معرفی و دانلود کتاب آن که به من ستاره بخشید

عکس جلد کتاب آن که به من ستاره بخشید
قیمت:
۸۹۹۰۰ ۴۴,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آن که به من ستاره بخشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آن که به من ستاره بخشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آن که به من ستاره بخشید

روایتی خواندنی از تلاش برای زندگی... کتاب آن که به من ستاره بخشید نوشته‌ی جوجو مویز داستان دختری به نام آلیس است که برای فرار از زندگی کسالت‌بار خود به آمریکا می‌رود و ازدواج می‌کند. اما این ازدواج چالش‌های تازه‌ای را در زندگی او به وجود می‌آورد. این کتاب از نامزدهای بهترین داستان تاریخی گودریدز و سی و سه هفته به عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب آن که به من ستاره بخشید

دختران جوان هر گاه زندگی فردی خود را ملال‌انگیز و کسل‌کننده می‌بینند، ازدواج را به عنوان یکی از راه‌های فرار از این نوع زندگی انتخاب می‌کنند. اما ممکن است همیشه این فرار به یک زندگی رؤیایی ختم نشود. داستان کتاب آن که به من ستاره بخشید (The Giver of Stars) نوشته‌ی جوجو مویز (Jojo Moyes) روایت یکی از همین دختران است که پس از مدت کوتاهی از زندگی مشترک درمی‌یابد آنچه از سر می‌گذراند یک زندگی مشترک دلخواه نیست.

بنت ون کلیوی که مدتی پیش مادرش را از دست داده است، به همراه پدرش به انگلیس سفر می‌کند و با آلیس آشنا می‌شود. او دلباخته‌ی دختر جوان می‌شود و به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد. آلیس نیز که روزگار نه چندان شادی را در شهر خود سپری می‌کند به هوای تجربه‌ی زندگی رؤیایی به پیشنهاد بنت پاسخ مثبت می‌دهد و همراه او رهسپار کشور آمریکا می‌شود تا زندگی جدیدی را آغاز کند، اما...

جوجو مویز در روایت کتاب آن که به من ستاره بخشید، در ابتدا همه چیز را زیبا و خواستنی به‌تصویر می‌کشد. بنت همواره آلیس را تحسین می‌کند و آلیس نیز که دلباخته‌ی مردی شده که مانند ستاره‌های سینما موقر و برازنده است، روزهای سرشار از امید و شادی را سپری می‌کند. طولی نمی‌کشد که آن‌ها با یکدیگر ازدواج می‌کنند و به شهر کنتاکی در آمریکا می‌روند ولی بعد از مدت کوتاهی همه چیز تغییر می‌کند و زندگی ملال‌آور بار دیگر روی خود را به آلیس نشان می‌دهد.

در کنتاکی همه چیز مانند یک زندگی فریز شده است؛ آلیس حتی نمی‌تواند خانه و زندگی خود را با سلیقه‌ی خودش بچیند، چرا که همه چیز باید مطابق با همان چیدمانی باشد که مادر بنت از قبل آن‌ها را قرار داده بود. عروس خانه باید هر روز ساعت‌های زیادی هم پدر بنت را تحمل کند چون او هم با آنها در یک خانه زندگی می‌کند و بخش بزرگی از منزل در تسخیر اوست.

در ادامه‌ی رمان آن که به من ستاره بخشید نوشته‌ی جوجو مویز و ترجمه‌ی افسانه اکبرزاده مقدم، پس از مدتی در یک مهمانی آلیس متوجه می‌شود که گروهی از اسب‌سواران شهر باید کتاب‌های کتابخانه را به نقاط دورتر برسانند چون مراجعه به کتابخانه برای همه میسر نیست. او با اطلاعاتی که از گفت‌وگوهای زنان و مردان مهمانی به دست می‌آورد درمی‌یابد که کتابداران شهر به دنبال چند داوطلب اسب‌سوار برای ارسال کتاب‌ها می‌گردند. آلیس که این پیشنهاد را فرصت مناسبی می‌داند خود را داوطلب می‌کند اما در ابتدا با مخالفت بنت مواجه می‌شود. اما در همین حال زنی به نام مارجری که خود از کتابداران اسب‌سوار است از او حمایت می‌کند تا آلیس نیز به گروه بپیوندد. با آغاز به کار آلیس در دسته‌ی کتابداران اسب سوار، سرنوشت او با چهار زن دیگر گره می‌خورد و داستان با روایت این سرنوشت مشترک ادامه می‌یابد.

