معرفی و دانلود کتاب هنر ارتباط با کودکان

عکس جلد کتاب هنر ارتباط با کودکان
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر ارتباط با کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر ارتباط با کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر ارتباط با کودکان

تونی لئونگ در کتاب هنر ارتباط با کودکان به والدین کمک می‌کند تا بتوانند با کودکان خود تعاملی مثبت و به‌دور‌ از تنش داشته باشند. رفتار درست با کودکان به دغدغه‌ای برای والدین تبدیل شده است و آن‌ها به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که باعث شود ارتباط صمیمانه‌تری با فرزندان خود داشته باشند. این کتاب به خوبی نشان می‌دهد که با توجه به رشد جسمی، شناختی و ذهنی کودک در هر مرحله از زندگی، نحوه‌ی برخورد درست و اصولی با او چیست.

درباره‌ی کتاب هنر ارتباط با کودکان

کودکان حساس، باهوش، احساساتی و زودرنج هستند و نحوه‌ی ارتباط با آن‌ها در هر سنی مهم و آینده‌ساز است. شیوه‌ی برخورد با کودکان زیر سه سال، برخورد با کودکی که از مرز سه‌سالگی عبور کرده است و تا پنج سالگی خود را مرکز ثقل جهان می‌بیند، کودکی که به‌تازگی وارد مدرسه شده است و کم‌کم اجتماعی می‌شود و پله‌پله به نوجوانی نزدیک می‌شود، متفاوت است. روان‌شناسان معتقدند اگر والدین نتوانند مهارت‌های ارتباط با کودک خود را یاد بگیرند، ممکن است آثار مخرب و جبران‌ناپذیری بر روی آینده آن‌ها باقی بگذارند.

کتاب هنر ارتباط با کودکان (Art of Parent-Child Interaction)، اثری از تونی لئونگ (Tony Leong) است که در آن به رابطه‌ی دو‌طرفه‌ی میان والدین و کودکان پرداخته می‌شود. والدین اغلب اوقات بیشتر از این‌که به فکر سلامت روحی فرزندان باشند، تمرکز خود را بر سلامت جسمی آن‌ها می‌گذارند. درحالی‌که باید به این دو -جسم و روح- به موازات هم توجه شود. هرچقدر کودک به سنین نوجوانی نزدیک‌تر شود، برخورد با او و خواسته‌هایی که دارد، سخت‌تر و حساس‌تر خواهد شد. اگر کودک از سمت خانواده برخورد درست و مناسب نبیند، ممکن است سرخورده، پرخاشگر، منزوی و یا طغیان‌گر شود. حال شما یک بچه‌ی عصبانی در مقابلتان دارید و احساس ناامیدی، سردرگمی و عصبانیت می‌کنید.

تونی لئونگ، در کتاب هنر ارتباط با کودکان، اعتقاد دارد رفتارهای کودک، نتیجه‌ی رفتارهای والدین است. شما به‌عنوان والد، باید اطمینان حاصل کنید که با فرزندان خود رفتار مثبتی دارید، به آن‌ها خوب گوش می‌دهید، آن‌ها را جدی می‌گیرید، از آن‌ها کمک می‌گیرید، با آن‌ها تعامل دارید و این‌چنین باعث تقویت اعتماد‌به‌نفس در آن‌ها می‌شوید و این اتفاق، منجر به رفتار مناسب در سال‌های بعدی زندگی کودک خواهد شد.

کتاب هنر ارتباط با کودکان، هم به رشد جسمی کودکان می‌پردازد و هم رشد آن‌ها را از جنبه عقلانی بررسی خواهد کرد. در این کتاب، تونی لئونگ علاوه‌ بر اینکه وضعیت کودک در سنین مختلف را شرح می‌دهد، به ارائه‌ی روش‌هایی برای برخورد بهتر و مناسب‌تر با آن‌ها اشاره می‌کند. همچنین مهارت‌های فرزندپروری و تعامل میان والد و فرزند، خواسته‌های این دو از هم و انتظاراتی که دارند، توضیح داده شده است. در مجموع، یک مقدمه به‌علاوه‌ی ساختار رشد، ادامه‌ی رشد، محیط مدرسه، ایجاد احساس تعلق در کودک، روابط اجتماعی، ارزش‌ها و همکاری والدین، بخش‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

کتاب هنر ارتباط با کودکان توسط حمیده ذیگلری و سمیه حبیب‌پور ترجمه شده است. انتشارات آپریس در سال 1399 این اثر را منتشر کرده است.

