معرفی و دانلود کتاب اثر هم‌گرایی در تلفن همراه: تعادل تلفن همراه با تمام رسانه‌های جمعی چگونه است؟

عکس جلد کتاب اثر هم‌گرایی در تلفن همراه: تعادل تلفن همراه با تمام رسانه‌های جمعی چگونه است؟
قیمت:
22900 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اثر هم‌گرایی در تلفن همراه: تعادل تلفن همراه با تمام رسانه‌های جمعی چگونه است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اثر هم‌گرایی در تلفن همراه: تعادل تلفن همراه با تمام رسانه‌های جمعی چگونه است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اثر هم‌گرایی در تلفن همراه: تعادل تلفن همراه با تمام رسانه‌های جمعی چگونه است؟

در کتاب اثر هم‌گرایی در تلفن همراه: تعادل تلفن همراه با تمام رسانه‌های جمعی چگونه است؟ تالیف علیرضا آل آقا، با توجه به عناصر تشکیل دهنده‌ صنعت تلفن همراه، به نقش هر یک در تعامل با سایر اجزا پرداخته و خواهیم دید ظهور پدیده‌ هم‌گرایی، چگونه سبب نزدیک شدن بازیگران این صنعت به یکدیگر خواهد شد.

امروزه نشانه‌ی جدیدی جایگزین E در خدمات الکترونیکی شده است. این پیشوند همان M، بیانگر همراه و سیار بودن است. نیاز به خدماتی حاضر در همه‌‌جا و همه‌ وقت، موجب تغییر رفتار مصرف‌ کنندگان شده است. مصرف‌ کننده‌ی کنونی، تمایل فراوانی به دریافت خدمات‌ در زمان معین، از هر کجا و با هر وسیله دارد. سلف‌ سرویس بودن خدمات سبب شده تا سرعت سرویس‌ دهی بالا برود اما این افزایش سرعت به معنای کیفیت بهتر نیست.

تعدّد فناوری، محتوا، مسیر و دستگاه‌ها سبب بروز پدیده‌ای به نام همگرایی شده است. یکتایی هدف در عین گوناگونی واسطه‌ها سبب شده، عناصر تشکیل دهنده‌ی این صنعت، برای نیل به هدفی واحد با یکدیگر تعاملی دو سویه داشته و بیش از پیش به هم نزدیک شوند.

در دنیای کنونی، هرکس می‌تواند به‌ عنوان کاربر، در هر مکان و زمانی، به محتوایی که نیاز دارد دسترسی داشته باشد. این ارتباط، متناسب با رسانه‌ی ارتباطی، اغلب با کیفیت مطلوب و در یک بستر امن فراهم می‌شود. بی‌شک حجم اطلاعات، کیفیت و میزان این دسترسی، به عوامل گوناگونی مانند زیرساخت‌های فناوری و دستگاه مورد استفاده‌ی کاربر بستگی دارد.

هنگامی که چنین مسیر عظیم ارتباطی تعریف می‌شود، مفهوم عمیق‌تری با نام «رسانه‌ی ارتباطی هم‌گرا» شکل می‌گیرد که مورد استفاده‌ی طیف وسیعی از کاربران حقیقی، موسسه‌های صنعتی و دولت‌ها قرار می‌گیرد.

«کارماس‌ لی‌ جکسون»، همگرایی را در صدا، تصویر، شبکه‌ی بی‌سیم و دیتا، در بستر یک شبکه‌ی واحد تعریف می‌کنند. در این نگاه، همگرایی تعبیری از پیاده‌سازی فناوری در بستری جدید، با روشی نوین است. «مارشال‌ مک‌ لوهان» نیز، همگرایی را اساس و پایه‌ی بنیادین تمام رسانه‌های جهان معاصر معرفی می‌کند، به‌طوری که هر رسانه در محتوا، شامل تمام رسانه‌های نسل گذشته باشد. بدین ترتیب رسانه‌ی جدید، نقطه‌ی همگرایی تمام رسانه‌های نسل پیشین خواهد بود. از این منظر، قابل پیش‌بینی خواهد بود که گوشی تلفن همراه برای تماشای فیلم از اینترنت مورد استفاده قرار گیرد و به کمک یک عکس، امکان ردیابی مختصات جغرافیایی مهیا شود.

