معرفی و دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو

عکس جلد کتاب صوتی شازده کوچولو
قیمت:
۲۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شازده کوچولو

کتاب صوتی شازده کوچولو فرصتی‌ست برای گوش سپردن به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا که عنوان کتاب سال فرانسه را نیز به دوش می‌کشد. آنتوان دو سنت اگزوپری، داستان‌نویس نام‌آشنای فرانسوی در این شاهکار قرن بیستمی، در قالب داستانی فانتزی و ماجراهای پسرکی که به‌تازگی به سیاره‌‌ی ما آمده، درس دوستی، عشق و زندگی را به تمام انسان‌های جهان می‌آموزد. به همه‌ی مخاطبان در تمامی رده‌های سنی توصیه می‌کنیم حداقل یکبار شنیدن این کتاب گویا را تجربه کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی شازده کوچولو

داستانی که آنتوان دو سنت اگزوپری (Antoine de Saint-Exupéry) در سال 1943 به چاپ رساند، از آن دسته آثاری‌ست که به‌سختی می‌توان آن را در دسته‌بندی خاصی گنجاند. آیا باید آن را نمونه‌ای از ژانر فانتزی بدانیم یا نوعی داستان تمثیلی تلقی کنیم؟ آن را در گروه آثار کودک و نوجوان قرار دهیم یا بهتر است محدوده‌ی سنی خاصی برای مخاطبانش در نظر نگیریم؟ کتاب صوتی شازده کوچولو (The Little Prince) تمامی این‌هایی که گفتیم هم هست و هم نیست! این داستان بی‌نظیر را باید روایتی دانست از زندگی که برای خود زندگی بیان می‌شود. مفاهیم ژرف انسانی، هر چند ساده به نظر برسند، در این کتاب گویا بار دیگر لباسی جدید به تن می‌کنند تا ببینیم که «دوستی»، »عشق» و «انسانیت» آن‌قدری که تصور می‌کردیم ساده و پیش‌پا‌افتاده نبوده‌اند. در این اثر نه از شعار و پندهای کلیشه‌ای خبری هست و نه تعلیق‌های نفس‌گیری که در بسیاری از رمان‌های تخیلی می‌بینیم. ضرباهنگ داستان به‌آرامی جریان دارد و آنچه که شما را به شنیدن ادامه‌ی داستان جلب می‌کند، عشقی‌ست که رفته‌رفته نسبت به یک پسرک موطلایی با شنلی آبی‌رنگ در قلب خود حس می‌کنید.

شازده کوچولو کتابی نیست که تنها به یکبار خواندن یا شنیدن آن اکتفا کنید. در هر بار مطالعه، دریچه‌های جدیدی به رویتان می‌گشاید که رو به سوی ژرفای زندگی قرار می‌گیرند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم اگر مطالعه‌ی این داستان دلنشین را تجربه نکرده‌اید، همین حالا شنیدن آن را به خودتان هدیه بدهید. اگر هم در گذشته آن را خوانده یا شنیده‌اند، کتاب صوتی شازده کوچولو فرصت خوبی‌ست تا بار دیگر با این شاهزاده‌ی کوچک و دوست‌داشتنی همراه شوید.

راوی داستان مانند نویسنده‌اش خلبان است. هواپیمایش به‌تازگی در سرزمینی متروک و ناشناخته سقوط کرده و راهی ندارد جز اینکه به هر شکلی که می‌تواند برای بقا تلاش کند و از این سرزمین دورافتاده جان سالم به در ببرد. چیزی که هرگز انتظارش را ندارد، دیدن کودکی کنجکاو با موهای طلایی و ظاهری عجیب است که مصرانه قصد دارد پاسخ سؤالاتش را از او بگیرد. نه بی‌اعتنایی و نه تعجب خلبان تأثیری ندارد و از اصرار شازده کوچولو برای پی بردن به دنیای اطرافش کم نمی‌کند. داستان آن جایی عجیب‌تر می‌شود که شاهزاده‌ی کوچک قصه کم‌کم از خانه و سیارکش و مسیری که تا سیاره‌ی زمین طی کرده برای راوی می‌گوید. از گلی که بی‌صبرانه منتظر دیدار دوباره‌ی اوست و غروب‌هایی که به وقت دلتنگی به تماشایشان می‌نشسته. زندگی او علی‌رغم سن کمش پر از اتفاقات باورنکردنی بوده که برای راوی و مخاطب داستان به سفری رویایی در دنیای خیالات می‌ماند. شازده کوچولو از روباهی می‌گوید که دلبسته‌ی او شده بوده اما شازده ناچار می‌شود برای ادامه‌ی مسیرش او را رها کند. اکنون موج‌های طلایی گندمزار تنها یادگاری هستند که شازده کوچولو را به یاد روباه می‌آورند.

