معرفی و دانلود کتاب اتاق جیکوب

عکس جلد کتاب اتاق جیکوب
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۲۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتاق جیکوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتاق جیکوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتاق جیکوب

کتاب اتاق جیکوب سومین رمان ویرجینیا وولف، نویسنده‌ی نامدار اهل انگلستان، است. وولف در این اثر تجربی، برای نخستین بار از شیوه‌ی روایت رئالیستی گسست و به خلق نوشتارِ خاص و منحصربه‌فرد خویش همت گمارد. قهرمان کتاب اتاق جیکوب، جوانی انگلیسی‌ست که سرگذشت پرفرازونشیبش از ایام کودکی تا جوانی روایت می‌شود. گفتنی است که این اثر، در فهرست «برترین آثار داستان‌نویسان زن» حضور دارد.

درباره کتاب اتاق جیکوب

در میان نویسندگان انگلیسی‌زبانِ سده‌ی بیستم، سه چهره از مقامی ممتاز و جایگاهی دست‌نیافتنی برخوردارند. یکی از این چهره‌ها، جیمز جویسِ ایرلندی است، که با انتشار رمان پرآوازه‌ی اولیس، مرزهای نوشتار داستانی را یک‌تنه جابه‌جا کرد و تأثیری غیرقابل انکار بر طیف وسیعی از نویسندگان پس از خود گذاشت. چهره‌ی دیگر، ارنست همینگویِ آمریکایی است، که با استفاده از تجارب خود در عرصه‌ی کار روزنامه‌نگاری، شیوه‌ی نگارشی بدیع و پرطرفدار را پدید آورد، که اصلی‌ترین ویژگی آن ایجاز و اختصار کلام است. سومین چهره نیز، بی‌گمان ویرجینیا وولف، نویسنده‌ی کتاب اتاق جیکوب (Jacob's Room) است؛ بانوی داستان‌نویسِ اهل انگلستان، که در آثار خویش، تکنیکِ ادبیِ موسوم به جریان سیال ذهن را، که هسته‌های آن در نوشته‌های داستانی جویس یافت می‌شود، به اوج رسانید.

ویرجینیا وولف فرزند زمانه‌ای خطیر و حساس بود. جهانِ عصرِ او، جهانِ تغییرات گزاف و تحولات چشمگیر بود. از سویی، علوم طبیعی با سرعتی کاستی‌ناپذیر به اکتشافات جدید نائل می‌آمدند، و از سویی دیگر، در علوم انسانی انقلابی مهیب در جریان بود؛ انقلابی که به زعم بسیاری، باید ریشه‌های آن را در آرای زیگموند فروید جست. فروید با کشف ضمیر ناخودآگاه، و تأکید بر ماهیتِ هنجارگریز و رام‌ناشدنیِ روانِ آدمی، نه تنها علم روانشناسی، بلکه تمام گستره‌ی علوم انسانی را تحت تأثیر قرار داد. تأثیری که ادبیات داستانی نیز از آن مصون نبود.

تأثیر آرای فروید بر روند ادبیات داستانی، با بررسی و خوانش آثار ویرجینیا وولف به روشنی محرز می‌گردد. وولف اولین نویسنده‌ی بزرگ و صاحب سبکی بود که تحت تأثیر روانکاوی فرویدی، از شخصیت‌پردازی رئالیستی فاصله گرفت و به کاوش در عمق روان آدم‌های داستانی پرداخت.

کتاب اتاق جیکوب در میان آثار ویرجینیا وولف جایگاهی بس مهم دارد. این اثر، اگرچه سومین رمان نویسنده است، به واقع، نخستین رمانِ جدی او به شمار می‌رود. با اتاق جیکوب بود که وولف برای اولین بار در مقام نویسنده‌ای صحب سبک و صاحب نگاه ظاهر شد و نمونه‌ای عالی از نوشتار خاصِ خویش را عرضه نمود؛ نوشتاری که صورت به‌کمال‌رسیده‌ی آن را در رمان‌هایی چون «خانم دلوی» و «به سوی فانوس دریایی» می‌بینیم.

