معرفی و دانلود خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار: دفترچه راهنمایی برای رویابینان، سرنوشت‌سازان و چالشگران

عکس جلد خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار: دفترچه راهنمایی برای رویابینان، سرنوشت‌سازان و چالشگران
قیمت:
6000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار: دفترچه راهنمایی برای رویابینان، سرنوشت‌سازان و چالشگران

خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار، نوشته‌ی الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور، راهنمایی برای رویاپردازان، نوآوران و شیفتگان چالش است که به دنبال راه‌هایی برای کنار گذاشتن مدل‌های تجاری منسوخ و طراحی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. این خلاصه کتاب راهی نوین برای عبور از افکار و مدل‌های منسوخ و پی‌ریزی راه‌کارهایی علمی و به‌روز در سازمان‌ها، پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار

الکساندر استروالدر (Alexander Osterwalder) و ایو پیگنیور (Yves Pigneur) در خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار (Business Model Generation) راهنمایی جامع برای طراحی مدل کسب‌و‌کار به خوانندگان ارائه نموده‌اند. به کمک این مدل می‌توانید خطاهای احتمالی را شناخته و با ریسک پایین‌تری شروع به کار نمایید. با طراحی یک مدل کسب‌و‌کار صحیح و اصولی می‌توانید مشتریان خود را شناخته، نوع فعالیت و شرکا را تعیین کرده، مخارج و سود را روشن نموده، و درنهایت، روشن نمایید که ارزش و اعتبار موردنظر چطور ایجاد و به مشتریان تحویل داده شود.

خلاصه کتاب حاضر توسط 470 متخصص حوزه‌ی بازرگانی از 45 کشور دنیا طراحی، بررسی و تهیه شده است. این خلاصه کتاب دارای طراحی بسیار زیبا، بصری و در 4 رنگ است که ایده‌ها و ابزارهای استراتژیک را به کار گرفته و روند اجرایی در سازمان را ساده‌تر می‌کنند. الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور رایج‌ترین الگوهای مدل کسب‌وکار را شرح داده و با منعطف‌سازی فرمول‌های خود این امکان را می‌دهند تا در هر نوع از کسب‌و‌کار پیاده‌سازی شوند.

با استفاده از مفاهیم به‌روز خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب‌ و کار می‌توان به درک صحیحی از مدل سیستماتیک یک کسب‌و‌کار رسیده و آن را از نو درک، طراحی و اجرا کرد یا مدل‌های قدیمی را مجدداً مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و بازسازی نمود. همچنین به مخاطب این امکان را می‌دهد تا به درک بسیار عمیق‌تری نسبت به مشتریان، کانال‌های توزیع، شرکا، جریان‌های درآمد، هزینه‌ها و ارزش اصلی مشاغل و ایده‌ها دست یابند.

خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار که توسط حمیده رستمی ترجمه و به کوشش انتشارات لیوسا به چاپ رسیده است، تکنیک‌های خلاقانه‌ی کاربردی و علمی بسیاری را دربرگرفته که از سوی مشاوران و شرکت‌های پیشرو در سطح جهانی ازجمله: Capgemini، Ericsson، Deloitte و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان‌طور که اشاره شد این اثر راهی است برای عبور از سد باورهای قدیمی و خلق مدل‌های جدید کسب‌و‌کار تا مخاطبین بتوانند حرفه‌ی مستقلی را ایجاد یا اصلاح کرده و به سودآوری برسند.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب‌ و کار

  • خلاصه‌ای جامع و قابل‌تأمل از جدیدترین ایده‌های ایجاد و توسعه‌ی کسب‌وکار. (سایت Anglohigher)
  • راهنمایی مناسب برای ارزیابی مدل‌های کسب‌وکار. (سایت Anatello)

خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار برای چه کسانی مناسب است؟

اثر حاضر به تمام مدیران، مشاوران، کارآفرینان و رهبران سازمان‌های بزرگی که آماده‌ی تغییر و تحول در قوانین کاری خود هستند و علاقه‌مندند تا سبک علمی و کارآمد خودشان را پایه‌ریزی کنند، پیشنهاد می‌شود.

با الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور آشنا شویم

الکساندر استروالدر متولد 1974 در سوئیس است. او مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته‌ی علوم سیاسی در سال 2000 از دانشگاه لوزان سوئیس اخذ کرده و در سال 2004 موفق به کسب مدرک پی‌اچ‌دی در رشته‌ی سیستم‌های اطلاعاتی مدیریتی شده. او در پایان‌نامه‌ی دکترای خود به هستی‌شناسی مدل کسب‌و‌کار پرداخته و پیشنهاداتی درمورد رویکرد علم طراحی ارائه داده است.

استورالدر هم‌اکنون به نظریه‌پردازی کسب‌و‌کار، نویسندگی، سخنرانی، مشاوره و کارآفرینی اشتغال دارد و به سبب فعالیت‌هایش در مدل‌سازی کسب‌و‌کار و توسعه به شهرت رسیده است.

ایو پیگنیور (متولد 1954) نیز دانشمند بلژیکی در زمینه‌ی رایانه و استاد رشته‌ی سیستم‌های اطلاعات مدیریت در دانشگاه لوزان است که فعالیت خود را از سال 1984 آغاز نموده. او سال‌ها با استروالدر در حوزه‌ی مدل کسب‌و‌کار همکاری داشته. «خلق مدل کسب و کار» و «طراحی ارزش پیشنهادی» از آثار مشترک ایو پیگنیور و الکساندر استروالدر به شمار می‌روند.

در بخشی از خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار می‌خوانیم

موقع ارتباط با مشتری مسائل بیشتری را باید در نظر بگیری تا صرفاً کانال‌هایی را که برای این کار از آن‌ها استفاده می‌کنی. لحن کلام و شیوه‌ی خدمات‌رسانی‌ات به یک اندازه مهم است. و به‌ همین دلیل است که مدل کسب‌وکارت باید ارتباط با مشتری را در نظر داشته باشد. ارتباطی که با ارباب‌رجوعت برقرار می‌کنی خیلی مهم است، چون آن است که تعیین می‌کند چه ارزش و اعتباری برای شرکتت قائل شوند.

حالا تو برای ارتباط با مشتریانت شخصاً با آن‌ها تماس می‌گیری یا از طریق ایمیل‌های خودکار؟ از هر دوی این روش‌ها هم می‌توانی استفاده کنی. بیا فرض کنیم تو یک شرکت فناوری اطلاعات داری. مشتری‌هایی که مشکلی به‌خصوص دارند شاید به کمک شخصی نیاز داشته باشند، درحالی‌که مشتریان عادی می‌توانند ایمیلی خودکار درمورد معاملاتِ آتی دریافت کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار: دفترچه راهنمایی برای رویابینان، سرنوشت‌سازان و چالشگران
نویسنده،
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات22
زبانفارسی
شابک978-600-340-302-4
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار

iman gorji
۱۴۰۲/۳/۲۸
کوتاه، مفید و باارزش صفاتی هستن که میتونم واسه این کتاب به کار ببرم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار

برای دریافت خلاصه کتاب ایجاد مدل کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.