ مشکوکش و عاقبت روریی... پرداخته نشد.
کتاب رو دوست داشتم و به همه کسانی که سبک معمایی و هیجان انگیز رو دوست دارن پیشنهاد میکنم.
L.M
۱۴۰۳/۱/۲
قسمتای آخر کتاب رو با سرعتی چندین برابر صفحات اولیه خوندم، خیلی کنجکاوم کرده بود که ببینم سرنوشت شون چطور شده و در نهایت به کجا می‌رسن. اولین بار بود که کتابی با این موضوع میخوندم و اگه شما هم یه زمانی با خودتون گفتین " کاش میتونستم جامو با یکی دیگه عوض کنم "، میتونین شرایط مشابهی رو توی این کتاب 2 ببینید! نقش‌های اصلی کتاب خانم هستن که توی فرودگاه هویت و لباسهاشون رو باهم عوض میکنن تا برای فرار از مشکلات شون بتونن جای همدیگه زندگی کنن. یکی از اونها قربانی خشونت خانگی و یکی دیگه بخاطر یه اشتباه هدف و مسیر زندگیش تغییر کرده بود. کتاب واقعا کشش زیادی داشت و من تو یه نصف روز تمومش کردم، هر لحظه تمام احساسات کاراکتر رو حس میکردم، اون ترس، هیجان و شادیش. من با تموم شدن سختی هاشون نفس راحت می‌کشیدم. خیلی قشنگ بود، و اگر تا آخرین صفحه‌اش رو نخونید نمیشه پایانش رو حدس زد.
حمید میرباقری
۱۴۰۲/۳/۲۹
به نظر در این کتاب بیشتر با یک تریلر هیجان انگیز مواجهیم تا روان شناسی چون به نظرم فلسفه روان شناختی خاصی خارج از چیزی که سایر تریلرها دارن توش دیده نمی‌شد
هوشمندی و ذکاوت فوق العاده نویسنده در اول شخص نشان دادن کلر و سوم شخص نشان دادن ایوا که ناخوداگاه ذهن خواننده رو به این سمت میبره که قصه حول
محور کلر میگرده در حالی که این طور نیست و دو داستان کاملا موازی رو میبینیم
تعلیق‌های بجا و بینظیر که همواره ذهن خواننده رو با خودش همراه میکنه و هیجان و کشش داستان رو لحظه به لحظه زیادتر میکنه به نظرم عالی بود و فصل اخر که اول شخص داستان تغییر میکنه جذابیت مثال زدنی داره
مهم‌ترین نکته این کتاب به نظرم جا به جایی زمانه که نویسنده ظاهرا برنامه مدونی برای این کار داره و نخواسته صرفا یک اثر سیال زمان رو بنویسه و استفاده بسیار به جایی از این موضوع شده
زهرا روشن
۱۴۰۲/۹/۱۲
میشه گفت کتاب جذابی بود، یعنی خواننده رو مجبور میکرد که زودتر داستان رو ببره جلو از نظر موضوع هم خوب بود. ولی از طرفی گیج کننده هم بود به خاطر اینکه مدام فصل‌ها بین داستان اول و دوم جابجا میشد. توصیف شخصیت‌ها کامل نبود که باعث می‌شد درست ارتباط نگیری. آخر داستان هم خیلی خلاصه و تند و نامفهوم تموم و شد. که کلی سوال تو ذهن آدم جا میذاشت، انکار پایان باز داشت. یه سوال: درسته که ایوا صندلیش رو تغییر داده بود و در واقع صندلی کلر خالی بود ولی تعداد مسافرای هواپیما که به هر حال مشخص بود، پس لزومی نداشت این ابهام رو بوجود بیارن که اصلا سوار نشده.
سیدعلی محروقی
۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام به همه عزیزان و طرفداران کتاب داستان جولی کلارک در مجموع خوب بود اما اگه در پایان بعضی نکات رعایت می‌شد جزو بهترین کتب این ژانر می‌شد، که متاسفانه اینطور نیست. در ابتدا و در طول داستان شما شنونده یک داستان فمنیستی بسیار زیبا هستین اما در پایان کتاب که باید شخصیت‌های بی ربط به هم مرتبط بشن این کار به شیوه‌ای بسیار بد انجام شد. دنیل که رابط کلر و ایوا بود به صورت بسیار غیر واقعی این دو نفر رو به هم پیوند داده بود و کل داستان به خاطر همین پیوند نامناسب از چشم من افتاد. اما از حق نباید گذشت، کتاب قشنگی بود. در پایان از زحمات بچه‌های کتابراه ممنونم.
مهدی عزتی
۱۴۰۲/۳/۱۴
بسیار جالب و هیجان انگیز بود ولی نواقصی داشت خیلی سریع پایان یافت و درک نکردم اون تاکسی چطور شد و اگر مقدمه نداشت بیشتر جذاب میشد از لحاظ ترجمه اشکالی نداشت درمیان شخصیت‌های کتاب از ایوا خوشم اومد ولی با چنین باهوشی وارد شدن به عرصه مواد احمقی بود از لیز الهام گرفتم به دلیل خوشبینی‌اش نسبت به زنی و مشکلات
داستان درباره است که اوسط شوهر سیاستمدار محبوبش کتک میخورد و در حال برنامه ریزی برای فرار کردن هست تا اینکه در لحظه آخر نقش برآب می‌شود و جایش را با دختری که او نیز دنبال راه فرار از شغلش هست عوض میکند و داستان همینطوری ادامه میابد
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۲/۵/۲
کتاب بسیار خوبی بود به گونه‌ای که نمیشد ان را رها کرد. مهمترین مسئله این بود که نویسنده، مترجم و شخصیتهای اصلی همگی زن بودند. تلاش این شخصیتها برای رهایی از یوغ مردانی که انها را به اسارت گرفته بودند و به نوعی از انها سوئ استفاده میکردند بسیار جالب بود. اینکه این زنان با تیزبینی و تیزهوشی توانستند لگام زندگی خود را به دست گیرند جالب بود. ترجمه بسیار خوب و سلیس انجام شده بود. تشبیهات و استعاره‌هایی که نویسنده بکار گرفته بود بسیار خوب و بجا بود. از خواندن ان لذت بردم. ممنون از کتابراه.
مشاهده همه نظرات 129

راهنمای مطالعه کتاب آخرین پرواز

برای دریافت کتاب آخرین پرواز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.