معرفی و دانلود کتاب آغوش درمانی

عکس جلد کتاب آغوش درمانی
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آغوش درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آغوش درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آغوش درمانی

کتلین کیتینگ در کتاب آغوش درمانی، به اثرات مثبت آغوش‌گیری بر روح و جسم و روان می‌پردازد؛ راه‌حل و روشی ساده اما کاربردی که جهت التیام، حمایت، شفا و رشد بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

موضوع کتاب آغوش درمانی چیست؟

کتاب آغوش درمانی (The hug therapy book) به شما نشان می‌دهد که لمس کردن و نوازش نه تنها مطلوب، بلکه نیاز است. تحقیقات علمی این نظریه را تأیید کرده‌اند که برانگیختگی ناشی از لمس کردن، برای سلامت جسمی و عاطفی ما بسیار ضروری می‌باشد.

خواص درمانی لمس کردن، ابزاری ضروری برای شفابخشی شناخته شده و اینک بخشی از آموزش پرستاران در چندین مرکز پزشکی بزرگ را شامل می‌شود. لمس کردن برای کمک به تسکین درد، رهایی از افسردگی و اضطراب، بالا بردن امید و میل بیماران به زندگی، و رشد مؤثر است؛ رشد نوزادانی که زودتر از موعد متولد می‌شوند و به علت قرار گرفتن در دستگاه مخصوص از لمس کردن محروم هستند.

در آغوش گرفتن یکی از رفتارهایی است که منجر به ازدیاد محبت و صمیمت در بین اعضای خانواده می‌شود و تأثیرات بیشتری نسبت به صحبت کردن و درددل دارد. اعضای خانواده با در آغوش گرفتن عشق، محبت و احساسات خود را به صورت خالصانه به یکدیگر منتقل می‌کنند. برای مثال مردی که صبح پیش از رفتن به سرکار و ترک خانه فقط چند ثانیه با آغوش صمیمی و گرم همسرش همراه می‌شود، از انرژی و انگیزه‌ی زیادی برخوردار می‌شود و روز پر نشاطی خواهد داشت.

جالب این است که این تبادل انرژی دو طرفه می‌باشد، یعنی هم فرد آغوش‌دهنده و هم فرد آغوش‌گیرنده، هر دو از این امر سود می‌برند. وقتی مادر یا پدری فرزند خود را صمیمانه بغل می‌کند، فرزندشان را از لحاظ روانی تغذیه می‌کنند و باعث افزایش عزت‌نفس او می‌شوند. همه می‌دانیم که عزت‌نفس چه نقش مهمی در سلامت روانی و اجتماعی اشخاص ایفا می‌کند.

در آغوش‌ گرفتن اتفاقی غریزی و طبیعی نسبت به عشق و محبت می‌باشد. همچنین، آغوش‌گیری یک دانش است؛ روشی که برای تسکین دردها و عشق ورزیدن بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

کتلین کیتینگ را بیشتر بشناسیم:

کتلین کیتینگ (Kathleen Keating) در رشته‌ی روانشناسی بالینی فارغ‌التحصیل شده و سال‌ها به عنوان روان‌درمانگر، مربی سلامت روان، مشاور، سخنران انگیزشی و مددکار خانواده مشغول به کار بوده است. او پیرامون موضوعاتی مانند مدیریت استرس، آموزش والدین، مهارت‌های ارتباطی و فعالیت‌های گروهی، همایش‌های بزرگی در آمریکا برگزار کرده است.

انگیزه‌ی کتلین کیتینگ در نوشتن کتاب آغوش درمانی این بود که متوجه شد ما انسان‌ها بیشتر از قرص و دارو نیازمند این هستیم که روح و روان جریحه‌دار شده‌ی خود را بهبود بخشیم؛ همچنین احتیاج داریم که عشق را تجربه کنیم.

در بخشی از کتاب آغوش درمانی می‌خوانیم:

آغوش‌درمانگر و آغوش‌پذیر هر دو باید از یک صلاحیت برخوردار باشند: این که حضور داشته باشند.

