معرفی و دانلود کتاب مدل‌های کسب و کار

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدل‌های کسب و کار

کتاب مدل‌های کسب و کار، حاصل همکاری وحید ناصحی فر، ژاله فرزانه حسن زاده، بهمن صفایی و زهرا خالقی پور است. این کتاب در ابتدا به تاریخچه‌ی اصطلاح «مدل‌های کسب‌وکار» می‌پردازد و در ادامه با معرفی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اصول راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکار، مسیر دستیابی به موفقیت‌های شغلی را هموار می‌کند.

درباره‌ی کتاب مدل‌های کسب‌وکار

مدل کسب‌وکار، اصطلاح نسبتاً جدیدی است که تنها نزدیک به 2 دهه قدمت دارد و تولد و شکوفایی آن به شروع عصر اینترنت برمی‌گردد. تا قبل از این تاریخ، مدل‌های کسب‌وکار محدودی وجود داشتند اما با فراگیری تکنولوژی‌های جدید، این بحث بیشتر باز شد و از فضای وب به کسب‌وکارهای فیزیکی رسید. کتاب مدل‌های کسب‌وکار که حاصل همکاری وحید ناصحی‌فر، ژاله فرزانه حسن‌زاده، بهمن صفایی و زهرا خالقی‌پور است، به پیشینه‌ی این اصطلاح و تشریح آن پرداخته و تمامی نکات مهمی را که تازه‌کارها و متخصصان این حوزه لازم است بدانند، توضیح می‌دهد.

کتاب پیش رو، از 17 فصل تشکیل شده. فصل اول با عنوان «مبانی تهیه‌ی مدل‌های کسب‌وکار»، به برنامه‌ریزی‌، استراتژی، مخاطبان، قابلیت‌های مدیریتی، دلایل شکست یک کسب‌وکار و نکته‌های کلیدی و عملی این حوزه می‌پردازد. نویسندگان در این قسمت، مدل‌های کاری رایج پیش از تولد اینترنت را تشریح کرده و در ادامه، تحولات عصر تکنولوژی را بازگو می‌کنند.

در عصر کنونی، ساختار راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق حتی قابل‌ مقایسه با گذشته هم نیست. دوران حاکمیت کارخانه‌جات و صنایع به پایان رسیده و در پی آن، دغدغه‌های محیط کار هم دستخوش تغییر شده‌اند. برای مثال دیگر میزان سودآوری در گرو خرید مواد اولیه‌ی ارزان‌قیمت نیست. یا مثلاً سرعت رشد و توسعه‌ی یک کسب‌وکار امروزی را نمی‌توان با گذشته مقایسه کرد. حتی تعریف نیروی کار هم در این دوران عوض شده و دیگر به افرادی با توان کار فیزیکی، محدود نمی‌شود. بنابراین بدیهی است که استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها هم به تحول نیاز دارند.

سازمان‌هایی که در چند دهه‌ی اخیر رشد کرده‌اند، نه‌تنها سرمایه‌ی اولیه‌ی زیادی نداشتند، بلکه فضای فیزیکی زیادی را هم اشغال نکردند. به همین خاطر است که صاحبان کسب‌وکارها باید خود را برای پاسخ‌گویی به سؤالات و رودررویی با چالش‌های جدید آماده کنند و دقیقاً بدانند که کسب‌وکار آن‌ها قرار است چه ارزشی ایجاد کند، فرآیند درآمدزایی آن چگونه است و چه‌طور می‌خواهد در فضای رقابتی امروز به کار خود ادامه دهد.

از این رو نویسندگان در ادامه‌ی بحث، ضرورت تدوین برنامه‌ی کاری را شرح می‌دهند و پس از بررسی چگونگی تدوین یک استراتژی موفق، به بحث اصول اولیه‌ی طرح کسب‌وکار وارد می‌شوند.

