معرفی و دانلود کتاب پیروزی آگاهانه: داستان نوآوری و انتخاب مشتری

برای دانلود قانونی کتاب پیروزی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیروزی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیروزی آگاهانه: داستان نوآوری و انتخاب مشتری

کتاب پیروزی آگاهانه نوشته‌ی کلایتون کریستنسن و جمعی از همکارهایش، اثری آموزشی در حوزه‌ی بازاریابی است که به توضیح نظریه‌ی کارها، به‌منظور ایجاد نوآوری در تولید محصول می‌پردازد. این اثر مهم که هشتمین کتاب پرفروش آمازون در زمینه‌ی تحقیق و توسعه‌ی کسب‌وکار است، رمز موفقیت تولیدکننده‌ها را شناخت علت رفتارهای مصرف‌کننده می‌داند و با ارائه‌ی نمونه‌های موفق جهانی، مراحل نوآوری و پیشرفت را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب پیروزی آگاهانه

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و صنعت، نیازها و رفتار مصرف‌کننده‌ها نیز به‌سرعت در حال تغییر است. در این شرایط، کسب‌وکاری می‌تواند رشد کند، در عرصه‌ی رقابت باقی بماند و حتی از رقیب‌ها پیشی بگیرد که بتواند به این تغییرات و به نیازهای جدید مصرف‌کننده‌ها پاسخ دهد. به همین خاطر است که امروز بخش جدایی‌ناپذیر هر کسب‌وکاری، سرمایه‌گذاری بر تحقیق و توسعه به‌منظور ایجاد نوآوری است. اما آیا هر شکلی از نوآوری می‌تواند مفید باشد؟ کلیتون ام. کریستنسن (Clayton M. Christensen) سال‌ها پیش با طرح نظریه‌ی «نوآوری تحول‌آفرین» اعلام کرد که نوآوری زمانی می‌تواند مفید باشد که تحول ایجاد کند، بااین‌حال همچنان شکافی میان ایده‌ی تحول‌آفرین و نحوه‌ی اجرای نوآوری‌های موفق وجود دارد. ازهمین‌رو این نویسنده و جمعی از همکارهایش به نام‌های تدی هال (Taddy Hall)، کارن دیلون (Karen Dillon) و دیوید اس. دانکن (David S. Duncan)، در کتاب پیروزی آگاهانه (Competing Against Luck)، به سراغ توضیح «نظریه‌ی کارها» می‌روند تا این مفهوم را بهتر شرح دهند. بر اساس این تئوری، صاحبان کسب‌وکار، استراتژیست‌ها و برنامه‌ریزها باید به‌دنبال درک کار مشتری باشند؛ نه نیاز او؛ به این معنا که باید پیشرفت مدنظر مصرف‌کننده و ابعاد کارکردی، اجتماعی و عاطفی آن را شناخت تا بتوان علت رفتار مشتری را فهمید.

به باور نویسنده‌های کتاب، اگر صاحبان کسب‌وکار، علت اصلی انتخاب‌های مشتری‌ها را بدانند، ناچار نیستند که نتیجه را به شانس واگذار کنند. از این منظر نگاه متفاوت به نوآوری و درک این معنا که نوآوری درباره‌ی پیشرفت است، نه محصولات؛ نتیجه‌ای پیش‌بینی‌پذیرتر و سودآورتر را به ارمغان می‌آورد. در این راستا، کلیتون کریستنسن و همکارهایش در بخش اول کتاب پیروزی آگاهانه، با نوشتن مقدمه‌ای بر نظریه‌ی «کارهایی که باید انجام شوند»، توضیح می‌دهند که چگونه این نظریه می‌تواند با یک فرایند علت و معلولی، روند نوآوریِ موفق را تقویت کند. نویسنده‌ها در بخش دوم، از مبحث نظری وارد عمل می‌شوند و درباره‌ی چالش‌های به‌کارگیری نظریه‌ی کارهای مشتری‌ها توضیح می‌دهند. بخش سوم کتاب، به پیامدهای سازمانی، موضوع‌های مربوط به رهبری، چالش‌ها و نتیجه‌های تحمیل‌شده‌ای می‌پردازد که بر اثر تمرکز بر کارهای مشتری‌ها پدید می‌آیند. در آغاز هر فصل مطلبی با عنوان «ایده‌ی بزرگ»، و در پایان نیز خلاصه‌ای به‌عنوان «پیام اصلی» قرار داده شده است. در پایان فصل‌های دوم تا نهم کتاب نیز فهرستی از پرسش‌ها برای مدیرها در نظر گرفته شده تا به آن‌ها در اجرای این ایده‌ها کمک کند. اولویت نویسنده‌ها آن است که به‌جای صحبت‌کردن در قالب اظهارنظر و بیانیه، مفهوم‌ها را با مثال‌های واقعی نشان دهند.

