معرفی و دانلود کتاب صوتی پانزده سگ

عکس جلد کتاب صوتی پانزده سگ
قیمت:
۲۵۰۰۰ 12500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پانزده سگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پانزده سگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پانزده سگ

آندره الکسیس در کتاب صوتی پانزده سگ، با خلق داستانی فانتزی و تامل برانگیز ماهیت انسانی را موشکافی می‌کند. قصه از جایی آغاز می‌شود که آپولو و هرمس دو خدای اساطیری یونان با هم شرط می‌بندند که اگر حیوانات آگاهی و هوش انسان‌ها را داشتند، چه اتفاقی می‌افتاد. این اثر در سال 2015 برنده گران‌ترین جایزه کتاب دنیا به نام گیلر شد.

درباره کتاب صوتی پانزده سگ:

پیش از هر چیز خوب است بدانید کتاب پانزده سگ (Fifteen Dogs)، اثری بسیار غمگین است؛ نه به معنی ناراحتی زودگذری که با شنیدن داستان تایتانیک و آنا کارنینا به سراغ‌تان می‌آید، بلکه شنیدن داستان شرط‌بندی هرمس و آپولو دردی را تا مدت‌ها درونتان می‌نشاند و غمی عمیق را با آن تجربه خواهید کرد.

هرمس خدای سارقان برخلافِ برادرش آپولو که خدای خورشید است، اعتقاد داشت که هوش و درک انسان‌ها موهبتی است که هم شادی به همراه دارد و هم ناراحتی. آپولو که با ادعای برادرش موافق نبود، پیشنهاد داد تا به پانزده سگ که که به دلایل گوناگون در یک کلینیک دامپزشکی حبس شده بودند، به مدت یک شبانه‌روز هوش و زبان انسان‌ها را ببخشند و سر شادی و غم‌شان شرط ببندند؛ به این شکل که حتی اگر یک سگ هم با شعف و خوشی از دنیا رفت، هرمس شرط را برده باشد و برعکس.

در این کتاب داستان تلاش سگ‌های نفرین شده‌ای به رشته تحریر درآمده که قصد دارند هرطور که شده در چنین دنیای بی‌نظمی به معنا و مفهوم دست پیدا کنند و خبر هم ندارند که تنها بازیچه‌ی شیطنت‌های دو خدای کنجکاو شده‌اند.

این سگ‌ها در ستیز با وضعیت جدیدی که در آن قرار گرفته‌اند و ذات اصیل سگی‌شان داستان‌های مختلفی را تجربه می‌کنند و به این ترتیب صفات انسانی گوناگونی از جمله خشونت، خشم، نفرت، حسادت، دروغ، عشق، دوستی، دلبستگی و... در قالب زندگی پیشینشان شکل می‌گیرد.

کتاب پانزده سگ سرشار از اتفاقات غیر منتظره‌ای است که با طنزی تلخ روایت می‌شوند و بسیاری از نهادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به چالش می‌کشد. اما توجه داشته باشید که کتاب، داستانی شنیدنی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و فارغ از تمام استعاره‌ها، شخصیت‌هایی باورپذیر دارد که با تمام آن‌ها ارتباطی نزدیک پیدا خواهید کرد.

آندره الکسیس در کتاب پانزده سگ، از منظری هوشمندانه مزایا و معایب هوش انسانی را بررسی کرده و آن‌ها را به چالش می‌کشد. همچنین طبیعت انسان را از طریق چشم سگ‌ها نمایان می‌کند و یک اثر درخشان درباره عشق، هنر، زبان و آگاهی ارائه می‌دهد.

هیئت منصفه جایزه گیلر هنگام اعطای جایزه به کتاب پانزده سگ در سال 2015 درباره این اثر گفت: «زنده بودن یعنی چه؟ فکر کردن، احساس کردن، دوست داشتن و حسادت کردن چطور؟ آندره آلکسیس همه این مفاهیم را در این داستان فوق‌العاده نشان می‌دهد و بینشی فلسفی و با بصیرت درباره ماهیت آگاهی انسان‌ها ارائه می‌کند. این رمان در عین شوخ‌طبعی، نثری شگفت‌انگیز، بدیع و کوبنده دارد و خواننده را به خوبی به چالش می‌کشد. شما پس از خواندن این کتاب سوالاتی قدیمی و ژرف را به یاد می‌آورید؛ اینکه حقیقتا معنای زندگی چیست؟»

جوایز و افتخارات کتاب صوتی پانزده سگ:

- برنده جایزه Scotiabank Giller 2015
- نامزد نهایی جوایز کتاب تورنتو 2015
- برنده جایزه CBC Canada Reads 2017
- برنده جایزه داستان‌نویسی نویسندگان راجرز (2015)

نکوداشت‌های کتاب صوتی پانزده سگ:

- خواندن این کتاب یک مزیت است. (Wordfest Reviews)

- یک داستان فانتزی دوست داشتنی، هوشمندانه و هیجان‌انگیز. (Guardian)

- کتابی قابل توجه، بصیر، وحشی و زیبا. حتما آن را بخرید! (The Globe & Mail)

آندره الکسیس خود را به عنوان یکی از صداهای برجسته ما شناسانده است. (روزنامه Toronto Star)

- مهارت‌های فنی الکسیس فوق‌العاده است. شخصیت‌های او متنوع و متفاوت هستند و ساختار جمله‌هایش بسیار درخشان هستند. شرمنده نیستم که بگویم در پایان کتاب گریه کردم! (LitReactor.com)

- اثری زیبا و سرگرم‌کننده از یک خلاقیت ابتکاری برخوردار است. پانزده سگ کاوشی هوشمندانه در چگونگی ارتباطات و سازماندهی جوامع انجام داده است. (Kirkus Reviews)

- الکسیس موفق می‌شود طیف حیرت‌انگیزی از سوالات متافیزیکی را در یک داستان ساده درمورد سگ‌هایی که بیش از حد می‌دانند، جمع‌آوری کند. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی پانزده سگ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی و رئالیسم جادویی از شنیدن این کتاب لذت زیادی خواهند برد.

