معرفی و دانلود کتاب صوتی خون به پا می‌شود

عکس جلد کتاب صوتی خون به پا می‌شود
قیمت:
۱۱۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خون به پا می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خون به پا می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خون به پا می‌شود

خبر مرگ زودتر پخش می‌شود... استیون کینگ، نویسنده‌ی بزرگ و مشهور کتاب‌های «آقای مرسدس» و «رستگاری در شاوشنگ» که از برترین‌های ژانر وحشت محسوب می‌شوند، این‌بار با کتاب صوتی خون به پا می‌شود، مجموعه‌داستانی که پرفروش‌ترین عنوان نیویورک‌تایمز بوده، مسیر تازه‌ای در قلمرو هراس و هیجان گشوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی خون به پا می‌شود

استیون کینگ (Stephen King) برای طرفداران ژانر وحشت و تریلر نامی آشناست. آثار کینگ چنان میان مخاطبان محبوب است که تقریباً تمام نوشته‌هایش حتی بعد از گذشت سال‌ها، هنوز هم در بین عناوین پرفروش دیده می‌شوند. استعداد داستان‌پردازی استیون کینگ چنان بالاست که آثارش ضمن نامزد یا برنده شدن در جشنواره‌های ادبی متعدد، به دنیای سینما نیز راه پیدا کرده‌اند و فیلم‌های کوچک و بزرگ بسیاری با اقتباس از آن‌ها ساخته شده است. کینگ در پرداخت داستان، شخصیت‌ها و محیط چنان چیره‌دستانه و هنرمندانه عمل می‌کند که با شروع هر یک از کتاب‌هایش دیگر قادر به زمین گذاشتن آن نخواهید بود. روایت هر قصه مانند شخصیتی خیالی و قدرتمند، دستتان را می‌گیرد و به دنبال خود می‌کشد تا احساسات مختلفی را در طول سیر داستان تجربه کنید. جذابیت قصه‌های کینگ زمانی به بالاترین حد خود می‌رسد که با شنیدن یک سرنخ تازه از سیر داستان، ناخودآگاه سرمای ترس را روی پوستتان حس می‌کنید.

کتاب خون به پا می‌شود (If It Bleeds) که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست، یک مجموعه است که از چهار داستان نیمه‌بلند تشکیل شده. هر یک از داستان‌ها موضوع و خط روایی مستقلی دارند اما مضمون اصلی و کلی آن‌ها، نیروی اهریمنی است. استیون کینگ در هر کدام از بخش‌های کتاب، مخاطب را به مکان تازه‌ای می‌برد و او را با شخصیت‌‌های جدیدی آشنا می‌کند که در پردازش و خلق جزئیات روان‌شناختی برای آن‌ها، به شکلی هنرمندانه دست‌ودل‌بازی کرده.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خون به پا می‌شود

در اولین بخش از کتاب صوتی خون به پا می‌شود، داستان «تلفن همراه آقای هریگان» را می‌‌شنوید. آقای هریگان، پیرمرد دنیادیده‌ و مرموزی است که در عمارتی اشرافی در دل یک شهر دورافتاده زندگی می‌کند. او اهل آنجا نیست؛ درست‌ترش این است که بگوییم او چند سال قبل و بعد از بازنشستگی به آنجا نقل مکان کرده تا سال‌های پیری‌اش را به دور از هیاهو و در مکانی آرام سپری کند. او حوصله‌ی رفت‌وآمد با مردم را ندارد، اما این جلو کنجکاوی مردم درباره‌ی گذشته‌ی او را نمی‌گیرد. خبرش پخش شده که آقای هریگان پیر، یکی از غول‌های صنعت سرگرمی بوده و ثروتی آن‌چنانی هم دارد، گرچه او در تجارت چندان محبوب و مهربان نبوده و دشمنانی نیز داشته است.

در خانه‌ی آقای هریگان، یک پیش‌خدمت و یک باغبان کار می‌کنند. او به تازگی به کریگ، پسرک نه‌ساله‌ای که استعداد شگرفی در خواندن متون دارد پیشنهاد کرده تا به ازای ساعتی پنج دلار، در خانه‌اش برایش کتاب بخواند و کنارش باشد. کریگ پسر خوش‌قلب و باهوشی است که همراه با پدرش زندگی می‌کند و مادرش را سال‌هاست که از دست داده. کریگ با مشورت با پدر، با این خواسته موافقت می‌کند و کم‌کم رابطه‌ی دوستانه‌ای میان او و آقای هریگان شکل می‌گیرد.