از همان نخستین جملات کتاب صوتی شازده کوچولو درمی‌یابیم که با داستانی خیالی روبه‌رو هستیم اما شخصیت‌پردازی‌های استادانه‌ی آنتوان دو سنت اگزوپری موجب شده تا اثرش از هر داستان رئالیستی‌ای که به گوشتان خورده، باورپذیرتر باشد. پس از شنیدن اثر حاضر، دیگر شازده کوچولو و بازیگوشی‌هایش از حافظه و زندگی‌تان نخواهد رفت. هر جمله از مکالمات این کتاب، درسی را در دل خود جای داده که برای باقی عمر راهنمایتان خواهد بود. کتابی که پیش رویتان قرار دارد از آن دسته آثاری‌ست که با خواندن یا شنیدن کاملاً درک نخواهد شد. شازده کوچولو را باید زندگی کرد و تنها از این طریق است که به پیام نهفته در آن پی خواهید برد.

محمدصدیق سپهری‌ نیا برگردان این کتاب شنیدنی را به انجام رسانده. حسین نصیری، سحر توکلی و بهرام سیف‌الدین کتاب صوتی شازده کوچولو را برایتان می‌خوانند که به کوشش نشر ناک در اختیارتان قرار گرفته است.

فیلم و انیمیشن اقتباس شده از کتاب شازده کوچولو:

در سال 1974، استنلی دونن یک فیلم تماشایی را با اقتباس از این رمان دوست‌داشتنی کارگردانی کرد. در این فیلم بازیگرانی همچون استیون وارنر، ریچارد کیلی و... ایفای نقش کرده‌اند.

در سال 2015 نیز انیمیشنی برگرفته از کتاب شازده کوچولو در فرانسه ساخته شد که کارگردانی آن را مارک آزربون برعهده داشت. صداپیشگی این اثر را جف بریجز، پل راد، ریچل مک آدامز و... انجام داده‌اند. این انیمیشن زیبا به دلیل سبک خاص خود در ساخت انیمیشن و همچنین ادای احترام به کتاب شازده کوچولو نقدهای مثبتی را دریافت کرد و بسیار پرفروش شد. تاجایی‌که موفق‌ترین انیمیشن فرانسوی در دنیا لقب گرفت.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی شازده کوچولو

  • جزء فهرست ۱۰۰ کتاب قرن لوموند
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ با فروش بیش از 200 میلیون نسخه در جهان
  • برگزیده‌ی بهترین کتاب قرن 20 در فرانسه
  • کسب بیشترین رکورد ترجمه به سایر زبان‌ها پس از کتاب انجیل
  • منتخب به‌عنوان کتاب سال فرانسه در سال 2007

نکوداشت‌های کتاب صوتی شازده کوچولو

  • اثری خارق‌العاده برای نوجوانانی که به دوره‌ی بزرگسالی وارد می‌شوند، برای بزرگسالانی که آن را شناخته و عاشقش شده‌اند و یا برای هر مخاطبی که هرگز آن را نشناخته است. (Children`s Literature)

  • کتابی به‌یادماندنی که با فلسفه‌ای شاعرانه همراه شده است. (نقد کتاب نیویورک‌تایمز)

  • این شاهزاده‌ بیشتر از شصت سال است که مخاطبان را مشتاق خود کرده. (bn.com)

کتاب صوتی شازده کوچولو برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه شازده کوچولو در ابتدا برای خوانندگان خردسال نوشته شده بود اما توجه گسترده‌ای که مخاطبان بزرگسال به این داستان داشتند نشان می‌دهد این کتاب اثری‌ست برای تمامی سنین، تمامی فرهنگ‌ها و تمامی زمان‌ها. چراکه شازده‌ کوچولو از انسانیت برایمان می‌گوید و انسانیت نیز به هیچ‌ سن، فرهنگ و دوره‌ی خاصی محدود نمی‌شود.

