معرفی و دانلود کتاب صوتی پیروزی آگاهانه: داستان نوآوری و انتخاب مشتری

عکس جلد کتاب صوتی پیروزی آگاهانه: داستان نوآوری و انتخاب مشتری
قیمت:
۹۱۰۰۰ 63700 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیروزی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیروزی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پیروزی آگاهانه: داستان نوآوری و انتخاب مشتری

پس از سال‌ها تحقیق کلایتون کریستنسن و همکارانش دریافتند که شناخت مشتری باعث موفقیت در نوآوری نمی‌شود. آن‌ها در کتاب صوتی پیروزی آگاهانه نشان می‌دهند که مشتریان محصولات یا خدمات را نمی‌خرند، بلکه آن‌ها را برای انجام کار خاصی به خدمت می‌گیرند.این کتاب پرفروش در مورد چرایی و چگونگی رشد و توسعه‌ی شرکت‌ها است.

درباره‌ی کتاب صوتی پیروزی آگاهانه

همه‌ی شرکت‌ها آرزو دارند بتوانند رشد و توسعه‌ی خود را از چنگال شانس رها کرده و آگاهانه برای پیروزی قدم بردارند. کلایتون کریستنسن (Clayton Christensen) و همکارانش در کتاب صوتی پیروزی آگاهانه (Competing Against Luck) به سوال‌های مهمی پاسخ می‌دهند. سوالاتی مانند اینکه شرکت‌ها چگونه رشد می‌کنند؟ چگونه می‌توانند محصولاتی تولید کنند که از فروش آن‌ها مطمئن باشند؟ و آیا می‌توان شانس را در نوآوری به حداقل رساند؟

انبوه داده‌هایی که شرکت‌ها جمع‌آوری می‌کنند به‌گونه‌ای سازمان‌دهی نمی‌شود که آن‌ها را نسبت به موفقیت ایده‌ها و نوآوری‌هایشان مطمئن کند. کلایتون کریستنسن، تدی هال (Taddy Hall)، کارن دیلون (Karen Dillon) و دیوید اس. دانکن (David S. Duncan) پس از بررسی تفسیر شرکت‌ها از تحلیل داده‌های فروش خود دریافتند که عموما شرکت‌ها شباهت بین مشتری‌ها، شباهت بین ویژگی‌های عملکردی محصولات و یا رفتار مشابه کاربران را بررسی می‌کنند. اما هیچ‌کدام از این شرکت‌ها نمی‌توانند چرایی انتخاب‌های کاربران، مصرف‌کنندگان یا مشتری‌های خود را توضیح دهند. کتاب صوتی پیروزی آگاهانه به ما یاد می‌دهد که باید سوالات درستی مطرح کنیم تا پاسخ‌های مناسبی بیابیم. بهترین سوال برای تحلیل داده‌های یک شرکت این است که مشتری یک محصول خاص را برای انجام چه‌کاری استخدام یا انتخاب کرده است؟

ازنظر کلایتون کریستنسن و دیگر نویسندگان این کتاب، مشتریان محصولات یا خدمات را نمی‌خرند بلکه آن‌ها را به زندگی خود وارد می‌کنند تا پیشرفت کنند. این پیشرفت در کتاب صوتی پیروزی آگاهانه «کار» نامیده می‌شود و مشتریان محصولات یا خدمات را برای انجام این کارها «استخدام» می‌کنند. وقتی محصولی را می‌خریم درواقع چیزی را برای انجام کاری استخدام کرده‌ایم. اگر محصول وظیفه‌ی خود را به‌خوبی انجام دهد؛ وقتی دوباره با همان نیاز مواجه شویم، دوباره همان محصول را استخدام می‌کنیم و اگر محصول نامناسبی بوده باشد به سراغ چیز دیگری برای حل مشکل می‌رویم. درک نظریه‌ی استخدام کردن محصول و شناخت کار مشتری نکته‌ی اصلی کلایتون کریستنسن و همکارانش در کتاب صوتی پیروزی آگاهانه است.