هدف از این سناریوها نتیجه‌گیری برای آینده نیست، اما به نسبت، طرحی آزمایشی برای مرزهایی است که آینده‌ی پیش رو را نشان می‌دهد.

در بخشی از کتاب اثر همگرایی در تلفن همراه می‌خوانیم:

آینده متعلق به دنیای بدون سیم است. تلفن همراه به آرامی ظرفیت ذخیره‌سازی خود و عمر باتری را بهبود می‌بخشد، تسهیل دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کند و امروزه خود را به‌ عنوان رسانه‌ی اول برای دانلود کردن، ذخیره و پخش انواع فایل‌های صوتی و تصویری مطرح کرده است. ضریب بالای اطمینان، تلفن همراه را حتی به‌ عنوان ابزاری مطمئن برای پرداخت‌ها در خرید کالا و خدمات آنلاین مانند دنیای واقعی معرفی می‌کند.

اکنون صدا بر روی پروتکل اینترنت اجرا می‌شود. در خانه، تلفن بدون هر گونه کابل، نقش رسانه‌ی موسیقی یا فیلم را بازی می‌کند. در سفر، اجازه می‌دهد تا به موسیقی گوش دهیم، فیلم مشاهده کنیم، دانلود کرده و تا حدی محتوا به اشتراک بگذاریم.

محتوا در بستر تلفن همراه باید تغییر کند، به‌ طوری که قابل ارائه برای نمایش در ابعاد کوچک باشد. تولید کنندگان تلفن‌های همراه، از فناوری‌های روز شبکه‌های بی‌سیم برای ارائه‌ی خدمات سریع‌تر، مقرون به‌ صرفه و با کیفیت بالا بهره می‌برند تا با تلفیق این فناوری با محتوای بی‌پایانی که در وب موجود است، برنامه‌های کاربردی آنلاین، ساده و قابل ارائه در صفحات کوچک تلفن همراه را برای استفاده‌ کنندگان تهیه‌ کنند.

فهرست مطالب کتاب

درآمد
فصل اول: هم‌گرایی چیست و به چه سمتی در حرکت است؟
چالش‌های پیش رو
آینده‌ی تلفن همراه
فصل دوم: ساختار اکوسیستم تلفن همراه
لایه‌ی اول: مصرف‌ کننده
لایه‌ی دوم: ارتباطات
لایه‌ی سوم: فعال‌سازان فناوری
لایه‌ی چهارم: فعال سازان محیطی
اکوسیستم دیجیتال
کاربرد دیجیتالی
ارتباط دیجیتالی یا ارتباط آن‌لاین
مفاهیم دیجیتالی
خدمات دیجیتالی
ساختار بازار یا مجتمع‌های تجاری
تنظیم بازار یا مقررات و رگولاتوری
حقوق معنوی اثر
امنیت و خصوصی سازی
فصل سوم: وضعیت کنونی هم‌گرایی
1- 3 فناوری
1-1-3 تلفیق بازار تلفن همراه و وب
2-1-3 تثبیت و ظهور سیستم عامل‌های تلفن همراه
4-1-3 نمودارهای اجتماعی
5-1-3 هم‌سویی و هم‌شکلی اطلاعات
6-1-3 دسترسی همه‌جا حاضر (اینترنت چیزها)
7-1-3 دیتاهای بزرگ
8-1-3 ظهور IPV6
9-1-3 هم‌گرایی دستگاه‌ها
تکه‌ تکه‌ شدن فناوری و هرج‌ و مرج اما تبدیل به عادت‌ شدن
2-3 دستگاه
سونی‌اریکسون
بلک‌بری
نوکیا
اَپل
3-3 محتوا
4-3 رگولاتوری
5-3 خدمات
1-5-3 هم‌گرایی تلفن ثابت همراه
6-3 شهروند
فصل چهارم: سناریوهای متصور برای آینده
پناهگاه
قلمروهای میانی
جهان وطن
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اثر هم‌گرایی در تلفن همراه: تعادل تلفن همراه با تمام رسانه‌های جمعی چگونه است؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-964-2695-80-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
22900 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اثر هم‌گرایی در تلفن همراه: تعادل تلفن همراه با تمام رسانه‌های جمعی چگونه است؟

برای دریافت کتاب اثر هم‌گرایی در تلفن همراه: تعادل تلفن همراه با تمام رسانه‌های جمعی چگونه است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.