معرفی و دانلود کتاب آینده انسان: زمینی‌کردن مریخ، سفر میان‌ستاره‌ای، جاودانگی، سرنوشت ما در فراسوی زمین

عکس جلد کتاب آینده انسان: زمینی‌کردن مریخ، سفر میان‌ستاره‌ای، جاودانگی، سرنوشت ما در فراسوی زمین
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آینده انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آینده انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آینده انسان: زمینی‌کردن مریخ، سفر میان‌ستاره‌ای، جاودانگی، سرنوشت ما در فراسوی زمین

میچیو کاکو در کتاب آینده انسان، دورنمایی از پیشرفت‌های آتی بشر در زمینه‌ی کیهان‌شناسی و گسترش امکانات انسان را برای زیستن در فضای کیهانی به مخاطبان ارائه نموده. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز از سیارات دیگری برایتان می‌گوید که می‌توانند پس از کره‌ی زمین خانه‌ی دوم انسان‌ها باشند. نویسنده به شما نشان می‌دهد زندگی انسان وابسته به این کره‌ی خاکی نیست و علم نجوم راه‌هایی را اندیشیده که می‌توانند بقای انسان را در سیارات دیگر نیز تضمین کنند. گفتنی‌ست که این کتاب در سال 2018 عنوان نامزدی جایزه‌ی Goodreads Choice برای علوم و فناوری را از آن خود کرد.

درباره‌ی کتاب آینده انسان

سال‌هاست که در کتاب‌‌های علم نجوم، برنامه‌های علمی تلویزیون و همچنین مستندات کیهان‌شناختی مباحثی را از احتمال نابودی کره‌ی زمین در سال‌های آینده شنیده و خوانده‌ایم. البته فروپاشی کره‌ی زمین بنا بر تئوری‌های گوناگون، ممکن است به دلایل متعددی رخ بدهد و شاید عمر ما آن‌قدری کفاف ندهد که شاهد این رخداد کیهانی باشیم. بااین‌حال، بشر امروزی آن‌چنان در عرصه‌ی علم پیش رفته که می‌تواند اتفاقات قرون بعدی را پیش‌بینی کرده و از همین حالا به دنبال راه چاره‌ای برای ادامه‌ی حیات آیندگان باشد. نابودی کره‌ی زمین یا تغییرات اساسی آن زنگ خطری است که به ما و دانشمندان نشان می‌دهد باید به دنبال سیاره (یا سیارات) جایگزین باشیم که با فراهم کردن شرایطی مشابه کره‌ی زمین، امکان زندگی و بقای ما را فراهم کند. تاکنون راه‌حل‌های متنوعی برای این مسئله در نظر گرفته شده که یکی از کاربردی‌ترین و جامع‌ترین آن‌ها را میچیو کاکو (Michio Kaku) در کتاب آینده انسان (The Future of Humanity) به مخاطبانش عرضه کرده.

نویسنده طی سه بخش اصلی و چهارده فصل که در ذیل آن‌ها قرار گرفته‌اند، می‌کوشد شما را با آینده‌ی احتمالی بشر و راه چاره‌ای که برای مشکلات پیش‌رو در نظر دارد، آشنا سازد. در ابتدای کتاب و پیش از آغاز مباحث اصلی، گونه‌های چندسیاره‌ای به شما معرفی خواهند شد؛ موجوداتی که وابسته به یک سیاره‌ی خاص نیستند و توانایی زیست در سیارات دیگر را نیز دارند. سپس، در فصل اول سفری هیجان‌انگیز را آغاز خواهید کرد که مبدأ آن کره‌ی زمین و مقصدش سیاره‌ای مناسب برای ادامه‌ی زندگی بشر خواهد بود. اینجا لازم است کمربندهایتان را محکم ببندید و خودتان را برای سفری دورودراز در دل کیهان آغاز کنید.

نویسنده با دلایلی مبتنی بر یافته‌های علمی، گزینه‌ها و محدودیت‌هایی را که برای زندگی در سیاره‌های دیگر وجود دارد، با شما در میان می‌گذارد تا در بخش دوم از فناوری‌های نوینی که می‌توانند در سطح کیهانی به کار بروند با شما سخن به میان بیاورد. جاودانگی نوع بشر موضوع بخش سوم است که با توجه به توانایی انسان برای زیستن در کره‌های دیگر محتمل و امکان‌پذیر خواهد بود. در حقیقت دایناسورها و تمامی گونه‌هایی که در جریان تغییرات زیست‌محیطی منقرض شده و از صفحه‌ی هستی پاک شدند، موجوداتی بودند که توانایی انطباق با تحولات را نداشتند و زندگی‌شان به سیاره‌ی زمین محدود می‌شد. بنابراین، توانایی انسان برای ترک زمین و مسکن گزیدن در سایر سیارات، برگ برنده‌ی او برای جاودانگی خواهد بود.

