معرفی و دانلود کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

عکس جلد کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی، آخرین کتاب استیون هاوکینگ و یکی از پرفروش‌ترین آثار مجله‌ی نیویورک‌تایمز است که به بررسی چالش‌های زندگی انسان‌ معاصر، پیش‌بینی آینده و خطراتی که حیات کره‌ی زمین را تهدید می‌کند، پرداخته. نویسنده در کتاب پیش رو، ضمن پرده‌برداری از اسرار جهان، بینشی جامع از بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین دغدغه‌های زندگی به خواننده اعطا می‌کند که می‌تواند پاسخ‌گوی تمامی سؤالات او باشد.

درباره‌ی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

استیون هاوکینگ (Steven Hawking)، آخرین پیام‌های خود را به جامعه‌ی بشری در قالب کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی (Brief Answers to the Big Questions) منتشر کرد. این کتاب علمی و محبوب به رایج‌ترین و عمیق‌ترین سؤالاتی که ذهن انسان معاصر را درگیر کرده، پاسخ می‌دهد و از بزرگ‌ترین اسرار جهان پرده برمی‌دارد.

تردیدی نیست که یافته‌های علمی در حل مشکلات سیاره‌ی زمین و دغدغه‌های زندگی، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. اما لزوماً همه‌ی افراد از به‌روزترین و تخصصی‌ترین دستاوردهای عملی باخبر نمی‌شوند. با این حال نمی‌توان انکار کرد که سؤالات اساسی زندگی برای همه وجود دارد.

یکی دیگر از معضلات موجود این است که شماری از مردم فکر می‌کنند علم به‌حدی پیچیده و دشوار است که درک آن برای عموم ممکن نیست. اما استیون هاوکنیگ، این‌طور فکر نمی‌کند. به باور او مطالعه‌ی قوانین بنیادی، صبر و حوصله‌ی بسیاری می‌طلبد که خیلی از افراد تا‌ب‌وتوان آن را ندارند. به همین خاطر است که دانشمندان باید این مسئولیت را بر عهده گرفته و چکیده‌ای از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین یافته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

کتاب پیش رو آخرین اثر مکتوب اوست و به‌نحوی تألیف شده که پاسخگوی نیازهای همه‌ی افراد در حیطه‌های مختلف و با سطوح دانش متفاوت، باشد. این کتاب، حاصل عمیق‌ترین و آخرین تأملات نویسنده است که ناتمام باقی ماند. اما به‌همت همکاران و خانواده‌ی او تکمیل و درنهایت منتشر شد.

کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی قصد دارد به چهار چالش اصلی حیات انسان‌ها پاسخ دهد که چرایی حضور در این دنیا، سرنوشت جامعه‌ی بشری، آینده‌ی دنیای فناوری و معرفی مسیر منتهی برای رشد و پیشرفت را شامل می‌شود.

این کتاب متشکل از 10 فصل است که در هر فصل به یکی از چالش‌های امروزی پرداخته و پاسخی واضح و جامع برای هر یک ارائه می‌کند. وجود خدا، چگونگی آغاز زندگی در این سیاره، آشنایی با سیاه‌چاله، امکان‌پذیر بودن یا نبودن سفر در زمان و آینده‌ی هوش مصنوعی، دیگر مباحث مطرح‌شده در این کتاب‌اند.

عواملی متعدد و متفاوتی که زندگی در زمین را تهدید می‌کنند، در فصول مختلف کتاب مطرح شده. نویسنده در این خصوص به بررسی احتمال برخورد سیارک‌ها، تغییرات آب‌وهوایی، تهدیدات ناشی از جنگ هسته‌ای، توسعه‌ی فناوری و هوش مصنوعی و انسان‌های اصلاح‌شده از لحاظ ژنتیکی پرداخته و درنهایت هم درباره‌ی وضعیت انسان و کره‌ی زمین، نتیجه‌گیری می‌کند.

استیون هاوکینگ که کاشف بزرگ‌ترین اسرار جهان بود، موفق شد بر اساس یافته‌های علمی، به راهکاری برای مواجهه با چالش‌های وجودی و خطرات پیش رو دست یابد تا انسان‌ها، آگاهی بیشتری از موقعیت فعلی و وضعیت خود در آینده داشته باشند. به همین خاطر هم این کتاب متناسب با به‌روزترین دغدغه‌های موجود تألیف شده تا انسان را از بلاتکلیفی فعلی‌اش نجات دهد.

کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی نخستین‌بار در سال 2018 وارد بازار شد. انتشارات مازیار این کتاب را با ترجمه‌ی جمیل آریایی در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

  • قرارگیری در فهرست بهترین کتا‌ب‌های سال مجله‌ی فوربس، گاردین و Wired
  • پرفروش‌ترین کتاب مجله‌ی نیویورک‌تایمز
  • نامزد دریافت جایزه منتخب گودریدز در بخش علم و فناوری سال 2018

نکوداشت‌های کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

  • اثری که مطالعه‌ی آن برای هر متفکری که نگران آینده‌ی بشریت است، ضرورت دارد. (NPR)
  • دربردارنده‌ی پیام نهایی استیون هاوکینگ به خوانندگان که امیدوارکننده هم هست. (CNN)
  • گریزی سریع و شفاف به آینده‌ی علم و بشریت. (وال‌استریت‌ژورنال)

کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب، راهنمایی برای پاسخ‌گویی به تمامی سؤالات اساسی زندگی است و مطالعه‌ی آن به تمام کسانی که در این‌باره کنجکاوند، پیشنهاد می‌شود.

