معرفی و دانلود کتاب آخرین پرواز

عکس جلد کتاب آخرین پرواز
قیمت:
۵۹۰۰۰ 29500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین پرواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین پرواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین پرواز

جولی کلارک در کتاب آخرین پرواز داستان زنانی را روایت می‌کند که راهی به‌جز فرار از ترس‌ها و شرایط آزاردهنده‌ی زندگی خود نمی‌یابند. او با شخصیت‌پردازی قوی، تعلیق زیاد و شگردهای روایی مخصوص به خود اشتیاق خواننده را تا آخرین صفحات کتاب حفظ می‌کند. چرایی فرار این دو زن و سختی سازگاری با شرایط جدید در کنار پنهان کردن هویت و تعلیق‌های هیجان‌انگیز از نقاط برجسته‌ی این رمان پرفروش نیویورک‌تایمز هستند.

درباره‌ی کتاب آخرین پرواز

گاهی اوقات انسان تنها می‌خواهد از همه‌چیز فاصله بگیرد و در موارد نادری تنها راه نجات، فرار از مسائل و وضعیت‌های آزار دهنده است. جولی کلارک (Julie Clark) در کتاب آخرین پرواز (The Last Flight) شخصیت‌های داستانی خود را در چنین شرایطی قرار می‌دهد تا عاقبت غیرمنتظره‌ی تصمیمشان را به نمایش درآورد. او زندگی، ترس و تنهایی زن‌هایی را روایت می‌کند که آخرین فرصت خود برای شروع دوباره را در فرار از زندگی گذشته‌ی خود می‌بینند. یک ملاقات تصادفی در کافه‌ی فرودگاه زندگی این دو زن را به هم گره می‌زند. کلر و ایوا در آخرین لحظه تصمیم می‌گیرند بلیط هواپیما و هویت‌های خود را با یکدیگر عوض کنند. کلر با پرواز ایوا به اوکلند می‌رود و ایوا به‌جای او به پورتوریکو سفر خواهد کرد.

کلر کوک از نظر دیگران زندگی کاملی دارد. او با فرزند یک سیاست‌مدار قدرتمند ازدواج کرده و در منهتن، در خانه‌ای پرزرق‌وبرق و پر از خدمتکار، زندگی می‌کند. در زیر این پوسته‌ی چشم‌نواز، رفتار بیمارگونه و کنترل‌گری بی‌اندازه‌ی همسر کلر باعث می‌شود او ماه‌ها نقشه‌ی یک فرار ناگهانی را در ذهن بپروراند. همسر کلر که کارنامه‌ی درخشانی از فعالیت‌های بشردوستانه دارد در خانه تبدیل به مردی پرخاشگر و محدودکننده می‌شود. او از تمام ابزاری که به‌عنوان یک مرد بانفوذ دارد برای کنترل زندگی کلر استفاده می‌کند. از طرف دیگر ایوا برای یک دلال مواد مخدر کار می‌کند؛ عذاب وجدان و ترس همیشگی او را نیز برای فرار آماده کرده است. جولی کلارک در کتاب آخرین پرواز تعلیق و پیچیدگی‌های فراوانی قرار داده است. هواپیمای ایوا در پورتوریکو، همان پروازی که قرار بود کلر در آن باشد دچار سانحه‌ای شده و زنجیره‌ی اتفاقات بعدی زندگی سرشار از دلهره و خطر را برای کلر می‌سازد.

جولی کلارک داستان هیجان‌انگیز کتاب آخرین پرواز را از زاویه‌ی دید کلر و ایوا روایت می‌کند. او خط سیر وقایع متفاوت این دو زن را باظرافت در هم می‌آمیزد. بیشتر داستان از طریق پرش‌های زمانی به شیوه‌ای غیرخطی روایت می‌شود. دشواری این شگرد نویسندگی و بازی با عناصر داستانی، تبحر جولی کلارک در نوشتن داستانی با تعلیق زیاد و ضرب‌آهنگ سریع را نشان می‌دهد. فصل‌های کتاب بین روایت کلر از زمان حال و روایت ایوا از زمان گذشته تقسیم شده است. این شگرد باعث افزایش ابهاماتی می‌شود که کشش رمان آخرین پرواز را برای خوانندگانش بیشتر می‌کند. فصل‌های مربوط به ایوا چرایی تصمیم او برای فرار را نمایش می‌دهد و فصل‌های مربوط به کلر چگونگی سازگاری او با زندگی جدیدش را تصویر می‌کند. جولی کلارک شخصیت‌های رمان پر تعلیق خود را به‌خوبی پرداخته است. تجربیات متفاوت این شخصیت‌ها فرصت‌های جالبی برای همذات‌پنداری خوانندگان با آن‌ها ایجاد می‌کند.

