معرفی و دانلود کتاب اخبار را پیگیری نکنید: بیانیه‌ای برای یک زندگی شادتر، آرام‌تر و عقلانی‌تر

عکس جلد کتاب اخبار را پیگیری نکنید: بیانیه‌ای برای یک زندگی شادتر، آرام‌تر و عقلانی‌تر
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخبار را پیگیری نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخبار را پیگیری نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخبار را پیگیری نکنید: بیانیه‌ای برای یک زندگی شادتر، آرام‌تر و عقلانی‌تر

اخبار برای شما بد است! رولف دوبلی در کتاب اخبار را پیگیری نکنید، دلایل قانع‌کننده و قابل قبولی برای این جمله ارائه می‌دهد و از شما می‌خواهد که با دنبال نکردن خبرها و بهره‌مندی از تکنیک‌هایی که مطرح می‌کند زندگی شادتر، آرام‌تر و عاقلانه‌تری برای خود بسازید.

درباره‌ی کتاب اخبار را پیگیری نکنید:

رولف دوبلی در آوریل سال 2013 به دعوت نشریه گاردین برای مصاحبه در مورد تازه‌ترین کتابش یعنی هنر شفاف اندیشیدن به دفتر این مجله می‌رود. او تصور می‌کرد که به رسم این نشریه مشهور و حرفه‌ای، برای صحبت درباره کتابش دعوت شده است، اما وقتی از سردبیر گاردین می‌شنود که باید درباره‌ی یکی از جدیدترین مقالاتی که در سایتش قرار گرفته صحبت کند، شوکه می‌شود. این مقاله در حقیقت درباره ضرورت دنبال نکردن اخبار نوشته شده بود و حال رولف دوبلی (Rolf Dobelli) باید در جمع تعداد زیادی از خبرنگاران که کارشان تولید و پخش اخبار بود، دلایلش برای بد بودن اخبار را مطرح می‌کرد!

او چاره‌ای نداشت، از این رو دلایل خود را برای این نظریه در جمع 50 مخالف بیان کرد. بعد از بیست دقیقه صحبت بی‌وقفه در این باره، در پایان دوبلی گفت: «اجازه دهید صادق باشیم دوستان! خانم‌ها و آقایان کاری که شما انجامش می‌دهید، نوعی سرگرمی است.»

سردبیر گاردین بلافاصله دستور انتشار صحبت‌های دوبلی در سایت مجله را صادر کرد و کمی بعد خلاصه سخنان نویسنده منتشر شد و در عرض مدت کوتاهی مخاطبان و حامیان بسیاری پیدا کرد به طوری که خیلی زود 450 اظهارنظر درباره‌ی این سخنان در سایت به ثبت رسید!

کتاب اخبار را پیگیری نکنید (Stop reading the news) بر مبنای این مقاله‌ی بحث‌برانگیز استوار است. اما جزئیات بسیار بیشتری را در خود جای داده است: دلایل بیشتر برای عدم مشغول شدن به اخبار، پژوهش‌های بیشتر بر سر تأثیر خواندن اخبار، نکات بیشتر برای ترک این عادت و... از جمله‌ی این موارد بودند. دنیای دیجیتال امروز اخبار را از حالت سرگرمی بدون ضرر به شکل سلاح کشتار دسته‌جمعی درآورده و مستقیماً سلامت ذهنی شما را نشانه گرفته است، از این رو باید از شر آن خلاص شوید.

