معرفی و دانلود کتاب اختلال بدشکل پنداری: آیا من زشت هستم؟

عکس جلد کتاب اختلال بدشکل پنداری: آیا من زشت هستم؟
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختلال بدشکل پنداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختلال بدشکل پنداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختلال بدشکل پنداری: آیا من زشت هستم؟

کتاب اختلال بدشکل پنداری اثر محقق مشهور جودی استرومبرگ است. نویسنده در این کتاب به‌طور مفصل در مورد یکی از اختلالات شایع عصر جدید، به‌نام اختلال بدشکل‌پنداری، صحبت کرده و با روشن کردن ابعاد و عوامل آن، مخاطب را در برطرف کردن این مشکل و رسیدن به عشق و پذیرش بیشتر نسبت به ظاهر خود، راهنمایی می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب اختلال بدشکل پنداری

وقتی جلوی آینه می‌ایستید، چه احساسی نسبت به چهره‌ی خود دارید؟ آیا از تماشای خودتان لذت می‌برید؟ دیدن لبخندتان بر صفحه‌ی آینه حس خوشایندی دارد؟ یا برعکس! شما هم از آن افرادی هستید که چهره‌ی خود را دوست ندارند و از تماشای خود آینه طفره می‌روند یا مدام در حال وارسی اعضای صورت و بدن خود برای یافتن ایرادات آن هستند؟ کلید خداحافظی با مشکل بدشکل پنداری در دستان جودی استرومبرگ (Judy Stromberg) است. او در کتاب اختلال بدشکل پنداری (Body dysmorphia) هرآنچه را باید درمورد این اختلال بدانید به شما خواهد گفت.

زمانی که اولین جراحی پلاسیک دنیا انجام شد؛ چه‌کسی می‌دانست این دسته‌ عمل‌های بعضاً سنگین و خطرناک، به یکی از جراحی‌های محبوب و رایج دنیا تبدیل شوند؟ چه‌کسی فکرش را می‌کرد خیل عظیمی از افراد راهی یک صف طولانی برای تغییر ظاهر خود شوند؟ تغییراتی که گاهی حتی ضرورت و دلیلی ندارند. شاید سابقه‌ی اختلال بدشکل پنداری به سال‌ها قبل از این ماجرا برگردد، اما به‌ هرحال، نمی‌توان گفت که تبلیغات رسانه‌های عصر مدرن و تلاش آن‌ها برای مجاب کردن افراد به داشتن ظاهر بهتر، در رشد این اختلال نقشی نداشته‌اند. امروزه افراد زیادی را پیدا می‌کنید که با ایده‌ی بدشکل‌انگاری ظاهرشان، خود را زیر تیغ جراحی قرار می‌دهند. اما چاره و درمان این اختلال چیست؟

نویسنده‌ی کتاب اختلال بدشکل پنداری، ذره‌بین خود را برداشته و به‌طور دقیق‌تر به‌ زوایای ناشناخته‌ی این اختلال نگاهی می‌اندازد و معتقد است بدریخت‌انگاری در دسته‌ی اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. افراد مبتلا به این اختلال به‌طور پیوسته نسبت به ویژگی‌های ظاهری خود نگران و دلواپس‌اند و این نگرانی تا جایی پیش خواهد رفت که ابعاد مختلف زندگی فرد و رضایت و آرامش را از او سلب می‌کند. حتی در بسیاری از موارد، ارتباطات، شغل و یا تحصیل افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مانعی بر سر راه پیشرفت و زندگی عادی است!

بنابراین بهتر است نشانه‌ها، علل و عوارض وجود این اختلال را بشناسیم و سپس برای درمان آن تلاش کنیم. خبر خوب این است که این اختلال قابل کنترل و درمان است و تکنیک‌های مختلفی برای رفع آن وجود دارد. اما به یاد داشته باشید برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، می‌باست صبر و ممارست داشته باشید. در هر فصل از کتاب اختلال بدشکل انگاری به یک نکته‌ی راهگشا در مسیر رفع این مشکل برمی‌خورید و می‌توانید با انجام آن تغییر مناسبی در زندگی خود به‌وجود آورید. را برایمان روشن خواهد کرد؛ در ادامه، نویسنده به بیان نکات مهمی مثل انتخاب درمانگر مناسب، راه و روش مهربانی با بدن و ... را بیان کرده است. در پایان و در فصل دهم، فصلی به نام «نکات اضافی برای غلبه بر اختلال بدشکل پنداری» اختصاص یافته تا دیگر هیچ نکته‌ی ناگفته‌‌ای برای حل‌وفصل اختلال بدشکل پنداری باقی نماند.

