معرفی و دانلود کتاب آوای دانش: راهنمای عملی برای رسیدن به آرامش درونی

عکس جلد کتاب آوای دانش: راهنمای عملی برای رسیدن به آرامش درونی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آوای دانش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آوای دانش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آوای دانش: راهنمای عملی برای رسیدن به آرامش درونی

اگر به شما بگویند که برای رسیدن به آرامش، تمام چیزهایی را که آموخته‌اید فراموش کنید، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ دون میگوئل روئیز در کتاب آوای دانش شما را با بسیاری از دروغ‌هایی که تا‌به‌حال با آن‌ها زندگی کرده‌اید مواجه می‌کند. شاید با خواندن این کتاب پرفروش نیویورک تایمز از خواب گران برخیزید و به‌سوی مسیر آگاهی قدم بردارید.

درباره‌ی کتاب آوای دانش

ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که سیل کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری، روان‌شناسی، خودشناسی و... تولید می‌شود و هر روزه با انبوهی از این کتاب‌ها مواجه می‌شویم. بسیاری از نویسندگان این نوع از کتاب‌ها سعی دارند به این سؤال پاسخ دهند: «ز کجا آمده‌ام، آمدنم بهر چه بود؟» دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) نویسنده‌ای است که پس از یک تجربه‌ی نزدیک به مرگ، حقیقت زندگی را درک می‌کند و در چهارمین کتاب از مجموعه‌ کتاب‌های خرد تولتک به نام آوای دانش (The Voice of Knowledge)، خود واقعی‌تان را به شما می‌شناساند.

معرفی و دانلود کتاب آوای دانش

شاید در ابتدا فکر کنید این کتاب در ستایش دانش است و به قدرت دانش در تمام ابعاد زندگی می‌پردازد. اما کتاب آوای دانش برخلاف نامش، در مذّمت دانش است. تعریف دون میگوئل روئیز از دانش متفاوت است. او آوای دانش را دروغ و نیرنگی می‌داند که مانع رشد معنوی و شخصی و ارتباط ما با آگاهی ناب الهی می‌شود.

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید: «دانش قدرت است.» نویسنده‌ی کتاب آوای دانش فکر می‌کند که این یکی از دروغ‌هایی است که ما با آن‌ بزرگ شده‌ایم. ما در طول زندگی‌مان دروغ‌های فراوانی را درست پنداشته‌ایم و فراموش کرده‌ایم که چگونه به خود واقعی‌مان عشق بورزیم و زندگی بهتری داشته باشیم. دون میگوئل روئیز در ابتدای کتاب توجه شما را به اسطوره‌ی آفرینش، یعنی داستان آدم و حوا جلب می‌کند. انسان‌ در بهشت شاد، آزاد و عاشق بود؛ اما با خوردن میوه‌ی درخت دانش از بهشت رانده شد. دانش زهرآگین است؛ زیرا دروغ‌های بسیاری را به خورد ذهن ما می‌دهد.

روئیز حدود یک چهارم کتاب آوای دانش را به بازگویی علت مخالفتش با دانش اختصاص می‌دهد. شاید این موضوع در نگاه اول خسته‌کننده به نظر برسد؛ اما نویسنده‌ی کتاب شما را با مفهومی به‌مراتب زیباتر آشنا می‌کند. وقتی کتاب را به پایان برسانید، صداقت نویسنده بر شما تأثیر عمیقی می‌گذارد. دون میگوئل روئیز در این کتاب مثال‌های متعددی از زندگی شخصی خود می‌آورد و در پایان هر فصل، نکته‌ی اصلی کتاب بیان می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب آوای دانش

  • کتاب آوای دانش در عین سادگی بسیار قدرتمند است و من پس از خواندن آن تغییر قابل‌توجهی در فکر و زندگی خود احساس کردم. (اپرا وینفری)

  • دون میگوئل روئیز، نویسنده‌ی پرفروش کتاب چهار میثاق، توضیح می‌دهد که صدای دانش نادرست است و ما را از خود واقعی‌مان جدا می‌کند. شما بعد از بازیافتن آگاهی قادر هستید داستان خود را در جهان خلق کنید. کتاب آوای دانش نکات قابل‌تأملی را بیان می‌کند که با آن‌ها می‌توانید داستان واقعی‌تر زندگی خود را بسازید. (سایت آمازون)

کتاب آوای دانش برای چه کسانی مناسب است؟

پیشنهاد می‌کنیم هر کس که در مسیر معنویت، حقیقت‌جویی و شناخت خود است، کتاب آوای دانش را بخواند. دون میگوئل روئیز موضوعات پیچیده‌ای مانند عشق، حقیقت، دروغ، ذهن و... را برای شما می‌شکافد و شما را تشویق می‌کند خود واقعی‌تان را پیدا کنید.

