معرفی و دانلود کتاب شکار و تاریکی

عکس جلد کتاب شکار و تاریکی
قیمت:
۳۹,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شکار و تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکار و تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شکار و تاریکی

داستانی پرپیچ‌وخم از تلاش یک نویسنده برای رسوایی و به دام انداختن نویسنده‌ای دیگر. در کتاب شکار و تاریکی نوشته‌ی ادوگاوا رانپو معمای یک قتل باعث به‌وجود‌آمدن یک عشق عمیق و تلاش مرد عاشق که خود راوی و نویسنده‌ی کتاب است برای به دام انداختن رقیب که او هم نویسنده است می‌شود.

درباره‌ی کتاب شکار و تاریکی

رمان‌ها و داستان‌های پلیسی و جنایی اغلب به دلیل ماهیت پیچیده و معمایی خود باعث می‌شوند نویسنده تکنیک‌های گوناگونی را برای روایت انتخاب کند که هم بر جذابیت داستان بیفزاید و هم خواننده با مرور زمان بتواند هم‌پای راوی گره‌های ماجرا را یکی پس از دیگری باز کند تا به سرانجام قصه نزدیک شود.

در کتاب شکار و تاریکی (La Proie et l'ombre) نوشته‌ی ادوگاوا رانپو (Edogawa Ranpo) که یکی از معروف‌ترین کتاب‌های نویسنده به‌شمار می‌رود، تکنیک روایی ویژه‌ای اتخاذ شده که هم به پیچیدگی‌ها و هم جذابیت‌های داستان افزوده است. رانپو در این کتاب نقشی چندگانه ایفا می‌کند، او هم نویسنده‌ی داستان است، هم راوی قصه. در داستان او هم حرفه‌ی خود یعنی نویسندگی را حفظ کرده و هم به‌عنوان شخصیت اصلی در نقش یک کارآگاه ظاهر می‌شود. کارآگاهی که در طول بررسی پرونده، درگیر عشق نیز می‌شود.

در همان صفحات ابتدایی کتاب پی می‌بریم که قتلی اتفاق افتاده و همسر زنی با نام «شیزوکو» به‌طرز عجیبی کشته شده است. شیزوکو پیش از ازدواج رابطه‌ای با شخصی به نام «شوندی اوئه» داشته و این مرد پس از ازدواج شیزوکو نیز همه‌جا به دنبال او بوده است. شوندی با نوشتن نامه‌های تهدیدآمیز، بارها شیزوکو را مورد آزار و اذیت قرار داده است و او و شوهرش را به قتل تهدید کرده است.

در ادامه‌ی کتاب شکار و تاریکی نوشته‌ی ادوگاوا رانپو و ترجمه‌ی محمود گودرزی، شیزوکو با نویسنده‌ای دیگر آشنا می‌شود که او هم مانند شوندی نویسنده‌ی داستان‌های پلیسی است؛ او کسی نیست جز راوی و نویسنده‌ی کتاب یعنی «رانپو»؛ رانپو به دلیل علاقه‌ای که به شیزوکو پیدا می‌کند، می‌خواهد تا او را در پیدا کردن قاتل شوهرش و همچنین رها کردنش از اذیت و آزارهای شوندی کمک کند؛ پس او در نقش یک کارآگاه ظاهر می‌شود، درست به موازات عشقی عمیق که به همسر سابق مقتول در وجودش شکل گرفته است.

کار آنجا بالا می‌گیرد که دو نویسنده‌ی حاضر در داستان، یعنی شوندی اوئه و راوی (بازرس) به‌عنوان نویسنده‌ی داستان‌های پلیسی نیز رقیب یکدیگر هستند و حالا رقابت آن‌ها تبدیل به یک رویارویی جنایی عشقی نیز شده است. راوی تلاش می‌کند از خلال نامه‌هایی که شوندی به شیزوکو می‌نویسد، به راز جنایت پی ببرد، اما یافتن مجرم کار آسانی نیست و همه‌ی راه‌ها به بن‌بست می‌رسد.

سرانجام راوی در می‌یابد که برای کشف راز جنایت نباید خیلی دور شود و یافتن پاسخ‌هایش در جایی است که خیلی از او فاصله ندارد؛ به این ترتیب، ماجرا وارد مرحله‌ای تازه می‌شود و نویسنده که هم‌زمان کارآگاه نیز هست در کندوکاوهایش بین نامه‌ها و روابط به رمز داستان اصلی پی می‌برد؛ رمزی که خواننده نیز در کشف آن شریک است.

گفتنی‌ست انتشارات چترنگ این اثر را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب شکار و تاریکی

  • این کتاب به‌طور حتم در کتابخانه‌ی هر علاقه‌مند به ادبیات پلیسی جا دارد؛ یک داستان مدرن که در روایتْ صادقانه عمل می‌کند و به‌مرور ذهن خواننده را روشنی می‌بخشد. (باب فوتور، روزنامه‌نگار و منتقد)

  • یک رمان جنایی عالی نوشته‌ی استاد ادوگاوا رانپو؛ در این کتاب خواننده بازرس پلیس را دنبال نمی‌کند، بلکه ردپای یک نویسنده‌ی رمان‌های جنایی را پی می‌گیرد.(ساچنکا نبال، نویسنده‌ی پاورقی‌های جنایی)

  • به‌طور قطع نویسندگان اندکی همچون ادوگاوا رانپو بر داستان مدرن پلیسی ژاپن چنین تأثیر عمیقی گذاشته‌اند. این نکته با خواندن رمان شکار و تاریکی بر همه آشکار می‌شود. (مالورا آندمن، منتقد و ستون‌نویس)

کتاب شکار و تاریکی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب شکار و تاریکی نوشته‌ی ادوگاوا رانپو کتابی جذاب و خواندنی برای علاقه‌مندان به رمان‌ها و داستان‌های معمایی - جنایی است. به‌ویژه آنکه خواندن کتاب‌های رانپو به شناخت ادبیات مدرن ژاپن نیز کمک می‌کند.

