معرفی و دانلود کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان: تشریح تمرینات با تاکید بر ناحیه شکم و پاها به همراه نکات تغذیه‌ای

برای دانلود قانونی کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان: تشریح تمرینات با تاکید بر ناحیه شکم و پاها به همراه نکات تغذیه‌ای

خودآموزی جامع، دقیق و مصور برای خانم‌هایی که قصد دارند در خانه و با کمترین امکانات، سلامتی جسمانی و زیبایی اندام خود را تضمین کنند. فردریک دلاویر و جین پیر کلمنسو، در کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان، کلکسیونی از تمرینات ورزشی را به همراه ده‌ها نکته‌ی سودمند در زمینه‌ی تغذیه و پرورش اندام گردآوری کرده‌اند و آن‌ها را به زبانی ساده در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌اند. کاربردی بودن مشخصه‌ی اصلی تمامی آموزه‌های این کتاب حوزه‌ی ورزش محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان

زنان به سبب وظایف متعددی که در قبال همسر و فرزندان خود دارند، شاید کمتر از مردان فرصت این را داشته باشند که سری به باشگاه‌های ورزشی بزنند و از راهنمایی‌های مربیان پرورش اندام بهره ببرند. البته علاوه‌بر محدودیت زمانی، این نکته را هم اضافه کنید که زنان به خاطر دشواری‌های دوران بارداری و انواع و اقسام بیماری‌های جسمانی‌ای که به سراغ آن‌ها می‌آیند، برای حفظ سلامتی خود، به نظر می‌رسد بیش از مردان به ورزش و تمرینات ورزشی نیاز داشته باشند. نداشتن زمانی کافی و لزوم مراقبت از فرزندان، موجب می‌شود بسیاری از زنان با وجود احساس نیاز به ورزش و فعالیت جسمانی، برای تناسب و پرورش اندام خود، هرگز قدمی برندارند. برای این دسته از بانوان، خبر خوبی داریم! کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان (Delavier's sculpting anatomy for women)، نوشته‌ی فردریک دلاویر (Frederic Delavier) و جین پیر کلمنسو (Jean-Pierre Clémenceau)، نه‌تنها مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی استاندارد را در اختیارشان قرار می‌دهد، بلکه آن‌ها را از هر باشگاه و سالن ورزشی‌ای بی‌نیاز می‌کند؛ این یعنی خانم‌ها می‌توانند با صرف هزینه و زمانی بسیار کم، انبوهی از حرکات ورزشی متنوع را برای بخش‌های مختلف بدن بیاموزند، بدون این‌که مجبور باشند خانه را ترک کنند یا کودکشان را تنها بگذارند.

شاید تصور کنید که هیچ‌گاه نمی‌توان به کمک کتاب‌های آموزشی، تمرینات ورزشی را به‌طور کامل یاد گرفت و بهترین راه این است که از ویدئوهای آموزشی یا راهنمایی‌های مربی‌ها بهره ببرید. باید بگوییم پیش از هر قضاوتی، بهتر است نگاهی به صفحات ابتدایی این اثر بیاندازید تا ببینید با تصاویر دقیق خود و توضیحات کاملی که ارائه کرده، جای هیچ سؤال و ابهامی را برایتان باقی نخواهد گذاشت. تصاویر کتاب حاضر به مخاطبان کمک می‌کنند تا دقیقاً متوجه شوند هر تمرین، چه تأثیری بر عضلات بدن می‌گذارد و بر تقویت کدام اندام بدن تمرکز دارد. قطعاً در چنین حالتی، انجام و تکرار هر تمرین، برای مخاطبان نیز راحت‌تر خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان

نکات و مطالب کتاب پیش‌رو در 8 بخش کلی مطرح شده‌اند. بخش نخست، راهنمایی‌هایی را برای آن دسته از مخاطبان ارائه کرده که یا اصلاً تمرین ورزشی نداشته‌اند و یا قرار است بعد از مدت‌ها، تمرینات خود را از سر بگیرند. توجه به راه‌کارهایی که نویسندگان در این بخش بیان کرده‌اند، عبور از مراحل آغازین ورزش کردن را برای خوانندگان آسان‌تر خواهد کرد. ضرورت وجود انگیزه به‌عنوان یکی از اصول اساسی در ورزش، اهمیت ورزش برای سلامتی جسمی، تأثیری که ورزش در زیبایی ظاهری فرد دارد و... برخی از مباحث محوری بخش اول را تشکیل می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید، ورزش به‌تنهایی موجب بهبود اوضاع جسمانی افراد نمی‌شود. در کنار ورزش، باید به تغذیه‌ی مناسب و اصولی نیز توجه شود. در این مورد، قوانین خاصی وجود دارد که فردریک دلاویر و جین پیر کلمنسو در دومین بخش کتاب به شرح آن‌ها پرداخته‌اند. همچنین در همین بخش، آن دسته از مواد غذایی را معرفی کرده‌اند که انرژی‌زا هستند و به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می‌کنند.