با استیون هاوکینگ بیشتر آشنا شویم

استیون هاوکینگ، نظریه‌پرداز فیزیک، کیهان‌شناس و نویسنده‌ی انگلیسی بود که سال 1942 چشم به جهان گشود و در سال 2018 هم درگذشت. او در زمان مرگش، مدیریت بخش تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری دانشگاه کمبریج را بر عهده داشت و پیش‌تر هم بین سال‌های 1979 تا 2009 در همین دانشگاه ریاضیات تدریس می‌کرد.

او که یکی از چهره‌های شناخته‌شده در عرصه‌ی فیزیک نظری و ریاضی است، جوایز و افتخارات متعددی بابت دستاوردهایش دریافت کرده که مدال آزادی ریاست‌جمهوری، یکی از آن‌هاست. کتاب‌های «جهان در پوست گردو» و «تاریخچه‌ی زمان»، نمونه‌هایی از بهترین کتاب‌های استیون هاوکینگ‌ به‌شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی می‌خوانیم

کشف انبساط جهان یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌های علمی قرن بیستم بود. این کشف حیرت‌آور بود و بحث منشأ جهان هستی را به کل دگرگون ساخت. اگر کهکشان‌ها از یکدیگر دور می‌شوند، به این معنی است که آن‌ها در گذشته به یکدیگر نزدیک بوده‌اند. از آهنگ کنونی انبساط جهان می‌شود برآورد کرد که در حدود 10 تا 15 میلیارد سال پیش کهکشان‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک بوده‌اند، گویی جهان هستی آن زمان آغاز شده است و در آن لحظه همه چیز در نقطه‌ی واحدی از فضا بوده‌اند.

بسیاری از دانشمندان که می‌دیدند جهان هستی آغازی داشته، ناخشنود بودند، چون به نظر می‌رسید فیزیک شکست خورده است. برای تعیین این‌که جهان چگونه آغاز شده است، نیاز به عامل بیرونی بود که مناسبت داشت خدا باشد. بنابراین، این دانشمندان نظریه‌هایی ساختند که در آن‌ها جهان در حال حاضر انبساط می‌یافت اما آغازی نداشت. یکی از این نظریه‌ها نظریه‌ی حالت ایستا نام داشت که در سال 1948، هرمان باندی، توماس گولد، و فرد هویل ساخته بودند.

در نظریه‌ی حالت ایستا، با دور شدن کهکشان‌ها از یکدیگر، فرض بر این بود که کهکشان‌های جدید از ماده‌ای که مدام در سرتاسر فضا خلق می‌شد، ساخته می‌شوند. در این نظریه، جهان ازلی و در همه‌ی زمان‌ها یکسان دیده می‌شد. این خاصیت آخرین نوع پیشگویی مشخصی بود که می‌شد آن را با مشاهده راستی‌آزمایی کنند. گروه اخترشناسی رادیویی کمبریج به سرپرستی مارتین رایل در اوایل دهه‌ی 1960 از چشمه‌های ضعیف امواج رادیویی نقشه‌برداری کرد. این چشمه‌ها کم و بیش در پهنه‌ی آسمان یکنواخت شده بود که حکایت از آن داشت بیشتر آن‌ها بیرون از کهکشان ما قرار دارند. به طور میانگین، هر چه چشمه‌ای ضعیف‌تر بود، از ما بیشتر فاصله داشت.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌درآمد
مقدمه: آشنایی با استیون هاکینگ
چرا باید پرسش‌های اساسی را بپرسیم؟
فصل 1: آیا آفریننده‌ای هست؟
فصل 2: جهان هستی چگونه آغاز شد؟
فصل 3: آیا حیات هوشمند دیگری در جهان هست؟
فصل 4: آیا می‌توانیم آینده را پیشگویی کنیم؟
فصل 5: درون هر سیاهچاله چیست؟
فصل 6: آیا سفر در زمان ممکن است؟
فصل 7: آیا ما روی زمین نجات خواهیم یافت؟
فصل 8: آیا باید به فضا کوچ کنیم؟
فصل 9: آیا هوش مصنوعی بر ما چیره خواهد شد؟
فصل 10: آینده را چگونه بسازیم؟
پس‌درآمد: لوسی هاکینگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی
نویسنده
مترجمجمیل آریایی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-6043-97-5
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

عسل رستمی
۱۴۰۳/۲/۳
بی نظیر، امیدوارم از مطالعه‌ی این اثر فوق العاده زیبا لذت ببرید. اگه اهل حق اید، حقیقت جز این نیستبا آرزوی باز شدن تمام ذهن‌های بسته و پویایی ذهنهای باز. پیشنهاد اکید دارم حتما مطالعه کنید و لذت ببرید.
Farzamkanani
۱۴۰۲/۵/۳۰
کتتب بدی نیست باید درخصوص سوال و جوابهای این کتاب از قبل با اون علم آشنایی داشته باشید و قدرت تحلیل. وگرنه هرچی که این کتاب نوشته بصورت ناآگاهانه قبول میکنید. در صورتی که ممکن برخی از جوابها درست نباشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

برای دریافت کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.