معرفی و دانلود کتاب اتاق قرمز

عکس جلد کتاب اتاق قرمز
قیمت:
42000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتاق قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتاق قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتاق قرمز

کتاب اتاق قرمز مجموعه‌ داستانی معمایی و جنایی به قلم نویسنده‌ی شهیر ژاپنی، ادوگاوا رانپو است. هر یک از این داستان‌ها با روایت و شخصیت‌هایی منحصر‌به‌فرد ما را به دنیای آشفته‌ی ذهن نویسنده می‌برد و پای مخاطب را به ماجراهایی نامعمول و مرموز باز می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب اتاق قرمز

شیفتگان ادبیات ژاپنی، به خوبی می‌دانند که بسیاری از قصه‌های این سرزمین کهن از دل ماجراهای مرموز و عجایب حیرت‌آور می‌گذرد. داستان‌های کتاب اتاق قرمز (The Red Room) نوشته‌ی ادوگاوا رانپو (Edogawa Ranpo) نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در هر یک از این ماجراها ما با شخصیت‌هایی رو‌به‌رو هستیم که با وجه تاریک و نیمه‌ترسناک خود دیگران را در دام سردرگمی و وحشت انداخته‌اند. رانپو خود استاد چیره‌دست ادبیات پلیسی‌ است، ازین رو افزودن چاشنی و مایه‌هایی کارآگاهی به برخی از این داستان‌ها جذابیت آن‌ها را دوچندان نموده است. همچنین در این مجموعه داستان نیز مانند سایر آثار نویسنده، رنگ‌وبوی ادبیات ژاپن و فضای سنتی آن به چشم می‌آید و هر کدام از داستان‌ها به‌خوبی مخاطب را در سفری منحصر‌به‌فرد در اعماق ادبیات شرق آسیا همراهی می‌کند.

امضای مشخص ادوگاوا رانپو، یعنی وجه سادیستیک و بیمارگونه‌ی شخصیت‌های داستان نیز در این مجموعه بیش از پیش دیده می‌شود. همچون داستان اول آن یعنی کرم ابریشم، داستانی از روزگار زنی خسته و آشفته که سال‌ها زندگی در کنار شوهر نیمه‌جانش او را به ستوه آورده و روانش را بیمار کرده است. یا داستان صندلی انسانی که زندگی نویسنده‌ی زن معروفی را روایت می‌کند، او در میان هدایای طرفداران خود نامه‌‌های عجیبی دریافت کرده است نامه‌هایی که از جزئیات زندگی زن خبر دارد و این درحالی‌ست که او نمی‌داند چه‌کسی تا به این حد به او نزدیک شده؟ این رازگونگی در رفتار شخصیت‌ها در داستان چهارم این مجموعه، یعنی اتاق قرمز به اوج خود می‌رسد. در جایی که هفت مرد در اتاقی قرمز از اسرار گذشته‌ی زندگی خود می‌گویند، اما هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌دانند بین آن‌ها یک قاتل وجود دارد؛ قاتلی که به هیچ‌ یک از قاتلان داستانی‌ای که می‌شناسید، شباهتی ندارد. با داستان‌های مرموز و جذاب کتاب اتاق قرمز همراه باشید.

معرفی و دانلود کتاب اتاق قرمز

این مجموعه اولین بار در سال 1998منتشر شد و نسخه ی فارسی آن به همت نشر چترنگ و با ترجمه‌ی محمود گودرزی در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

کتاب اتاق قرمز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی علاقه‌مندان دنیای ادبیات به‌ویژه ادبیات داستانی و داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌شود. کتاب اتاق قرمز (La Chambre Rouge) پیشنهاد ویژه‌ای‌ست برای عاشقان دنیای ادبیات جنایی، پلیسی، رازگونه و تا حدودی ترسناک. علاقه‌مندان به ادبیات شرق، به‌ویژه ژاپن نیز دیگر مخاطبان اثر حاضر هستند.