کتاب پیروزی آگاهانه، نوشته‌ی کلیتون کریستنسن و همکارهایش تادی هال، کارن دیلون و دیوید اس. دانکن را انتشارات برآیند، با ترجمه‌ی صدرا امامی و نیایش افتخار منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب پیروزی آگاهانه

  • این کتاب احتمالاً بخشی از سرچشمه‌های استراتژیک یک بنیان‌گذار متفکر خواهد بود. (Inc. Magazine)

  • خواندن کتاب‌های کلیتون کریستنسن در مورد نوآوری در نتفلیکس اجباری است. (Reed Hastings، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران نتفلیکس)

  • این کتاب ویژگی‌های اساسی یک نظریه‌ی خوب مدیریتی را دارد و با یک‌بار توضیح‌دادن، همه‌چیز واضح به نظر می‌رسد. (Wall Street Journal)

  • کلیتون کریستنسن و همکارهایش نظریه‌ای را به اندیشمندها و فعالان تجاری ارائه کرده‌اند که نحوه‌ی رویکرد رهبرها به نوآوری را تغییر خواهد داد. من از تیم خودم می‌خواهم همین کار را انجام دهند. (Ron Frank، IBM)

  • این پتانسیل را دارد که نگاه شما به نوآوری را تغییر دهد. کریستنسن و نویسنده‌های همکارش باعث شدند من دست نگه دارم و به این فکر کنم که شرکتم چگونه درحال‌رشد است. این کتاب را به‌شدت توصیه می‌کنم. (Sal Khan، بنیان‌گذار و مدیرعامل Khan Academy)

  • این کتاب تفکری تازه در مورد چگونگی دست‌یافتن صحیح به نوآوری ارائه می‌کند. کلیتون کریستنسن و همکارهایش برداشتی قانع‌کننده در مورد چگونگی درک واقعی مشتری‌ها از طریق پیشرفتی که در زندگی‌شان به دنبال آن هستند، ارائه می‌دهند. آفرین! (Muhtar Kent، مدیرعامل شرکت کوکاکولا)

  • در عصر داده‌های کلان و تقسیم‌بندی‌های سطح بالا، تفکر کریستنسن تازه و سرراست است. این کتاب شما را از شر مکالمه‌های بازاریابی خسته‌کننده، رها و به دنیایی از امکان‌های جدید و تعیین‌کننده دعوت می‌کند. هرکس که بر توسعه یا حفظ یک نام تجاری متمایز کار می‌کند، باید این کتاب را مطالعه کند. (Maureen Chiquet، مدیرعامل سابق شرکت Chanel)

کتاب پیروزی آگاهانه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به همه‌ی کارآفرین‌ها و مدیرهای بخش نوآوری، به‌ویژه آن‌ها که به‌دنبال موفقیت بیشتر در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی محصول جدید خود هستند، پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب پیروزی آگاهانه بیشتر آشنا شویم

کلایتون کریستنسن در سال 1952 در ایالت یوتا در آمریکا به دنیا آمد و در ژانویه‌ی 2020 در بوستون درگذشت. مجله‌ی فوربز (Forbes) او را یکی از تأثیرگذارترین نظریه‌پردازهای کسب‌وکار در نیم‌قرن اخیر معرفی کرده و مجله‌ی اکونومیست (The Economist) نیز این شخص را مؤثرترین متفکر حوزه‌ی مدیریت در زمان خود می‌داند. او سال‌ها به‌عنوان استاد مدیریت بازرگانی در دانشکده‌ی بازرگانی دانشگاه هاروارد تدریس و نظریه‌های نوآورانه‌ای را در زمینه‌ی کسب‌وکار مطرح کرد. ازجمله بهترین کتاب‌های این پژوهشگر اقتصادی می‌توان به «نظریه‌ی کارها»، «معمای شکوفایی» و کتاب حاضر اشاره کرد که همه به فارسی ترجمه شده‌اند.

همچنین کارن دیلون از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز و سردبیر سابق هاروارد بیزنس ریویو از فارغ‌التحصیلان دانشگاه کرنل و مدرسه‌ی روزنامه‌نگاری مدویل در دانشگاه نورث‌وسترن است. او را به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین زنان دنیا می‌شناسند.

دیوید اس. دانکن، رهبر فکری، مشاور مدیر اجرایی و از شرکای ارشد اینوسایت است که از دانشگاه دوک فارغ‌التحصیل شده و دکترای فیزیک خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است.

تدی هال نیز رئیس گروه کمبریج و رهبر پروژه‌ی نوآوری موفق نیلسن است که به‌عنوان مشاورِ «تلاش و نوآوری بدون مرز»، همکاری گسترده‌ای را با مدیران اجرایی در بازارهای نوظهور داشته است.

