معرفی و دانلود کتاب آن یک چیز: حقیقتی بی‌نهایت ساده با نتایجی فوق العاده

عکس جلد کتاب آن یک چیز: حقیقتی بی‌نهایت ساده با نتایجی فوق العاده
قیمت:
64000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آن یک چیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آن یک چیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آن یک چیز: حقیقتی بی‌نهایت ساده با نتایجی فوق العاده

گری کلر و جی پاپاسان در کتاب آن یک چیز به ما یاد می‌دهند که چطور با کم کردن کارها، اولویت‌بندی، ساده‌سازی و تمرکز بر روی یک کار به نتایجی باورنکردنی برسیم. این کتاب که در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز و وال‌ استریت ژورنال بوده ثابت می‌کند که همه‌ی ما می‌توانیم به بزرگ‌ترین و دورترین هدفمان برسیم، به این شرط که فقط روی یک هدف تمرکز کنیم و دیگر کارها را کنار بگذاریم.

درباره‌ی کتاب آن یک چیز

«اگر دنبال دو خرگوش باشید، دستتان به هیچ‌کدام نمی‌رسد.» این ضرب‌المثل روسی به نکته‌ی مهمی اشاره دارد که احتمالاً همه در طول زندگی با آن رودررو شده‌اند: اگر بخواهید هم‌زمان چند کار را انجام دهید، اگر در یک لحظه چند هدف را دنبال کنید، احتمالاً از پس هیچ‌کدام برنمی‌آیید و شکست می‌خورید. برای موفقیت باید فقط بر روی یکی از آن‌ها متمرکز شوید و بقیه را، حداقل برای مدتی، کنار بگذارید. در این صورت شما دست به اولویت‌بندی زده‌اید و از بین چند هدف، هدفی را که برایتان مهم‌تر بوده انتخاب کرده‌اید. این فرمولی است که گری کلر (Gary Keller) و جی پاپاسان (Jay Papasan) در کتاب آن یک چیز (The ONE Thing) تلاش می‌کنند در موردش صحبت نمایند. اینکه چطور ما از تعداد کارهایمان کم کنیم و خود را وادار نماییم از بین آن‌ها مهم‌ترین را برگزینیم. کلر و پاپاسان معتقدند ما زمان و انرژی محدودی داریم و تقسیم آن‌ها بین چند هدف، باعث به هرز رفتن و کم‌اثر شدن تلاشمان خواهد شد. بنابراین اگر تمام زمان و انرژی‌مان را بر روی یک کار بگذاریم، می‌توانیم سریع‌تر و به بهترین شکل انجامش دهیم.

در سال 2009 بزرگ‌ترین نمایش دومینوی جهان با 4491833 قطعه انجام شد، اما در پس این نمایش باشکوه درسی بزرگ نهفته بود: برآورد شده بود که از برخورد این چند میلیون قطعه، نزدیک به 94 هزار ژول انرژی آزاد می‌شود. یعنی فقط با برخورد اولین دومینو و حرکت آن، میلیون‌ها دومینو به یکدیگر برخورد کردند و یک انرژی خیلی بزرگ به دست آمد. گری کلر و جی پاپاسان آن را به رفتار انسانی تشبیه می‌کنند و می‌گویند انسان هم می‌تواند با همین قاعده کارها را اولویت‌بندی کند و یکی از پس از دیگری انجامشان دهد تا به نتیجه برسد. اما این نتیجه تا چه حد بزرگ خواهد بود؟