فرآیند آغوش‌درمانی برای هر دو طرف خاصیت شفابخشی دارد. در حقیقت، فرد آغوش‌دهنده و فرد آغوش‌پذیر نقش درمانگری را رد و بدل می‌کنند. شما در مقام یک آغوش‌درمانگر با کودک درون‌تان که محتاج عشق، امنیت، حمایت، توجه و بازی و شیطنت است ارتباط برقرار می‌کنید و همین نیازها را نیز در فرد آغوش‌پذیرنده برآورده می‌کنید.

آغوش‌درمانگر قضاوت یا ملامت نمی‌کند. اما درک می‌کند که بسیاری از ما در جامعه‌ی سرد و رسمی این را نیاموخته‌ایم که حمایت عاطفی‌ای را که نیازمند آن هستیم، طلب کنیم. کمبود عشق، محبت، حمایت یا حتی بازی و شیطنت که از دوران کودکی بر جای مانده ممکن است احساسات‌مان را جریحه‌دار کرده باشد. اگر کوران‌های حوادث و افت و خیزهای زندگی در دوران کودکی و طول رشدمان باعث کمبود عزت‌نفس‌مان شده باشد، احتمالاً احساس می‌کنیم که از دوست داشته شدن و آغوش محبت محروم مانده‌ایم.

اگرچه آغوش‌ درمانگران نمی‌توانند همه‌ی این مشکلات را برطرف کنند، تمنای درونی برای دریافت عشق و محبت را ارج می‌نهند و با بذل‌توجه، درک، خنده، سخنان تسکین‌دهنده و آغوش آرام‌بخش خود، به این نیاز پاسخ می‌گویند.

آغوش‌درمانی فقط مختص آدم‌های غمگین و رنج‌دیده نیست. آغوش‌درمانی موجب افزایش سلامت، شادی و امنیت همه‌ی اشخاص می‌شود و برای همگان مفید و سودمند است.

هرکس می‌تواند آغوش‌درمانگر شود. اما اگر در انواع آغوش‌گیری و تکنیک‌های پیشرفته‌ای که در این کتاب عرضه می‌شود مهارت یابید، تبحر و اعتماد به‌ نفس‌تان در اجرای این توانایی فطری افزایش می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
درباره آغوش‌گیری
تئوری
صلاحیت
اصول و قوانین اخلاقی
موارد منع کاربرد
انواع آغوش‌گیری
آغوش‌گیری خرسی
آغوش‌گیری هشتی
آغوش‌گیری با چسباندن گونه به گونه
آغوش‌گیری سه نفره (همراه با فرزند)
قاپیدن و چلاندن
آغوش‌گیری دسته‌ جمعی
آغوش‌گیری شانه به شانه
آغوش‌گیری از پشت
آغوش‌گیری سینه به سینه
آغوش‌گیری مناسبتی
آغوش‌گیری، کجا، چه وقت، چرا؟
محیط
زمان آغوش‌گیری در طول روز
جلوه‌های صوتی
تکنیک‌های پیشرفته
تجسم
مراقبه
یک تلنگر کوچک
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آغوش درمانی
نویسنده
مترجمامیرحسن مکی
ناشر چاپیانتشارات آریا گهر
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-7632-02-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آغوش درمانی

ali ghafouri
۱۳۹۹/۳/۳۱
کتاب جالب هست در واقع معنی گرفتن نوازش‌های غیر جنسی در روابط و تاثیر اونها رو توضیح میده و تقسیم بندی جالبی از انواع آغوش و نحوه کاربرد هر کدوم
Farnaz irani
۱۴۰۱/۶/۲۱
کتاب خوبیه مختصر و مفید
واقعا اغوش بر هر درد بی درمان شفاست
Farzad
۱۴۰۱/۱/۶
خیلی خوب بود و لذت بردم از خوندنش،،، کوتاه و بسیار مفید
haniye heydari
۱۳۹۹/۷/۲۱
دوسش داشتم یه کتاب پر از حس خوب❤
Edward Payne
۱۳۹۹/۳/۲۷
کتاب زیبایی بود، ازش لذت بردم 💜
اعظم رهبریان
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
انتظار من رو براورده نکرد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب آغوش درمانی

برای دریافت کتاب آغوش درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.