معرفی و دانلود کتاب آب عمیق

عکس جلد کتاب آب عمیق
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آب عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آب عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آب عمیق

رمانی بی‌نظیر برای مشتاقان داستان‌های جنایی و تریلرهای روانشناختی! پاتریشیا های اسمیت در پنجمین رمان خود، کتاب آب عمیق روایتگر ماجراهای هیجان‌انگیز زوجی جوان است. داستانی که با یک ازدواج خالی از عشق آغاز می‌شود اما به‌تدریج رنگ خیانت به خود می‌گیرد و به جنایت‌‌های هولناکی ختم می‌شود. این رمان تاکنون الهام‌بخش چندین فیلم و مجموعه‌ی تلویزیونی بوده است.

درباره‌ی کتاب آب عمیق

«ملیندا» و «ویک» زوج جوانی هستند که به‌تازگی زندگی خود را در لیتل‌وزلی آغاز می‌کنند. هر دو می‌دانند که زندگی زناشویی آن‌ها با عشق آغاز نشده اما هرگز تصورش را هم نمی‌کنند که حسادت و خیانت زندگی آن‌ها را به قتل و جنایت پیوند خواهد زد. پاتریشیا های اسمیت (Patricia Highsmith) در کتاب آب عمیق (Deep water) با نگاه تیزبین خود، قتل‌ها را با جزئیات کامل و همچنین با بررسی لایه‌های روانی شخصیت‌ها به تصویر کشیده است. احساسات درونی قاتل نسبت به معشوق‌های همسرش و ذکاوت او در طراحی قتل‌ها خواننده را مجذوب خود خواهد کرد.

ویک که می‌داند همسرش به او دلبستگی ندارد، او را آزاد می‌گذارد تا با هر مردی که می‌خواهد در ارتباط باشد. به این شرط که خانواده را به‌کلی ترک نکند و حرفی از طلاق هم به میان نیاید. «مالکوم مک‌ری»، «چارلی دو لیل» و «آنتونی کامرون» معشوق‌های ملیندا هستند که مدتی پس از رابطه با او ناپدید می‌شود. گویا یک قاتل زنجیره‌ای، قتل و نابودی مردان زندگی ملیندا را هدف خود قرار داده است. هرچند ملیندا ادعا می‌کند که قاتل را می‌شناسد اما چون شواهد و مدرکی در دست ندارد، نمی‌تواند ادعای خود را اثبات کند. در این حین، می‌کوشد با نزدیک شدن به ویک و تظاهر به عشق، راز قاتل را برملا کند.

به‌اعتقاد برخی منتقدان، پاتریشیا های اسمیت در کتاب آب عمیق پا جای پای جنایی‌نویسان بزرگی مانند آگاتا کریستی نهاده است. از این جهت که هر دو در واکاوی روحیات قاتل و ابعاد روان‌شناختی داستان بسیار ماهرانه عمل می‌کنند. البته این دو تفاوت مهمی هم دارند که همان زاویه‌ی دید در آثار آن‌هاست. آگاتا کریتسی در بیان داستان‌های خود و حتی رمزگشایی از آن‌ها، وقایع را از نگاه کارآگاه یا قهرمان داستان بازگو می‌کند. پاتریشیا های اسمیت اما روش متفاوتی را پیش گرفته و اتفاقاً «ضدقهرمان» را برای روایت داستان خود انتخاب می‌کند. این نوع داستان‌پردازی فرصت بیشتری در اختیار نویسنده قرار می‌دهد تا امیال و مقاصد قاتل را به خواننده نشان بدهد و مخاطب هم این فرصت را خواهد داشت تا قتل را از نگاه خود قاتل ببیند.

کتاب آب عمیق داستانی است که عشق و نفرت را در کنار هم به نمایش می‌گذارد. چه کسی می‌داند؟ شاید هر دوی این‌ها در حقیقت دو روی یک سکه باشند.