سال 2001 آزمایشی در مورد دومینوها انجام شده که نشان می‌داد هر قطعه دومینو می‌تواند قطعه‌ی بعدی، که پنجاه درصد از خودش بزرگ‌تر است را بیاندازد. بنابراین اگر دومینوی اول فقط پنج سانتیمتر طول داشته باشد و ابعاد دومینوهای بعدی به شکلی تصاعدی رشد کند، دومینوی بیست‌وسومی که می‌افتد به‌اندازه‌ی برج ایفل خواهد بود و طول دومینوی سی‌ویکم به‌اندازه‌ی فاصله‌ی زمین تا ماه است. کلر و پاپاسان در کتاب آن یک چیز همین نکته را برجسته می‌سازند و می‌گویند اگر ما فقط بر روی یک کار تمرکز کنیم، می‌توانیم کم‌کم هدفمان را بزرگ و بزرگ‌تر کنیم و پیش برویم. این‌چنین همه‌چیز برای انسان شدنی خواهد بود. گفتنی است کتاب آن یک چیز فروش بسیار زیادی داشت و جوایز زیادی هم به دست آورد. ترجمه‌ی فارسی این اثر را حسین خدادادی برای نشر آموخته انجام داده است.

جوایز و افتخارات کتاب آن یک چیز

  • فروش نزدیک به سه میلیون جلد در سرتاسر دنیا
  • رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین کتاب‌های وال‌استریت ‌ژورنال
  • یکی از 100 کتاب تجاری برتر تاریخ به انتخاب وب‌سایت گودریدز
  • در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز، یو‌اس‌اِی تودِی و آمازون
  • برنده‌ی مدال برنز جایزه‌ی Axiom Business Book در بخش تئوری‌های تجاری
  • و...

نکوداشت‌های کتاب آن یک چیز

  • کتاب آن یک چیز، کتابی ساده و درعین‌حال عمیق است که کمکم کرده بر روی مهم‌ترین چیز در تمام زندگی‌ام تمرکز کنم. (براندن ترنر، مؤلف و پادکستر)

  • این کتاب عمیقاً روی من تأثیر گذاشت... اینکه صبح از خواب برخیزی و تمام تمرکزت را بر روی همان چیزی بگذاری که دوستش داری و در تمام طول روز انجامش دهی، طوری که انگار بدیهی و عادی است. (ماریا شاراپووا، تنیسور)

کتاب آن یک چیز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید هدف اصلی زندگی‌تان را بشناسید و با تمرکز و قدرت به آن دست یابید، کتاب آن یک چیز به شما توصیه می‌شود.

با گری کلر و جی پاپاسان بیشتر آشنا شویم

گری کلر (متولد 1957) کارآفرین و نویسنده‌ی آمریکایی است. او بنیان‌گذار و مدیر اجرایی شرکت کلر ویلیامز است که در حوزه‌ی املاک و مسکن فعالیت دارد. کلر تجربیاتش در زمینه‌ی مسکن را در چندین کتاب به رشته‌ی تحریر درآورده است: «مشاور املاک میلیونر» و «سرمایه‌گذار املاک میلیونر» از جمله آثار او هستند که هر دو را با همکاری جی پاپاسان نوشته است. گری کلر جایزه‌ی کارآفرین سال EY را به دست آورده است.

جی پاپاسان نویسنده و مدیر آمریکایی است. او چند سالی است که سردبیری بخش انتشارات شرکت کلر ویلیامز را برعهده دارد. پاپاسان در رشته‌ی نویسندگی از دانشگاه نیویورک فارغ‌التحصیل شده و مدتی در انتشارات هارپر کالینز ویراستار بوده است. کتاب‌های مشترک او و گری کلر بسیار پرفروش بوده‌اند و نزدیک به شش میلیون جلد از آن‌ها در سرتاسر دنیا فروش رفته است.

در بخشی از کتاب آن یک چیز: حقیقتی بی‌نهایت ساده با نتایجی فوق العاده می‌خوانیم

همه‌ی ما تا حدی با نه گفتن راحت نیستیم. دلایلش هم زیاد است. می‌خواهیم به دیگران کمک کنیم. نمی‌خواهیم کسی را آزرده‌خاطر کنیم. می‌خواهیم آدم باملاحظه و بخشنده‌ای باشیم. نمی‌خواهیم سرد و خشک به نظر برسیم. همه‌ی این‌ها درست. اینکه دیگران به ما نیاز داشته باشند هم باعث افزایش میزان خرسندی ما می‌شود و کمک به دیگران نیز بسیار رضایت‌بخش است. تمرکز بر اهداف‌مان با هزینه‌ی نابودی اهداف دیگران، به ویژه آرمان‌ها و آدم‌هایی که بسیار ارزشمند می‌شماریم، می‌تواند خودخواهانه و خودپسندانه به نظر برسد. ولی لزوماً چنین نیست.