جملات برگزیده‌ی کتاب پیروزی آگاهانه

  • من گمان می‌کردم که کار ما ساختن خانه‌های جدید است، اما فهمیدم که کار ما تغییر زندگی‌ است. (باب موستا)
  • ما گم شده‌ایم، اما این سفر زودتر از انتظارمان تمام می‌شود! (یوگی برا)
  • چالش اصلی این است که چطور می‌توانید این موج عظیم انرژی، یعنی تیمتان، در نقشۀ راهی از آینده‌ی سازمان قرار دهید که بخشی از مسیر آن را اکنون نمی‌توانید ببینید. (چت هوبر)

در بخشی از کتاب پیروزی آگاهانه می‌خوانیم

چرا پیش‌بینی و حفظ نوآوری این‌قدر سخت است؟ چون سؤال‌های منطقی و درستی نمی‌پرسیم. علی‌رغم موفقیت، ماندگاری و سودمندی پایدارِ نوآوری‌های تحول‌آفرین، به‌عنوان یکی از مدل‌های پاسخ رقابتی، ولی این مدل مشخص نمی‌کند که کجا باید به‌دنبال فرصت‌های جدید باشید. در این مدل، نقشه‌ی راهی که نشان دهد شرکت در کدام بازار و چگونه نوآوری خلق کند ارائه نمی‌شود. نوآوری‌ای که شرکت‌های باسابقه را به چالش بکشد یا بازارهای جدیدی خلق کند، اما نظریه‌ی کارهای مشتریان این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد.

چرا حفظ موفقیت این‌قدر سخت است؟ این پرسش سال‌ها مرا آزار می‌داد. در سال‌های اولیه‌ی فعالیتم در این حوزه، فرصت همکاری با بسیاری از شرکت‌هایی که در این زمینه دچار مشکل شده بودند، به دست آمد؛ ابتدا به‌عنوان مشاور در گروه مشاوره‌ی بوستون و بعدها به‌عنوان مدیرعامل در شرکت خودم، شرکت سی‌پی‌اس تکنولوژی. من این شرکت را با مشارکت تعدادی از استادان اِم‌آی‌تی تأسیس کردم تا از‌ مواد اولیۀ پیشرفته‌ای که این افراد در اختیار داشتند، محصولاتی ساخته شود. در طی این سال‌ها، به‌وفور شاهد بودم که چطور بسیاری از افرادِ باهوش، توانایی حل مشکلات شرکت‌هایی را که زمانی بزرگ بودند، نداشتند. در همان‌ زمان، شاهد ترقی یک شرکت محلی در بوستون به‌نام دیجیتال ایکویپ‌مِنت کورپوریشن بودم. این شرکت به یکی از تحسین‌برانگیزترین شرکت‌های دنیا تبدیل شد. تمام موفقیت‌های چشم‌گیر این شرکت به تیم مدیریتی آن نسبت داده می‌شد. ‌اما با و‌جود همه‌ی این موفقیت‌ها، این شرکت در حوالی سال 1988 افول کرد و خیلی سریع از هم پاشید. جالب بود. چون پس از آن، توصیفاتی که درباره‌ی علت فروپاشی ناگهانی این شرکت بیان می‌شدند، یکسره به بی‌عرضگی تیم مدیریتی‌اش اشاره داشتند؛ همان تیم مدیریتی که مدت‌های مدیدی مورد تمجید بی‌حدوحصر برخی نویسنده‌ها قرار گرفته بود!

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن مترجمان
بخش 1: مقدمه ای بر نظریه‌ی کارهایی که باید انجام شوند
مقدمه: چرا باید این کتاب را بخوانید
فصل اول: دوراهی میلک شِیک
فصل دوم: پیشرفت و نه محصول
فصل سوم: کارها در طبیعت
بخش 2: سخت کوشی در کاربرد نظریۀ کارهای مشتریان و نتیجۀ آن
فصل چهارم: کشفِ کارها
فصل پنجم: چگونه ناگفته های مشتریان را کشف کنیم؟
فصل ششم: برای خودتان رزومه بسازید
بخش 3: سازمان دهی درونی حولِ کارهای مشتریان
فصل هفتم: یکپارچه سازی حولِ یک کار
فصل هشتم: توجهتان به کار باشد
فصل نهم: سازمان کارمحور
فصل دهم: مشاهدات نهایی درباره‌ی نظریه‌ی کارها
تقدیر و تشکر
دربارۀ نویسندگان
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیروزی آگاهانه: داستان نوآوری و انتخاب مشتری
نویسنده، ، ،
مترجمصدرا امامی، نیایش افتخار
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-6466-49-1
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
67000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیروزی آگاهانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیروزی آگاهانه

برای دریافت کتاب پیروزی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.