در بخش سوم کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان، به تمریناتی اشاره شده که بر روی عضلات باسن و شکم تمرکز دارند. فرم دادن به عضلات شکم و باسن، معرفی انواع سلولیت و رهایی از آن‌ها، علل پدید آمدن سلولیت و برطرف کردن آن‌ها، موضوعات اصلی این بخش به شمار می‌روند. مخاطبان با مطالعه‌ی بخش چهارم می‌آموزند که چطور به ناحیه‌ی کمر خود، شکل و فرم مطلوب را بدهند. حرکات مربوط به کشش پهلوها، چرخش‌های بالاتنه، حرکت شنا و... در این بخش به‌طور دقیق آموزش داده می‌شوند. در بخش پنجم، تمریناتی معرفی می‌شوند که برای تقویت عضلات شکم ضرورت دارند؛ مانند دراز و نشست، کرانچ پا، وارونه و مورب. تقویت عضلات باسن، با انجام تمرینات بخش ششم امکان‌پذیر خواهد شد. حرکات مختلف پا، کشش همسترینگ و سرینی، همچنین حرکات چرخشی، با جزئیات در این بخش بررسی شده‌اند. خوانندگان کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان، برای تقویت عضلات پاهای خود می‌توانند به بخش هفتم کتاب مراجعه کنند. تمرینات مربوط به ناحیه‌ی زانو، حرکت اسکوات و حرکات کششی پا در این بخش مطرح شده‌اند.

همان‌گونه که برای کسب مهارت‌های گوناگون به ممارست و تمرین مداوم نیاز است، برای داشتن بدنی ورزیده و پرورش اندام نیز لازم است مخاطبان، بخشی از ساعات روزانه‌ی خود را به ورزش کردن اختصاص دهند. بخش هشتم کتاب به خانم‌ها آموزش می‌دهد که چگونه برنامه‌‌ی روزانه‌ی خود را متناسب با تمرینات ورزشی‌شان تنظیم کنند. همین‌طور یک برنامه‌ی شخصی را برای خودشان طراحی کنند که با سازوکار و ساختار بدنشان هماهنگی داشته باشد. در ادامه، انواع تیپ‌های بدنی و مشخصات آن‌ها به خوانندگان معرفی می‌شوند تا بهتر بتوانند ویژگی‌های کلی بدنشان را شناسایی کرده و یک برنامه‌‌ی ورزشی مطلوب را برای تقویت عضلات خود تهیه کنند.

تهیه‌ی این اثر و همراه شدن با راهنمایی‌های فردریک دلاویر و جین پیر کلمنسو، به بانوان کمک می‌کند تا بدن خود را در برابر بسیاری از بیماری‌های شایع میان زنان ایمن کرده و سلامتی و زیبایی را به‌طور همزمان، به خود هدیه بدهند. مربیان ورزشی بانوان هم با بهره‌گیری از مطالب این کتاب می‌توانند گسترده‌ی اطلاعات خود را در زمینه‌ی تمرینات ورزشی افزایش دهند.

مریم محمدی، فاطمه احمدی، مریم جهانی و ندا مظاهری، ترجمه‌ی اثر حاضر را به انجام رسانده‌اند و نشر حتمی نیز این اثر را به دنیای کتاب‌های ورزشی عرضه کرده است.

کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان برای چه کسانی مناسب است؟

خانم‌های ورزشکار و بانوانی که به دنبال پرورش اندام و یادگیری مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی استاندارد هستند، کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان را هرگز از دست ندهند.

در بخشی از کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان: تشریح تمرینات با تاکید بر ناحیه شکم و پاها به همراه نکات تغذیه‌ای می‌خوانیم

تنفس خوب در طول تمرینات شکم و بخش میانی تنه بسیار حائز اهمیت است. تمایل به نگه داشتن نفس، برای افزایش استقامت همراه با اکسیژن‌رسانی به عضلات در طول تمرین یک اشتباه در تنفس است. از تمرینات شکمی بی‌اثر دوری کنید! متأسفانه تمرینات نامؤثر بسیاری وجود دارد. آن‌ها نه تنها بی‌فایده هستند بلکه ستون فقرات را در وضعیت خطرناکی قرار می‌دهند. برای تشخیص تفاوت بین تمرینات مناسب و نامناسب راهی وجود دارد، هنگامی که عضلات شکمی منقبض می‌شوند بخش کمری گرد می‌شود؛ بنابراین اگرتمرینت ناحیه کمر را قوس دهد، نمی‌تواند برای عضلات ششکم مؤثر باشند.

به وضعیت سر خود دقت کنید. وضعیت قرارگیری سر تأثیر عمیقی بر انقباض عضلانی دارد؛ اگر سر خود را به عقب خم کنید، عضلات کمری که ستون فقرات را حمایت می‌کنند به‌صورت واکنشی منقبض می‌شوند درصورتی که عضلات شکمی تمایل به آرامش دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مؤلفین
مقدمه مترجمین
پیشگفتار
هدف اصلی: شکم را صاف و باسن خود را در سه ماه خوش‌فرم کنید
پنج راهکار برای شروع
تغذیه، پایه و اساس سلامتی
چگونه بر روی عضلات باسن و شکم خود کار کنید.
هدف 1: کمر خود را باریک کنید
هدف 2: تقویت عضلات شکم
هدف 3: تقویت عضلات باسن
هدف 4: پایه خود را قوی کنید
برنامه خود را تنظیم کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان: تشریح تمرینات با تاکید بر ناحیه شکم و پاها به همراه نکات تغذیه‌ای
نویسنده،
مترجممریم محمدی، فاطمه احمدی، مریم جهانی، ندا مظاهری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-600-6904-87-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان

برای دریافت کتاب بزرگ آناتومی بدنسازی بانوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.