نکته‌ای که ذکر آن حیاتی است: محدود کردن خود از اخبار به معنای قربانی کردن خود نیست. بلکه این یک امتیاز ویژه برای شماست تا بتوانید از زمان و چشمان سرحال خود برای مسائل بااهمیت‌تر استفاده کنید. چیزی که واقعاً شما را خوشحال می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب اخبار را پیگیری نکنید:

- کتابی ارزشمند برای آنکه جست‌وجو کنید که چرا اخبار شما را جذب می‌کند. (The Courier Mail)

- رولف دولبی واضح، هوشمندانه و قانع‌کننده می‌نویسد. (Gerhard Schroder)

- رولف دولبی یکی از بهترین ذهن‌های اروپا را دارد. (Matt Ridley, author of The Evolution of Everything)

- کتابی چالش‌برانگیز که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مسیر آینده‌ی روزنامه‌نگاری باشد. (Sydney Morning Herald)

- کمتر نوشته‌ای به اندازه‌ی این اثر رولف دوبلی زندگی مرا متحول کرده است. در این کتاب، او کاستی‌های شیوه‌ی خبر خواندن هر روزه‌ی ما را آشکار می‌کند. (Korrespondent)

- رولف دوبلی خوراک مفصلی برای ذهن ما تدارک دیده و قلمش رسا، گیرا، جذاب و درخشان است. (Dr Christoph Franz)

- دوبلی این کتاب را پیش از فراگیری اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا نوشت اما بینش فوق‌العاده‌ای به مخاطب می‌دهد و پس از مطالعه‌ی دیدگاه‌هایش، خواننده از زمان خود بهتر استفاده خواهد کرد. (Financière Express)

- نوشته‌های رولف دوبلی آگاهی‌بخش، عمیق و قابل فهم‌اند. در عصر سلبریتی‌های نادان، او یک اندیشمند واقعی است که مردم را مخاطب قرار می‌دهد. (Lou Marinoff)

کتاب اخبار را پیگیری نکنید به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب بدون شک برای تمام کسانی که خواهان زندگی آرام هستند مفید خواهد بود.

با رولف دوبلی بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده، متفکر و رمان‌نویس اهل سوئیس است. دوبلی فعالیت داستان‌نویسی خود را از سال 2002 آغاز کرد و اکنون در جمع نویسندگان پرفروش جهان قرار دارد. این نویسنده، بنیان‌گذار چندین شرکت همچون World.minds است که در سال 2008 آن را بنا نهاد تا پلی میان جوامع گوناگون علمی، تجاری و فرهنگی باشد. این شرکت هر سال همایش‌هایی را با دعوت از سخنرانان بزرگ جهان در شهر زوریخ برگزار می‌کند. دوبلی رمان‌ها و آثار غیر داستانی بسیاری نگاشته و کتاب‌هایش به 42 زبان دنیا ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب اخبار را پیگیری نکنید می‌خوانیم:

اینکه قطر سیاره ما به این اندازه است، واقعاً از شانس خوب ما بوده است. اجازه دهید تصور کنیم که قطر کره زمین دو برابر اندازه فعلی بود، پس سطح آن چهار برابر اندازه فعلی می‌شد. فرض کنید که تراکم جمعیت هم به همین اندازه بود، پس جمعیت کره زمین چهار برابر الان بود. شهرها و حومه‌های آن تفاوت بسیار اندکی با شهرهای فعلی داشتند. خواننده عزیز، احساس شما از زندگی دقیقاً شبیه احساس الآنتان بود (بسیار خوب: از تغییرات احتمالی بر جاذبه زمین صرف‌نظر کرده‌ایم). با این حال، یک چیز تغییر می‌کرد: اخبار. روی این سیاره بزرگ‌تر، «اخبار مهم» تقریباً چهار برابر بیشتر بود. حداقل چهار برابر قهرمان، جانی روانی، رسوایی، پل فروریخته، نابغه موسیقی، قتل، قفل ترافیک، افراد مشهور، طلاق، فوران آتش‌فشان، سونامی، توئیت، حمله کوسه، تهدید تروریستی، ویروس کامپیوتری، انفجار سد، فاجعه زیست‌محیطی، سرقت از بانک، درگیری مسلحانه، گزارش روابط عمومی، اختراع، تجارت‌های کوچک، ورشکستگی وجود داشت.