نوآوری مختل‌کننده نظریه‌ی پیشین کلایتون کریستنسن بود که بینش‌های ارزشمندی برای مدیران شرکت‌ها داشت. در نظریه اختلال که بسیاری آن را تأثیرگذارترین ایده‌ی تجاری اوایل قرن بیست‌ویکم می‌دانند، شرکت‌های موفق بازار یا شبکه‌ی ارزشی جدیدی خلق می‌کنند یا با ورود به یک بازار جدید، تغییرات اساسی در محصولات و رقابت موجود در بازار ایجاد می‌کنند. این ایده به مدیرهایی که در جست‌وجوی شناخت تهدید‌ها و فرصت‌های یک بازار خاص هستند کمک‌های فراوانی می‌کند اما این سوال مهم بی‌پاسخ می‌ماند که چگونه یک شرکت می‌تواند دائما نوآوری‌های مختل‌کننده داشته باشد؟ نقد کلایتون کریستنسن، تدی هال، کارن دیلون و دیوید اس. دانکن به نظریه‌ی نوآوری مختل‌کننده این است که هیچ دستورالعمل خاصی برای پیدا کردن فرصت‌های جدید یا تولید محصولات و خدماتی که از فروش آن‌ها اطمینان داشته باشیم در این نظریه ارائه نشده است. کتاب صوتی پیروزی آگاهانه درواقع ارائه‌ی چنین دستورالعملی است. کلایتون کریستنسن در این کتاب صوتی نظریه‌ی تحسین‌شده‌ی خود را نقد کرده و سعی کرده است ایده‌های پیشین خود را بهبود ببخشید. نگاه انتقادی او و دیگر نویسندگان کتاب به نگاه‌های پیشین خود و دیگران نشان از جدیت فکری آن‌ها دارد.

نظریه‌ی کار به‌عنوان تکمیل‌کننده‌ی نظریه‌ی اختلال یا نوآوری مختل‌کننده توضیح می‌دهد که چرا مشتریان محصولات و خدمات خاصی را وارد زندگی خود می‌کنند. آن‌ها این کار را برای برطرف کردن نیازهای روزانه‌ی خود انجام می‌دهند. تئوری کار سعی می‌کند مکانیسم علت و معلولی پشت بازار عرضه و تقاضا را برای مدیران شرکت‌ها آشکار کند. کتاب پیروزی آگاهانه با تلاش صدرا امامی و نیایش افتخار به فارسی ترجمه و توسط نشر برآیند منتشر شده و نسخه‌ی صوتی این کتاب پرفروش با صدای یاسین اروجی و همت شرکت توسعه محتوای لحن دیگر تهیه شده است.

افتخارات کتاب پیروزی آگاهانه

  • کتاب پرفروش مجله‌ی وال‌استریت
  • کتاب پرفروش آمازون
  • پایه‌گذاری نظریه‌ی «کارها»

نکوداشت‌های کتاب پیروزی آگاهانه

  • این کتاب متحول‌کننده پر از مثال‌های واقعی است. نظریه‌ی کارها تاثیر عمیقی بر رویکرد شرکت Intuit داشته و خواهد داشت. (اسکات کوک، بنیان‌گذار و مدیر شکرت Intuit)

  • خواندن کتاب‌های کلایتون کریستنسن در مورد نوآوری از کارهای اجباری در نت‌فلیکس است. (رید هستینگز، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل نت‌فلیکس)

  • کتاب پیروزی آگاهانه تفکری تازه در مورد روش صحیح نوآوری ارائه می‌کند. کلایتون کریستنسن و همکارانش برداشت قانع‌کننده‌ای از چگونگی درک مشتریان بر اساس نوع پیشرفت آن‌ها در زندگی مطرح می‌کنند... عالی! (مختار کنت، مدیر شرکت کوکاکولا)

  • کلایتون کریستنسن و همکارانش نظریه‌ای را به متفکران و فعالان تجاری ارائه کرده‌اند که رویکرد رهبران به نوآوری را با مهندسی معکوس تغییر خواهد داد. من کتاب پیروزی آگاهانه را کامل خواندم و از تیم برترم می‌خواهم همین کار را انجام دهند. (ران فرانک، مدیر بخش استراتژی و تغییرات داخلی در شرکت IBM)

کتاب صوتی پیروزی آگاهانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران محصول، کارآفرین‌ها و بنیان‌گذاران کسب‌وکارها توصیه می‌شود. اگر قصد دارید درک بهتری از فلسفه‌ی عرضه و تقاضا در انواع بازارها پیدا کنید بهتر است این کتاب صوتی را تهیه کنید.

