معرفی و دانلود کتاب خداحافظ اضطراب

عکس جلد کتاب خداحافظ اضطراب
قیمت:
۳۰۰۰۰ 15000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خداحافظ اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خداحافظ اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خداحافظ اضطراب

کتاب، خداحافظ اضطراب، نوشته‌ی مارک لوک یر، مُدرس و مددکار اجتماعی است. نویسنده در این کتاب سعی دارد با بیانی ساده و نگاهی جامع، مسئله‌ی احساسات و عواطف منفی، همچون اضطراب و افسردگی را از دریچه‌ی درمانِ مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان ACT بررسی کند. در ادامه، نویسنده با استفاده از تمرینات ذهن‌آگاهی و پرورش دستگاه فکری به مخاطب کمک خواهد کرد تا شادی بیشتری را در زندگی تجربه کند.

درباره‌‌ی کتاب خداحافظ اضطراب

‪آیا شما هم از ترس یا اضطرابی که یک‌باره به فکرتان سرازیر می‌شود خسته و کلافه شده‌اید؟ یا از آن دسته افرادی هستید که نمی‌دانند با حجم افکار منفی‌ای که شبانه‌روز از ذهنشان گذر می‌کنند چه کاری انجام دهند؟ آیا باید از شر هر حس آزاردهنده‌ای خلاص شد یا آن که احساسات دستگاه تفکر را، چه مثبت باشند و چه منفی، با درک بیشتری پذیرفت؟ شاید خوب باشد قبل از ورق زدن هرمقاله یا کتابی در مورد اضطراب و احساسات ناخوشایند، یک اصل مهم را به یاد داشته باشید، اصلی که مارک لوک یر سعی دارد در کتاب خود یعنی خداحافظ اضطراب‪‏‫ (Wave goodbye to worry and depression and anxiety and fear) بار دیگر به‌طور ویژه به شما یادآوری کند: شما تنها کسی نیستید که از احساسات منفی رنج می‌برد.

سالیان درازی‌ست که محققان علوم رفتاری و روان‌شناسی در پی کشف علت عواطف منفی همچون ترس و اضطراب در انسان هستند. هریک از مکاتب و نظریات روان‌شناختی برای حل این چالش مهم به جواب‌ها و راهکار‌های مختلفی رسیده‌اند؛ یکی از مهم‌ترین راهکارهای شناخته‌شده در برخورد با احساسات منفی، روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد است. این روش که به اختصار با نام ACT یا همان (Acceptance and commitment therapy) نیز شناخته می‌شود، از پربازده‌ترین روش‌های درمان رفتاری و همچنین مبنای تحقیق در کتاب خداحافظ اضطراب است.

حتماً شما هم از خود پرسیده‌اید که فایده‌ و فلسفه‌ی وجود ترس یا احساس افسردگی و اضطراب چیست؟ یا شاید بارها تلاش کرده‌اید با شیوه‌های مختلف ذهن خود را از ورود هر نوع حس منفی‌ای دور نگه دارید، اما بیایید بار دیگر و بانگاهی تازه‌تر به ماجرا بیاندیشیم؛ زندگی آسان نیست. اگر این اصل مهم را از اعماق وجود بپذیرید، شاید درک احساسات مختلف هم برایتان راحت‌تر شود. درحقیقت، اگر بدانید که تجربه‌ی احساسات منفی نیز بخشی از فرایند طبیعی مغز است، دیگر بابت احساساتی همچون اضطراب یا افسردگی، حس گناه یا سرافکندگی نخواهید کرد. این پذیرش، همان قدم اول برای برداشتن قدم‌های بعدی در مسیر زندگی پر نشاط است. با پذیرش احساسات مختلف، به جای صرف کردن انرژی حیاتی در راه جنگیدن یا فرار از مشکلات، آن را به نحو بهینه‌ای صرف بهبود و ادامه دادن به مسیر خواهیم کرد. نویسنده به ما خواهد آموخت تا چگونه دستگاه فکری خود را برای رسیدن به «ذهن‌آگاهی» پرورش دهیم و جای آن که در نقطه‌ای دیگر به دنبال شادی بگردیم، آن را در لحظات خود درک کنیم.