کتاب هنر ارتباط با کودکان مناسب چه کسانی است؟

والدین مخاطبان اصلی این کتاب هستند. کتاب هنر ارتباط با کودکان برای پدرها و مادرهایی که شیوه‌ی برخورد مناسب با فرزندشان را نمی‌دانند و یا قصد دارند روابط خود را بهبود ببخشند، بسیار سودمند است. همچنین برای زوج‌هایی که قصد فرزندآوری دارند نیز پیشنهاد مناسبی است.

با تونی لئونگ بیشتر آشنا شویم

تونی لئونگ مشاور و درمانگر صاحب‌نام در زمینه‌ی ارتباط با کودکان و نوجوانان است. لئونگ که سابقه‌ی بیش از ده سال کار با کودکان و والدین را دارد، به افراد بسیاری برای بهبود ارتباطاتشان کمک کرده است. این مربی و درمانگر، دارای مدرک « ACTA» است و در زمینه‌ی بهداشت روانی، جلوگیری از خودکشی، مدیریت استرس، کمک‌های اولیه‌ی روانشناختی و کمک به حل بحران تخصص دارد. نحوه‌ی کار تونی لئونگ بر داستان‌گویی، بیان تجربیات شخصی، کار بر روی نقاط قوت افراد -به‌ویژه کودکان و نوجوانان- و مداخلات مبتنی بر ماجراجویی است.

در بخشی از کتاب هنر ارتباط با کودکان می‌خوانیم

اگر کودکی پدر خود را در حال ورزش، مطالعه، سلام کردن به همسایه و یا کار ببیند احتمالاً سعی می‌کند به نوبه خود از او تقلید کند. در اینجا لازم است که شما به اعمال و گفتارتان توجه کامل داشته باشید زیرا احتمالاً کودکان خیلی سریع آنان را می‌آموزند. در این دوره استفاده از کلمات منفی و زشت در حضور کودک فاجعه‌بار است چرا که احتمالاً کودک از آن کلمات در ارتباط با خواهر، برادر و یا دوستانش و حتی والدین استفاده خواهد کرد.

برای اینکه کودک تشویق به یادگیری شود، اول باید ببیند که شما نیز یادگیری را دوست دارید. اگر می‌خواهید کودکتان به کتاب علاقه‌مند باشد، باید در جایی که او نیز ببیند، کتاب بخوانید. اگر می‌خواهید او باهوش و توانمند شود، باید او را به مکان‌هایی ببرید که استعدادهایش رشد کند، مانند: کتابخانه، ‌موزه، نمایشگاه‌های علمی و حتی کنسرت اُپرا و….

در این مرحله است که حیطه‌ شناختی کودک شکل می‌گیرد و مسئولیت شما این است که اطمینان حاصل کنید به بهترین شکل این کار صورت پذیرد. گذشته از موارد فوق، باید کودکان را به مکان‌های تفریحی ببرید تا لذت شادی و تفریح را بچشند. ارتباط اجتماعی و شناختی والدین، کودکان را برای تعامل اجتماعی بیرون از خانه آماده می‌سازد.

به عنوان والدین، ایجاد سلامت عاطفی و روانی کودک وظیفه شماست. به او بیاموزید چگونه به اطرافیان خود مبحت و ابراز علاقه کند و دوستشان بدارد. مطالعه‌ای که در سال 1999 توسط روانشناسی به نام کنستانتین فلاناگان و همکاراش سی. جی. تاکر انجام شد، نشان داد احتمالاً نوجوانانی در آینده مسئولیت یافتن راه‌حل برای فقر و بی‌خانمانی را در ایالات متحده بر عهده می‌گیرند که از خانواده‌ای با درک و شعور بالا باشند و والدینشان نسبت به اطرافیان خود شفقت و دلسوزی نشان دهند. این بدان معناست که کودکان پرورش‌یافته در محیط پایدار و مناسب، احتمالاً می‌دانند که برخی افراد نسبت به دیگران امتیاز بیشتری دارند چرا که نسبت به افرادی با سبک زندگی متفاوت، بهتر آموزش دیده‌اند و پرورش یافته‌اند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: ساختار رشد
فصل دوم: ادامه‌ رشد
فصل سوم: محیط مدرسه
فصل چهارم: ایجاد احساس تعلق در کودک
فصل پنجم: روابط اجتماعی
فصل ششم: ارزش‌ها
فصل هفتم: همکاری والدین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر ارتباط با کودکان
نویسنده
مترجمحمیده ذیگلری، سمیه حبیب پور
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-743017-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر ارتباط با کودکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر ارتباط با کودکان

برای دریافت کتاب هنر ارتباط با کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.