معرفی و دانلود کتاب صوتی مرگ تخصص: چرا صدای متخصصان شنیده نمی‌شود

عکس جلد کتاب صوتی مرگ تخصص: چرا صدای متخصصان شنیده نمی‌شود
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرگ تخصص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرگ تخصص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرگ تخصص: چرا صدای متخصصان شنیده نمی‌شود

امروزه متخصصان هر حوزه و هر رشته‌ای گِله دارند که چرا افراد ناآگاه در کارشان دخالت می‌کنند. تام نیکولز در کتاب صوتی مرگ تخصص از ناحق و نابه‌جا بودن اکثر این دخالت‌ها می‌گوید. عامه‌ی افراد جامعه از چنان اعتمادبه‌نفس کاذبی برخوردار شده‌اند که بدون هیچ‌گونه اطلاعی، حق اظهارنظر در هر حوزه‌ای را به خودشان می‌دهند. بدتر از آن، وضعیت به‌گونه‌ای است که متخصصان هم ناچارند کوتاه بیایند و بگویند شاید با هم اختلاف نظر داریم! این کتاب، برگزیده‌ی بهترین اثر غیرداستانی به انتخاب ویراستاران سایت آمازون در سال 2017 شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی مرگ تخصص

«آمریکایی‌ها به جایی رسیده‌اند که نادانی و به‌ویژه ناآگاهی از مسائل سیاست‌گذاری عمومی را، فضیلت تلقی می‌کنند.»... تام نیکولز (Thomas M. Nichols)، کتاب صوتی مرگ تخصص (The Death of Expertise) را براساس نگرانی خود در ارتباط با وضعیت جامعه‌ی آمریکا نوشته است. از نظر تام نیکولز، جامعه‌ی آمریکا در حال سقوط به قعر ناآگاهی و نادانی است. البته این وضعیت تنها مختص به این کشور نیست و تا حدی در تمام جهان فراگیر شده.

تام نیکولز در کتاب صوتی مرگ تخصص ابتدا تصریح می‌کند در جهانی زندگی می‌کنیم که همه‌چیز به‌سمت تخصصی شدن پیش رفته و هر حوزه‌ای متخصصان خودش را دارد. اما وضعیت عموم جامعه به‌نحوی است که با این بهانه خود را از قید دانستن و کسب آگاهی در هر حوزه‌ای خلاص کرده‌اند! از این مهم‌تر،‌ ناآگاهی فقط به همین بی‌اعتنایی از یادگیری و دانستن ختم نشده و این افراد از مرز ناآگاهی و داشتن اطلاعات غلط هم عبور کرده‌اند. آن‌ها بی‌هیچ تعمق و تأمل و بدون هیچ دانشی، صرفاً با رفتاری پرخاشگرانه به اظهارنظرهایی بی‌پایه و اساس می‌پردازند.

تام نیکولز با حسرت از روزهایی یاد می‌کند که بر سر مسائل مختلف، مناظره و بحث‌هایی واقعی و آگاهانه درمی‌گرفت. اما امروز نه حوصله‌ای برای این‌گونه بحث‌ها مانده و نه دانشی. امروز اگر بحثی هم درمی‌گیرد در پی رسیدن به نتیجه‌ی خاصی نیست. افراد تنها کلمات و عباراتی را از دهان خود به فضای اطرافشان پرتاب می‌کنند و این می‌شود عقیده‌ی آن‌ها. هیچ‌کس موضوعات موردبحث را آن‌قدر جدی نمی‌گیرد که بخواهد نگاهی منتقدانه به نظر طرف مقابل بیندازد. بحث‌ها تنها به همین‌جا ختم می‌شوند که بگوییم این هم عقیده‌ای است و نظر هرکسی برای خودش محترم است.

تام نیکولز ایده‌ای را که سال 2014 در قالب یک مقاله در نشریه‌ی فدرالیست (The Federalist) منتشر کرده بود، بسط داد و در سال 2017 آن را تبدیل به این کتاب کرد. کتاب صوتی مرگ تخصص با عنوان فرعی چرا صدای متخصصان شنیده نمی‌شود را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای ابوالفضل شاه بهرامی و براساس ترجمه‌ی حسین خدادادی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را هم انتشارات آموخته به چاپ رسانده است و می‌توانید آن را از سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مرگ تخصص

  • کتابی کاملاً مفید برای دوره‌ی جدید که توضیح می‌دهد چگونه به موقعیت اسفناک فعلی رسیده‌ایم. (نیویورک تایمز)

  • راهنمایی دلگرم‌کننده در صحرای ناآگاهی. (Kirkus Reviews)

  • ما در عصر فراواقعیت زندگی می‌کنیم. عصری که به دلایل بسیار زیادی خطرناک است. کتاب مرگ تخصص نه‌تنها این واقعیت را تصدیق می‌کند، بلکه آن را سرلوحه‌ی کار خود نیز قرار می‌دهد. [خواندن] این کتاب که بسیار روان و قابل‌فهم نوشته شده، لازمه‌ی دورانی است که در آن به‌سر می‌بریم. (ایان برمر، بنیان‌گذار و مدیر گروه اوراسیا)

  • آمریکایی‌ها اهمیتی به صداقت و واقع‌گرایی در اخباری که می‌تواند ذهنشان را جهت‌دهی کند، نمی‌دهند. واقعیت این است که خنثی کردن فریب‌ها و دروغ‌ها، از کشتن یک هیولای وحشتناک سخت‌تر است. متخصص بودن برای آمریکایی‌ها مثل یک لقب زشت و زننده است. (دن مورفی، روزنامه‌ی The Christian Science Monitor)

کتاب صوتی مرگ تخصص برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی مرگ تخصص برای علاقه‌مندان به مباحث و کتاب‌های سیاسی، جامعه‌شناختی و انتقادی مناسب است. این کتاب سطح دانش و آگاهی اکثریت افراد را در جوامع امروزی نقد می‌کند.

