معرفی و دانلود کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن

عکس جلد کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن

کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن اولین نوشته‌ی جورج اورول نویسنده‌ی نام‌آشنای انگلیسی است. این کتاب از تجربیات واقعی اورول از خیابان خوابی و زندگی با بی‌خانمان‌های پاریس و لندن می‌گوید و برای علاقه‌‌مندان به قلم او فرصتی است تا با زاویه‌ی دیگری از زندگی او آشنا شوند.

جورج اورول (George Orwell) در این رمان به شرح حال مردم فقیرِ دو شهر بزرگ اروپایی می‌پردازد؛ مردمی که هیچ ندارند و حتی داشتن یک زندگی معمولی برای آن‌ها دست نیافتنی است. کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن (Down and Out in Paris and London)، پس از سختی‌ها و تلاش‌های فراوان نویسنده بالاخره در سال 1933 منتشر شد؛ چرا که کمتر ناشری در آن زمان حاضر به چاپ چنین اثری بود.

اگر این کتاب را به دو بخش تقسیم کنیم؛ بخش اول مربوط به شهر پاریس است، درست زمانی که اورول جوان در این شهر برای گذران زندگی در یک رستوران مشغول به کار می‌شود و تنها روزی شش فرانک درآمد دارد و یک افسر سابق روس به نام بوریس را همراهی‌ می‌کند. اورول در این بخش از کتاب به صاحب‌خانه‌ی یهودی خود می‌پردازد و از او و شخصیتش انتقاد می‌کند و به همین دلیل برخی او را به یهودی‌ستیزی متهم می‌کنند. بخش دوم هم مربوط به شهر لندن است و در این شهر بیش از زمان دیگر متحمل سختی‌ها و مشقت‌ها می‌شود.

چرا باید کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن را بخوانیم؟

این نویسنده‌ی بنام انگلیسی کتاب‌های بسیاری دارد اما بیشتر ما او را با مزرعه‌ی حیوانات و 1984 می‌شناسیم. اگر به خط فکری او در این کتاب‌‌ها علاقه داشتید این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم، چرا که در کتاب‌ آس و پاس‌های پاریس و لندن می‌توان ردپای شکل‌گیری اندیشه‌ی اورول را مشاهده کرد. البته اگر اهمیت این رمان را محدود به این مورد بدانیم در حق آن کم لطفی کرده‌ایم. روایت مستندگونه و ارزش تاریخی آن، ما را با اروپای میان دو جنگ بزرگ جهانی آشنا می‌کند و برای کسانی که تمایل به آشنایی با اروپا در این بازه‌ی زمانی دارند کتابی ارزشمند محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن می‌خوانیم:

کوچه «خروس طلایی» پاریس در ساعت 7 صبح پرشده بود از داد و فریادهای بی‌امان مردم خشمگین و شورشی. در مقابل محل اقامت من هتل کوچکی بود که خانم «مونس» مدیر آن‌جا بود و برای سرزنش مهمانی که در طبقه‌ی سوم هتل او اقامت داشت به پیاده‌رو خیابان آمده بود. او یک کفش چوبی به پا کرده بود و موهای خاکستری رنگش را روی شانه‌هایش ریخته بود.

خانم مونس با صدای بلند گفت: «آشغال! چندبار گفتم ساس‌ها رو روی کاغذ دیواری‌ها نکش؟ فکر می‌کنی که این هتل رو خریدی؟یعنی تو نمی‌تونی مثل بقیه، اونا رو از پنجره بندازی بیرون؟ زنیکه شلخته بدکاره!»
زنی که در اتاق طبقه‌ی سوم هتل سکونت داشت، پاسخ داد: «برو گمشو گوساله!»

به دلیل این کشمکش‌ و بحث و جدل، پنجره‌های ساختمان‌های مجاور دو سمت کوچه باز شد و ساکنان آن خانه‌ها هم با فحش و ناسزاهای خود به این درگیری لفظی اضافه شدند. ولی هنوز ده دقیقه‌ای نگذشته بود که یک دسته سواره نظام در انتهای کوچه نمایان شدند و مردم با دیدن آن‌ها ادامه‌ی درگیری را متوقف کردند و به تماشای آن‌ها نشستند.

نیت من از توصیف این صحنه‌ها نشان دادن وضعیت روانی اهالی کوچه خروس طلایی است. البته نه اینکه این اتفاق چیزی غیرعادی بوده باشد بلکه بسیار کم اتفاق می‌افتاد که روزانه در آن کوچه شاهد لااقل یک درگیری نباشیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن
نویسنده
مترجمآوینا ترنم
ناشر چاپیانتشارات ماهابه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات286
زبانفارسی
شابک978-600-5205-55-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن

Kosar Zabarjad
۱۴۰۱/۷/۳
بعضی نویسنده‌ها واقعا دوست دارن که خواننده رو موقع خوندن کتاب به چالش بکشم من یکم تو این قسمت بی صبرم و زود عصبی میشم چون دوست دارم کتابی که میخونم داستانش رو غلتک بیوفته ولی این کتاب اینطوری نیست درواقع نویسنده برای اینکه جامعه و شخصیت ادمارو تحلیل کنه از موضوع اصلی گاهی وقتا خارج میشه و توضیحات و مکرر اضافی میده که تو همین قسمت کتابه که باچالش نویسنده رو به رو میشدم باید خیلی صبور بود و کاملا حوصله به خرج داد تا بفهمی هدف نویسنده از نوشتن کتاب چیه. در کل کتاب عالیه و خواننده باید قبل از اینکه این کتاب رو بخونه حتما باید یکی بهش بگه که موقع خوندن صبور باشه و کفری نشه 😁😆
رحمان رضوی
۱۳۹۹/۸/۲۰
به نسبت رمان‌های دیگه اورول بسیار ضعیف بود. مثلا توصیف‌های بسیار اضافی از هتل ایکس میده. انقد تکرار میکنه مطالب رو که اگه از نویسنده‌ای غیر از اورول بود از ادامه خوندنش صرف نظر میکردم. انگار هدفش پر کردن صفحات بود.... رمان‌های از این دست زیاده
عرفان راستین
۱۳۹۹/۵/۱
کتاب باحالی بود
ولی نه اینکه خیلی بخواهید دنبالشو بگیرید بیشتر برای اینکه یک زندگی دیگری رو هم تجربه کنید و اینکه سعی کنید حتما موقع خوندش فضاسازس کنید تو ذهنتون عالی میشه 😉😉😉
mahdi Taurul
۱۳۹۹/۱/۱۸
واقعا کتاب مضخرفی بود، خیلی از جاها هم نویسنده به جای تعریف سرگذشت و ادامه داستان شروع به نظریه پردازی و نقد جامعه کرده که حوصله ادم رو سر میبره، در کل جالب نبود کتاب
حسن محمدی
۱۳۹۹/۶/۴
من ک حال نکردم اخراشم ول کردم چون بیش از حد ب چیزاهایی کلید کرده بود‌ی جا ثابت بود ک اصلا لذت خوندن حس نمیکردی درهم برهم بود
امین بوجاری
۱۳۹۹/۲/۲۸
یه جور فیلم مستنده که مال سالهایِ خیلی دوره، ولی باخوندنش قطعا حس میکنید که انگار داره زندگی خودتون رو از زبون خودش روایت میکنه!
هما رستگار
۱۳۹۹/۶/۱۹
خیلی نثر خوبی داشت. خیلی هم اموزنده بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن

برای دریافت کتاب آس و پاس‌های پاریس و لندن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.