معرفی و دانلود کتاب اثر میکرو استرس

عکس جلد کتاب اثر میکرو استرس
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اثر میکرو استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اثر میکرو استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اثر میکرو استرس

رابرت ال. کراس و کارن دیلون در اثر جدید خود، کتاب اثر میکرو استرس به بررسی مسائل بسیار جزئی و کوچکی که در ظاهر بی‌اهمیت هستند، اما شما را در زندگی عقب می‌رانند، پرداخته‌اند. کتاب پیشِ رو بیانگر ریزاسترس‌ها یا میکرو استرس‌هایی است که هر روز با آن‌ها مواجه می‌شوید، از وجود و تأثیرشان بی‌خبرید و تهدیدی جدی برای خارج کردن کار و زندگی‌تان از مسیر طبیعی به‌شمار می‌روند. اکنون کراس و دیلون راه‌های غلبه بر این مشکلات را در اختیارتان قرار می‌دهند.

درباره‌ی کتاب اثر میکرو استرس

حتماً برای شما هم پیش آمده که در پایان یک روز کاری معمولی، احساس خستگی بسیار زیاد و غیرطبیعی‌ای داشته باشید، بدون اینکه دلیل آن را بدانید. حقیقت این است که دلیل بسیار خوبی برای این میزان از خستگی شما وجود دارد اما شما از آن بی‌خبرید. لحظات بسیار کوتاه از استرس‌های جزئی با تأثیرات نامرئی اما ویرانگر به‌شکل موذیانه‌ای هم در کار و هم در زندگی شخصی شما نفوذ کرده. این مشکل در جامعه‌ی امروز تبدیل به یک اپیدمی شده و رابرت ال. کراس (Robert L. Cross) و کارن دیلون (Karen Dillon) در کتاب اثر میکرو استرس (The Microstress Effect) این لحظات کوچک و استرس‌های به ظاهر بی‌اهمیت را میکرواسترس نامیده‌اند. میکرواسترس پاسخ استرس طبیعی را در مغز شما ایجاد نمی‌کند تا بدنتان در مقابله با آن واکنش نشان دهد و کمکتان کند، در عوض، خود را در ذهن‌تان جاسازی می‌کند و روزانه صدها نوع از آن روی هم جمع می‌شوند. شاید در کوتاه‌مدت این مدل از استرس آزاردهنده نباشد اما تأثیر درازمدت آن قطعاً می‌تواند شما را از پا دربیاورد.

معرفی و دانلود کتاب اثر میکرو استرس

میکرواسترس‌هایی که بدن به‌طور طبیعی با آن‌ها مقابله نمی‌کند، باعث سنگینی و کرختی ما می‌شوند، به سلامت جسمی و روحی‌مان آسیب می‌رسانند و ما را از روند طبیعی زندگی بازمی‌دارند. بدترین جنبه‌ی وجود میکرواسترس‌ها شاید این باشد که جزئی ثابت در زندگی‌های روزمره‌ی ما شده‌اند. راب کراس و کارن دیلون در کتاب اثر میکرواسترس حقیقتی جالب را با خوانندگان در میان گذاشته‌اند؛ اینکه منبع این ریزاستر‌س‌ها به‌ندرت یک آنتاگونیست کلاسیک و قابل پیش‌بنی‌ست، مثلاً یک مشتری سمج و پرخاشگر یا یک رئیس خشن. در عوض، اغلب آن‌ها از جانب افرادی می‌آیند که به ما نزدیک‌تر هستند و حتی بیشتر دوستمان دارند: دوستان، خانواده و همکاران‌مان.

راب کراس و کارن دیلون در کتاب اثر میکرواسترس خبر خوبی را به شما می‌دهند؛ اینکه وقتی میکرواسترس‌ها را شناختید، قطعاً می‌توانید با آن‌ها مقابله کنید. این دو نویسنده با تکیه بر آخرین تحقیقات روز، این پدیده را از نظر علمی توضیح می‌دهند. آن‌ها همچنین تجربه‌های گروهی از افراد را با شما به اشتراک گذاشته‌اند که مدت‌ها میکرو استرس‌ها را تحمل کرده‌اند اما موفق شده‌اند شرایطی را ایجاد کنند که آن‌ها را قادر به پیشرفت در محل کار و زندگی شخصی‌شان کند. مطالعه و بررسی مصاحبه‌های مستند با این افراد موفق، بهترین شیوه‌های مقابله با میکرواسترس‌ را به شما معرفی می‌کند و در راه رسیدن به اهداف‌تان یاری‌تان خواهد کرد. هدف اصلی از تألیف کتاب پیش رو رهایی شما از میکرواسترس و بازگشتتان به روند طبیعی زندگی‌ست که با کمی تلاش و تمرکز به آن دست خواهید یافت.

رابرت کراس و کارن دیلون کتاب اثر میکرو استرس را در هشت فصل به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. عنوان فصل ابتدایی کتاب بحران آرامش است و همانطور که از نامش پیداست به تحلیل مشکل اصلی این روزهای بسیاری از افراد پرداخته است؛ نداشتن آرامش و تمرکز ذهنی. فصل‌های دوم تا هشتم کتاب نیز به طرح پرسش‌هایی اساسی اختصاص دارند که نویسندگان پاسخ آن‌ها را نیز در اختیار شما قرار داده‌اند، سؤال‌های چون: چرا نمی‌توانید مثل قبل موفق شوید؟، چرا دیگران انرژی‌تان را می‌گیرند؟، چرا حس می‌کنید دیگر خودتان نیستید؟ و... . در پایان کتاب نیز بخشی تحت عنوان نتیجه‌گیری آمده که در جمع‌بندی آنچه آموخته‌اید به شما کمک خواهد کرد.