آشنایی با کسب‌وکار، محصول، مشتری و رقبا، چگونگی مدیریت منابع انسانی و مالی، تقویت مهارت مدیریت بحران در سازمان‌ها، فرآیند ارزش‌گذاری، روند راه‌اندازی مشاغل کوچک، معرفی مدل‌های کسب‌وکار و مقایسه‌ی استراتژی‌های خوب و بد، از دیگر مباحث این کتاب‌اند که توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده و چاپ اول آن، متعلق به سال 1399 است.

کتاب مدل‌های کسب‌وکار برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب، دانشجویان رشته‌های MBA و DBA هستند.

با وحید ناصحی‌فر، ژاله فرزانه حسن‌زاده، بهمن صفایی و زهرا خالقی‌پور بیشتر آشنا شویم

وحید ناصحی‌فر، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌ی طباطبایی و نویسنده‌ی کتاب‌های «مهارت‌های ارائه، سخنرانی و فن‌بیان»، «مدیریت شعب و نمایندگی‌ها» و «مدیریت رابطه‌ی تجاری و بازرگانی» است.

ژاله فرزانه حسن‌زاده هم از اعضای هیئت علمی دانشگاه خیام است که تجربه‌ی نگارش کتاب‌ «آسیب‌شناسی رقابت‌پذیری» را در کارنامه‌ی فعالیت‌های خودش دارد.

بهمن صفایی، کارشناس اقتصاد، MBA و کارآفرین است که مدیریت اجرایی کسب‌وکارها را بر عهده می‌گیرد.

زهرا خالقی‌پور هم فارغ‌التحصیل مقطع ارشد رشته‌ی مدیریت تکنولوژی و مؤلف کتاب «کنترل و مهار مشتری» است.

در بخشی از کتاب مدل‌های کسب و کار می‌خوانیم

واحد تجاری استراتژیک به معنای یک بخش مستقل و مدیریت شده از یک شرکت بزرگ با داشتن دیدگاه رسالت و اهداف خاص خود است که برنامه ریزی آن به طور جداگانه نسبت به سایر بخشهای شرکت انجام میشود. چشم انداز، مأموریت و اهداف همه این مشاغل مستقل و متمایز از شرکت مادر است و از عناصر اصلی برای عملکرد بلند مدت شرکت اصلی است.

به عبارت ساده تر واحد تجاری استراتژیک دسته‌ای از مشاغل مرتبط است که وظیفه آن‌ها درمان و برنامه ریزی در ترکیب با شرکت مادر میباشد. یعنی شرکت اصلی که در یک طیف گسترده‌ای از مشاغل مشغول به فعالیت است، بسیاری از مشاغل خود را به چند بخش جداگانه و به نوعی دسته بندی میکند. این دسته می‌تواند یک بخش تجاری یک خط تولیدی یا حتی یک محصول یا مارک خاص باشد که گروه خاصی از مشتریان یا یک موقعیت جغرافیایی خاص را هدف قرار دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی تهیه مدل کسب‌وکار
فصل دوم: ضرورت تهیه برنامه کسب‌وکار
فصل سوم: جنبه‌های مختلف استراتژیست‌ها و هوش رقابتی
فصل چهارم: بخش‌های اساسی یک طرح کسب‌وکار
فصل پنجم: شناخت کسب‌وکار
فصل ششم: شناخت مشتریان، رقبا و محصول
فصل هفتم: برنامه‌های مدیریت منابع انسانی و مالی
فصل هشتم: سازمان و عملیات و مدیریت و ریسک و بحران
فصل نهم: ارزش‌های پیشنهادی
فصل دهم: استراتژی واحد تجاری
فصل یازدهم: بوم مدل کسب‌وکار
فصل دوازدهم: راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک
فصل سیزدهم:‌ مهارت‌های ورود به شبکه
فصل چهاردهم: مدل کسب‌وکار اقیانوس آبی
فصل پانزدهم: استراتژی خوب و بد
فصل شانزدهم: مدل‌های کسب‌وکار
فصل هفدهم: مطالعات موردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدل‌های کسب و کار
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات165
زبانفارسی
شابک978-964-468-862-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدل‌های کسب و کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدل‌های کسب و کار

برای دریافت کتاب مدل‌های کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.