کتاب آخرین پرواز دومین اثر موفق جولی کلارک است که به بیش از 20 زبان مختلف ترجمه شده است. پریا خوارزمی این کتاب را به فارسی ترجمه و نشر نون آن را منتشر کرده است.

افتخارات کتاب آخرین پرواز

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • کتاب برگزیده‌ی ماه (تایمز)
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های یواس‌آ تودی
  • عضو فهرست 5 کتابی که نباید از دست داد یواس‌آ تودی
  • از بهترین کتاب‌های سال 2020 (ریئل سیمپل بست)
  • بهترین کتاب برای مطالعه در دوران قرنطینه (پیپل)
  • عضو فهرست بهترین کتاب‌های تابستان 2020 (فرولیک)
  • کتاب برگزیده‌ی هفته (پابلیشرز ویکلی)
  • بهترین کتاب ماه ژوئن (اینترتیمنت ویکلی)
  • از بهترین کتاب‌های ماری کلر در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب آخرین پرواز

  • پر از تعلیق و مملو از سرنخ‌های گمراه‌ کننده، مناسب برای ساختن اقتباسی سینمایی به سبک هیچکاک (دیلی میل).

  • کاملاً جذب‌کننده؛ نه‌تنها به دلیل طرح وسوسه‌انگیز و گام‌های ماهرانه‌اش بلکه به دلیل تندخویی غیرمنتظره و وضوح رضایت‌بخشش. (نیویورک‌تایمز)

  • کتاب آخرین پرواز یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است. از یک‌سو مانند «بیگانگان در ترن» و از سوی دیگر مانند «بریکینگ بد»، همراه با چرخش‌هایی بیشتر از هر چرخ‌وفلکی در یک شهربازی! جولی کلارک به شکلی شیطانی خلاق است. (جانل براون – نویسنده کتاب «پنهان شدنم را ببین»)

  • آخرین پرواز تمام چیزی است که از یک کتاب می‌خواهید: داستان گیرای تعلیق، شخصیت‌های آسیب‌پذیر و فراموش‌نشدنی و پایانی غافلگیرکننده که تا مدت‌ها بعد از خواندن آخرین صفحه با شما می‌ماند. (ایمی ملوی – نویسنده کتاب «مادر تمام‌عیار»)

  • آخرین پرواز جولی کلارک خیره‌کننده است؛ هم داستانی متقاعدکننده و پر از تعلیق دارد و هم تصویری متفکرانه و ظریف از دو زن بسیار متفاوت که هرکدام بر سر یک دوراهی خطرناک قرار دارند. (کاتلین باربر، نویسنده‌ی کتاب مرا دنبال کن)

  • ترکیبی عالی از نثر زیبا و تعلیق بالا و پایانی که تضمین می‌کنم شما را غافلگیر خواهد کرد. (کیمبرلی بل – نویسنده کتاب ازدواج دروغین)

  • آخرین پرواز شما را وارد داستانی هیجان‌انگیز دو زن ناامید می‌کند که برای فرار از زندگی‌شان دست به هر کاری می‌زنند. (کایرا رودا – نویسنده کتاب «بهترین روز»)

  • هیجان‌انگیز، تأثیرگذار و ترسناک، آخرین پرواز تا مدت‌ها بعد از ورق زدن آخرین صفحه با شما خواهد ماند. جولی کلارک یک رمان بزرگ نوشته است. (رنه دنفلد – نویسنده کتاب «دختر پروانه‌ای»)

کتاب آخرین پرواز برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌هایی پر از تعلیق و چرخش‌های غیرقابل‌پیش‌بینی از خواندن رمان آخرین پرواز لذت خواهند برد.

با جولی کلارک بیشتر آشنا شویم

جولی کلارک نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی است. او در سانتامونیکای کالیفرنیا به دنیا آمد و بزرگ شد. «اشخاصی که انتخاب می‌کنیم (The one we choose)» اولین کتاب جولی کلارک است که موفقیت بسیاری کسب کرد. کتاب «دروغ‌هایی که من می‌گویم (The lies I tell)» یکی دیگر از آثار پرفروش او است. کتاب‌های جولی کلارک به بیش از بیست زبان ترجمه شده‌اند و در کشورهای مختلفی پرفروش بوده‌اند.