برای اینکه اندیشه‌های خود را از مرزهای جهان امروزی بسیار فراتر برده و آینه‌ای از آینده‌ی آفرینش را پیش رویتان ببینید، مطالعه‌ی کتاب آینده‌ انسان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جمیل آریایی برگردان این کتاب خواندنی را به عهده داشته و نشر مازیار نیز آن را برای تمامی مخاطبان آثار علمی و مشتاقان علم نجوم به بازار کتاب عرضه کرده است.

افتخارات کتاب آینده انسان

  • حضور در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه گودریدز در بخش علوم و فناوری در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب آینده انسان

  • علاقه‌ی گسترده‌ی مردمی به پرتاب اخیر یکی از اختراعات تسلا توسط ایلان ماسک به فضا نشان می‌دهد که سفرهای فضایی دوباره تا چه حد به یک سرگرمی عمومی و شاید به آرزویی جمعی بدل شده‌اند. بنابراین، زمان کنونی وقت مناسبی برای انتشار کتابی از فیزیکدان نظری، میچیو کاکو درمورد مسیرهای احتمالی آینده ما است. نویسنده با وضوح و سادگی قابل تحسینی، تاریخچه‌ی موشک و شکل‌گیری سیارات را توضیح می‌دهد و بیان می‌کند که چگونه ممکن است نه‌تنها مریخ، بلکه برخی از قمرهای غول‌آسای مشتری و زحل را تحت کنترل خود درآوریم! کتاب شور و شوق فراوانی با خود به همراه دارد. (استیون پول، وال‌استریت ژورنال)

  • کاکو از نویسندگان مطرح کتاب‌های علمی برای مخاطبان عام به‌شمار می‌رود و نگارش او بسیار جالب است. حجم انبوه گمانه‌زنی‌های علمی و فنی در آینده‌ی بشریت شگفت‌انگیز بوده و بااین‌حال کاکو در سراسر کتاب آن‌ها را کاملاً تحت کنترل خود درمی‌آورد. (استیو دونوگی، کریستین ساینس مانیتور)

  • کاکو مجموعه‌ای جذاب و پراکنده از سناریوها را ارائه می‌کند که در آن انسان‌ها بر موانع فعلی غلبه می‌کنند، بدون اینکه قوانین طبیعی را برای سفر در جهان زیر پا بگذارند. (نقد کتاب Kirkus)

  • قدرت نویسندگی کاکو در این است که بداند کدام ایده‌های علمی و تخیلی ارزش دنبال کردن را دارند. (نیویورک تایمز)

  • شگفتی محض علم فیزیک. جذاب و گیرا! (سانفرانسیسکو کرونیکل)

  • درخشان و برانگیزاننده! (ایندیپندنت)

کتاب آینده انسان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان دنیای نجوم و اخترشناسی، همین‌طور مشتاقان فیزیک نجومی با مطالعه‌ی کتاب آینده انسان نکات علمی سودمندی را خواهند آموخت. کتابی که دیدگاه مخاطبانش را نسبت به کاربرد فناوری در علم نجوم متحول خواهد کرد.

با میچیو کاکو بیشتر آشنا شویم

میچیو کاکو، متولد 1947 در شهر کالیفرنیا، نویسنده‌ای برجسته و فیزیکدانی نام‌آشناست که اصالتی آمریکایی-ژاپنی دارد. این دانشمند را می‌توان از بزرگترین نظریه‌پردازان دانش فیزیک و همچنین بنیان‌گذار تئوری ریسمان دانست. خوب است بدانید که او از مخالفان سرسخت کاربرد انرژی هسته‌ای شکافت و از حامیان پروژه‌ی جست‌و‌جوی هوش فرازمینی (ستی) به شمار می‌آید.

میچیو کاکو تاکنون توانسته کتاب‌های پرفروش و فراوانی را در زمینه‌ی علم فیزیک به مخاطبان این علم ارائه کند که عنوان برخی از آن‌ها را در ادامه می‌بینید: کتاب‌های «چشم‌اندازها، انقلاب‌های علم در قرن بیست‌و‌یکم»، «فراسوی انیشتین»، «فیزیک ناممکن‌ها»، «کیهان انیشتین: چگونه دیدگاه آلبرت انیشتین، درک ما از فضا و زمان را تغییر داد».

کاکو در برنامه‌ای رادیویی در حوزه‌ی موضوعات علمی با پخش ملی آمریکا نیز همکاری دارد.