با تام نیکولز بیشتر آشنا شویم

تام نیکولز یک نویسنده‌ی آمریکایی، متخصص در روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه بازنشسته است. او سال 1960 در ماساچوست، در خانواده‌ای مهاجر متولد شد. تام نیکولز برخلاف پدر و مادرش به تحصیلات خود ادامه داد و در دانشگاه‌هایی مثل بوستون، کلمبیا و جورج تاون تا مقطع دکتری تحصیل کرد. تحصیلات او در رشته‌ی علوم سیاسی بوده و به‌عنوان متخصص مسائل روسیه، جنگ سرد، امنیت ملی و تسلیحات هسته‌ای شناخته می‌شود. در سال 2017، مجله‌ی POLITICO او را به‌عنوان یکی از پنجاه متفکری معرفی کرد که نظریاتش جامعه‌ی آمریکا و سیاست‌مداران آن را متحول کرده است.

«بدترین دشمن ما: نبرد درونی دموکراسی مدرن (Our Own Worst Enemy: The Assault from within on Modern Democracy)» و «ریاست‌جمهوری در روسیه: جامعه و سیاست در جمهوری دوم روسیه (The Russian Presidency: Society and Politics in the Second Russian Republic)» ازجمله کتاب‌های منتشرشده از تام نیکولز هستند.

در بخشی از کتاب صوتی مرگ تخصص: چرا صدای متخصصان شنیده نمی‌شود می‌شنویم

می‌دانید شکلات وزنتان را کم می‌کند؟!

البته که می‌دانید. در نشریه‌ای خوانده‌اید. درواقع شاید این مطلب را در چند نشریه خوانده باشید و وای به حال هر متخصص و ازجمله هر پزشکی که خلافش را به شما گفته بوده باشد. هرچه باشد، پنهان کردن خاصیت خوشمزه‌ترین خوراکی جهان در کاهش وزن، از آن گناهانی است که فقط متخصصان مرتکب می‌شوند. خوشبختانه دانشمندی آلمانی به نام یوهانس بوهانون از مؤسسه‌ی رژیم و سلامت، مقاله‌ای در مجله‌ای منتشر کرد که رسانه‌های سراسر جهان با خرسندی آن را پوشش دادند. او همان چیزی را اثبات کرد که همه‌ی ما مدت‌ها درباره‌ی آن شک داشتیم: شکلات به‌راستی برای انسان مفید است.

فقط اینکه یوهانس بوهانون وجود ندارد. چیزی به اسم مؤسسه‌ی رژیم و سلامت هم وجود ندارد. مجله‌ای که آن را منتشر کرد واقعی است، ولی ظاهراً مسائل بازبینی همتا و ویرایش را جدی نمی‌گیرد. یوهانس بوهانون درواقع روزنامه‌نگاری به نام جان بوهانون بود. او درباره‌ی این ماجرا می‌گوید: ما تیمی متشکل از چند روزنامه‌نگار و یک پزشک بودیم که می‌خواستیم نشان دهیم چطور چرندیاتی به نام علم، به‌راحتی به تیترهای خبری و مُد تازه در رژیم غذایی تبدیل می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
44 دقیقه
شناسنامه - پیشگفتار نویسنده - مقدمه
34 دقیقه
فصل یک: متخصصان و شهروندان - بخش اول
41 دقیقه
فصل یک: متخصصان و شهروندان - بخش دوم
41 دقیقه
فصل دو: چه شد که گفت‌وگو ملال‌آور شد؟ - بخش اول
41 دقیقه
فصل دو: چه شد که گفت‌وگو ملال‌آور شد؟ - بخش دوم
50 دقیقه
فصل سه: آموزش عالی - بخش اول
47 دقیقه
فصل سه: آموزش عالی - بخش دوم
48 دقیقه
فصل چهار: اجازه دهید در گوگل جست‌وجو کنم - بخش اول
32 دقیقه
فصل چهار: اجازه دهید در گوگل جست‌وجو کنم - بخش دوم
42 دقیقه
فصل پنج: روزنامه‌نگاری نوین نوین، آن هم به‌مقدار فراوان - بخش اول
31 دقیقه
فصل پنج: روزنامه‌نگاری نوین نوین، آن هم به‌مقدار فراوان - بخش دوم
29 دقیقه
فصل پنج: روزنامه‌نگاری نوین نوین، آن هم به‌مقدار فراوان - بخش سوم
53 دقیقه
فصل شش: آن‌گاه که متخصصان اشتباه می‌کنند - بخش اول
56 دقیقه
فصل شش: آن‌گاه که متخصصان اشتباه می‌کنند - بخش دوم
47 دقیقه
جمع‌بندی: متخصصان و دموکراسی - بخش اول
36 دقیقه
جمع‌بندی: متخصصان و دموکراسی - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرگ تخصص: چرا صدای متخصصان شنیده نمی‌شود
نویسنده
مترجمحسین خدادادی
راویابوالفضل شاه بهرامی
ناشر چاپینشر آموخته
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرگ تخصص

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرگ تخصص

برای دریافت کتاب صوتی مرگ تخصص و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.