با آنتوان دو سنت اگزوپری بیشتر آشنا شویم

آنتوان دو سنت اگزوپری ( 29 ژوئن 1990 - 31 ژوئیه‌ی 1994) نویسنده‌ی مشهور فرانسوی و خلبان جنگ بود. او سومین فرزند کنت ژان دو سنت اگزوپری و ماری دو فونسکلومب به حساب می‌آمد که در شهر لیون متولد شده بود. پس از اینکه نتوانست به مدرسه‌ی نیروی دریایی راه یابد، به نیروی هوایی فرانسه ملحق شد. در سال 1923 و پس از آنکه سال‌های خدمت نظام را در نیروی هوایی پاریس به پایان رساند، به حرفه‌های گوناگونی روی آورد. نویسندگی را نیز در همین زمان از سر گرفت.

در سال 1943 بود که کتاب شازده کوچولو را منتشر کرد و شهرت چشمگیری را برای خود رقم زد. اثری که توانست سوّمین کتاب پرخواننده‌ی دنیا باشد. آنتوان دو سنت اگزوپری در سی‌و‌یکم ژوئیه‌ی سال 1944 با هواپیمایی غیرمسلح در آسمان فرانسه، بر فراز جزیره‌ی کرت پرواز خود را آغاز کرد اما هرگز آن را به پایان نرساند. دلیل سقوط هواپیما و مرگ او تا سال‌ها ناشناخته باقی ماند تا اینکه در اواخر قرن بیستم با بازیابی لاشه‌ی هواپیما مشخص شد این نویسنده‌ی خلبان نه با شلیک آلمانی‌ها، بلکه به سبب نقص فنی هواپیما دچار سانحه شده بود.

کتاب‌های «از آسمان به گل سرخ»، «زمین انسان‌ها»، «خلبان جنگ»، «پیک جنوب» و «پرواز شبانه» عناوین دیگر آثار وی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو می‌شنویم

شازده کوچولو بعدها به من گفت: باید هر روز صبح بعد از بیدار شدن اول به سر و وضعت رسیدگی کنی، بعد شروع کنی به نظافت و مراقبت از سیاره‌ات. باید خیلی حواست جمع باشه و به محض دیدن بوته‌های بوآبوآب که وقتی کوچیکن، شبیه بوته‌های گل سرخن، اونا رو ریشه‌کن کنی. کار کسل‌کننده‌ایه، ولی خب سخت نیست. یک روز دیگر هم گفت: باید سعی کنی و یه نقاشی خوب بکشی، تا بچه‌هایی که توی سیاره تو زندگی می‌کنن، بتونن یه تصویر واضح از اینجا داشته باشن. اگه یه روز بخوان سفر کنن براشون خیلی مفیده. بعضی وقتا میشه مسائلو پشت گوش انداخت، اما اگه پای درختای بوآبوآب درمیون باشه، میشه یه فاجعه...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
بخش یک
19 دقیقه
بخش دو
23 دقیقه
بخش سه
17 دقیقه
بخش چهار
18 دقیقه
بخش پنج
19 دقیقه
بخش شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شازده کوچولو
نویسنده
مترجممحمدصدیق سپهری نیا
راویحسین نصیری، سحر توکلی، بهرام سیف الدین
ناشر صوتیانتشارات ناک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شازده کوچولو

رادمان ثابت راسخ
۱۴۰۲/۱۰/۵
خوبه یک کتاب علمی تخیلی و فانتزی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شازده کوچولو

برای دریافت کتاب صوتی شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.