مخاطبین آثار ویرجینیا وولف، به خوبی می‌دانند که ارائه‌ی خلاصه‌ای از رمان‌های این نویسنده کاری بیهوده و عبث است. چه، در کار این داستان‌نویس، مخاطب قصه‌هایی سرراست و منسجم نیستیم، که آغاز، میانه و پایانی مشخص داشته باشند؛ بلکه با داستان‌هایی تعمداً ازهم‌گسیخته طرفیم، که از خلال مونولوگ‌های بلند، توصیفات درون‌نگرانه و حدیث نفس‌های طولانی روایت می‌شوند. با این همه، اگر ناچار باشیم خلاصه‌ای از کتاب پیش رو ارائه دهیم، می‌توانیم چنین بگوییم:

در کتاب اتاق جیکوب زندگی شخصیتی به نام جیکوب فلندرز روایت می‌شود. کتاب با شرح نخستین روزهای زندگی جیکوب آغاز شده و در ادامه، به توصیف احوال او در دبیرستان، کالج و سپس، میدان جنگ می‌رسد. توصیفی که از خلال آن، سیمای شخصیتی به غایت جذاب و پیچیده آشکار می‌گردد. شخصیتی که خواننده را با عیاشی‌های خود در لندن و گشت‌وگذارهایش در خیابان‌های یونان همراه می‌کند، تا سرانجام پای او را به میدانِ نبردی دهشتناک و تراژیک باز کند. نبردی که نه تنها سرنوشت جیکوب، بلکه سرنوشت یک نسل را رقم می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب اتاق جیکوب

کتاب اتاق جیکوب توسط مهدیه عباس‌پور به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چشمه روانه‌ی بازار گشته است.

نکوداشت‌های کتاب اتاق جیکوب

  • رمان اتاق جیکوبِ ویرجینیا وولف به یک شعر ناب شبیه است. (ربکا وست، نشریه‌ی آبزرور)
  • کتاب اتاق جیکوب اولین رمانِ تجربی ویرجینیا وولف به شمار می‌رود. وولف در این اثر سرگذشت قهرمانی را به تصویر کشیده که توأمان نماینده و قربانی ارزش‌های اجتماعی است. (آمازون)

کتاب اتاق جیکوب مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های مدرنیستی و دوست‌داران ادبیات انگلستان، دو گروه از مخاطبینی‌اند که بیش از سایرین از مطالعه‌ی کتاب اتاق جیکوب، اثر مشهور ویرجینیا وولف، لذت خواهند برد.

با ویرجینیا وولف بیشتر آشنا شویم

ویرجینیا وولف (Virginia Woolf) نویسنده، فعال حقوق زنان و ناقد ادبی برجسته‌ی اهل انگلستان بود. وی به سال 1882 در منطقه‌ی کنزینگتون جنوبی (واقع در شهر لندن) دیده به جهان گشود. خانواده‌اش از اعیان انگستان بودند. آشنایی ویرجینیا با ادبیات و علوم انسانی، به لطف کتاب‌های پرشماری میسر شد که در کتابخانه‌ی پدری یافت می‌شد. وولف از سال 1897 تا 1901 به تحصیل در دپارتمان بانوان کینگز کالج لندن پرداخت، و این‌چنین، در بطن جنبش‌های ادبی و اجتماعی زمانه‌ی خویش قرار گرفت.

فعالیت ویرجینیا وولف در حیطه‌ی نویسندگی، از سال 1900 و بنا به تشویق‌های مکرر پدر آغاز شد. او در سال 1904، همراه خانواده به منطقه‌ی بلومزبری لندن عزیمت کرد و در آنجا حلقه‌ای ادبی موسوم به «گروه بلومزبری» تأسیس نمود. در 1912 با لئوناردو وولف پیمان ازدواج بست و اندکی بعد، به همت او بنگاهی انتشاراتی به نام «هوگارت» دایر نمود. اغلب کتاب‌های ادبی ویرجینا وولف، نخستین بار توسط همین انتشارات روانه‌ی بازار شدند.

ویرجینا وولف اغلب ایام عمر مشغول دست‌وپنجه نرم کردن با معضلات روانی، از جمله افسردگی، حمله‌های عصبی، اضطراب و وسواس فکری بود. مشکلاتی که بارها و بارها فکرِ اقدام به خودکشی را به ضمیر آشفته‌ی نویسنده القا نمودند. تا اینکه سرانجام، در تاریخ 28 مارس 1941، طی یک بحران روانی حاد، وولف با پر کردن جیب‌های لباس خویش از سنگ‌های سنگین، اقدام به غرق ساختن خود در رودخانه‌ی اوز کرد.