اثر حاضر را انتشارات میلکان با برگردان مهسا صباغی به علاقه‌مندان ژانر جنایی ارائه کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب آب عمیق

  • در سال 2022 فیلمی سینمایی با اقتباس از رمان آب عمیق، به همین نام تولید شد. آدریان لین کارگردانی این فیلم را برعهده داشت و ستارگانی از جمله: بن افلک، آنا دی آرماس و تریسی لتس در آن به هنرنمایی پرداختند.
  • مجموعه‌ای تلویزیونی نیز در سال 1983 به نمایش درآمد که فیلمنامه‌ی آن با الهام از این رمان تهیه شده بود. پیتر بونگارتز و لوری فیلیپس از هنرپیشگان این مجموعه بودند.
  • در سال 1981 فیلمی به کارگردانی میشل دیویل و بازی ایزابل هاپرت، ساندرین کلاجیچ و ژان لوئی ترینتینانت براساس کتاب آب عمیق، تولید شده و به اجرا درآمد.

نکوداشت‌های کتاب آب عمیق

  • پاتریشیا های اسمیت کشنده‌ترین اگزیستانسیالیست داستان‌های جنایی است!... داستان‌های او به‌طور همزمان هم باعث خنده می‌شود و هم پوست آدم را می‌خراشد. (اد سیگل، بوستون گلوب)

  • بسیار خوب و البته اعتیادآور. (مگان ابوت، نویسنده)

کتاب آب عمیق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شیفته‌ی کتاب‌های هیجان‌انگیز و رمان‌های جنایی هستید، شنیدن کتاب آب عمیق را هرگز از دست ندهید.

با پاتریشیا های اسمیت بیشتر آشنا شویم

پاتریشیا های اسمیت رمان‌نویس و داستان‌نویس آمریکایی بود که به‌خاطر آثار هیجان‌انگیز روان‌شناختی‌اش، از جمله مجموعه پنج جلدی با شخصیت تام ریپلی، شهرت زیادی داشت. او 22 رمان و داستان کوتاه منتشر کرده که مورد اقتباس کارگردانان متعددی از جمله هیچکاک قرار گرفته‌اند. از آثار دیگر او که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به «سلول شیشه‌ای» و «پرنده‌های آماده‌ی پرواز و چهار داستان دیگر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آب عمیق می‌خوانیم

ویک از این‌که شایعه چقدر زود همه‌جا را فراگرفت و این‌که چقدر همه به آن علاقه‌مند بودند تعجب کرد؛ مخصوصاً افرادی که او را از نزدیک نمی‌شناختند. همچنین از این متعجب بود که هیچ‌کس به خودش زحمت نداد تلفن را بردارد و آن را به پلیس اطلاع دهد، البته افرادی که او و ملیندا را کاملاً می‌شناختند (یا حتی آن‌هایی که شناخت نسبتاً خوبی داشتند) می‌دانستند که او چرا چنین داستانی سر هم کرده است و با آن سرگرم شده بودند. حتی آدم‌هایی مثل آقای هنسن پیر، بقال محله‌شان، این داستان را سرگرم‌کننده یافته بود، اما افرادی هم بودند که او و ملیندا را نمی‌شناختند و غیر از شنیده‌ها چیزی درباره‌ی آن‌ها نمی‌دانستند، اما عقیده داشتند چه این داستان حقیقت داشته باشد و چه نداشته باشد، پلیس باید او را دستگیر و بازجویی کند. ویک این را از نگاه‌هایی استنباط کرده بود که وقتی توی خیابان اصلی شهر راه می‌رفت، برخی به او می‌انداختند.

در طول چهار روز بعد، وقتی با اتومبیلش از خیابان رد می‌شد، مردمی که ویک هیچ‌وقت ندیده بود یا حداقل هرگز متوجه‌شان نشده بود، نگاه‌های منظورداری به او می‌کردند. خودروی او یک اولدزموبیل قدیمی بود که خوب از آن نگهداری شده بود و در شهری که همه خودروهای جدیدتر داشتند، حسابی خودنمایی می‌کرد. آن‌ها زمزمه‌کنان خودروی او را به افراد دیگر نشان می‌دادند. به‌ندرت لبخندی میان غریبه‌ها به چشمش می‌خورد، اما رفقایش همگی به او لبخند می‌زدند. در طول آن چهار روز رالف را هیچ‌جا ندید. روز یکشنبه اول صبح، ملیندا گفته بود که رالف با او تماس گرفته و اصرار کرده که باید همدیگر را ببینند. بعد خانه را ترک کرد و به جایی رفت که با او قرار گذاشته بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آب عمیق
نویسنده
مترجممهسا صباغی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات302
زبانفارسی
شابک978-622-254-236-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آب عمیق