در بخشی از کتاب آخرین پرواز می‌خوانیم

ایوا امیدوار بود پیامش به دکس این احساس را در او به وجود بیاورد که آشفته است و ترسیده.

پارک سزار چاوز چمنزار بزرگی بود درست کنار خلیج سان‌فرانسیسکو، با یک مسیر طولانی پیاده‌رَوی در اطرافش. آخر هفته‌ها پر بود از خانواده‌هایی که بادبادک هوا می‌کردند، کسانی که آهسته می‌دویدند و تعداد زیادی سگ. ولی ساعت دو بعدازظهر روز پنجشنبه در اواخر سپتامبر، خلوت بود. ایوا دکس را دید که روی نیمکتی نشسته، پشتش به منظر‌ه‌ی پهناور خلیج بود و دست‌هایش را توی جیب‌هایش فرو برده بود. او وقتی ایوا را دید، ایستاد.

وقتی به دکس رسید، پیشنهاد داد: «بیا قدم بزنیم.»

ایوا کیف‌دستی‌اش را نزدیک خود گرفت و به خودش یادآوری کرد که دکس فقط یک آدم معمولی است. او نمی‌تواند ذهن آدم‌ها را بخواند یا از کنار کیف‌دستی ایوا نگاهی بیندازد و ضبط‌صوتی را ببیند که با تشخیص صدا فعال می‌شود. ایوا قبل از پیاده شدن از ماشینش آن را توی کیفش انداخته و دکمه‌ی قرمز ضبط صدا را فعال کرده بود. تنها چیزی که دکس می‌دید، زن ترسیده‌ی پیش رویش بود. این به نفع ایوا بود. همیشه همین‌طور بود.

ایوا داشت خودش را آماده می‌کرد، همان‌جوری که دیگران ممکن بود خود را برای رویارویی با بلایای طبیعی آماده کنند؛ آب و غذا ذخیره می‌کنند، نقشه‌ی راه‌های خروجشان را می‌کشند و کمک‌های اولیه را بسته‌بندی می‌کنند. کاسترو برمی‌گشت و ایوا دام خودش را پهن می‌کرد، اطلاعاتی که قبلاً می‌دانست و اطلاعاتی که به‌زودی می‌فهمید را با گرفتن هویتی جدید مبادله می‌کرد. زندگی تازه‌ای در شهری جدید. کاسترو پیشینه‌ای به او می‌داد که مادرهای معتاد، پرورشگاه‌ها و اخراج شدن را شامل نمی‌شد. ایوا می‌توانست صورت‌مسئله را پاک کند، ولی اول باید بر لبه‌ی تیغ راه می‌رفت و امیدوار می‌بود که پایش نلغزد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین پرواز
نویسنده
مترجمپریا خوارزمی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-622-7566-47-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 29500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین پرواز

