معرفی و دانلود کتاب آموزش پیشرفته متلب برای مهندسان

عکس جلد کتاب آموزش پیشرفته متلب برای مهندسان
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش پیشرفته متلب برای مهندسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش پیشرفته متلب برای مهندسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش پیشرفته متلب برای مهندسان

کتاب آموزش پیشرفته متلب برای مهندسان نوشته‌ی مصطفی سیاوشی و سارا نخعی اثری جامع و ساده برای یادگیری نرم‌افزار متلب و دستورات و کاربردهای آن است و گروه‌های مختلف مهندسان می‌توانند از این راهنمای جامع و کاربردی استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب آموزش پیشرفته‌ی متلب برای مهندسان

نرم‌افزار متلب (MATLAB) یکی از نرم‌افزارهای رایانه‌ای است که با کمک آن می‌توان محاسبات ریاضی را انجام داد. این نرم‌افزار از محصولات شرکت Mathworks است و نام متلب سرواژه‌ای از واژه‌های Matrix و Laboratory می‌باشد. بنابراین باید گفت متلب، نرم‌افزاری ماتریس‌محور است، به نحوی که حتی اعداد عادی هم در فضای این نرم‌افزار، به شکل ماتریس در نظر گرفته می‌شوند. برنامه‌های متلب متن‌باز هستند و این برنامه، در اصل مفسر است، نه کامپایلر. ویژگی اصلی متلب که موجب تمایزش از برنامه‌های دیگر می‌شود، انعطاف‌پذیری آن است. کتاب آموزش متلب برای مهندسان، نوشته‌ی مصطفی سیاوشی و سارا نخعی، به معرفی کامل نرم‌افزار متلب می‌پردازد، کار با این نرم‌افزار را به خواننده آموزش می‌دهد و کارکردهای پیشرفته‌ی متلب در حوزه‌ی مهندسی را تبیین می‌کند.

این کتاب چند ویژگی مهم دارد. اولاً با زبانی ساده و آسان نوشته شده و فاقد پیچیدگی‌های تخصصی است. بنابراین برای طیف وسیعی از مخاطبان مناسب است. ثانیاً همه‌ی مطالب لازم را برای مخاطب بیان می‌کند و حتی از جزئیات ساده‌ای مانند نصب نرم‌افزار هم راحت نمی‌گذرد. سومین ویژگی کتاب این است که نویسندگان از تصویر برای آسان‌فهم شدن مطالب کتاب استفاده کرده‌اند. با این ویژگی‌ها استفاده از این کتاب می‌تواند به راحتی به صورت خودآموز هم صورت گیرد. در کل، این کتاب منبع کارآمدی است برای کسانی که می‌خواهند کار با متلب را آغاز کنند.

کتاب آموزش متلب برای مهندسان هشت فصل دارد. در فصل اول، با معرفی نرم‌افزار و مباحث پایه‌ای متلب آغاز می‌شود. فصل دوم به خواننده می‌آموزد تا چگونه از متلب برای نوشتن معادلات جبری و ریشه‌یابی استفاده کند. فصل سوم به موضوع اعداد تصادفی و محاسبات و تحلیل‌های آماری اختصاص دارد. در فصل چهارم نویسندگان به آموزش انتگرال‌گیری و مشتق‌گیری در متلب می‌پردازند. فصل پنجم درباره‌ی سیستم سمبلیک در مطلب سخن می‌گوید. فصل ششم برازش منحنی و درون‌یابی را مورد بحث قرار می‌دهند و فصل هفتم و هشتم به ترتیب معادلات ODE و PDE را در متلب بررسی می‌کنند.

کتاب آموزش پیشرفته‌ی متلب برای مهندسان نوشته‌ی مصطفی سیاوشی و سارا نخعی در مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به انتشار رسیده است.

کتاب آموزش پیشرفته‌ی متلب برای مهندسان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کسانی که به یادگیری نرم‌افزار متلب علاقه دارند و گروه‌های مختلف مهندسان در رشته‌های گوناگون مناسب و کارآمد است.

در بخشی از کتاب آموزش پیشرفته متلب برای مهندسان می‌خوانیم

شاید با عنوان کردن این موضوع (ساختن تابع) این سؤال برایتان پیش آید که چگونه برنامه نوشته‌شده را به تابع تبدیل کنیم؟ باید بگوییم تبدیل برنامه نوشته‌شده به تابع به‌جز اضافه و کم‌کردن چند سطر، کارى ندارد؛ به عبارتى اگر بخواهید یک برنامه کامل را به تابع تبدیل کنید چند دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید. البته اگر روند ساخت تابع را بدانید این کار را راحت و با تسلط کامل انجام خواهید داد.

همه می‌دانیم ورودى تابع را با خود تابع وارد می‌کنیم و در حین اجراى تابع هیچ مقدارى وارد نمی‌کنیم. پس در برنامه نوشته‌شده براى تابع، از دریافت هرگونه مقدار و ورودى در حین اجرا باید به دور باشیم و همه ورودی‌ها را در اول برنامه در دستور function تعریف کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مباحث پایه و آشنایی اولیه با متلب
فصل دوم: معادلات جبری و ریشه‌یابی در متلب
فصل سوم: اعداد تصادفی، محاسبات و تحلیل آماری در متلب
فصل چهارم: انتگرال‌گیری و مشتق‌گیری عددی در متلب
فصل پنجم: محاسبات نمادین در متلب
فصل ششم: درون‌یابی، تقریب تابع بر ارزش منحنی و سطح در متلب
فصل هفتم: معدلات ODE در متلب
فصل هشتم: معادلات PDE در متلب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش پیشرفته متلب برای مهندسان
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-622-218-263-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های ریاضی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش پیشرفته متلب برای مهندسان

برای دریافت کتاب آموزش پیشرفته متلب برای مهندسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.