حمید میرباقری
۱۴۰۲/۵/۲۲
شخصیت پردازی خوب داستان بعد از نقطه عطف کتاب تغییر بی منطقی داشت به نظرم و البته پایان بندی کتاب که برای من اصلا قابل درک نبود سوژه متفاوت و خاص کتاب به نظر من تحت تاثیر قرار گرفت فضاسازی‌ها و کل شخصیت‌ها و تیپ‌های کتاب بسیار خوب معرفی شده بودند و نکته جالب بحث روانشناختی خاص دو شخصیت اصلی کتاب بود که معرفی اونها بیشتر در فضای واقعی ادم رو یاد یک دنیای سورئالیستی میندازه
مهسا
۱۴۰۲/۵/۲۸
این کتاب جزو اون دسته‌ای قرار میگیره که اگه صبر و حوصله ندارید اصلا نباید سراغش برید چون کل کتاب روند به شدت آرومی رو دنبال می‌کنه
از نظر من این کتاب ارزش یک بار خوندن رو داشت میتونید اول فیلمش رو ببینید چون جزو معدود کتاب‌های هست که هم فیلم هم کتاب خیلی شبیه هم هستند. با دیدن فیلم میتونید راجع خریدن کتاب هم تصمیم بگیرید
لیلا پاشایی
۱۴۰۲/۷/۲۸
سلام. بدترین کتابی که خواندم. البته آنقدر بد بود که همشو نتونستم تا آخر ادامه بدم.
راستش از خلاصه کتاب خوشم اومد. کتاب و خریدم. اما واقعا مایوس شدم. خیلی خیلی بد
سحر جعفری
۱۴۰۲/۴/۲۳
از داستان‌هایی که جنایی هستند و شخصیت داستان مرموز باشه خیلی خوشم میادانقدر مجذوب شدم که فیلمش رو هم دیدم اما فیلمش اصلا به پای کتابش نمی‌رسه
بسیار نوشته قوی و جذابی داره
ترانه رضایانی
۱۴۰۲/۴/۸
در انتها کشش داستان بیشتر میشود بیشتر از جهتی که میخواهید زودتر تمام کنید، به نظرم انقدر جزییات زیاد بود که خسته کننده میشد، از نظر من داستان کتاب خیلی جذاب نبود.
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
ترجمه خوبه داستان یه جاهاییش کسل کننده بود رمز و راز و هیجانش برای من کافی نبود شخصیت اول آدم جالب و در عین حال مشکل داری بود در کل اون قدری که دوست داشتم جذاب نبود
Qazall
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
داستان جالبی داشت
شخصیت اصلی داستان و یک برای من شخصیت جالبی داشت و نمیتونستم اون رو متهم کنم. قلم خوب نویسنده به واقعی بودن داستان خیلی کمک کرد
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
من به ویک حق نمی‌دادم که انقدر در برابر بیشرمی محترم باشه. کاش ملاک ویک برای دوست داشتن یک زیبای سبک مغز نبود
مهناز ابراهیم زاده
۱۴۰۲/۴/۱۱
کتاب خیییییلی ضعیفی بود، تند تند میخوندم رد بشه، ملال اور، خالی از هیجان و... یه مرد مریض با همسر هوس باز مزخرف
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
سلام.
کتاب ضعیف و بی محتوایی بود.
یه مرد همه چی تموم که اجازه میده زنش جلوی چشمش بهش خیانت کنه
Mahnaz Khorram
۱۴۰۳/۱/۵
خوب بود فیلمش هم ساخته شده با بازی هریسون فورت.
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۵/۲۵
فقط می‌تونم بگم بد نبود، ولی در کل خواندنش رو توصیه نمی‌کنم
سمیرا دژپرور
۱۴۰۲/۵/۶
کتابی بدون هیجان بود. یک‌روند صاف و ممتد حوصله سر بر
علی غلامی
۱۴۰۲/۱/۲۹
خوب بود داستانش پرکشش بود
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب آب عمیق

برای دریافت کتاب آب عمیق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.