با ادوگاوا رانپو بیشتر آشنا شویم

ادوگاوا رانپو (متولد1894) با نام اصلی هیرائی تارو، داستان‌نویس معروف ادبیات پلیسی و کارآگاهی در ژاپن است. او نام هنری رانپو را با الهام از ادیب بزرگ و یکه‌تاز دنیای ادبیات، ادگار آلن‌پو وام گرفته است. رانپو سال‌ها با علاقه‌ی فراوان خود به آثار جنایی و پلیسی دنیا و ترجمه‌ی این آثار به زبان ژاپنی، آن‌ها را به جامعه‌ی ادبی ژاپن معرفی می‌کرد. به‌مرور زمان این علاقه‌، رانپو را بر آن داشت تا استعداد خود را در نگارش داستان‌های جنایی بیازماید. حاصل این تلاش امروزه او را به یکی از محبوب‌ترین نویسندگان ژانر پلیسی و جنایی تبدیل کرده است. از این نویسنده همچنین کتاب‌های موفقی مثل «شکار و تاریکی»، «مارمولک سیاه» و «جنایات مرموز دکتر مرا» به فارسی ترجمه شده است.

ادوگاوا رانپو در سال 1965 به جهان دیگر رفت.

در بخشی از کتاب اتاق قرمز می‌خوانیم

یک روز داشتم در دفتر خاطراتش یادداشت آن روز را می‌نوشتم و به ‌دقت دست‌خطش را تقلید می‌کردم. کار عذاب‌آوری بود، اما می‌بایست انجام می‌شد، زیرا این هم یکی دیگر از عادت‌های روزانه‌اش بود. بعد از نوشتنِ چند خط، قسمتی را که نوشته بودم با قسمتی که او نوشته بود مقایسه کردم و از دیدن اثر انگشتی گوشه یک صفحه جا خوردم؛ بدیهی بود که اثر انگشت برادرم است.

یک لحظه غافلگیریِ این کشف مبهوتم کرد، زیرا از این نکته بسیار مهم غفلت کرده بودم. من بدونِ رعایت احتیاط تمامِ این مدت فکر کرده بودم که خال روی رانم تنها تفاوت من و برادرم است و حالا گیج شده بودم. چقدر احمق بودم! حتی یک بچه‌مدرسه‌ای هم می‌داند که هرکس در دنیا اثر انگشتِ خاص خودش را دارد و از بین تمام مردمِ دنیا لااقل من می‌بایست می‌دانستم که حتی دوقلوها هم اثر انگشتِ مشابهی ندارند. حالا با دیدن اثر انگشت برادرم در دفتر یادداشت‌هایش، وحشت اینکه این مسئله مرا لو دهد بر من چیره شد.

پنهانی ذره‌بینی خریدم و آن لکه را، که معلوم شد اثر انگشت شست است، بررسی کردم. اثر انگشت شست خودم را روی تکه‌ای کاغذ گذاشتم و هر دو را با هم مقایسه کردم. در یک نگاه ساده، به نظر می‌رسید که دو اثر بسیار شبیه‌اند. اما بعد آن‌ها را به‌ دقت بررسی کردم، خط‌به‌خط، حلقه‌به‌حلقه و تفاوت‌های بسیاری در آن‌ها دیدم. سپس محض احتیاط یواشکی اثر انگشت «همسرم» و خدمتکاران را برداشتم، اما آن‌ها آن‌قدر متفاوت بودند که نیازی نبود با اثر انگشتِ روی دفتر مقایسه‌شان کنم. متأسفانه آن اثر انگشت مالِ برادرم بود. از آنجایی که ما دوقلو بودیم، طبیعی بود که شبیه اثر انگشت من باشد.

با این فکر که اگر اثر انگشت دیگری وجود داشته باشد موضوع اهمیت شایانی پیدا می‌کند، جست‌وجویی همه‌جانبه برای یافتن موارد دیگر آغاز کردم. تمام دفترها را صفحه‌به‌صفحه وارسی کردم، خاکِ تمام گوشه‌های طاقچه‌ها، کمدها، گنجه‌ها را تفتیش کرد، در حقیقت هرجایی را که ممکن بود اثر انگشتش باقی مانده باشد.