بعدازظهر یک روز تابستانی زمانی که کریگ با بلیط بخت‌آزمایی که هریگان به او هدیه داده برنده‌ی سه هزار دلار پول می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا برای قدردانی با بخشی از آن پول برای آقای هریگان یکی گوشی موبایل بخرد. آقای هریگان در ابتدا آن هدیه را رد می‌کند، اما بعد که کریگ با نشان دادن روزنامه‌های همان روز و نوسانات لحظه‌ای بازار بورس در اینترنت -که تازه گشت‌وگذار در آن میان مردم مد شده- او را تحت تأثیر قرار می‌دهد، هریگان هدیه‌اش را با ذوقی کودکانه می‌پذیرد. او با آنکه به تازگی با این تکنولوژی آشنا شده، اما به واسطه‌ی هوش اقتصادی مثال‌زدنی‌اش پیش‌بینی‌هایی از آینده‌ی اینترنت و شرکت‌هایی همچون اپل و آمازون می‌کند که حیرت‌انگیزند.

دو سال بعد، آقای هریگان پیر در آرامش روی مبل نشیمن خانه‌اش جان می‌دهد. این اتفاق، کریگ کوچک را بسیار متأثر می‌کند؛ او دوستی را از دست می‌دهد که جای پدربزرگش بوده، اما رابطه‌ی عمیقشان رفتن او را برایش دردناک می‌کند. کریگ تصمیم می‌گیرد تا تلفن همراهی را که برایش خریده در گوشه‌ای از تابوتش قرار دهد. حالا بعد از مراسم خاکسپاری و در نیمه‌شب که کریگ بسیار دلتنگ و غمگین شده، تصمیم میگیرد تا با موبایل آقای هریگان تماس بگیرد و پیغامی را روی پیغام‌گیرش ضبط کند. بعد از انجام این کارِ به ظاهر بی‌اهمیت او به خواب می‌رود و صبح در حالی بیدار می‌شود که یک پیام از موبایل آقای هریگان برایش فرستاده شده...

معرفی و دانلود کتاب صوتی خون به پا می‌شود

کتاب صوتی خون به پا می‌شود با تلاش مهتا عافیت‌طلب به فارسی ترجمه شده. نشر البرز و انتشارات آوانامه ناشران این کتاب هستند و شما آن را با صدای فرهاد اتقیایی و مریم محبوب می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب خون به پا می‌شود

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش آمازون
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز در ژانر وحشت
  • نامزد دریافت جایزه‌ی لوکاس به عنوان بهترین مجموعه‌ی داستانی

نکوداشت‌های کتاب خون به پا می‌شود

  • رمان‌های کینگ کلاسیک هستند، ولی داستان‌های کوتاه او هم در طول سال‌ها به همان اندازه جذاب بوده‌اند. (USA Today)
  • «خون به پا می‌شود» شامل چهار داستان جدید و فوق العاده جذاب است که تسلط کینگ بر کار خود را تأیید می‌کنند. (The Washington Post)
  • «زندگی چاک» یکی از عجیب‌ترین و تأثیرگذارترین داستان‌هایی است که خوانده‌ام. (The New York Times Book Review)
  • علاوه بر مضامین ترسناک فراطبیعی مورد انتظار، این چهار داستان با داشتن ترس‌های زمینی‌تر، پرداخت عالی‌ای دارند. (The Boston Globe)
  • درگیرکننده و ترسناک. (Booklist)

اقتباس سینمایی از کتاب خون به پا می‌شود

داستان «تلفن همراه آقای هریگان» که داستان اول این کتاب است به فیلمی برای نتفلیکس تبدیل شد که دونالد سوزرلند (Donald Sutherland) و جیدن مارتل (Jaeden Martell) در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

کتاب صوتی خون به پا می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران کتاب‌های تریلر، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی خون به پا می‌شود می‌شنویم

آن شب حدود ساعت دو با صدای رعدوبرقی از دوردست بیدار شدم و دوباره یادم افتاد که آقای هریگان مُرده. من روی تختم خوابیده بودم و او زیر خاک بود. آن کت‌و‌شلواری که به تن داشت، تا ابد به تنش می‌ماند. دست‌هایش را که به هم قلاب کرده بود، تا وقتی به استخوان تبدیل می‌شدند، به همان حالت می‌ماند. اگر بعد از رعد‌و‌برق باران می‌آمد، ممکن بود به زیر خاک و تابوتش نفوذ کند. هیچ درِ سیمانی و محافظی نداشت. در نامه‌ای که خانم گروگن می‌گفت وصیت‌نامه است، به این موضوع اشاره کرده بود. بالاخره درِ تابوت می‌پوسد؛ لباس‌ها هم همین‌طور. گوشی آیفون که از پلاستیک ساخته شده، ممکن است بیشتر از لباس و تابوت دوام بیاورد، اما در‌نهایت آن‌هم از بین می‌رود. هیچ‌چیز ابدی نیست، به‌جز وجود خداوند که البته حتی در سیزده‌سالگی هم در این مورد تردید داشتم.