امروزه، عموم صاحب‌نظران ادبی بر این باورند که ویرجینیا وولف یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان انگلیسی‌زبان در نیمه‌ی نخست سده‌ی بیستم بوده است. در همین راستا، بسیاری مقام او را هم‌ردیف بزرگانی چون جیمز جویس و ویلیام فاکنر می‌دانند؛ نویسندگانی که هر یک به نوبه‌ی خود، سهمی مهم در رشد و اعتلای ادبیات مدرنیستی ایفا نموده‌اند.

در این‌که کدام‌یک از آثار ویرجینیا وولف بهترین ثمره‌ی نبوغ خلاقه‌ی اوست، اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. برخی رمان خانم دلوی (منتشرشده به سال 1925) را شاهکار مسلم او تلقی می‌کنند، و برخی دیگر، رمان به سوی فانوس دریایی (منتشرشده به سال 1927) را. در این میان، بعضی - از جمله فرهاد غبرایی، مترجم فارسی آثار وولف- نیز، کتاب موج‌ها را که چاپ نخست آن به سال 1931 بازمی‌گردد، یک سر و گردن بالاتر از دیگر نوشته‌های داستانی وولف می‌دانند.

«اتاقی از آن خود»، «اتاق جیکوب»، «اورلاندو»، «شب و روز»، «سال‌ها» و «سه گینی» از دیگر عناوین مهم در کارنامه‌ی ادبی ویرجینیا وولفند.

در بخشی از کتاب اتاق جیکوب می‌خوانیم

رنگِ جزایر سیلی مایل به آبی شد؛ و بعد ناگهان آبی، ارغوانی‌ و سبز دریا را فراگرفت؛ خاکستری ماند، ردی به جا گذاشت که از بین رفت؛ اما وقتی جیکوب پیراهنش را درمی‌آورد و پیراهن به بالای سرش رسید، تمام بسترِ امواج آبی بودند و سفید، ناهموار و موج‌دار، هر چند گاه‌وبی‌گاه لکه‌ی ارغوانی بزرگی مثل جای کوفتگی ظاهر می‌شد، گاهی سبز زمردی که سایه‌ای از رنگ زرد داشت شناور بود. شیرجه زد. یک جرعه آب خورد، تف کرد، با دستِ راستش ضربه زد، با دست چپش ضربه زد، با طنابی کشیده شد، نفس‌نفس زد، شلپ‌شلوپ کرد و روی عرشه‌ی قایق کشیده شد. نیمکت قایق گرمای مطبوعی داشت، و وقتی لخت با حوله‌ای در دست نشست، آفتاب پشتش را گرم کرد، به جزایر سیلی نگاه کرد که… لعنتی! هوا آشفته شد، بادبان پیچ‌وتاب برداشت. شکسپیر به دریا پرت شد. می‌توانستی ببینی که شادمانه روی آب شناور است، دور می‌شود و صفحاتش امواج بی‌شماری برمی‌دارند؛ بعد غرق شد.

خیلی عجیب بود که می‌توانستی بوی بنفشه‌ها را حس کنی، چون امکان نداشت که در ماه ژوئیه بنفشه‌ای روییده باشد، پس احتمالاً در خشکی چیزی با بوی خیلی تند کاشته بودند. خشکی خیلی دور نبود می‌شد شکاف صخره‌ها، کلبه‌های سفید و دودی را که بالا می‌رفت دید؛ ظاهری فوق‌العاده آسوده و آرامشی آفتابی داشت، انگار معرفت و تقوا بر ساکنانش نازل شده بود. حالا صدای فریادی به گوش رسید، صدای مردی که برای فروش پیلچارد3هایش در خیابان اصلی داد می‌زد. آن‌جا حالتِ فوق‌العاده‌ای از تقوا و آرامش داشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتاق جیکوب
نویسنده
مترجممهدیه عباس پور
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-01-582-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۲۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اتاق جیکوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اتاق جیکوب

برای دریافت کتاب اتاق جیکوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.