آندره الکسیس را بیشتر بشناسیم:

آندره الکسیس (André Alexis) نویسنده‌ای کانادایی‌ست که با نوشتن اولین رمان خود با نام «دوران کودکی» توانست برنده جایزه کتاب در کانادا و جایزه کتاب تریلیوم شود و در لیست کوتاه جایزه گیلر قرار بگیرد. همچنین او برای جدیدترین رمان خود با نام چوپانی، کاندید دریافت جایزه‌ی راجرز برای نویسندگان اعتقادی-تخیلی شد.

دیگر آثار این نویسنده عبارتند از: «پناهگاه، زیبایی و اندوه، اینگرید‌وگرگ و چوپانی»

در بخشی از کتاب صوتی پانزده سگ می‌شنویم:

او با تماشای خوشحالی داگی اینطور نتیجه گرفته بود. همان صدا به تنهایی تحریک‌کننده بود؛ صدای جیغ گربه آخرین تقلاهای او برای زندگی بود. راهی برای مبارزه‌ در دهان داگی که داشت او را به دیوار می‌کوبید و دندان‌هایش را بیشتر در گلویش فرو می‌برد؛ آنقدر که به نظر می‌رسید دارد گردنش را می‌شکند.

بنجی از کشته شدن بنجی عمیقا احساس رضایت می‌کرد. داگی یکی از گربه‌های پر فیس و افاده و متکبر را کشته بود. همانکه که خرخر می‌کرد و وقتی سگ‌ها به وسایلش نزدیک می‌شدند، پشتش را با دیدن آن‌ها قوز می‌کرد.

یک گلوله پشمی صورتی و یک سبد حصیری که با پتوی صورتی پوشانده شده بود، تمام وسایل آن گربه بود. سگ‌ها همیشه سر خودشان را به حرف زدن در مورد اینکه بالاخره یک روز تا سرحد مرگ آن گربه را گاز می‌گیرند، گرم می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
نمونه سه
29 دقیقه
فصل اول: شرط‌بندی - بخش یک
34 دقیقه
فصل اول: شرط‌بندی - بخش دو
30 دقیقه
فصل اول: شرط‌بندی - بخش سه
32 دقیقه
فصل دوم: مجنون و بنجی - بخش یک
27 دقیقه
فصل دوم: مجنون و بنجی - بخش دو
25 دقیقه
فصل دوم: مجنون و بنجی - بخش سه
28 دقیقه
فصل دوم: مجنون و بنجی - بخش چهار
33 دقیقه
فصل دوم: مجنون و بنجی - بخش پنج
31 دقیقه
فصل سوم: آخرین آرزوی آتیکوس - بخش یک
25 دقیقه
فصل سوم: آخرین آرزوی آتیکوس - بخش دو
32 دقیقه
فصل سوم: آخرین آرزوی آتیکوس - بخش سه
29 دقیقه
فصل چهارم: پایانِ کار مجنون - بخش یک
33 دقیقه
فصل چهارم: پایانِ کار مجنون - بخش دو
33 دقیقه
فصل چهارم: پایانِ کار مجنون - بخش سه
37 دقیقه
فصل پنجم: دو هدی - بخش یک
23 دقیقه
فصل پنجم: دو هدی - بخش دو
10 دقیقه
فصل پنجم: دو هدی - بخش سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پانزده سگ
نویسنده
مترجمنجمه برومندی
راویبهروز سمامی
ناشر صوتیانتشارات ماهابه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۲۵۰۰۰ 12500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پانزده سگ

نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۸/۱۶
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی عوامل و دست اندرکاران کتابراه که ما را از نعمت مطالعه بهره مند نموده‌اند و سبب‌آشنائی بیشتر ما با هنرمندان گرامی و آثار ماندگار و بیاد ماندنی آن‌ها شده‌اند. پیشنهاد خواندن این اثر به سایر عزیزان را دارم، چقدر راحت شما را با قدرتهای ماورائی همراه میکند. آنجایی و که هرمس وهرکول مباحثه دارند میگویند تا یک زندگی به پایان نرسد تو نمیتوانی بگویی که آن موجود خوشبخت زیست وبا آرامش مرگ را در آغوش کشید یا اینکه هم زندگی سختی داشت و هم هنگام مردن راضی و خشنود نبود. کاش میشد روحانیون و مفتی‌های مذهبی ارتباط انسان و خدایش را به راحتی این نویسنده تفسیر میکردند. مطمین باشید این اثر ارزش خواندن دارد.
Fafa
۱۴۰۲/۷/۲۵
کیفیت صدا خوبه ولی متن رو چندان نپسندیدم، داستان یه ریتم یکسان داره و خسته کننده بود به نظرم، ولی خب این سلیقه ایه و شاید برای دیگران خوش آیند باشه
ali ebrahimi
۱۴۰۲/۲/۲۴
به شکل توصیف ناپذیری جذاب عالی بود اول فکر کردم نویسنده زن هست این خیلی عجیب بود ولی بعد فهمیدم اشتباه متوجه شدم. به هر حال بسیار عالی بود
محمد رضاعلی
۱۴۰۲/۱۲/۳
کتابی به شدت جسورانه آفرین به نویسنده اش با خلق یک چنین فکری
مهدی جهانبانی
۱۴۰۲/۳/۲
نکته‌های پندآموز بسیاری دارد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پانزده سگ

برای دریافت کتاب صوتی پانزده سگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.