معرفی و دانلود کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو

عکس جلد کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو
قیمت:
۲۵,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو

برای طرفداران شازده کوچولو و ماجراهای شگفت‌انگیزش خبر خوبی داریم! این قهرمان کوچک قرار است در کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو باز هم راهی سیاره‌ی ما بشود تا با داستان‌پردازی‌‌های بی‌نظیر الخاندرو گیلرمو روئمز بار دیگر ماجراهای خارق‌العاده‌ای را رقم بزند. این داستان فانتزی در حقیقت دنباله‌ای‌ست برای داستان مشهور شازده کوچولو، شاهکار تکرارنشدنی آنتوان دو سنت اگزوپری. اثر حاضر ازجمله پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است.

درباره‌ی کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو

حتم داریم دست‌کم یکبار خواندن کتاب «شازده کوچولو» را تجربه کرده‌اید. اصلاً مگر می‌شود کسی اهل کتاب و کتاب‌خوانی باشد اما گذرش به شاهکار خواندنی آنتوان دو سنت اگزوپری نیفتد؟! اگر شما هم از بازگشت ناگهانی شازده کوچولو به سیاره‌اش اندوهگین شدید و دلتان برای موهای طلایی و شنل آبی این قهرمان کوچک تنگ شده، باید بگوییم که هرگز جای ناراحتی نیست چون این شاهزاده‌ی باهوش و بازیگوش قرار است بازهم راهی سیاره‌ی زمین بشود. البته اکنون بزرگ شده و دیگر شباهتی به ظاهر کودکانه‌اش ندارد. شازده کوچولو که حالا نوجوان برومندی شده در کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو (The Return of the Young Prince) آمده تا با هنرنمایی‌های الخاندرو گیلرمو روئمز (Alejandro Guillermo Roemmers) تجربیات تازه‌ای را نصیب خود و شنوندگان این کتاب گویا کند.

شازده کوچولو که بازهم از تنهایی در سیارک خودش پاک کلافه شده، تصمیم گرفته تا مثل سال‌ها پیش، کاوشی جدید را در گستره‌ی آسمان بی‌انتها آغاز کند. او آمده تا با چهره‌های گوناگون زندگی روبه‌رو شود و معنای دیگری از را هستی دریافت کند.

شازده کوچولو در طی سفر خود عازم «پاتاگونیا» می‌شود که سرزمینی‌ست بیابانی و خشک و بی‌آب‌وعلف. در آنجا با مخاطبی بزرگسال همراه می‌شود و سعی دارد به او نشان بدهد که چطور از ظاهر امور و پدیده‌ها فراتر برود و به عمق مفاهیم پی ببرد. در این بخش شاهد گفت‌و‌گوهای یک نوجوان، یعنی شازده کوچولو و یک بزرگسال هستیم که به نوعی برای یادآوری مراحل عبور از نوجوانی به دنیای بزرگسالان نگاشته شده. نویسنده قصد دارد در این بخش اصولی را به ما یادآوری کند که هنگام پشت سر گذاشتن دوران نوجوانی و آغاز دوران بزرگسالی آن را فراموش کرده‌ایم اما بازیابی و بازخوانی آن‌ها می‌تواند انسانیت را بار دیگر به یادمان بیاورد.

کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو را می‌توان داستانی تمثیلی و سرشار از نکات آموزنده دانست. البته نکات آن به قشر خاص یا حوزه‌ی به‌خصوصی محدود نمی‌شود. برای هر انسانی که می‌خواهد زندگی را به شکلی متعالی تجربه کند و امید دارد تا بنای جامعه‌ای شادتر و انسانی‌تر را پی‌ریزی کند، شنیدن این کتاب صوتی سودمند خواهد بود. مانند داستان شازده کوچولو، در این اثر نیز هر جمله‌ای که در خلال مکالمات بیان می‌شود یا اتفاقات به‌ظاهر ساده‌، پندی آموزنده را در دل خود جای داده‌اند که یادگیری آن به خوشبختی جمعی تمام انسان‌ها منتهی خواهد شد.

کتاب حاضر در حقیقت نسخه‌ی متأخر داستان اگزوپری به شمار می‌آید. نویسنده کوشیده تا همان مفاهیم والای عشق، دوستی و انسانیتی را که در آن اثر بیان شده بود، بار دیگر به زبان انسان امروزی و برای التیام زخم‌های بشر قرن بیست‌و‌یکم بیان کند. در این بین، قهرمان داستان هم کمی بزرگ‌تر شده و دیدگاهش نسبت به زندگی حالتی جامع‌تر به خود گرفته.

کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو نیز از زبان راوی اول‌شخص روایت می‌شود. این بار از هواپیمای سقوط‌کرده خبری نیست، بلکه راوی هنگام رانندگی در جاده‌ی پاتاگونیا ناغافل به پتویی روی زمین برمی‌خورد که دسته‌ای موی طلایی از زیر آن دیده می‌شود. زمان زیادی لازم نیست تا پی ببرد که شازده کوچولو با شنل آبی‌اش در یک جاده‌ی متروکه، دراز کشیده و به خواب رفته است. شازده کوچولوی این قصه حسابی خسته شده و دیگر از کنجکاوی‌ها و حرافی‌های او در داستان اگزوپری اثری نمانده. او بدون مقاومت، در حالی که غرق خواب شده، به راوی اجازه می‌دهد تا او را از روی زمین بردارد و در ماشینش جای بدهد. هنگامی هم که به هوش می‌آید، به جای پرسیدن سؤالات پی‌درپی، تنها یک تقاضا دارد: اینکه به او آب بدهد. خب، مثل اینکه شازده کوچولوی نوجوان نسبت به کودکی‌اش هم صبورتر شده و هم انرژی زیادی برایش باقی نمانده. بااین‌حال، آرامش و اطمینانی را که او نسبت به اطرافیانش داشت، هنوز از دوران کودکی خود حفظ کرده و به سال‌های نوجوانی آورده است.