با کلایتون کریستنسن، تدی هال، کارن دیلون و دیوید اس. دانکن بیشتر آشنا شویم

کلایتون مگلبی کریستنسن (6 آوریل 1952 – 23 ژانویه 2020) استاد دانشگاه و مشاور تجاری آمریکایی است که نظریه‌ی نوآوری مخرب را پایه‌گذاری کرد. این نظریه از مهم‌ترین نظریات اقتصادی اوایل قرن بیست‌ویکم محسوب می‌شود. کریستنسن اولین‌بار در کتاب «معضل مبتکر» مفهوم نوآوری مخرب را مطرح کرد و باعث شد نشریه‌ی اکونومیست او را تأثیرگذارترین متفکر حوزه‌ی مدیریت در زمان خود معرفی کند. علاوه بر تدریس اقتصاد در دانشگاه هاروارد، کلایتون کریستنسن نویسنده‌ی چندین کتاب پرفروش بوده است. کتاب «معمای مبتکر» او جایزه‌ی کتاب جهانی تجارت را برای بهترین کتاب تجاری سال دریافت کرد. همچنین کتاب‌های «اختلال در کلاس» و «نسخه‌ی مبتکر» نیز موردتوجه فراوان قرارگرفته‌اند.

تدی هال یکی از مدیران گروه کمبریج و رهبر پروژه نوآوری نیلسن است. او به مدیران ارشد کمک می‌کند تا محصولات جدید موفقی ایجاد کنند و فرآیندهای نوآوری درون شرکت‌ها را بهبود ببخشند. او به‌عنوان مشاور سازمان‌های غیرانتفاعی به‌طور گسترده با مدیران بازارهای نوظهور همکاری می‌کند.

کارن دیلون (متولد 1964) سردبیر سابق مجله‌ی «مرور تجارت» هاروارد و نویسنده‌ی کتاب پرفروش «چگونه زندگی خود را اندازه خواهید گرفت؟» است. او از فارغ‌التحصیلان دانشگاه کرنل و دانشکده روزنامه‌نگاری نورث وسترن است. کارن دیلون در سال 2011 توسط آشوکا به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین و الهام‌بخش‌ترین زنان جهان معرفی شد.

دیوید اس. دانکن متفکر برجسته و مشاور ارشد در زمینه‌ی استراتژی نوآوری و رشد است. او به مدیران کمک می‌کند تا نوآوری‌های مخرب را هدایت کنند، رشد پایدار ایجاد کرده و سازمان‌های خود را برای رشد طولانی‌مدت متحول کنند.

جملات برگزیده کتاب پیروزی آگاهانه

  • بخشی از مسئله این است که ما فاقد واژگان مناسب برای گفت‌وگو درباره‌ی نوآوری هستیم، واژگانی که به ما کمک کند تا آنچه را واقعا موجب موفقیت می‌شود درک کنیم.

  • کار پیشرفتی است که فرد در موقعیت خاصی دنبال آن است.

  • نظریه‌ی خوب، نظریه‌ای است که به‌درستی توضیح می‌دهد و پیش‌بینی می‌کند که چه عاملی سبب وقوع چه نتیجه‌ای خواهد شد.

  • کار مشتری باید آن‌قدر بزرگ باشد که او را به تغییر رفتار بکشاند.

