معرفی و دانلود کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط)

برای دانلود قانونی کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط)

کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط)، نوشته‌ی ژاله فرزانه حسن زاده و وحید ناصحی فر، راهنمایی جامع و مدیریتی در زمینه‌ی تجزیه و تحلیل رقابت‌پذیری در سازمان‌های کوچک و بزرگ است. در این کتاب انواع سطوح، رویکردها و مدل‌های مفهوم رقابت‌پذیری در چارچوبی کارآمد بررسی می‌شوند.

درباره‌ی آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط)

رقابت‌پذیری مفهومی است که به‌واسطه‌ی حاکمیت بازار و تنظیم فعالیت‌ها بر اساس مزیت نسبی و رقابتی تحقق می‌یابد. این مفهوم سطوح مختلفی دارد و با مدل‌ها و رویکردهای گوناگونی تعریف شده است. در کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط) به تألیف ژاله فرزانه حسن‌زاده و وحید ناصحی‌فر، انواع این سطوح و رویکردها با دیدی آسیب‌شناسانه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و نکات کاربردی لازم در دو سطح خرد و کلان به مخاطب ارائه می‌شود.

کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط) در 8 فصل نوشته شده است. نویسندگان در فصل اول مفهوم رقابت‌پذیری را تعریف می‌کنند و نظرات مختلف پیرامون این مفهوم را مورد بررسی قرار می‌دهند. سپس سطوح مختلف رقابت‌پذیری، رویکردها و مدل‌هایی که تا به امروز در رابطه با این مفهوم شکل گرفته است، بیان می‌کنند.

در تحلیل رقابت‌پذیری یک صنعت، سه رویکرد یا جریان فکری وجود دارد. رویکرد اول، رویکرد مبتنی بر منابع یا قابلیت‌ها، دلایل و منابع رقابتی بودن یک شرکت را بررسی می‌کند. دو رویکرد دیگر، یعنی رویکرد مبتنی بر بازار و رویکرد مبتنی بر دانش، مسأله‌ی رقابت را در سطح صنعت مورد کنکاش قرار می‌دهند. در فصل دوم کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط)، ادبیات و مفاهیم کلیدی رویکرد مبتنی بر منابع ذکر می‌شود.

فصل سوم کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط) به تشریح دیدگاه‌های قابلیت پویا می‌پردازد. دیدگاه رقابت بر مبنای قابلیت‌ها، عمدتاً بر نقش تصمیم‌گیران در خلق مزیت رقابتی و متمایزسازی قابلیت‌ها به صورت سازگار با الزامات بازار تأکید دارد. در فصل چهارم مفهوم بین‌المللی شدن بنگاه‌ها و تفاوت آن با مسئله‌ی جهانی شدن بیان می‌شود. بنابر مطالب این فصل، جهانی شدن فرایندی در سطح کلان اقتصاد است، اما بین‌المللی شدن در سطح شرکت رخ می‌دهد و به این معناست که شرکت میزان مشارکت خود را در بازارهای بین‌المللی بالا می‌برد.

نویسندگان در فصل پنجم مفهوم کارآفرینی، مکاتب فکری مختلف در زمینه‌ی فرصت‌های کارآفرینانه و انواع این فرصت‌ها را به صورت جامع بررسی می‌کنند. در فصل ششم نیز کارآفرینی بین‌المللی مطرح می‌شود. همچنین انواع مدل‌ها و رویکردهای نظری در کارآفرینی بین‌المللی و روش‌های ورود شرکت‌ها به بازارهای خارجی مورد بحث قرار می‌گیرند.

محور اصلی کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط)، همانطور که از نام آن پیداست، رقابت‌پذیری در مورد بنگاه‌های کوچک و متوسط است. به بیان نویسنده، این بنگاه‌ها در کشورهای در حال توسعه فراوانی زیادی دارند و تأثیر مهمی در بهبود اوضاع اقتصادی این جوامع می‌گذارند، بنابراین ضروری است فرایند توسعه‌ی فعالیت‌های برون‌مرزی این بنگاه‌ها از دیدگاه کارآفرینی بین‌المللی مورد بررسی قرار بگیرند. در این فصل تحلیلی از بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایران را خواهید خواند.

در نهایت در فصل آخر، آسیب‌شناسی قدرت رقابت‌پذیری بنگاه‌ها در محیط ناپایدار و پیچیده‌ی امروز مطرح می‌شود . نویسندگان شرط رقابت دولت‌ها را رقابت بنگاه‌های آنان می‌داند. به این ترتیب مدل رقابت‌پذیری بنگاه در این فصل مورد تحلیل قرار می‌گیرد و نکات کاربردی دقیقی در سطح خرد و کلان به خواننده ارائه می‌شود.

کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط) توسط انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط) مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان حوزه‌های مدیریت و کارآفرینی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط) می‌خوانیم

رقابت‌پذیری یک مفهوم چند بعدی است. به این مفهوم می‌توان از سه منظر نگاه کرد: ملی، صنعت و بنگاه. رقابت‌پذیری از واژه Compete گرفته شده است که به معنی مشارکت در تجارت به منظور تسخیر بازار است. طبق تعریف مارتز رقابت‌پذیری معادل قدرت اقتصادی یک واحد در مقابل رقبایش در بازاری است که به راحتی کالاها، خدمات، مهارت‌ها و ایده‌ها فراتر از مرزهای جغرافیایی عرضه می‌شود. رقابت‌پذیری در سطح بنگاه می‌تواند به عنوان توانایی بنگاه در طراحی، تولید و بازاریابی محصولات و فروش آنها بیشتر از رقبا تعریف شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: رقابت‌پذیری
فصل دوم: رویکرد مبتنی بر منابع
فصل سوم: دیدگاه‌های قابلیت‌های پویا
فصل چهارم: بین‌المللی شدن بنگاه‌ها
فصل پنجم: کارآفرینی
فصل ششم: کارآفرینی بین‌المللی
فصل هفتم: بنگاه‌های کوچک و متوسط
فصل هشتم: آسیب‌شناسی رقابت‌پذیری
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-964-468768-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط)

برای دریافت کتاب آسیب شناسی رقابت پذیری (ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.