معرفی و دانلود کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان: راهنمای عملی والدین و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها

عکس جلد کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان: راهنمای عملی والدین و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها
قیمت:
۱۶,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان: راهنمای عملی والدین و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها

به عنوان یک والد تا چه اندازه نسبت آسیب‌های فضای مجازی بر کودکانتان آگاهید؟ محمد زهره وند با همکاری محمدسینا یعقوب نژاد در کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان به اهمیت، جایگاه و آسیب‌های مخرب فضای مجازی می‌پردازند. این کتاب یک منبع مناسب برای همه‌ی والدینی است که به تربیت کودکان خود و محافظت از جسم و روان آن‌ها اهمیت می‌دهند.

درباره‌ی کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان

گروه‌های سنی مختلف در فضای مجازی گرد هم آمده‌اند و با هم ارتباط برقرار می‌کنند؛ ارتباطی که در شکل‌دهی به هویت افراد نقش به‌سزایی دارد. بخش عظیمی از کاربران دنیای مجازی را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که در پی شناخت دنیای پیرامون خود هستند و منبعی که برای شناخت دنیای واقعی انتخاب کرده‌اند مجازی و غیرواقعی است و می‌تواند دروغ‌ها را در قالب حقیقت در ذهن آنان تثبیت کند. اما مسئله‌ای که نگرانی نویسندگان کتاب آسیب‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان را برانگیخته، استفاده‌ی بیش از حد و اعتیادگونه‌ی نوجوانان و کودکان از این فضا است که نتایج زیان‌باری ازجمله اختلال در خواب و عدم لذت از زندگی واقعی و دور شدن از واقعیت‌ها را در پی دارد.

اهمیت نقش والدین در کنترل استفاده از فضای مجازی نکته‌ای است که ذهن محمد زهره وند و محمدسینا یعقوب نژاد را به خود مشغول و آن‌ها را به نگارش کتاب حاضر واداشته است؛ آن‌ها در این کتاب به ارائه‌ی راهکارهایی می‌پردازند که امنیت را در دنیای مجازی برای کودکان و نوجوانان به ارمغان می‌آورد. به کمک این کتاب می‌توانید کنترل بهتر و مناسب‌تری را بر میزان استفاده‌ی فرزند خود از پیام‌رسان‌ها و ابزار ارتباطی داشته باشید.

این کتاب به همت انتشارات ناک به چاپ رسیده و در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان مناسب چه کسانی است؟

اگر فرزند شما در سنین کودکی و نوجوانی قرار دارد، این کتاب راهنمای فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان می‌خوانیم

به نظر می‌رسد کودکان و نوجوانان بیشتر تحت تأثیر فضای مجازی می‌باشند. طبیعت کودکان و نوجوانان طوری است که توجه به این قشر از جامعه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد که هر گونه سستی می‌تواند آثار زیانباری داشته باشد. در میان عوامل بزه‌کاری و گناه که در محیط پیرامون کودکان و نوجوانان وجود دارد فضای مجازی از اهمیت خاصی برخوردار است. نتایج پژوهش یانگ 1997 در زمینه اینترنت نشان داد که یکى از دلایل مهم اعتیاد به اینترنت در افرادى که روابط عمومى کمترى دارند، به دست آوردن حمایت هاى اجتماعى است. حمایت اجتماعى با ارتباط هاى اینترنتى زودتر و آسان‌تر به دست مى‌آید. با ورود به شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه فضاهای ویژه ارتباط‌گیری، نوعى آشنایى و همدلی یا همدردی میان کاربران، پدید مى‌آید که داراى ارزش‌ها، معیارها، زبان، نشانه‌ها و نوآورى‌هاى ویژه‌ای است و همگان با این هنجارها همنوایى مى‌کنند. در این فضا، بسیارى از اطلاعات شخصى، میان افراد رد و بدل مى‌شود، بدون اینکه احساس ترس، طرد شدن و در معرض داورى بودن وجود داشته باشد. ایجاد این نوع ارتباط، در پیدایش احساس حمایت اجتماعى موثر است.

برایان دی لودر و لیت کیبل 2001 معتقدند فناوری‌های جدید ارتباطی، به همراه فرآیند جهانی شدن و حرکت سریع سرمایه، موجب ناامنی اخلاق و هویت کودکانی، اجتماعی و فرهنگی درجهان و به خصوص کشورهای پیشرفته شده‌اند. فناوری اطلاعات در شیوه افعال و اقدامات روزمره ما تاثیر می‌گذارد برخی از مفاهیمی که در حوزه اخلاق و هویت کودکان، کاربردی خاص داشته‌اند با پیشرفت فناوری اطلاعات دچار مشکلاتی شده‌اند که از آن جمله می‌توان به حریم خصوصی، احترام به حقوق دیگران و امانتداری اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فضای مجازی‌، کودک و نوجوان
اعتمادبه‌نفس
دور شدن از واقعیت
ارتباط انسانی
وابستگی و استفاده به فضای مجازی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان: راهنمای عملی والدین و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات ناک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات36
زبانفارسی
شابک978-622-6805-96-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان

الهام سادات
۱۴۰۲/۸/۲۲
یک ستاره هم براش زیاده باورم نمیشه بابت این کتاب حتی هزینه کردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب آسیب‌‌های فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.