Hosein
۱۴۰۳/۱/۲۶
این رمان درباره دو زن به نام های کلیر و اوا است که در فرودگاه هیترو در نیویورک برخورد می کنند و تصمیم می گیرند هویت خود را با هم عوض کنند تا از مشکلات گذشته شان فرار کنند. این کتاب موجب معرفی به دنیایی از ماجراجویی، جاسوسی، و رازهای پنهان می شود. نقدهایی که ممکن است به این کتاب داشته باشند شامل زیر موارد باشد: الگوی طراحی شخصیت: برخی از خوانندگان ممکن است احساس کنند که شخصیت ها در این کتاب از الگوهای معمولی پیروی می کنند و برخی از تصمیمات آن ها قابل پیش بینی است. پیچیدگی داستان: برخی از خوانندگان ممکن است با پیچیدگی داستان و جریانات پر شتاب آن دست و پنجه نرم کنند و از اتفاقات زیاد و پیچیده داستان گیج شوند. کنترل آنسوی: برخی از خوانندگان ممکن است احساس کنند که برخی از جزئیات داستان به طور کامل کنترل نشده اند و باعث کاهش پیوستگی و انتقال داستان شده اند. به هر حال، این کتاب می تواند برای علاقه‌مندان به رمان های ماجراجویی و رازآلود جذاب باشد و توانایی به وجود آوردن جریانات تاخیری و جذاب را داشته باشد. همچنین، نظرات ممکن است بسته به سلیقه ها و تجربیات خواننده متفاوت باشند.
پونه
۱۴۰۲/۹/۱۰
جولی کلارک در این کتاب به بیان داستان دو زن جوان می‌پردازد، آن‌ها از زندگی فعلی خود خسته و آزرده‌اند، با تمام وجود آرزو می‌کنند که شخص دیگری بودند و زندگی دیگری داشتند، مسیری که طی کرده‌اند تا به اینجا برسند را توضیح می‌دهد، احساسات و هیجانات سرکوب شده، آرزو‌ها و حمایت‌هایی که از دست رفته، میشود یک گفت نوع رمان روانشناختی هم هست، درس‌هایی که از درد‌هایمان می‌گیریم، تاثیر کودکی، مسائلی که باید درکشان کنیم تا از بند چیزهایی رها شویم..، جولی کلارک اینها را خیلی خوب بیان کرده، احساس می‌کنم این رمان از دل دورانی تاریک از زندگی آمده، از روزهای وحشتناکی که گذشته‌اند، اینها را در این کتاب درک کردم، هجوم آدرنالین در رگ‌هایم را احساس کردم و با خواندنش احساس آرامش کردم.
مهری رازقیان
۱۴۰۲/۹/۱
با سلام
کتاب عالی بود، یکی از کامنتها در وصفش گفته بود که کتاب کاملا فمینیستیه و خوشش نیومده و من واقعا برام عجیب بود که کجای کتاب فمینیستی بود از نظر ایشون 🤔 این جور اتفاقا تو دنیای واقعی میوفتن و قدرتمند بودن مردا تو اکثر مواقع دور از واقعیت نیست و ربطی به ضد مرد بودن این کتاب نداره ‌. پیام و
نویسنده برای خواننده رمان، اتحاد همدلی زنانه س و اینکه انسان هیچوقت نمیتونه از ترس هاش فرار کنه بلکه باید برگرده و باهاشون روبرو بشه.
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۹/۵
داستانی جذاب داشت البته از صفحه بیست ببعد کشش موضوع کتاب برای من بیشتر شد، داستان زنی که همسر مردی صاحب نفوذ اجتماعی و ثروتمند بود، زنی که مورد آزار و تحقیر همسرش قرار می‌گرفت و برای فرار از دست همسرش دست به کارهایی زد واز طرف دیگر دختر دانشجویی که بخاطر قضاوت اشتباه از دانشگاه اخراج و مجبور به شد پذیرفتن کاری که در حدش نبود. داستان در بعضی قسمتها خواننده را متعجب میکنه مثلا مواد فروشی که خودش سردسته‌ی باند خلافکار بود و موضوعات دیگر
مائده قنبری
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کتاب بسیار قشنگی بود درباره زنانی که از زندگی‌های فعلی خود خسته شدن در شرایطی بدی هستن که بلاخره شهامت پیدا میکنن از این زندگی و مشکلی که توش هستن خودشون رو نجات بدن داستان کتاب کشمکش جالبی داره و تا حدودی پیچیده به نظر میرسه ولی هر چی جلوتر میره همه چی واضح میشه نویسنده چینش کتاب رو خیلی زیبا در اورده و متن کتاب روان بود که از هر پیچیدگی و کج فهمی خواننده جلوگیری میکنه توصیه میکنم حتما این کتاب رو بخونید
مبینا برغمدی
۱۴۰۲/۹/۱۹
کتاب جالبی بود الان که دارم اینو مینویسم چند وقتی از خوندنش گذشته اما داستان رو کامل به خاطر دارم و هیجان زدگی‌هایی که طی اون داشتم ترس‌ها و شادی هام در کل خوب بود و عیب هاش رو دقیق یادم نیست
در واقع یه کتاب ماجراجویی راز الود بود
دو سیر داستان در یک کتاب که باهم پیوند دارن و این شمارو ازار من و
