معرفی و دانلود کتاب آزمودن ایده‌های کسب و کار

برای دانلود قانونی کتاب آزمودن ایده‌های کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمودن ایده‌های کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمودن ایده‌های کسب و کار

کتاب آزمودن ایده‌های کسب و کار که به‌ همت دیوید جی. بلند و الکساندر استروالدر نوشته شده به کارآفرینان کمک می‌کند تا ایده‌های تجاری خود را مورد آزمایش قرار دهند و کسب‌وکار موفقی راه‌اندازی کنند. نویسندگان با ذکر مثال‌های حقیقی و استفاده از زبانی شیوا و موجز، دستورالعمل‌هایی کاربردی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند که درنهایت، خلق تجارتی سربلند و سودآور را رقم می‌زند.

درباره‌ی کتاب آزمودن ایده‌های کسب‌وکار

دیوید جی. بلند (David J. Bland) و الکساندر استروالدر (Alexander Osterwalder) با نگارش کتاب آزمودن ایده‌های کسب‌وکار (Testing Business Ideas)، راهنمای جامعی برای کمک به کارآفرینان تهیه کرده‌اند که ایده‌های تجاری جدید را می‌آزماید. این کتاب به شیوه‌ای واضح و مختصر نوشته شده و مملو از نکات و توصیه‌های عملی است که خواننده را راهنمایی می‌کند تا نتایج ارزنده‌ای از آزمایش‌های تجاری خود به دست آورد.

کتاب پیش‌ رو به دو بخش اصلی تقسیم شده: بخش اول، بر اهمیت آزمایش ایده‌های تجاری تمرکز دارد و توضیح می‌دهد که این آزمایشات چه تأثیری در پیشبرد کسب‌وکار ایفا می‌کنند. نویسندگان باور دارند که کاهش احتمال شکست، کسب بینشی ارزنده در مورد رفتار مشتری و افزایش شانس موفقیت، شماری از مزایای آزمایش‌های تجاری محسوب می‌شوند. آن‌ها همچنین مثال‌هایی از کسب‌وکارهای موفقی ارائه می‌کنند که از آزمایش‌های تجاری برای تأیید ایده‌های خود استفاده کرده‌اند.

بخش دوم، چارچوبی عملی ارائه می‌دهد که به آزمایش ایده‌ها اختصاص دارد. دیوید جی. بلند و الکساندر استروالدر، مراحل را به‌صورت گام‌به‌گام معرفی و خواننده را با روشی به‌نام استارتاپ ناب آشنا می‌کنند. این مدل که برای کمک به کسب‌وکارها طراحی شده، ایده‌ها را بر اساس بازخورد مشتری آزمایش می‌کند.

یکی از نقاط قوت کتاب آزمودن ایده‌های کسب‌وکار، تأکید آن بر اهمیت اعتبارسنجی مشتری است. به همین خاطر نویسندگان، روش‌های مختلفی را برای گردآوری بازخورد مشتری معرفی می‌کنند و باور دارند که این رویکرد، پاسخگوی نیازهای بازار خواهد بود. ارائه‌ی دستورالعمل‌های واضح و مختصر، از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی کتاب پیش‌ رو است که همراهی آن با مثال‌های واقعی به خوانندگان یاری می‌رساند تا مفاهیم و توصیه‌ها را به بهترین شکل در تجارت خود به کار بگیرند. آشنایی با نحوه‌ی طراحی آزمایش‌ها، استخدام شرکت‌کنندگان و تجزیه و تحلیل نتایج، شماری از دستاوردهای مطالعه‌ی این کتاب است.

درنهایت، کتاب آزمودن ایده‌های کسب‌وکار، راهنمایی ضروری برای کسانی است که به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار، آزمایش یک محصول یا ارزیابی خدمات جدید هستند. این کتاب اولین‌بار در سال 2019 وارد بازار شد. انتشارات آریاناقلم آن را با ترجمه‌ی حامد شیدائیان و علیرضا علی‌سلیمانی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های استراتژی‌ساز

مجموعه‌ی استراتژی‌ساز متشکل از پنج مجلد است که با هدف معرفی اصلی‌ترین مفاهیم و ابزارهای کسب‌وکار تألیف شده‌اند. کتاب‌های «شرکت شکست‌ناپذیر»، «ابزارهای بسیار مؤثر برای تیم»، «طراحی ارزش پیشنهادی» و «خلق مدل کسب‌وکار» و «آزمودن ایده‌های کسب‌وکار»، مجلدهای این مجموعه هستند. در این میان کتاب آزمودن ایده‌های کسب‌وکار، خلق مدل کسب‌وکار و طراحی ارزش پیشنهادی، به فارسی ترجمه شده‌اند.