بااین‌حال، این اطلاعات ضرورتاً نمی‌توانست به تناسب افزایش یابد و حداقل در منطقه‌هایی که توسط رویکرد «اختصاص کل جوایز به یک برنده» اداره می‌شوند، جایگاهی نداشتند. روال کار این طور پیدا می‌کرد که مثلاً فقط یک برنده برای جایزه نوبل در هر رشته انتخاب می‌شد نه چهار نفر. تنها یک نفر ثروتمندترین شخص دنیا شناخته می‌شد، نه چهار نفر. تنها یک نفر در رشته پرتاب وزنه بانوان برنده مدال طلا می‌شد، نه چهار نفر. برنده‌های اتومبیل، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو دو برابر می‌شدند و احتمالاً چهار برابر نمی‌شدند. بااین‌حال اخبار از سایر قسمت‌های دنیا به طرز نامتناسبی افزایش پیدا می‌کرد: با چهار برابر شدن جمعیت، عملکردهای قهرمانانه و پهلوان‌مآبانه از همکاری‌ها و یادگیری‌های رسواکننده، تلفیق غیرمنتظره شرکت‌ها و قضاوت‌های دادگاهی، می‌توانست تا ده برابر افزایش یابد. احتمال پروازهای تعویضی و بی‌ثباتی در سیستم مالی بسیار بیشتر می‌شد. اجازه بدهید به شماره چهار خود بچسبیم چون برآوردها به این روش ساده‌تر و آسان‌تر می‌شود (با این همه، این فقط یک تجربه فکری است).

فهرست مطالب کتاب

دفتر اول: اخبار را رها کنید
1: چگونه اخبار را رها کردم - قسمت اول
2: چگونه اخبار را رها کردم - قسمت دوم
3: اخبار با ذهن همان کاری را می‌کند که قند با بدن
4: خویشتن‌داری اساسی
5: برنامه سی روزه
6: گزینه نرم
7: اخبار پر از مطالب نامرتبط است - قسمت اول
8: اخبار پر از مطالب نامرتبط است - قسمت دوم (یک تجربه فکری)
9: اخبار خارج از دایره توانایی شما قرار دارد
10: اخبار ارزیابی کاملاً اشتباه ارائه می‌دهد
11: اخبار تلف کردن وقت شماست
12: اخبار تصویر بزرگ را مخفی می‌کند
13: اخبار برای بدن شما سمی است
14: اخبار اشتباهات ما را تأیید می‌کنند
15: اخبار سوگیری پس‌نگر (گذشته‌نگارانه) را تقویت می‌کنند
16: اخبار سوگیری دسترس‌پذیری را در شما تقویت می‌کند
17: اخبار باعث روشن شدن آتشفشان عقاید می‌شوند
18: اخبار مانع پیشروی افکار هستند
19: اخبار مغز ما را مجدداً سیم کشی می‌کند
20: اخبار شهرت کاذب ایجاد می‌کند
21: اخبار ما را کوچک‌تر از حد واقعی‌مان جلوه می‌دهد
22: اخبار ما را منفعل می‌سازد
23: اخبار توسط خبرنگاران اختراع شده است
24: اخبار روند متقلبانه‌ای دارد
25: اخبار خلاقیت را نابود می‌کند
26: اخبار چرندیات را تقویت می‌کند: قانون استرجن
27: اخبار توهم همدلی برای ما ایجاد می‌کند
28: اخبار به تقویت تروریسم کمک می‌کند
29: اخبار آرامش ذهنی ما را از بین می‌برد
30: هنوز متقاعد نشده‌اید؟
31: نظر شما راجع به دموکراسی چیست؟ - بخش اول
32: نظرتان راجع به دموکراسی چیست؟ - بخش دوم
33: ناهار خبری
34: آینده اخبار
35: چه احساسی دارید؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخبار را پیگیری نکنید: بیانیه‌ای برای یک زندگی شادتر، آرام‌تر و عقلانی‌تر
نویسنده
مترجمآمنه محمدی
ناشر چاپیانتشارات فانوس دنیا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-622-740726-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اخبار را پیگیری نکنید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اخبار را پیگیری نکنید

برای دریافت کتاب اخبار را پیگیری نکنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.