جوایز و افتخارات کتاب آن که به من ستاره بخشید

  • نامزد جایزه‌ی بهترین داستان تاریخی گودریدز (سال 2019)
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز به مدت سی و سه هفته (سال 2019)
  • جزو فهرست 100 کتاب منتخب برای مطالعه در قرنطینه‌ی کرونا به انتخاب روزنامه USA Today
  • اثر منتخب باشگاه کتاب REESE

نکوداشت‌های کتاب آن که به من ستاره بخشید

  • روایتی عالی در مورد قدرت شخصی؛ این کتاب واقعاً نشان می‌دهد که چگونه کتاب‌ها جوامع را به هم نزدیک می‌کنند. (ریس ویترسپون)
  • آن که به من ستاره بخشید یک کاوش بسیار ارزشمند در اعماق دوستی است، جوجو مویز قدرت خواندن را در کتابی فوق‌العاده تصویر می‌کند. (یو اس ای تودی)
  • کتاب آن که به من ستاره بخشید جشن عشق است. اما همچنین جشن خواندن، دانش، دوستی زنانه است. (واشینگتن پست)
  • جوجو مویز تصویری جذاب از زندگی در مناطق روستایی آمریکا ترسیم می‌کند و زندگی کتابداران آمریکا را ریشه‌یابی می‌کند. (نیویورک تایمز)

کتاب آن که به من ستاره بخشید برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آن که به من ستاره بخشید برای علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی به ویژه داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ فرهنگی در آمریکا بسیار جذاب و خواندنی است.

با جوجو مویز بیشتر آشنا شوید

جوجو مویز متولد سال 1969، نویسنده، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس انگلیسی است. آثار این نویسنده تا کنون به بیش از 25 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. او از معدود نویسندگانی است که تا به‌امروز دو بار موفق به دریافت جایزه‌ی «رمان رمانتیک سال» از انجمن رمان‌نویسان رمانتیک شده است.

مویز به عنوان روزنامه‌نگار سال‌ها در روزنامه ایندیپندنت مشغول بود و مدتی نیز به عنوان دستیار سردبیر و مسئول سرویس هنر و رسانه ایفای نقش کرد. او از سال 2002 به بعد تمام تمرکز خود را روی نگارش و انتشار رمان گذاشت و نخستین اثر خود را در همین سال با عنوان کتاب «باران پناه دهنده» منتشر کرد. آثار جوجو مویز تا کنون بیش از 40 میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروخته شده است؛ در ایران نیز کتاب‌های او با شمارگان و تعداد چاپ بسیار توسط ناشران مختلف منتشر شده است که از جمله‌ی آنها می‌توان به کتاب «من پیش از تو»، کتاب «پس از تو»، کتاب «میوه خارجی»، کتاب «دختری که رهایش کردی» و کتاب «یک به علاوه یک» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آن که به من ستاره بخشید می‌خوانیم

صبح یکشنبه، وقتی آلیس وارد اتاق شد، مارجری موهایش را می‌شست. سرش را مقابل سطل آب گرم خم کرده بود، آب موهایش را می‌گرفت و آن‌ها را می‌پیچاند تا اینکه به شکل طنابی براق و ضخیم درآمدند. آلیس زیرلب عذرخواهی کرد؛ هنوز کمی ‌خواب و گیج بود متوجه نشده بود کسی آنجاست و می‌خواست به‌سمت آشپزخانه کوچک برگردد که چشمش به شکم مارجری افتاد که تا حدودی از میان لباس‌خواب پشمی نازکش مشخص بود، آلیس دوباره نگاه کرد. مارجری به او چپ‌چپ نگاه کرد، پارچه پنبه‌ای را دور سرش پیچید و گره زد. ایستاد، دستش را روی نافش گذاشت.