فصل‌های مختلف کتاب خداحافظ اضطراب، با استفاده از تمرینات ذهنی به شما کمک خواهد کرد تا حضور خود را به لحظه‌ی حال بازگردانید و ضمن درک و پذیرش عواطف مثبت و منفی، به قدردانی و لذت بیشتری از لحظات زندگی برسید. با کتاب خداحافظ اضطراب، و نکات ویژه و جذاب آن همراه باشید. این کتاب اولین بار در سال 2011 وارد نشر جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن به همت نشر آپریس و با ترجمه‌ی سکینه رضایی و اعظم قربانی در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

در نکوداشت کتاب خداحافظ اضطراب

  • با این کتاب شما گام‌به‌گام هدایت خواهید شد تا نحوه‌ی استفاده روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد را به طور کامل درک کرده و به کار ببندید. این روش به شما کمک می‌کند تا زندگی بهتری با پذیرش و آرامش داشته باشید. (وبسایت آمازون)

کتاب خداحافظ اضطراب برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی علاقه‌مندان حوزه‌ی علوم رفتاری و روان‌شناختی پیشنهاد می‌شود. کتاب خداحافظ اضطراب همچنین هدیه‌ی ارزنده‌ای‌ است برای کسانی که می‌خواهند با استفاده از قدرت پذیرش و تعهد درونی، احساس بهتری در زندگی تجربه کنند.

با مارک لوک یر بیشتر آشنا شویم

مارک لوک یر (Mark Lockyer)‌ نویسنده، مدرس و مددکار اجتماعی است، مهم‌ترین اثر او، کتاب خداحافظ اضطراب به افراد زیادی در سراسر جهان در بالابردن ظرفیت پذیرش افکار و احساسات و تجربه‌ی زندگی شاد و باکیفیت‌تر یاری می‌رساند.

در بخشی از کتاب خداحافظ اضطراب می‌خوانیم

در اولین جلسه ملاقات، بِت برخی عوامل که تا حدی در این وضعیت مؤثر بوده‌اند را برایم بیان کرد. در دو سال گذشته آن‌ها به علت تغییر موقعیت شغلی همسرش از محل زندگی قبلی خود به شهر جدیدی نقل مکان کرده بودند. بِت این شهر را دوست نداشت و بسیار دلتنگ دوستانش بود. او برای اینکه بتواند خانواده و دوستانش را ملاقات کند، مجبور بود کیلومترها سفر کند و از آنجایی که اضطراب سفر داشت، این مسأله برایش بسیار دشوار بود. بِت در این شهر فقط توانسته بود شغل ساده‌ای در یک مرکز مخابرات به دست بیاورد. همچنین مشکلاتی که پسر 10ساله‌اش در مدرسه جدید داشت و دلتنگی‌های دختر 8ساله‌اش برای دوستانش موجب بدتر شدن اوضاع شد. در شرایط جدید، همسر بت هم مجبور بود به مأموریت‌ها و سفر‌های کاری بیشتری برود و به همین دلیل همه خانواده احساس ناراحتی و فشار زیادی می‌کردند. بِت احساس تنهایی، عدم اطمینان و ناامیدی نسبت به آینده خانواده‌اش داشت.

همان‌طور که در داستان بِت مشاهده کرده‌اید، اضطراب بسیار پیچیده است و تجارب آن برای هر کس منحصر به فرد می‌باشد. اگر به درمانگری در این زمینه مراجعه کنید، او باید برای مصاحبه، پرسیدن سؤالات لازم، جمع‌بندی و تفسیر مشکل شما، وقت کافی بگذارد. درمانگران شناختی با استفاده از مصاحبه بالینی دقیق و بررسی پرسشنامه‌هایی که مراجع در منزل به آن‌ها پاسخ می‌دهد و درجه‌بندی سطح اضطراب مراجعین به ارزیابی دقیق این مشکل می‌پردازند. در جلسه دوم یا سوم این یافته‌های خود را به مراجع منتقل می‌کنند و با ارائه توضیحاتی آن‌ها را با نحوه‌ درمان اضطراب در رویکرد شناختی - رفتاری آشنا می‌کنند.

در این فصل به مفهوم ارزیابی و درمان شناختی - رفتاری اضطراب پرداخته و همچنین نحوه‌‌ی ارزیابی و درمان شناختی - رفتاری اضطراب در این دیدگاه را به شما آموزش می‌دهیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: یادگیری مشاهده کردن
فصل دوم: شناسایی و بررسی مشکل خود
فصل سوم: داستان براد
فصل چهارم: شناخت احساسات
فصل پنجم: ارزش‌ها
فصل ششم: درک اضطراب
فصل هفتم: جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خداحافظ اضطراب
نویسنده
مترجمسکینه رضایی، اعظم قربانی
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-660165-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ 15000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خداحافظ اضطراب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خداحافظ اضطراب

برای دریافت کتاب خداحافظ اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.