ست گادین، بازاریاب مشهور، می‌گوید: «می‌تونین در عین احترام نه بگین، می‌تونین سریع نه بگین و یا اینکه نه بگین و همراهش شخص رو به کس دیگه‌ای معرفی کنین که احتمال بله گفتنش بیشتر باشه. اما اگه بله بگین فقط به این علت که نمی‌تونین ناراحتی کوتاه‌مدت ناشی از نه گفتن رو تحمل کنین، سودی براتون نداره». گادین متوجه مطلب هست. می‌توان طوری نه گفت که هم برای خودتان مشکلی پیش نیاید و هم برای دیگران.

البته وقتی لازم باشد که نه بگویید، می‌توانید نه بگویید و والسلام. هیچ اشکالی هم ندارد. در حقیقت، این گزینه باید همیشه گزینه‌ی اول شما باشد. اما اگر احساس می‌کنید گاهی باید نه بگویید و در عین حال کمکی هم کرده باشید، چندین راه وجود دارد.

می‌توانید از متقاضی پرسشی کنید تا او را برای دریافت کمک به جایی دیگر هدایت کنید. می‌توانید رویکرد دیگری را پیشنهاد کنید که اصلاً نیاز به کمک نداشته باشد. شاید ندانید چه کارهای دیگری می‌توانند بکنند، پس می‌توانید محترمانه از آن‌ها بخواهید خلاقیت به خرج دهند و این‌طور خودشان به خودشان کمک کنند. همچنین می‌توانید در عین رعایت احترام، درخواست‌شان را به کسانی دیگر که ممکن است بهتر بتوانند یاری برسانند رجوع دهید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
1. یک چیز
2. اثر دومینویی
3. موفقیت سرنخ‌هایش را نشان‌تان می‌دهد
بخش اول: دروغ‌ها
4. همه‌چیز به یک‌اندازه اهمیت دارند
5. انجام چند کار به طور هم‌زمان
6. زندگی منظم
7. اراده را می‌توان به اختیار فراخواند
8. زندگی متعادل
9. بزرگ بد است
بخش دوم: حقیقت
10. پرسش تمرکز‌بخش
11. عادت موفقیت
12. راه کسب پاسخ‌های بزرگ
بخش سوم: نتایج فوق‌العاده
13. هدف‌دار زندگی کنید
14. زندگی‌تان را بر اساس اولویت‌ها پیش ببرید
15. بهره‌وری
16. سه تعهد
17. چهار دزد
18. سفر
به کار گرفتنِ یک چیز
درباره‌ی پژوهش‌های این کتاب
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آن یک چیز: حقیقتی بی‌نهایت ساده با نتایجی فوق العاده
نویسنده،
مترجمحسین خدادادی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-6650-46-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
64000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آن یک چیز

احمد رضایی
۱۴۰۲/۴/۲
کتاب جالبی است، بنده همین مشکل را دارم و به خاطر همین مطالعه کردم این کتاب رو، البته باید مراقب باشیم نقد راجع به این کتاب نیز هست چون همه تخم مرغ‌ها رو وقتی در یک سبد میچینیم از بین رفتن اون سبد بیشترین اسیب رو به روح و روان ما میزنه
شهسواری
۱۴۰۳/۱/۱۱
ما میتوانیم هر کاری را انجام بدهیم اما نه چند کار با هم باید بین کارها هر کدام اولویت داره و مهمه رو انجام داد. آن یک چیزی که تغییر ایجاد میکنه رو پیدا کن
Roz Rajabi
۱۴۰۳/۱/۲۹
یک کتاب که به کسایی که می‌خوان چند تا هندونه با هم بردارند کمک میکنه
Hassanebrahimpour
۱۴۰۲/۶/۴
پر معنی اموزنده و خیلی شفاف توضیح داده
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب آن یک چیز

برای دریافت کتاب آن یک چیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.