معرفی و دانلود کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک

عکس جلد کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک
قیمت:
۱۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک

کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک اثری در حوزه‌ی روان‌شناسی کودک است و با آگاهی دادن به والدین و مربیان، جهت پرورش کودکانی قوی و سالم تلاش می‌کند. نگارنده‌ی کتاب، مژگان خسروبگی، به مسائل مهمی در والدگری نظیر پرورش اعتمادبه‌نفس در کودک، درک نیازهای او و پیشگیری از آزارهای جنسی می‌پردازد و چهار نوع سبک فرزندپروری را به اختصار شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک

کودکانْ جوانان آینده و پیشگامان عرصه‌های مختلف علم و دانش در جوامع هستند؛ بنابراین توجه به سلامت روان آن‌ها، در واقع مهم شمردنِ سلامت عمومی جامعه است. اما والدین نه به‌خاطر این موضوع، بلکه به‌علت عشق بی‌حدومرزی که به فرزندان خود دارند، خواستار شادی و سلامت جسمانی و روانی کودکانشان هستند. این امر در گروِ کسب آگاهی‌های لازم پیرامون نیازهای کودک و شناخت ابعاد مختلف ذهنِ اوست. کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک نوشته‌ی مژگان خسروبگی آگاهی پدر و مادرها را جهت رسیدگی به سلامت فرزندان افزایش می‌دهد.

خانواده بنیادی‌ترین واحد جامعه است؛ به همین علت برخی از پژوهشگران خانواده را ستون فقرات یک جامعه می‌دانند. نقش خانواده به‌عنوان پراهمیت‌ترین رکن جامعه که شخصیت کودکان را می‌سازد بسیار اهمیت دارد. فقدان اطلاع از شیوه‌های درست تربیتی مهم‌ترین مشکل خانواده‌هاست؛ والدین معمولاً روش‌های سنتی گذشته را ادامه می‌دهند و کمتر به فکر اصلاح و تغییر هستند. شیوه‌ی فطری و غریزی تربیت فرزندان در گذشته معمولاً مشکلی برای کودکان و والدین ایجاد نمی‌کرده؛ اما ازآنجاکه فرزندپروری موضوعی لامکان و لازمان نیست و بنا به دوران‌های مختلف، شیوه‌ها و ابزارهای متفاوتی را می‌طلبد، والدین ناچارند خود را به‌روز کنند و برای حل مشکلاتشان از متخصصین کمک بگیرند. اما شاید والدین بسیاری هستند که هنوز مراجعه به متخصص را امری ضروری تلقی نمی‌کنند و مشورت با دوستان و آشنایان را جایگزینی مناسب می‌پندارند. مژگان خسروبگی تأکید می‌کند که این کار بسیار آسیب‌زا و خطرناک است و مشکلاتِ حل‌نشده می‌تواند اثرات مخرب زیادی را بر روان کودک و همین‌طور والدین به‌جا بگذارد.

کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک به مسائل مختلفی پیرامون فرزندپروری و چالش‌های آن می‌پردازد. برای مثال مژگان خسروبگی نکات مفید و مؤثری را در باب اختلاف و دعواهای والدین با یکدیگر، طلاق، نام‌گذاری کودک، احترام به کودک، اختلالات خواب و اختلالات رفتاری در کودک، لکنت زبان، راه‌های افزایش اعتمادبه‌نفس کودکان و... را از نظر می‌گذراند. این کتاب همچنین چهار سبک فرندپروری را توضیح می‌دهد. این چهار سبک شامل سبک‌ فرزندپروری سختگیرانه، سبک مقتدرانه، سبک سهل‌گیرانه و سبک طردکننده هستند.

معرفی و دانلود کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک

والدین دارای سبک فرزندپروری مستبدانه تأکید زیادی بر انضباط دارند و بدون مهرورزی و ایجاد رابطه‌ای متقابل، قدرتشان را اعمال می‌کنند. این پدر و مادرها فکر می‌کنند که فرزندان باید از همه‌ی قوانینِ بی‌چون‌وچرای خانه اطاعت کنند. تمرکز والدین سبک مستبدانه بیشتر بر اطاعت کردنِ بچه‌هاست؛ فرزندان چنین خانواده‌هایی تقریباً لایق و مسئول تربیت می‌شوند، ولی تمایل به کناره‌گیری از اجتماع دارند.

در سبک‌ فرزندپروری مقتدرانه والدین مراقبت خود را با پذیرش فرزند و محدود کردن او همراه با صمیمیت و گرمی اعمال می‌کنند، والدین قوانین مشخصی را برای خانه و اعضای خانواده تعیین می‌کنند، اما برخلاف سبک مستبدانه، درباره‌ی قوانین خانه و لزوم رعایتِ آن‌ها توضیح می‌دهند و دلیل می‌آورند و خود والدین نیز به قوانین تعیین‌شده احترام می‌گذارند.