نمیده
و البته این کتاب رو از کتاب راه در اخر هفته به صورت رایگان دریافت کردم ازین بابت خیلی ممنونم کتابراه
سیده فاطمه حجازی نیاکی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کتاب در مورد زنانی حرف میزنه که واقعا از زندگی خسته شدن و در شرایط بحرانی هستن و جایشان را با همدیگه عوض میکنن ماجرای تلاش این دو زن را نشون میده که برای ساختن زندگی که لایقش هستن نه زندگی که دیگران آن‌ها را مجبور به انتخابش کردن. کتابی معمایی و هیجان انگیز که نمیتونین یک لحظه کتاب را روی زمین و بی بگذارین وقفه بخونین تا تموم بشه با تشکر از کتابراه و توصیه میکنم این کتاب زیبا را بخونین و لذت ببرین
مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کتاب خیلی خوبی بود. اولش زیاد رغبتی نداشتم ولی از صفحه حدودا ۳۰ کشش زیادی داشت. تقریبا گویای مسائل زن ها بود که در هر قشر و جامعه‌ای خیلی آسیب پذیرتر هستند و تقریبا تمام زنان داخل داستان دچار آسیب اجتماعی و فقدان حمایت همسران و خانواده هایشان بودن. در کل، موضوع داستان برایم جذاب بود و البته نویسنده هم با قلم زیبایی که داشته داستان را خواندنی تر کرده است.
Soltan Soltan
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
در درجه اول کشش داستان خیلی خوب بود و در تجسم محیط اثرگذار طوری که خواننده خودش را در همان محیط میدید و همان ترس ها را تحربه میکرد در توصیف حالت قهرمانان داستان ترس ها و نگرانی ها و تنهایی‌ها بی پناه بودن ها و تلاشها خواننده کاملا در جای آن‌ها قرار می‌گرفت روی‌ هم‌ رفته راضی کننده و قابل قبول بود و من از خواندنش لذت بردم ممنون سپاسگزارم.
MIRASHIN
۱۴۰۲/۹/۱۶
به نظرم کتاب از نظر داستان پردازی خوب عمل کرده بود ابتدای کتاب اگر بخوام صادق باشم خیلی بی مقدمه شروع شد ولی سیر داستان با اینکه چیز خاصی نبود اما منو با خودش میکشوند
در مجموع کتاب خیلی ماجرایی و معمایی خوبی نیست اما به قدر کافی خواننده رو با خودش همراه می‌کنه و اگر جنایی خوان هستید میتونید به عنوان زنگ تفریح و یه داستان کمی معمایی بخونیدش
فرناز
۱۴۰۲/۱۰/۹
به شدت توصیه می‌کنم. کتاب در عین سادگی بسیار سطح بالا بود. داستان فوق العاده زیبا و جذاب بود و فراز و فرود هاش هیجان زیادی داشت. واقعا باید به خانم کلارک تبریک گفت که اینقدر نویسنده‌ی توانایی هستند. تنها ضعف کتاب به نظرم اینه که طولانی بود ولی در انتها سریع جمع و جور شد. اما با این همه عالی بود و رضایت بخش.
الهام کریمی
۱۴۰۲/۸/۴
به موضوعی پرداخته که خیلی مهمه و اینطور داستان‌ها که در نهایت قهرمان تصمیم درست رو میگیره خیلی در جامعه امروزی مورد نیازه و کارایی داره میتونه کمک کنه خیلی از خانم‌های گرفتار در چنین موضوعی راه درست رو انتخاب کنند و شجاعت ادامه رو داشته باشند
N.Bm
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کتاب خوبی بود با ترجمه عالی... داستان زنی تنها بدون پشتوانه مالی و خانوادگی و باهوش که با درایت وکاردانی با وجود داشتن همسری با نفوذ بالای سیاسی و اجتماعی و کنترل شدید شوهرش در رفت و آمدها حتی در مسائل شخصی.. ولی تصمیم میگیره خودش رو از اون وضعیت پرتنش و تحقیرکننده نجات بده.
مهدی
۱۴۰۲/۱۲/۴
سلام
در کل کتاب خوبی بود نویسنده سعی کرده بود که خواننده محیط اطراف و حالتی که داستان داره اتفاق میفته رو برای خواننده مجسم کنه ولی به نظرم دیگه بیش از حد این کارو انجام داده بود و مقداری حوصله سر بر میشد.
در اخر من متوجه سرنوشت ایوا نشدم
Khodamokhodam Kh
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
ترجمه خوب بود. موضوع کتاب جالبه. راجع به زن یک سیاستمدارکه از کتک‌ها و توهین‌های همسرش خسته شده و قصد فرار داره که البته موفق میشه در اول کار اما بعدش مشکلاتی به وجود میاد. بیشتر توضیح نمیدم که بیشتر از این داستان افشا نشه. بخونید و از داستان لذت ببرید.
مشاهده همه نظرات 74

راهنمای مطالعه کتاب آخرین پرواز

برای دریافت کتاب آخرین پرواز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.