معرفی و دانلود کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی: ویژه دانشجویان علوم تربیتی

عکس جلد کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی: ویژه دانشجویان علوم تربیتی
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی: ویژه دانشجویان علوم تربیتی

عصر اطلاعات همه‌ی افراد را به سمت یادگیری شیوه‌های صحیح جست‌وجو، بازیابی اطلاعات و... هدایت کرده است. کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی تألیف داریوش مطلبی و مهتاب تیموری در راستای افزایش مهارت‌های جست‌وجو و استفاده از انواع اطلاعات نگاشته شده است و با مطالعه‌‌ی آن می‌توانید تکنیک‌های کلیدی را برای جست‌وجوی منابع کتابخانه‌ای و اطلاعاتی بیاموزید.

درباره‌ی کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی

جست‌وجو، شناسایی اطلاعات و بازیابی آن‌ها، استفاده از یافته‌ها در تحقیق و پژوهش‌ها و... یادگار عصر اطلاعات است. با توجه به گسترش منابع اطلاعاتی، نیاز به دسترسی سریع به اطلاعات نیز بیش‌از‌پیش اهمیت یافته و همین امر موجب شده افراد این نیاز را با به‌روزرسانی شرایط خود در زمینه‌های مختلف بهبود ببخشند.

پیشرفت در زمینه‌ی اطلاعاتی، باعث به‌وجود آمدن ابزار و امکانات جدیدی شده است که دسترسی به اطلاعات آنلاین، اینترنت و فضای وب یکی از آن‌هاست. نکته‌ی قابل‌توجه این است که پیشرفت در این زمینه نه‌تنها از اهمیت کتابخانه‌ها و جست‌وجوهای کتابخانه‌ای نکاسته، بلکه آن را دوچندان کرده است. داریوش مطلبی و مهتاب تیموری با نگارش کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی منبعی غنی، متنوع و بسیار کاربردی را پدید آورده‌اند که شما را با همه‌ی مهارت‌های موردنیاز برای آشنایی با کتابخانه و تسلط بر آن و همچنین افزایش مهارت‌های مرتبط با سواد اطلاعاتی آشنا می‌کند.

این کتاب در هشت فصل نوشته شده و هر فصل آن به موضوعات گوناگونی همچون انواع کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی، الزامات سواد اطلاعاتی، پایگاه‌های اطلاعاتی برای جست‌وجو و بازیابی اطلاعات و... می‌پردازد. کتاب پیش‌رو به همت نشر کتابدار به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان و خصوصاً دانشجویان علوم تربیتی قرار دارد.

کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌ی علوم تربیتی مناسب است. با مطالعه‌ی اثر حاضر می‌توانید درس آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی را با نمره و دانش بالایی بگذرانید.

در بخشی از کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی می‌خوانیم

نگاهی به نظام‌های آموزشی، به‌ویژه مدارس، نشان می‌دهد همه برنامه‌های آموزشی در ایران مبتنی بر یادگیری مجموعه‌ای از مفاهیم ثابت و مشخص است و آموزش مهارت‌های یادگیری چندان مورد توجه مدیران و معلمان و حتی برنامه‌ریزان و تصمیم‌سازان نیست. همین مسئله مدارس ما را به نوعی با روزمرگی، عادت‌زدگی و استفاده از شیوه‌های سنتی و بی‌روحی گرفتار کرده است که دانش‌آموزان نقش چندانی در آن ندارند. درحالی‌که امروزه ماموریت اصلی نظام‌های آموزشی، تنها ارائه‌ی محتوای ثابت و مشخص نیست؛ بلکه در کنار ارائه‌ی محتوا، باید چگونه یادگرفتن به فراگیران آموزش داده شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: اطلاعات و نظام آموزشی
فصل دوم: مقدمه‌‌ای بر کتابخانه و انواع آن
فصل سوم: منابع اطلاعاتی و انواع آن
فصل چهارم: خدمات مرجع و انواع آن
فصل پنجم: سازماندهی منابع: شناسایی و بازیابی منابع در کتابخانه
فصل ششم: سواد اطلاعاتی؛ ضرورت عصر حاضر
فصل هفتم: الگوها، استانداردها و الزامات سواد اطلاعاتی
فصل هشتم: اینترنت و جست‌وجوی منابع اطلاعاتی
منابع 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی: ویژه دانشجویان علوم تربیتی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات223
زبانفارسی
شابک978-600-241-245-4
موضوع کتابکتابداری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی

طیبه طبائی
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب خوبیه، ان شاءالله که دانشجویان عزیز بهره لازم رو از مطالعه این کتاب ببرند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی

برای دریافت کتاب آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد اطلاعاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.