معرفی و دانلود کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد: خاطرات کاخ سفید

عکس جلد کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد: خاطرات کاخ سفید
قیمت:
۱۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد: خاطرات کاخ سفید

ما در بازی سیاست، معمولاً تماشاچیانِ پشتِ درهای بسته‌ایم! چند تماشاچی در انتظار نتیجه‌ی بازی مهمی که آن را نمی‌بینند... جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد، ما را به آن‌ طرف اتاقِ سیاست هدایت می‌کند و اطلاعاتی جذاب و خواندنی و البته دستِ اول از اقدامات و تصمیمات سیاسی آمریکا در اختیارمان می‌گذارد. این کتاب خاطرات بولتون از کاخ سفید و سیاست‌هایی‌ست که در اتاق ریاست‌جمهوری اتفاق می‌افتد.

درباره‌ی کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد

سیاست شبیه به یک زمین بازی با ده‌ها بازیکن است که قوانین مخصوص به خودش را دارد. اگر قوانین بازی را نشناسید یا وارد زمین اشتباهی شوید، قطعاً یکی از بازنده‌ها خواهید بود.

کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد (The Room Where It Happened) مجموعه‌ای از خاطرات جذاب، خواندنی و عجیب جان بولتون (John Robert Bolton) از اتفاقاتی است که در کاخ سفید و در اتاق ریاست جمهوری ترامپ رخ داده. بولتون که به‌عنوان یکی از چهره‌های سیاسی ضدایرانی در دنیا معرفی می‌شود، ازجمله جمهوری‌خواهانی بود که نسبت به سیاست‌های ترامپ، رییس‌جمهور پیشین ایالات متحده، انتقاد داشت.

او همواره مخالفت خودش را در مقابل تصمیمات و اقدامات ترامپ ابراز می‌کرد و حزب اصرار داشت که به مقام وزارت امور خارجه برسد. جان بولتون پس از گذر زمان و اتفاقاتی که در بازی سیاست رخ داد، در نهایت در سال 2018 به‌عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ انتخاب شد و اثر پیش‌ رو حاصل تجربیات، برخوردها و تصمیماتی‌ست که ترامپ در اتاق خود و در کاخ ریاست جمهوری (کاخ سفید) گرفته است.

منتقدان ترامپ، کتاب اتاقی ‌که در آن اتفاق افتاد را یک سند تاریخی مهم و ارزشمند و گواهی بر بی‌کفایتی‌های رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌دانند. اثری که بولتون، آن را از میان هفده ماه تجربه‌ی کاری با ترامپ خلق کرده و نظرات خود را درباره‌ی دولت او بیان کرده است. بولتون در روایت‌های خود به موضع‌گیری‌های رادیکال رئیس‌جمهور نسبت به ایران و دولت وقت ایران اشاره می‌کند. او همچنین به روایت‌های روشنی درباره‌ی عدم تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای درگیری با ایران اشاره می‌کند که خواندن آن‌ها برای همه‌ی علاقه‌مندان به سیاست و برخوردهای نظامی، لذت‌بخش و روشنگر است. این کتاب بدون هیچگونه کم‌وکاست در بیان روایت‌ها و عاری از هرنوع دخل و تصرفی، به زبان فارسی برگردان شده و خاطرات این عضو دولت ترامپ را به‌طور کامل بیان می‌کند. اگر دوست دارید یک سند زنده، معتبر و پر از حقایق و بازی‌های سیاسی را بخوانید، از این اثر غافل نشوید. کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد، توسط حمیدرضا بیژنی به زبان فارسی ترجمه شده و نشر اندیشه احسان آن را روانه بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد

  • یک اثر چشم‌گیر... (CNN)
  • کتابی که شامل یک گزارش کوبنده و افشاگرانه است. (نیویوکر)
  • کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد اثری است سرشار از حقایق و جزئیات نکبت‌بار! (مجله اکونومیست)
  • این کتاب اثر جان بولتون به‌خوبی نشان می‌دهد که همچنان هم می‌توان از شیوه‌ی ریاست‌جمهوری ترامپ شوکه شد. (گاردین)
  • هر اندازه که تصور می‌کنید نسبت به غرور، گستاخی و بی‌کفایتی ترامپ آگاه هستید، جان بولتون در این کتاب شما را شگفت‌زده خواهد کرد! (دیوید ایگناتیوس، واشنگتن پست)

کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به همه‌ی علاقه‌مندان به کتاب‌های ژانر سیاسی و یا خاطرات مرتبط با سیاست و فعالان حوزه‌ی بین‌الملل، به‌ویژه سیاست خارجه‌ی ایالات متحده پیشنهاد می‌کنیم.