«آره، همین‌طوره، آره، هستم، تازه شیش ماهم تموم شده و می‌دونم. دقیقاً بخشی از برنامه‌م نبود.»
دست آلیس به‌سمت دهانش رفت. یک‌مرتبه به خاطر آورد که شب گذشته مارجری و سیون را در رستوران نایس‌اند کوئیک دیده بود؛ تمام غروب کنار یکدیگر نشسته بودند و دست سیون از شکم مارجری حفاظت می‌کرد. «اما...»
«حدس می‌زنم به‌اندازه کافی به توصیه‌های اون کتاب آبی کوچولو دقت نکردم.»

«اما... اما می‌خوای چیکار کنی؟» آلیس نمی‌توانست از انحنای آن چشم بردارد. خیلی غریب به نظر می‌رسید. اکنون اندام مارجری به‌خاطر بارداری تغییر کرده بود و رگ‌های آبی روی بدنش نمایان بودند. آستین لباس‌خواب بلندش کمی‌ کنار رفته بود تا پوست نقره‌فامش را نشان بدهد.
«چیکار کنم؟ کار زیادی از دستم برنمی‌آد.»
«اما شما هنوز ازدواج نکردید!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آن که به من ستاره بخشید
نویسنده
مترجمافسانه اکبرزاده مقدم
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات488
زبانفارسی
شابک978-622-220136-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۹۹۰۰ ۴۴,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آن که به من ستاره بخشید

فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۶/۱۹
در طول تاریخ و در کشورها و تمدن‌های مختلف همیشه زنانی بودند و هستند که شرایط خیلی سخت رو با صبر و تحمل زیاد پشت سر گذاشتند، اما هیچ وقت نباید فراموش کنند که برای قلب، احساس و غرورشان باید ارزش بسیاری قائل باشند و تن به هر زندگی و هر شرایطی ندهند. این داستان هم مثل همه آثار جوجو مویز زن محور و دلنشین و عبرت آموز است، خواندنش رو به همه دوستداران رمان توصیه می‌کنم
فهیمه
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
تا نصف کتاب خیلی خسته کننده بود و خیلی کند پیش رفت تا حدی که داشتم از خوندنش پشیمون میشدم ولی بعد از نصف کتاب تازه هیجان وارد نوشتار شد و کتاب به سمت و سویی خوب پیش رفت.
فاطمه قلیزاده
۱۴۰۳/۱/۲۳
کتاب قشنگی بود مثل اغلب نوشته‌های جوجو مویز و مثل همیشه دوستی، همبستگی و همدلی بین چند زن معجزه آفرید... کاش تموم نمیشد
فاطمه رضایی
۱۴۰۲/۲/۲۱
خیلی عالی، خواندن این کتاب رو به همه خانم‌های ایرانی قبل از ازدواج و گیر کردن در شرایطی، که نه راه پیش داری، نه راه پس توصیه می‌کنم
Eli J
۱۴۰۲/۶/۵
به نسبت سایر کتاب‌های جوجو مویز به نظرم سطح این کتاب پایین تر بود انتظار بیشتری داشتم از این نویسنده توانا
تارا وجود
۱۴۰۱/۱۰/۵
مارجری یه شخصیت محکم و استوار هست که بقیه از جمله آلیس کنار این زن رشد شخصیتی پیدا میکنن
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب آن که به من ستاره بخشید

برای دریافت کتاب آن که به من ستاره بخشید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.