البته بعد از اینکه شازده کوچولو به اندازه‌ای که برای تجدیدقوا لازم است، استراحت می‌کند، بازهم همان کودک بازیگوش و پرسروصدای درونش که دوست دارد از هر چیزی سردربیاورد بیدار می‌شود تا با پرسش‌های متعددش، راوی را به حیرت فرو ببرد. از طرفی راوی داستان هم پیش از اینکه به یکی از قهرمانان کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو بدل شود، زندگی پرفرازونشیبی را سپری کرده و آماده است تا در مقابل سؤالات عجیب این پسر غریبه، یک زلزله‌ی اساسی در اعتقادات موروثی و باورهای بنیادین خود ایجاد نماید. او هنوز نمی‌داند در مقابل استادی قرار گرفته که ناخواسته و نادانسته دارد مفاهیم عمیق زندگی اجتماعی را به سخره می‌گیرد و بنا شده تا زندگی او را برای همیشه دگرگون کند.

این کتاب فانتزی را با برگردان گلاله نوری و صدای امیر جوشقانی و اعظم حبیبی می‌شنوید که نشر ناک آن را در اختیار علاقه‌مندان به رمان‌های تخیلی و تمثیلی با درون‌مایه‌ی آموزنده قرار داده است.

افتخارات کتاب بازگشت شازده کوچولو

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب آمازون

کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو برای چه کسانی مناسب است؟

به علاقه‌مندان آثار فانتزی و عاشقان کتاب شازده کوچولو توصیه می‌کنیم لذت شنیدن کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو را نیز در مطالعات آتی خود تجربه کنند. اگرچه شاید به نظر برسد کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی اثر حاضر هستند اما نکات آموزنده‌ی آن موجب شده به کتابی ایده‌آل برای تمامی رده‌های سنی بدل شود.

با الخاندرو گیلرمو روئمز بیشتر آشنا شویم

الخاندرو گیلرمو روئمز، نویسنده‌ی آرژانتینی است که در سال 1958 در بوئنوس آیرس زاده شده. این نویسنده علاوه بر داستان‌نویسی به سرودن شعر نیز می‌پردازد اما غالباً زمان خود را به مسافرت در سراسر دنیا می‌گذراند. سفرهایی که از گوشه‌گوشه‌ی دنیا با دعوت‌نامه‌هایی برای ارائه‌ی کتابش همراه می‌شوند.

او با حضور در مدارس و کالج‌ها در تلاش است تا پیام عشق و انسان‌دوستی را به گوش تمامی مردم جهان برساند. ایمان، شجاعت، ریشه‌کن کردن فقر و بی‌سوادی از موضوعاتی هستند که الخاندرو گیلرمو روئمز با نگارش آثار و در ملاقات‌های عمومی خود سعی دارد با مخاطبانش در میان بگذارد.

در بخشی از کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو می‌شنویم

آیا باید بیدارش می‌کردم؟ آیا مهم نبود به سمت شمال می‌رویم یا جنوب؟ با این حال مسیری طولانی پیش‌رو داشتیم. به سرعت اتومبیل افزودم. این بار نمی‌خواستم زندگی‌ام را برای پرسیدن اینکه چه جهتی را بروم تلف کنم. در افکار خودم غرق شده بودم. زمانی طولانی سپری شده بود که ناگهان حس کردم یک جفت چشم آبی رنگ کنجکاوانه به من خیره شدند. کمی به طرف پسرک مرموز برگشتم و به او سلام کردم: هی! سلام.
در حالی که داخل ماشین را برانداز می‌کرد پرسید: این وسیله‌ی عجیب و غریب چیه که دارین باهاش سفر می‌کنین؟ بالاش کجاست؟
پرسیدم: منظورت همین ماشینه؟
گفت: ماشین؟ نمی‌تونه از زمین بلند شه؟
با لحنی از غرور جریحه‌دار شده جواب دادم: نه!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
بخش یک
14 دقیقه
بخش دو
13 دقیقه
بخش سه
12 دقیقه
بخش چهار
13 دقیقه
بخش پنج
22 دقیقه
بخش شش
11 دقیقه
بخش هفت
9 دقیقه
بخش هشت
15 دقیقه
بخش نه
14 دقیقه
بخش ده
15 دقیقه
بخش یازده
21 دقیقه
بخش دوازده
14 دقیقه
بخش سیزده
4 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو
نویسنده
مترجمگلاله نوری
راویامیر جوشقانی، اعظم حبیبی
ناشر صوتیانتشارات ناک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو

شهناز زمانی
۱۴۰۲/۴/۲۴
خوندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو

برای دریافت کتاب صوتی بازگشت شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.