در بخشی از کتاب صوتی پیروزی آگاهانه می‌شنویم

برای نوآوران، درک کار، یعنی آگاهی از مهم‌ترین عاملی که مصرف‌کنندگان سعی دارند در آن پیشرفت کنند. نظریه‌ی کارهایی که باید انجام شوند، نوآوران را قادر می‌سازد تا در خصوص مزایای اصلی و فرعی محصولات و خدمات جدید، ترجیحات جزئی و بی‌شماری داشته باشند. درک معیارهای استفاده در موقعیت خاص، به مجموعه‌ی کاملی از بینش‌های مهم می‌انجامد، که شاید برجسته‌ترینشان این باشد: این حوزه‌ی رقابتی، احتمالا با آنچه تصور می‌کردید، به‌کلی متفاوت است.

بگذارید برای فهم بهتر مطلب مثالی بزنم: وقتی یک فرد سیگاری فرصت سیگار کشیدن پیدا می‌کند، از یک سو او به دنبال نیکوتینی است که بدنش تشنه‌ی آن است؛ این همان بعد کارکردی است، اما همه‌چیز نیست. درواقع او برای منفعت عاطفی و آرامش اعصابش سیگار تهیه می‌کند. مثلا اگر در یک اداره‌ی معمولی کار می‌کند، مجبور است برای مصرف سیگار به مکان تعیین‌شده برای سیگاری‌ها برود. بااین‌حال، چنین انتخابی بعد اجتماعی نیز دارد، چراکه او می‌تواند حین استراحت در کارش با دوستانش گرم صحبت شود. با این نگاه، مردم به دلایل مشابهی از فیس‌بوک استفاده می‌کنند. آن‌ها در وسط یک روز کاری، برای استراحت و آرامش اعصاب، چند دقیقه وارد فیس‌بوک می‌شوند و درعین‌حال به موضوعات دیگری فکر می‌کنند و با دوستانی که با آن‌ها کیلومترها فاصله دارند، دور یک میز مجازی گرد هم می‌آیند. فیس‌بوک به طریقی با سیگار برای به انجام رساندن یک کار یکسان رقابت دارد. این‌که فرد سیگاری کدام‌یک را انتخاب کند، بستگی به موقعیت و تکاپویش در آن لحظه‌ی خاص دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
سخن ناشر
8 دقیقه
سخن مترجمان
25 دقیقه
مقدمه
42 دقیقه
فصل 1: دوراهی میلک شیک
59 دقیقه
فصل 2: پیشرفت و نه محصول
52 دقیقه
فصل 3: کارها در طبیعت
41 دقیقه
فصل 4 قسمت 1: کشف کارها
21 دقیقه
فصل 4 قسمت 2: بعذد عاطفی
31 دقیقه
فصل 5 قسمت 1: چگونه ناگفته‌های مشتریان را کشف کنیم؟
38 دقیقه
فصل 5 قسمت 2: دستور کار تشک
31 دقیقه
فصل 6 قسمت 1: برای خود رزومه بسازید
45 دقیقه
فصل 6 قسمت 2: حذف موانع
42 دقیقه
فصل 7 قسمت 1: یکپارچه‌سازی حول یک کار
32 دقیقه
فصل 7 قسمت 2: برای آرامش ذهن
44 دقیقه
فصل 8: توجهتان به کار باشد
31 دقیقه
فصل 9 قسمت 1: سازمان کارمحور
29 دقیقه
فصل 9 قسمت 2: سنجش آنچه اهمیت دارد
29 دقیقه
فصل 10: مشاهدات نهایی درباره‌ی نظریه‌ی کارها
35 دقیقه
تقدیر و تشکر
2 دقیقه
درباره‌ی نویسندگان
1 دقیقه
پشت کتاب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پیروزی آگاهانه: داستان نوآوری و انتخاب مشتری
نویسنده، ، ،
مترجمصدرا امامی، نیایش افتخار
راوییاسین اروجی
ناشر چاپیانتشارات برآیند
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی
۹۱۰۰۰ 63700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیروزی آگاهانه

صمصام الدین اقبال
۱۴۰۲/۷/۶
کتاب فوق العاده‌ای بود، بنظرم همه کسایی که کسب و کار دارن یا میخوان راه اندازی کنن چه درحوزه تولید و چه خدمات باید مطالبشو یاد بگیرن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پیروزی آگاهانه

برای دریافت کتاب صوتی پیروزی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.