با ادوگاوا رانپو بیشتر آشنا شوید

تارو هیرایی با نام مستعار ادوگاوا رانپو، متولد 1894 و درگذشته در سال 1965 درام‌نویس جنایی معمایی و از نویسندگان پیشرو داستان‌های پلیسی روان‌شناسانه در کشور ژاپن به حساب می‌آید. او از اواخر دوران تحصیلش در دانشگاه واسدا به تحقیق، ترجمه و نوشتن درباره‌ی داستان‌های جنایی روی آورد و پس از آشنایی با آثار نویسندگانی چون «ادگار آلن پو» و «سر آرتور کانن دویل» به‌طور حرفه‌ای نوشتن داستان‌های جنایی را آغاز کرد. او ابتدا در روزنامه‌ها و مجلات می‌نوشت و سپس تمام وقت خود را برای نوشتن کتاب‌هایش صرف کرد.

از این نویسنده‌ی پیشگام داستان‌ها و رمان‌های بسیاری به زبان‌های متعدد، از جمله فارسی ترجمه و منتشر شده که از میان آن‌ها می‌توان سه کتاب «مارمولک سیاه»، «جنایات مرموز دکتر مرا» و «شکار و تاریکی» را نام برد.

در بخشی از کتاب شکار و تاریکی می‌خوانیم

خوشبختانه (شاید بتوان این‌طور گفت) رکود بزرگی که در دنیای تجارت پدید آمد پدر شیزوکو را ورشکسته کرد. او که قادر نبود بدهی‌های کلان خود را بپردازد اعلام ورشکستگی کرد و چاره‌ای نداشت جز آنکه «بی‌سروصدا» فرار کند و به منطقه کیکونه که در آن خویشاوندانی داشت برود.

این تحول غیرمنتظره شیزوکو را وادار ساخت دبیرستان را چند هفته پیش از اخذ دیپلم ترک کند، اما از آن جا که هم‌زمان با نقل مکان، از آزار و اذیت هیراتا نیز می‌گریخت، احساس آسایش می‌کرد.

این ضربه برای پدرش بسیار سخت بود. پدر مریض شد و اندکی بعد از دنیا رفت و شیزوکو و مادرش را در فقر رها کرد. این دو زن بعد از آن یک دوره سخت را پشت سر گذاشتند، اما مدتی که گذشت، بازرگانی از اهالی روستایی که در آن پناه گرفته بودند به آن‌ها پیشنهاد کمک کرد و تحت حمایت خود قرارشان داد. این بازرگان رُکورو اُیامادا بود؛ او سخت دلباخته شیزوکو شد و رسماً از او خواستگاری کرد. شیزوکو نسبت به او بی‌میل نبود. درست است که ده‌دوازده ‌سالی از شیزوکو بزرگ‌تر بود ولی مردی خوش‌لباس و اهل معاشرت محسوب می‌شد؛ شیزوکو حس کرد دلش نرم می‌شود و با کمال میل پیشنهادش را پذیرفت. وقتی رُکورو اُیامادا به منزل خود در توکیو بازگشت همسر جوانش او را همراهی می‌کرد.

هفت سال گذشته بود. شیزوکو در سال سوم، مادرش را (که با آن‌ها زندگی می‌کرد) از دست داده بود و اندکی بعد، رُکورو اُیامادا مجبور شده بود برای رسیدگی به کارهایش به خارج از کشور سفر کند. او دو سال غایب بود و در این مدت شیزوکو هر روز با شرکت در کلاس‌های موسیقی و ایکِبانا یا مراسم چای، تنهایی خود را پُر کرده بود. پس از بازگشت اُیامادا تا آخر سال گذشته آن‌ها مثل زوج‌های بی‌مشکل، زندگی سازگاری داشتند. همسرش که مردی پرکار و خستگی‌ناپذیر بود در این هفت سال ثروتش را به طرز چشمگیری افزایش داده و در میان همکارانش بسیار بانفوذ شده بود. «واقعاً خجالت می‌کشم اما باید اعتراف کنم در زمان ازدواج به همسرم دروغ گفتم؛ من ماجرای خودم و ایچیرو هیراتا را از او پنهان کردم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شکار و تاریکی
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-600-95858-8-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شکار و تاریکی

محبوبه محمدنیا
۱۴۰۲/۶/۲۲
تازگی با ادبیات جنایی و ترسناک آسیای شرقی آشنا شدم و چه دنیای متفاوتی هست، مثل دنیای انیمه‌ها پر از راز و شگفتی
علی غلامی
۱۴۰۲/۱/۷
بسیار جذاب و زیبا باتشکر از کتابراه
به علاقمندان جنائی پلیسی توصیه میکنم جالب و زیباست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب شکار و تاریکی

برای دریافت کتاب شکار و تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.