با جان بولتون بیشتر آشنا شویم

جان بولتون (با نام کامل جان رابرت بولتون)، در سال 1948 میلادی در آمریکا به‌دنیا آمد. او مدرک دانشگاهی خودش را از دانشگاه ییل دریافت کرد و بعدها به یکی از رجال سیاسی و دیپلمات‌های مشهور آمریکایی تبدیل شد و نقش مهمی را در حوزه‌ی سیاست امنیتی ایالات متحده برعهده داشت. بولتون به‌عنوان دیپلمات، وکیل و مشاور امنیت ملی دولت ترامپ فعالیت کرده و تاکنون در دولت‌های گوناگون حزب جمهوری‌خواه آمریکا، حضور فعال و مؤثر داشته است. او در دولت جرج بوش، معاون وزیر امور خارجه در امور کنترل جنگ‌افزار و امور امنیت بین‌المللی بود. او پس از پایان خدمت خود در دولت ترامپ، به نگارش کتاب پیش‌ رو مشغول شد و حقایقی را درباره‌ی سیاست‌های رییس‌جمهور بیان کرد که برای فعّالان حوزه‌ی سیاست بسیار اهمیت دارد.

در بخشی از کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد می‌خوانیم

ترامپ و دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در سال 2016 علیه برجام، عنوان پر سر و صدا و رسمی تفاهم ایران، دست به مبارزه زدند و بسیاری باور داشتند که به دنبال شروع رسمی کار آن برای تملقی بیش از حد آماده بود. اما ترکیبی از تیلرسون، متیس و مک‌مستر تلاش‌های ترامپ برای رهایی از این تفاهم اسف‌بار را بی‌اثر گذاشتند، و از رسانه‌های دوست داشتنی به‌عنوان «محور بزرگسالان» برای مهار ترامپ از برآوردن فانتزی‌های وحشی‌اش تمجید کسب کردند. اگر آن‌ها می‌دانستند که چه می‌کنند. در واقع، بسیاری از حامیان ترامپ تلاش آن‌ها را به‌مثابۀ متوقف کردن او از انجام آنچه به رای‌دهندگان قول داده بود دیدند. و مک‌مستر با ایراد اصطلاح «تروریسم اسلامی افراطی» جهت توصیف چیزهایی مانند... تروریسم اسلامی افراطی، به خود لطفی نمی‌کرد.

جیم بکر در گذشته وقتی در وزارت امور خارجه دولت بوش پدر کار می‌کردم و برای چیزی که بکر می‌دانست بوش نمی‌خواست فشار آوردم، به من گفت، «جان، این یارو که انتخاب شده نمی‌خواد انجامش بده.» این معمولاً نشانه‌ای بود که بهتر است فشار آوردن را متوقف کنم، اما در ساز و برگ نوپای امنیت ملی دولت ترامپ، آنچه «یارویی که انتخاب شده بود» می‌خواست تنها یکی از چند نکتۀ اطلاعاتی بود.

در اوایل ماه می، پس از جلسه‌ای دیگر با پریباس و بنون در کاخ سفید، آن‌ها مرا، به آنچه معلوم شد فرصت عکاسی با ترامپ و پنس بود، ردیف ستون‌هایی بردند که محل سکونت را به بال غربی وصل می‌کند. «جان، خیلی خوشحالم می‌بینمت»، ترامپ این را گفت در حالی که در امتداد ستون‌های محاصره‌شده توسط عکاسان قدم می‌زدیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مسیر طولانی تا دفتری در گوشۀ بال غربی (دفتر مشاور امنیت ملی در کاخ سفید)
فصل دوم: فریاد بزن «ویران کنید!» و سگ‌های جنگ را آزاد کن
فصل سوم: آمریکا خود را آزاد می‌کند
فصل چهارم: نوشیدنی سنگاپوری
فصل پنجم: داستان سه شهر – نشست سران در بروکسل، لندن و هلسینکی
فصل ششم: خنثی‌سازی روسیه
فصل هفتم: ترامپ به‌سمت دری در سوریه و افغانستان می‌رود و پیداش نمی‌کند
فصل هشتم: بحران به‌مثابۀ روش زندگی
فصل نهم: ونزوئلای آزاد
فصل‌دهم: پیشرفت رعدآسای چین
فصل یازدهم: ورود به [هتل] هیلتون‌هانوی، خروج از آن و آغاز نمایش پانمونجوم
فصل دوازدهم: ترامپ راهش را از دست می‌دهد و سپس اعصابش را
فصل سیزدهم: از مأموریت ضد تروریسم افغانستان تا حادثۀ قریب‌الوقوع کمپ دیوید
فصل چهاردهم: پایان چکامه
فصل پانزدهم: گفتار پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد: خاطرات کاخ سفید
نویسنده
مترجمحمیدرضا بیژنی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات582
زبانفارسی
شابک978-622-730325-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد

برای دریافت کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.