معرفی و دانلود کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی

عکس جلد کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی

کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی نوشته‌ی رابرت شون و توماس رابرتسون اثری کامل، تخصصی و علمی برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی علوم ورزشی است که در آن جنبه‌های فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی آزمون بالینی-ورزشی بررسی می‌شود. مطالعه‌ی کتاب حاضر می‌تواند راهگشایی برای افزایش سلامت و بهبود کیفیت زندگی خوانندگان باشد.

درباره‌ی کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی

در کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی (Making Sense of Exercise Testing)، اول با مفاهیم فیزیولوژیک و پاتوفیزیولوژیک آزمون بالینی-ورزشی آشنا می‌شویم و سپس مفاهیم اختصاصی آن معرفی می‌شود. این کتاب یکی از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی تربیت بدنی است و می‌تواند زمینه‌ساز تحولی در حوزه‌های علوم ورزشی شود.

به باور نویسندگان این کتاب، رابرت شون (H. Thomas Robertson) و توماس رابرتسون (Robert B. Schoene) که پیشینه‌ای 45ساله و علمی در زمینه‌ی علوم ورزشی دارند، آزمون‌های ورزشی رسمی که در این کتاب معرفی شده‌اند می‌توانند در شناسایی و گسترش بینش در زمینه‌ی پاتوفیزیولوژی اختلالات ناشی از بیماری‌های گوناگون کمک کنند. در این کتاب تعداد زیادی از مهم‌ترینِ این آزمون‌ها معرفی شده و سپس نحوه‌ی تفسیر هرکدام توضیح داده می‌شود.

این کتاب نتیجه‌ی کنفرانس‌هایی است که رابرت شون و توماس رابرتسون به صورت هفتگی در دانشگاه‌ واشینگتن برگزار می‌کردند که در آن‌ها به کارآموزان نحوه‌ی اجرا و تفسیر هزاران آزمون ورزشی را آموزش دادند. نویسندگان این کتاب علاوه‌بر سخنرانی‌ و اجرای انواع آزمایش در کنفرانس‌های علمی هر دو از دانشگاه‌های پزشکی معتبر آمریکا فارغ‌التحصیل شدند و پس از آن هم تلاش‌ها و تمرکز خود را روی انواع مراقبت‌های اورژانسی، فیزیولوژی ورزشی و پژوهش‌هایی در حوزه‌ی قلب و عروق و ریوی گذاشتند.

به همین دلیل این کتاب می‌تواند اطلاعات کم‌نظیری را در مورد اندازه‌گیری‌های ‌به دست آمده در آزمون‌های ورزشی قلبی و ریوی استاندارد به خوانندگان بدهد. همچنین به غیر از تفسیر، در مورد برنامه‌ریزی برای خود آزمون و نحوه‌ی اداره‌ی آن هم به صورت مفصل در این کتاب توضیح می‌خوانید.

آزمون‌هایی که در این کتاب بررسی می‌شوند می‌توانند برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی-عروقی، بیماران مبتلا به پرفشاری ریوی، بیماران مبتلا به انسداد جریان هوا و … مورد استفاده قرار بگیرند.

این کتاب توسط علیرضا پاآهو و یونس خادمی در نشر مبانی ترجمه شده است.

کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به تخصصی بودن مطالب این کتاب و تمرکز آن در حوزه‌ی علوم ورزشی این کتاب را به کارشناسان بالینی مبتدی و باتجربه‌ای توصیه می‌کنیم که در راه دستیابی به تخصص در حوزه‌ی ورزشی-بالینی هستند. تمامی آزمون‌ها و تفاسیر این کتاب علمی بوده و نتیجه‌ی سال‌های آزمایش علمی و رسمی نویسندگان هستند. اگر به این حوزه علاقه‌مند هستید می‌توانید این کتاب را از کتابراه تهیه کنید.

در بخشی از کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی می‌خوانیم

در حالی که یک دامنه شگفت‌انگیز از ظرفیت بیشینه تمرین در میان بیماران مبتلا به فلج یک طرفه دیافراگم وجود دارد، اکثریت قریب به اتفاق این بیماران، تنگی نفس را به عنوان نخستین علامت محدودکننده خود در طول فعالیت ورزشی سنگین توصیف می‌کنند. هنگامی که این بیماران به واسطه یک CPET مورد بررسی قرار گیرند، علائم کلاسیک محدودیت تهویه ورزشی را نشان می‌دهند

فهرست مطالب کتاب

آشنایی با آزمون ورزشی قلبی - ریوی
عضله فعال در طول یک آزمون ورزشی فزاینده
دستگاه قلبی - عروقی در طول یک آزمون ورزشی فزاینده
دستگاه تنفسی در طول یک آزمون ورزشی فزاینده
برنامه‌ریزی و اداره آزمون ورزشی
تفسیر CPET
آزمون ورزشی برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی - عروقی
آزمون ورزشی برای بیماران مبتلا به پرفشاری ریوی
آزمون ورزشی برای بیماران مبتلا به انسداد جریان هوا COPD
آزمون ورزشی برای بیماران مبتلا به ناهنجاری‌های محدود‌کننده ریه
آزمون ورزشی برای بیماران مبتلا به میوپاتی‌های متابولیک
تشخیصی متمایز برای از دست دادن تحمل فعالیت ورزشی
تفاوت‌های جنسیتی در تمرین
آزمون ورزشی برای سالمندان
آزمون ورزشی برای آزمودنی‌های چاق
آزمون ورزشی ورزشی برای ورزشکاران نخبه هوازی
تمرین ورزشی نقش: CPET
بازتوانی قلبی و ریوی
تمرین در محل کار
تمرین در ارتفاع
تمرین در محیط‌های گرم و سرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی
نویسنده،
مترجمعلیرضا پاآهو، یونس خادمی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-688219-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی

برای دریافت کتاب آشنایی با آزمون‌های ورزشی بالینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.