معرفی و دانلود کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟: راهنمای عملی تقویت مشارکت فرزندان در کارهای خانه

عکس جلد کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟: راهنمای عملی تقویت مشارکت فرزندان در کارهای خانه
قیمت:
16900 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟: راهنمای عملی تقویت مشارکت فرزندان در کارهای خانه

آیا فرزند شما نسبت به همکاری در انجام کارهای خانه بی‌تفاوت است؟ مریم اسداله تویسرکانی و محمدسینا یعقوب نژاد در کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟ تلاش می‌کنند تا روش‌های صحیح تربیتی را به والدین آموزش دهند و با دادن راهکارهایی کاربردی و مفید، کودکان را به همکاری کردن و مشارکت در امور خانه تشویق نمایند.

درباره‌ی کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟

خانه و خانواده بستر شکل‌گیری شخصیت اعضای خانواده است و کودکان مهارت‌های اولیه برای ورود به اجتماع را در خانه می‌آموزند‌. یکی از این مهارت‌ها همکاری با دیگران است که می‌تواند علاوه بر ایجاد حس مشارکت، مسئولیت‌پذیری را نیز در وجود فرد پرورش دهد.

شاید شما با دیدن برخی کودکان که در انجام امور منزل با اعضای خانواده خود همکاری می‌کنند و مشتاقانه به این امور می‌پردازند به این سوال اندیشیده باشید که چرا فرزند من در خانه کمک نمی‌کند‌؟ این مساله دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که مریم اسداله تویسرکانی و محمدسینا یعقوب نژاد در کتاب «چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟» به شکل مفصلی به آن پرداخته‌اند.

مشارکت بچه‌ها در کارهای خانه، از نسل‌های گذشته در بین خانواده‌ها وجود داشته است و توانمندی، استقلال و اعتمادبه‌نفس کودکان را تقویت می‌کند. ترغیب کودکان به همکاری در کارهای خانه ظرایفی دارد که در کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌ به آن توجه شده و راهکارهایی برای عملی‌سازی این موضوع به والدین ارائه داده شده است.

کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌ مناسب چه کسانی است؟

مخاطبین این کتاب والدین، مربیان و مشاورانی هستند که قصد دارند روحیه همکاری را در کودکان تقویت کنند و به رشد شخصیت کودک کمک نمایند.

در بخشی از کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌ می‌خوانیم

سبک فرزندپروری والدین می‌تواند به عنوان عاملی مشوق یا بازدارنده عمل کند‌. والدینی که مستبد هستند و عمده گفتگوهایشان با فرزندان از جنس بایدها و نبایدها است‌، کار خانه را نیز به یک باید ناخوشایند تبدیل می‌کنند و فرزندان اگر هم مجبور به مشارکت در کار خانه باشند این تکلیف را با هیجان ناخوشایندی انجام می‌دهند و اگر والد حضور نداشته باشد کار خانه را انجام نمی‌دهند مثل دانش آموزی که اگر بداند فردا معلم به مدرسه نمی‌آید تکلیفش را انجام نمی‌دهد‌.

کیفیت مراقبت والدین نیز بر مشارکت کودک در کار خانه اثر می‌گذارد‌. کودکانی که مراقبت و رسیدگی با ثبات و پیش بینی پذیری را از والدین دریافت کرده اند‌. دلبستگی و رابطه امنی را با والدین تشکیل داده‌اند که این رابطه مثبت آنها را داوطلب مشارکت در فعالیت‌های خانه می‌کند چرا که کار خانه فرصتی را برای تجربه ارتباط لذتبخش با یک والد امن فراهم می‌کند.

یکی از موانع مشارکت کودک در کار خانه، کمال‌گرایی مادر است‌. مادر کمال‌گرا فکر می‌کند کودک نمی‌تواند به خوبی او از پس تکالیف خانه بربیاید و کار کودک را هیچ وقت قبول ندارد بنابراین کودک را در کار خانه مشارکت نمی‌دهد در نتیجه کودک هم که همواره در معرض سرزنش و ایرادگیری مادر قرار دارد ترجیح می‌دهد از انجام کارهای خانه دوری کند‌. مادر با به واقعیت نزدیک کردن انتظارات خود می‌تواند این دور باطل را از بین ببرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اهمیت مشارکت کودکان در کارهای خانه
دیدگاه اول‌: مشارکت در کارهای منزل
دیدگاه دوم‌: عدم مشارکت در کارهای منزل
عوامل موثر بر مشارکت فرزندان در کارهای خانه
سن تحولی
علاقه و انگیزه کودک
سبک فرزندپروری والدین
کلیشه‌های جنسیتی
سلامت جسمانی و روانی کودک
راهکارهای عملی برای تقویت مشارکت فرزندان
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟: راهنمای عملی تقویت مشارکت فرزندان در کارهای خانه
نویسنده،
مترجممریم اس
ناشر چاپیانتشارات ناک
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات39
زبانفارسی
شابک978-622-6805-93-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
16900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟

برای دریافت کتاب چرا فرزند من در خانه به من کمک نمی‌کند‌؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.