در بخشی از کتاب آوای دانش: راهنمای عملی برای رسیدن به آرامش درونی می‌خوانیم

ما در کودکى کاملاً واقعى هستیم. هرگز به آنچه نیستیم تظاهر نمى‌کنیم. تمایل ما به بازى‌کردن، کشف، زندگى در زمان حال و لذت‌بردن از زندگى است. این را کسى به ما یاد نداده است. ما به همین شکل زاده شده‌ایم. این طبیعت واقعى ماست، پیش از آنکه حرف زدن را بیاموزیم. هنگامى‌که ذهن بشر به‌قدر کافى براى درک مفاهیم مجرد رشد کند، مى‌آموزیم که هر چیزى را توصیف کنیم: درست یا غلط، خوب یا بد، زیبا یا زشت. درباره‌ى آنچه باید باشیم، داستانى خلق مى‌کنیم، به آن داستان ایمان مى‌آوریم و آن داستان براى‌مان به حقیقت تبدیل مى‌شود.

پشت تمام آن پیام‌هایى که در کودکى مى‌شنویم، پیام‌هاى بى‌صدایى نهفته است که هرگز بیان نمى‌شوند، اما مى‌توانیم آنها را درک کنیم: اصلاً خوب نیست که این‌طورى باشم، من به اندازه‌ى کافى خوب نیستم. درست در همان لحظه‌اى که بپذیریم، از خود بودن دست برمى‌داریم و شروع مى‌کنیم به تظاهر به آنچه نیستیم، فقط براى خوشایند دیگران، تنها براى تطبیق یافتن با تصویرى که آنها براساس داستانشان براى ما خلق مى‌کنند.

هرگز نمى‌توانید کسى باشید که نیستید. تنها مى‌توانید خودتان باشید، فقط همین. و هم‌اکنون، شما خودتان هستید و این نیازى به تلاش ندارد. انسان‌ها با حقیقت زاده مى‌شوند اما با باورها و دروغ‌ها رشد مى‌کنند. یکى از بزرگ‌ترین دروغ‌ها در داستان زندگى بشر، دروغ ناکامل بودن است. این تنها یک داستان است، اما ما آن را باور داریم و از آن داستان براى قضاوت درباره‌ى خودمان، مجازات خودمان و توجیه اشتباهاتمان استفاده مى‌کنیم.

در خلقت خدا همه چیز کامل است. اگر کمال خود را نمى‌بینیم به این علت است که توجه ما به داستانمان معطوف است. دروغ‌هاى درون داستانمان ما را از دیدن حقیقت بازمى‌دارد. اما با آگاهى، مى‌توانیم آن داستان را تغییر دهیم و به واقعیت بازگردیم.

فهرست مطالب کتاب

تولتک
1- آدم و حوا: داستان، از نگاهى دیگر
2- دیدارى با پدربزرگ: حقیقتى ساده کشف می‌شود
3- دروغ ناکامل بودن ما: خاطرات کودکى به یاد آورده می‌شوند
4- شبى در صحرا: رویارویى با لایتناهى
5- داستان‏‌پرداز: کشف شخصیت‏‌هاى داستان
6- آرامش درونى: رام ‏کردن صدا با دو قانون
7- احساسات واقعى هستند: صداى دانش واقعى نیست
8- عقل سلیم و ایمان کور: بازیابى ایمان و اراده‌‏ى اختیارى
9- دگرگونى داستان‏‌پرداز: چهار پیمان به عنوان ابزارى مطلوب
10- نوشتن داستانمان با عشق: زندگى به‏‌عنوان داستان عاشقانه‏‌ى در حال تکوین
11- بازشدن چشمان معنوی‌مان: واقعیتى از عشق اطراف ما
12- درخت زندگى: این داستان چرخى کامل می‌زند
دعا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آوای دانش: راهنمای عملی برای رسیدن به آرامش درونی
نویسنده
مترجمفرزام حبیبی اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-340-179-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آوای دانش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آوای دانش

برای دریافت کتاب آوای دانش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.