روش فرزندپروری سهل‌گیرانه کودک را در انتخاب‌ها و تصمیماتش راحت می‌گذارد. این نوع خانواده‌ها فرزندمحور هستند و بدون اعمال کنترل بر فرزندانشان آن‌ها را غرق در محبت می‌کنند. و اما در سبک فرزندپروری طردکننده و بی‌توجه، والدین نسبت به فرزندان خود آگاهی کامل ندارند. مصاحبه‌هایی که از این نوع خانواده‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد که آن‌ها از فعالیت‌ها و خواسته‌ها و رفتارهای فرزند خود در بیرون از منزل اطلاعی ندارند و زمان کافی برای او نمی‌گذارند.

مژگان خسروبگی با در نظر گرفتن عمده‌ی مشکلات فرزندپروری، کتابی موجز و مفید نگاشته تا به بهبود رابطه‌ی والدین با فرزندان و پرورش کودکان در مسیر تبدیل شدن به بزرگ‌سالانی سالم و بااعتمادبه‌نفس کمک کند. با خواندن کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک که از سوی نشر ناک به چاپ رسیده، می‌توان به والدینی آگاه‌تر و بهتر تبدیل شد.

کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک برای چه کسانی مناسب است؟

مربیان و والدین برای تربیت فرزندانی با آینده‌ی روشن به این کتاب نیاز پیدا خواهند کرد.

در بخشی از کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک می‌خوانیم

در 10 سال اول تولد به‌علت رشد سریع کودک رابطه‌ی طبیعی کودک با پدر و مادر دچار تغییرات و دگرگونی می‌گردد. رابطه‌ی بین کودک و مادر بسیار حساس است و تغییرات آن بسیار چشمگیر است ولی رابطه‌ی بین کودک و پدر دچار تغییرات نمی‌گردد و باثبات‌تر است. اگر پدر و مادر از حالات و رفتارهای کودک خود چه دختر و چه پسر آگاه باشند، زندگی داخلی خانواده آرام و توأم با لذت و تنش آن‌ها با یکدیگر کمتر خواهد بود. اگر پدر و مادر بدانند که فلان رفتار کودک در فلان سن از مقتضیات سن و رفتاری طبیعی است حتماً برخورد آن‌ها با فرزند سنجیده‌تر و بهتر خواهد بود و از تنش و رفتارهای سوء جلوگیری می‌شود.

برای برقراری رابطه‌ی صحیح میان مادر و کودک، نه فقط مهارت و آشنا بودن مادر به وظایف مادری مهم است بلکه آشنایی ما درباره‌ی خصوصیات روانی و رفتاری کودکی که در حال رشد است نیز اهمیت دارد: زمانی که مادر می‌بیند کودکش در مقابل او لجاجت می‌کند، اگر بداند که همه‌ی کودکان در این سن اینچنین هستند نگرانی مادر و برخوردهای او با کودک به حداقل خواهد رسید و مشکلات کمتری به وجود خواهد آمد. در سن مدرسه، کودک به غلط حس می‌کند که کسی او را دوست ندارد. او فکر می‌کند، معلم مدرسه نسبت به او منظوری دارد و پدر و مادر نیز با او رفتار خوبی ندارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چکیده
نقش خانواده در تربیت فرزند
اختلافات والدین
سبک‌های فرزندپروری
نام‌گذاری
بوسیدن کودک
سلام کردن کودکان
شرکت کودکان در مجالس
طلاق راه‌حل یا ضربه‌ای به کودک
احترام به کودک
الگوسازی
بهانه‌گیری کودک
قهر و بداخلاقی
سوء استفاده و آزار جنسی
بها دادن به لوازم بازی و وسایل کودکان
هفت توصیه برای والدین جهت تماشای کودک به تلویزیون
آموزش مهربانی و ملایمت به فرزندان
راه‌حل‌هایی برای بددهانی کودک
راه‌های دیگر به‌جای تنبیه خشن
کودکان کُندآموز
پیشگیری و درمان پرخاشگری فرزند
مشورت کردن با کودکان و نوجوانان
عوامل فرار کودکان از مدرسه
رابطه‌ی کودک و مادر
رابطه‌ی کودک و پدر
راهکارهای پرورش و تقویت اعتمادبه‌نفس کودکان
تکنیک به من اعتماد کن
اختلال رفتاری
اختلال در خواب
اختلالات سلوکی
لکنت زبان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ناک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-5219-09-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک

برای دریافت کتاب من و کودکم و راهکارهای ارتباط با کودک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.