کتاب اختلال بدشکل پنداری، اولین‌بار در سال 2015 وارد بازار نشر جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر آپریس و با ترجمه‌ی حمیده ذیگلری و اعظم قربانی در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

کتاب اختلال بدشکل پنداری، برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به ‌تمامی روان‌شناسان، مشاوران و افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی روان‌شناسی و خودسازی پیشنهاد می‌شود.

با جودی استرومبرگ بیشتر آشنا شویم

جودی استرومبرگ، یک محقق و نویسنده در زمینه‌ی روان‌شناسی است. او بیش از همه بابت کتاب خود در زمینه‌ی اختلال بدشکل پنداری شناخته می‌شود. توصیه‌های او درخصوص آشتی با بدن، تاکنون به افراد زیادی در زمینه‌ی پذیرش ظاهر و بدن کمک رسانده است.

در بخشی از کتاب اختلال بدشکل‌پنداری می‌خوانیم

از آنجایی که اختلال بدشکل‌پنداری یک اختلال روانی است روش درمان آن بیشتر روی تکنیک‌های رفتاری تمرکز دارد. در ادامه، روش‌های درمانی بیان‌ می‌شوند.

1- درمان شناختی-رفتاری

در این روش درمانی، یکسری جلسات از سوی درمانگر برای مراجع در نظر گرفته‌ می‌شود و تا وقتی که فرد در رفتار و تفکر خود تغییر ایجاد کند، ادامه‌ می‌یابد. این روش به افراد کمک‌ می‌کند تا به شیوه‌های جدید، فکر و رفتار کنند. در واقع در این روش بر اهمیت طرز تفکر افراد و اثر آن بر اعمالشان تأکید‌ می‌شود. تفکر مثبت و درست موجب بروز رفتار سالم و کمک به غلبه بر این اختلال‌ می‌شود.

شایع‌ترین روش درمان شناختی‌–رفتاری، مواجه و جلوگیری از پاسخ‌ می‌باشد. در این روش، افراد به تدریج در معرض محرک‌های ترس‌آور قرار‌ می‌گیرند و این روند تا جایی ادامه‌ می‌یابد که واکنش‌های عادی به این محرک نشان دهند. این درمان ممکن است از 5 ماه تا یک سال طول بکشد که بستگی به شدت اختلال دارد. معمولأ جلسات به صورت هفتگی یا هر دو هفته یک بار به مدت 50 دقیقه برگزار‌ می‌شود. خاطر نشان‌ می‌شود که این یک روش کلی است و‌ می‌تواند متناسب با هر شخص تغییر کند. بازسازی شناختی، یکی دیگر از تکنیک‌های درمان شناختی-رفتاری‌ می‌باشد که در طی آن فرایندهای فکری فرد بازسازی مثبت شده و از تمرکز بر روی نواقص جلوگیری‌ می‌کند. درمانگر در این روش مانند یک الگو برای مراجعانش‌ می‌باشد.

2- روان‌درمانی روان‌پویشی

در این روش به حل تعارضات ناخودآگاه در بروز بیماری تأکید‌ می‌شود (تنظیم هیجانات منفی). این افراد باید نسبت به اعمال خود، آگاهی بیشتری پیدا کنند. طبق این دیدگاه، اگر درگیری‌های ذهنی ناخودآگاه فرد برطرف شوند، علائم اختلال بدشکل‌پنداری نیز از بین‌ می‌روند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: علائم و نشانه‌های اختلال بدشکل‌پنداری
فصل دوم: نحوه تشخیص اختلال بدشکل‌پنداری
فصل سوم: تکنیک‌های رفتار درمانی و دارویی
فصل چهارم: درمان‌ها و مداخلات خانگی
فصل پنجم: خودارزیابی در اختلال بدشکل‌پنداری
فصل ششم: انتخاب درمانگر مناسب
فصل هفتم: با بدن خود مهربان باشید
فصل هشتم: زیبایی واقعی
فصل نهم: آسیب‌های ناشی از مقایسه کردن
فصل دهم: نکات اضافی برای غلبه بر اختلال بدشکل‌پنداری
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختلال بدشکل پنداری: آیا من زشت هستم؟
نویسنده
مترجمحمیده ذیگلری، اعظم قربانی
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-6601-51-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختلال بدشکل پنداری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اختلال بدشکل پنداری

برای دریافت کتاب اختلال بدشکل پنداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.