فهرست مطالب کتاب

کرم ابریشم
صندلی انسانی
دو زندگی پنهان
اتاق قرمز
پرتگاه
دوقلوها (اعترافات یک جانیِ محکوم‌ به مرگ نزد کشیش)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتاق قرمز
نویسنده
مترجممحمود گودرز
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-600-8066-32-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
42000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اتاق قرمز

اروین
۱۴۰۲/۵/۱۵
کتاب خیلی جالبی بود و بیش از چندین بار تونست من رو غافلگیر کنه. روش‌هایی که برای قتل استفاده می‌شد منحصر به فرد و تازه بود، و اینکه داستان رو از دید قاتل روایت می‌کنه خیلی جالبه. پیشنهاد می‌کنم حتما بخونینش. با تشکر از کتابراه
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۸/۱۱
داستان اول این کتاب رو هم نتونستم تمام کنم
باورم نمیشه، اینهمه خشونت، کثافت و اصلا نمیتونم کلامی براش پیدا کنم
به هیچ وجه خوندنش رو پیشنهاد نمیکنم، قطعا تاثیر خیلی خیلی مخربی رو اعصاب و روان خواننده خواهد گذاشت
س بخشی
۱۴۰۲/۴/۲۹
همونطور که بقیه دوستان گفتن داستانها شباهتهایی بهم داشت و خیلی خاص بود ازین جهت که هیچ وقت قبلا از این دید و زاویه به بعضی مسائل فکر و نگاه نکرده بودیم.
سبک کاملا جدید و جالبه و خوندنش خالی از لطف نیست.
بانو یاقوت دردانه ای
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بر خلاف نظرات منفی به نظرم این کتاب خوراک کسی که از ژانر‌های وحشت معما خوشش میاد و به نظر من در این زمینه تخصص بیشتری از سر آرتور داشته است لطفا کتاب‌های بیشتری از این نویسنده بگذارید با تشکر فروان
الف حیدری
۱۴۰۲/۲/۳۱
داستانهاش غافلگیر کننده و جذاب بود و تلفیق بین روانشاسی و ژانر جنایی سبک مسحورکننده‌ای رو ایجاد میکرد که خواننده رو جذب داستان میکنه توصیه میکنم کتاب رو بخونید... با تشکر از کتابراه 💙🦋
Soren.nmt
۱۴۰۲/۱۱/۲
داستان‌های کوتاه از یک ذهن مریض چون به ادبیات ژاپن علاقه داشتم تا اخر خوندم. و به خاطر توصیفات تصویری دقیق رو در ذهن میسازه انگار که سر همه صحنه‌ها حضور داریم
فاطمه موسوی
۱۴۰۳/۱/۶
تشکیل شده از چند داستان کوتاه بیشتر این طور سبک‌ها زیاد به دلم نمی‌نشینه اما به نظرم این گیرایی خاصی داشت دلت میخواست باز هم بخونی داستان هاش رو دوست داشتم
پارسا کیانی
۱۴۰۲/۶/۲۴
از نظرم عالی بود انگاری اساس میکنی تو اون زمان هستی و مثل فیلم داری نگاه می‌کنی چه اتفاقت بدی میفته و این تجربه خیلی بیشتر از یک فیلم سینمایی ۱ ساعته هست
محبوبه محمدنیا
۱۴۰۲/۳/۲
خداوندا ادبیات ژاپن مثل نقاشی‌ها انیمه‌ها و فرهنگشون مرموز و شکه کنندست! این داستانها هم عالی بودن. هیچ کدومشون شبیه هیچی چیز دیگه‌ای که خونده بودم نبود
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۳/۳۱
مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه غیرمنتظره که زائیده ذهن و افکار عجیب نویسنده ست، خواندنش رو توصیه نمی‌کنم
نوشین نحریر
۱۴۰۲/۶/۱۱
من از سبک داستان اول خوشم نیومد و از خوندن بقیه کتاب هم منصرف شدم. خشونت داستان رو نپسندیدم
زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۵/۱۵
ترجمه خوبه بعضی از قصه هاشو پسندیدم و به داستان کوتاه علاقه مند شدم
عاطفه اولیایی
۱۴۰۲/۸/۱۷
چقدر جذاب بود، ممنون از نوشته ومترجم این کتای
مهسا قبادی
۱۴۰۲/۴/۱۲
خیلی عالی بود ذهن ادم رو به چالش میکشه
مهدی حیدری
۱۴۰۲/۲/۲۱
ایده‌های جالب و ریزبینی داشت به جزییات بسیار توجه شده بود
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب اتاق قرمز

برای دریافت کتاب اتاق قرمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.