کتاب اثر میکرو استرس را انتشارات کتابسرای همراز با ترجمه‌ی امید حسینی منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب اثر میکرو استرس

  • یکی از بهترین کتاب‌های تابستان سال 2023. (The Financial Times)
  • کتاب اثر میکرواسترس برای تمام افراد مناسب است، به‌ویژه آن‌هایی که می‌خواهند بفهمند انرژی ذهنی‌شان به کجا می‌رود و بهترین روش برای بازسازی و محافظت از این انرژی کدام است. (Porchlight Books)
  • کراس و دیلون چشم‌انداز تازه‌ای را برای کنترل استرس‌های کوچک روز ارائه کرده‌اند. این کتاب به شما این امکان را می‌دهد که کنترل زندگی‌تان را با حذف استرس‌های ریز و جایگزین کردن آن‌ها با لحظاتی کوچک از ارتباطات معنادار با دیگران، دوباره در دست بگیرید، به معنایی دیگر یک زندگی چندبعدی داشته باشید. (TD magazine - Association for Talent Developmen)
  • به قول نویسندگان کتاب اثر میکرواسترس، برای لذت بردن از زندگی، شما باید استراتژی‌هایی را نه تنها برای مبارزه با استرس، بلکه برای داشتن یک زندگی بهتر از طریق انعطاف‌پذیری، سلامت جسمانی و هدفمندی، در نظر بگیرید. این نکته، برای من، بهترین پیامی بود که از این کتاب بسیار مفید دریافت گرفتم. (Psychology Today)

کتاب اثر میکرو استرس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به‌دنبال کنترل استرس‌های جزئی و روزمره‌ی خود هستید و برای داشتن یک زندگی باکیفیت‌تر تلاش می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب پیش رو را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب اثر میکرو استرس می‌خوانیم

مغزمان چطور به میکرواسترس پاسخ می‌دهد؟

یکی از دلایل مخرب‌بودن میکرواسترس‌ها این است که به میزان بی‌سابقه‌ای در زندگی‌مان نفوذ کرده‌اند. اما بدن‌مان دقیقاً نمی‌داند با آن‌ها چه کار کند. فرآیند واکنش بدن به استرس‌ها را آلوستاز (Allostasis) می‌نامند؛ یعنی سازوکارهای بیولوژیکی که از جسم در برابر تنش‌های درونی و بیرونی محافظت و به حفظ هم‌ایستایی (Homeostasis) یا تعادل درونی کمک می‌کنند. ذهن ما می‌داند چه واکنشی به استرس‌های رایج نشان بدهد: تهدید را شناسایی می‌کنیم و با سازوکارهای جذاب جنگ یا گریز، با آن روبه‌رو می‌شویم. متأسفانه میکرواسترس‌ها اگرچه تأثیر شدیدی دارند، اما از دست رادارهای مغزمان فرار می‌کنند. جول سلینز (Joel Salinas) عصب‌شناس رفتاری و محقق دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه نیویورک و مدیر ارشد پزشکی در مؤسسه‌ی آیزک هلث (Isaac Health، که خدمات آنلاین سلامت روان ارائه می‌دهد) است و در حوز‌ه‌ی تأثیر عوامل روان‌اجتماعی بر سلامت مغز تحقیق می‌کند. او این‌طور توضیح داده: «تصور کنید باد چطور کوه‌ها را فرسایش می‌دهد. تأثیر باد مثل انفجار تی‌ان‌تی نیست. اما اگر باد هیچ‌وقت متوقف نشود، به‌تدریج می‌تواند تمام کوه را از بین ببرد».

شاید به‌طور خودآگاه از میکرواسترس‌ها باخبر نباشیم، اما می‌توانند باعث تغییرات هورمونی و متابولیک شوند یا فشار خون و ضربان قلب‌مان را بالا ببرند (اتفاقی که برای براین افتاد). سلینز می‌گوید: «میکرواسترس‌ها مدام به جسم‌مان آسیب می‌زنند، اما مغزمان آن‌ها را به‌عنوان تهدید به رسمیت نمی‌شناسد. برای همین، سازوکارهای قدرتمندی که در مواجهه با تهدیدهای آشکار فعال می‌شوند، برای میکرواسترس‌ها فعال نمی‌شوند». یکی از دلایلی که مغزمان میکرواسترس‌ها را تهدید نمی‌بیند، نحوه‌ی پردازش اطلاعات در آن است. بخش حافظه‌ی کاری مغز، لوب پیشانی (یا قدامی، Frontal lobe) را اشغال می‌کند. به‌قول سلینز، ما یادداشت‌های ذهنی را در حافظ‌ی کاری‌مان نگه می‌داریم و این بخش نوعی دفترچه یادداشت ذهنی است. اما اگر مدام دچار استرس باشیم، این دفترچه یادداشت محدودتر و کوچک‌تر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: نامرئی و سرسخت
فصل اول: بحران آرامش
فصل دوم: چرا نمی‌توانید مثل قبل موفق شوید؟
فصل سوم: چرا دیگران انرژی‌تان را می‌گیرند؟
فصل چهارم: چرا حس می‌کنید دیگر خودتان نیستید؟
فصل پنجم: ده‌درصدی‌ها چه کارهایی را درست انجام می‌دهند؟
فصل ششم: چطور به استقامت برسیم؟
فصل هفتم: چطور سالم بمانیم؟
فصل هشتم: چطور هدف‌مان را در زندگی پیدا کنیم؟
نتیجه‌گیری: کوچک فکر کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اثر میکرو استرس
نویسنده،
مترجمامید حسینی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-93475-5-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اثر میکرو استرس

فریده ملایی
۱۴۰۳/۱/۱۱
فوق العاده کاربردی وآموزنده هست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اثر میکرو استرس

برای دریافت کتاب اثر میکرو استرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.