ناگهان دلم خواست صدایش را بشنوم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
44 دقیقه
داستان اول: تلفن همراه آقای هریگان
44 دقیقه
داستان اول - قسمت دوم
48 دقیقه
داستان اول - قسمت سوم
43 دقیقه
داستان اول - قسمت چهارم
42 دقیقه
داستان اول - قسمت پنجم
56 دقیقه
داستان دوم: زندگی چاک
38 دقیقه
داستان دوم - قسمت دوم
54 دقیقه
داستان دوم - قسمت سوم
52 دقیقه
داستان سوم: خون به پا می‌شود
43 دقیقه
داستان سوم - قسمت دوم
42 دقیقه
داستان سوم - قسمت سوم
44 دقیقه
داستان سوم - قسمت چهارم
38 دقیقه
داستان سوم - قسمت پنجم
53 دقیقه
داستان سوم - قسمت ششم
42 دقیقه
داستان سوم - قسمت هفتم
15 دقیقه
داستان سوم - قسمت هشتم
38 دقیقه
داستان سوم - قسمت نهم
36 دقیقه
داستان سوم - قسمت دهم
18 دقیقه
داستان سوم - قسمت یازدهم
16 دقیقه
داستان سوم - قسمت دوازدهم
30 دقیقه
داستان چهارم: موش
35 دقیقه
داستان چهارم - قسمت دوم
39 دقیقه
داستان چهارم - قسمت سوم
40 دقیقه
داستان چهارم - قسمت چهارم
40 دقیقه
داستان چهارم - قسمت پنجم
30 دقیقه
داستان چهارم - قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خون به پا می‌شود
نویسنده
مترجممهتا عافیت طلب
راویفرهاد اتقیایی، مریم محبوب
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خون به پا می‌شود

Rahil najafi
۱۴۰۳/۱/۲۲
با شروع هر داستان واقعا نمی‌دانی چه چیزی پیش رو داری تا از یک جایی قطعات پازل کنار هم چیده می‌شود و عمق داستان هویدا میشود و آنگاه هیجان و اشتیاق در خواننده پدیدار میشود و می‌توانی از داستان بسیار لذت ببری حتما حتما این کتاب را به همه توصیه میکنم چون نمی‌دانی لحظه‌ای دیگر چه پیش رو داری ممنون از تمامی عوامل و کتابراه
رویا +
۱۴۰۳/۲/۷
روایت داستان خوبه اما خود داستانها مثل داستان‌های نوجوانان است. بدک نیست. من بر اساس تعریف و تمجید دیگران این کتاب را گرفتم ولی به نظرم تا حد زیادی اغراق کرده‌اند. نه بد است نه خوب
خاطره خورشیدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
فکر می کردم با یک داستان جذاب و فوق العاده رو به رو میشم. ‌چهار داستان که کمی عجیب بود و فقط یکی از اون ها واقعا قشنگ بود و جذبم کرد باقی داستان هاش رو فقط محض تموم کردن روایت گوش کردم
تهرانی
۱۴۰۲/۱۲/۴
بی نظیر یک کتاب با چند داستان خارق العاده در اون عالیه و جالب اینجا که هر داستان بی نظیر پایان پیدا میکنه حتما بخونیدش شاهکاره شاهکاااار
بیتا بقالان
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
فکر میکردم با داستان‌های میخکوب کننده‌ای مواجه بشم ولی متاسفانه اصلا اینطور نبود. مجموعه داستانهای فانتزی با توضیحات اضافه
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اثر فانتزی هست، جذابیت، کشش، سرگرم کننده بودن همگی۵ از ۵، من شخصا دوس داشتم، خیلی خیلی فانتزی و تخیلی هست ولی بشدت جذاب و زیبا.
Samira Naraghi
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
به نظرم توقعم از استیون کینگ بیش از این صحبت‌ها بود به هر حال توصیه‌اش میکنم گوش دادن به این قصه‌های به نسبت بلند خالی از لذت نبود
panda Poobon
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
حقیقتا ارزش این حجم از تایمی که واسه کتاب گذاشتم رو نداشت انتظارم خیلی بیشتر از این‌ها بود
رضا اکبری
۱۴۰۳/۲/۱
خوبه دوست داشتم ولی فقط داستان آخر نه زیاد.
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خون به پا می‌شود

برای دریافت کتاب صوتی خون به پا می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.