همچنین انتشارات آریاناقلم در نظر دارد ترجمه و انتشار کتاب شرکت شکست‌ناپذیر را در برنامه‌های کاری خود قرار دهد.

کتاب آزمون ایده‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کارآفرینان، بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها و فعالان حوزه‌ی مدیریت استراتژیک، مخاطب اصلی کتاب پیش‌ رو هستند.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید، نسخه‌ی نمونه‌ی کتاب را دانلود و از صحت نمایش آن در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

با دیوید جی. بلند و الکساندر استروالدر بیشتر آشنا شویم

دیوید جی. بلند نویسنده‌ی متولد سال 1976 است که در سیلیکون‌ولی سکونت دارد. او در سال 2015 شرکت Precoil را تأسیس کرد که نوآوری در کسب‌وکار را به سازمان‌ها آموزش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا ایده‌های تجاری خود را ارزیابی کنند. مشاوره به شرکت‌هایی نظیر جنرال الکتریک، تویوتا، ادوبی و اچ‌پی، درخصوص اعتبارسنجی محصولات و خدمات جدید، در شمار فعالیت‌های حرفه‌ای دیوید جی. بلند محسوب می‌شوند.

الکساندر اوستروالدر نظریه‌پرداز حوزه‌ی کسب‌وکار، نویسنده، سخنران، مشاور و کارآفرین سوئیسی است که در سال 1974 متولد شده. او چهارمین رتبه را در فهرست تأثیرگذارترین متفکران حوزه‌ی نوآوری و مدیریت در سراسر جهان از آن خود کرده است. ساده‌سازی فرآیند توسعه‌ی استراتژی، تبدیل مفاهیم پیچیده و تخصصی به نظریه‌های ساده و قابل‌درک، بهبود نحوه‌ی کار شرکت‌های متعدد و تحول در اصول سرمایه‌گزاری، دستاوردهایی است که الکساندر اوستروالدر را به شهرت رسانده است. از آثار مکتوب او نیز می‌توان به کتاب «طراحی ارزش پیشنهادی» اشاره کرد. این نویسنده بنیان‌گذار شرکت Strategyzer هم هست. این شرکت در راستای مدیریت مؤثر استراتژی‌، دوره‌های آنلاین، برنامه‌ها و خدمات فناوری‌محور ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب آزمودن ایده‌های کسب و کار می‌خوانیم

تیم‌ها برای کشف فرصت‌های جدید کسب وکاری به محیطی حمایتگر نیاز دارند. اگر شکست تیمتان را برنمی‌تابید از تیمتان انتظاری هم نداشته باشید. شکست رخ خواهد داد اما هدف تیم شکست خوردن نیست. هدف این است که در مقایسه با رقبا سریع تر بیاموزید و آن آموخته‌ها را به کار گیرید. رهبران باید به صورت هدفمند محیطی را طراحی کنند که این امر بتواند در آن رخ دهد، در غیر این صورت حتی تیمی با ترکیب مطلوب و رفتارهای درست نیز درنهایت متوقف خواهد شد و دست از تلاش خواهد کشید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمودن ایده‌های کسب و کار
نویسنده،
مترجمحامد شیدائیان، علیرضا علی سلیمانی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات355
زبانفارسی
شابک978-622-7089-13-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آزمودن ایده‌های کسب و کار

پری سامانی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کتاب خوبیه مناسب کارآفرینان و حتی طراحان محصول که ترکیب از دو کتاب خلق مدل کسب و کار و ارزش پیشنهادی است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آزمودن ایده‌های کسب و کار

برای دریافت کتاب آزمودن ایده‌های کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.