در بخشی از کتاب آینده انسان: زمینی‌کردن مریخ، سفر میان‌ستاره‌ای، جاودانگی، سرنوشت ما در فراسوی زمین می‌خوانیم

در سال 1955، گروه منتخبی از پژوهشگران در دارتوث گردهم آمده و رشته‌ی هوش مصنوعی را بنیان نهادند. آنان قاطعانه اطمینان داشتند که در مدّت زمانی کوتاه ماشین هوشمندی را می‌سازند که می‌تواند مسائل پیچیده را حل کند، مفاهیم انتزاعی را بفهمد، صحبت کند، و از تجاربش درس بگیرد. آن‌ها گفتند، «فکر می‌کنیم که اگر گروه منتخبی از دانشمندان در طول تابستان روی یک یا چندتا از این مسائل کار کنند، به پیشرفت شایانی دست خواهند یافت.»

اما اشتباه مهمّی مرتکب شدند. آن‌ها فرض می‌کردند که مغز انسان نوعی کامپیوتر دیجیتال است و بر این باور بودند که اگر بتوانند قوانین هوش را به شکل کدهای کامپیوتری درآورده و آن‌ها را در کامپیوتری بار کنند، این کامپیوتر ناگهان به ماشین متفکّری تبدیل می‌شود. این ماشین، خودآگاه می‌شود و می‌توان گفتگوی معنی‌داری با آن برقرار ساخت. این رهیافت را «از بالا به پایین» یا «هوش در بطری» نامیدند. ایده‌ی ساده و هوشمندانه‌ای بود و به پیشگویی‌های خوش‌بینانه‌ای منجر می‌شد. ما به کامیابی‌های بزرگی در دهه‌های 1950 و 1960 دست یافتیم.

توانستیم کامپیوترهایی را بسازیم که شطرنج یا بازی‌های مهره‌ای بازی می‌کند، قضیّه‌های جبر را ثابت می‌کند، و آجرها را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را برمی‌دارد. در سال 1965، پیشتاز هوش مصنوعی، هربرت سیمون، گفت «در عرض بیست سال ماشین‌ها خواهند توانست کارهایی را انجام دهند که انسان‌ها انجام می‌دهند.» در سال 1968 فیلم اودیسه‌ فضایی 2001 ما را با هال آشنا کرد و آن کامپیوتری بود که می‌توانست با ما حرف بزند و فضاپیمایی را به مشتری هدایت کند. آن‌گاه هوش مصنوعی به بن‌بست برخورد. دو مانع اصلی سبب شد تا روند پیشرفت هوش مصنوعی به کُندی گراید که یکی تشخیص الگو (هویّت) و دیگری عقل سلیم بود. روبات‌ها می‌توانند ببینند، در واقع حتی به مراتب بهتر از ما، اما درک نمی‌کنند چه چیزی است که دارند می‌بینند.

فهرست مطالب کتاب

سخن آغاز
آشنایی با گونه‌های چندسیاره‌ای
بخش 1: بدرود زمین
فصل 1: تدارک پرواز
فصل 2: عصر طلایی جدید سفرهای فضایی
فصل 3: معدن‌کاری آسمان‌ها
فصل 4: یا مرگ، یا مریخ
فصل 5: مریخ: سیاره‌ی بوستان
فصل 6: غول‌های گازی، دنباله‌دارها، و فراسو
بخش 2: سفر به ستارگان
فصل 7: روبات‌ها در فضا
فصل 8: ساختن کشتی فضایی
فصل 9: کپلر و جهانی از سیارات
بخش 3: حیات در جهان هستی
فصل 10: جاودانگی
فصل 11: تراانسانیّت و تکنولوژی
فصل 12: در جستجوی حیات برون‌زمینی
فصل 13: تمدّن‌های پیشرفته
فصل 14: ترک جهان هستی
برای مطالعه بیشتر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آینده انسان: زمینی‌کردن مریخ، سفر میان‌ستاره‌ای، جاودانگی، سرنوشت ما در فراسوی زمین
نویسنده
مترجمجمیل آریایی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-6043-89-0
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آینده انسان

MehranR
۱۴۰۲/۵/۱۷
بدونید که کتاب توسط یکی از بهترین فیزیکدانان نوشته شده و در مورد موضوعات جذابی سخن گفته است.
محسن علی
۱۴۰۲/۵/۵
از پرفسور میچیو کاکو ممنونم بابت کتاب جامعش واقعا مسائل پیشرفت و تکامل رو به زیبایی نشر میده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آینده انسان

برای دریافت کتاب آینده انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.