معرفی و دانلود کتاب اذهان مستبد: نمایه‌های روانشناختی، خودشیفتگی و استبداد

عکس جلد کتاب اذهان مستبد: نمایه‌های روانشناختی، خودشیفتگی و استبداد
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اذهان مستبد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اذهان مستبد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اذهان مستبد: نمایه‌های روانشناختی، خودشیفتگی و استبداد

دین ا. هیکاک در کتاب اذهان مستبد به بررسی ریشه‌های رفتاری استبداد و دیکتاتوری می‌پردازد. او با رجوع به تحقیقات صورت‌گرفته، نتیجه‌ی جالبی را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد: همه نمی‌توانند ظالم باشند و تحقق این امر مستلزم تلاقی خاصی از اتفاقات و رویدادهاست. اتفاقاتی که بعدها شما را به فردی تشنه‌ی قدرت تبدیل خواهد کرد که توانایی کنترل مطلق همه‌ی امور را در خود می‌بیند.

درباره‌ی کتاب اذهان مستبد

کتاب اذهان مستبد (Tyrannical Minds: Psychological Profiling, Narcissism, and Dictatorship) یک بررسی دقیق روانشناسانه در مورد ریشه‌های رفتاری و موقعیتی‌ای است که رهبران مستبد را به وجود می‌آورند. دین ا. هیکاک (Dean A. Haycock) در کتاب پیش رو بیان می‌کند که پیش از هر چیز، شما باید پتانسیل ایجاد ویژگی‌های شخصیتی وحشیانه و مستبدانه را داشته باشید. یعنی لازم است چنین خصلت‌هایی در ژن‌هایی که به ارث می‌برید وجود داشته باشند و به اصطلاح خوی خشن در ذاتتان باشد. اغلب این ویژگی‌ها، ترکیبی از خودشیفتگی، روان‌پریشی، ماکیاولیسم، پارانویا و نوعی از جاه‌طلبی برای کنترل دیگران است. بعدتر اینکه، شخصیت خطرناک شما باید در دوران کودکی رشد کند و تقویت شود.

معرفی و دانلود کتاب اذهان مستبد

در کتاب اذهان مستبد می‌خوانید که در نهایت، لازم است از نظر جدول زمانی خوش‌شانس باشید و درست زمانی‌که نظام سیاسی کشور شما ناپایدار است، به سن بلوغ برسید. این رویدادها، همگی با هم، پایه‌ای را برای به قدرت رسیدن ایجاد می‌کنند، پایه‌ای که دیکتاتورهایی چون استالین، هیتلر، مائوتسه تونگ، صدام حسین و معمر قذافی همگی از آن برای به دست آوردن کنترل بر مرگ و زندگی هموطنان و نزدیکان خود استفاده کردند. و دقیقاً مشاهده‌ی چنین الگوهایی در تاریخ بود که بن لادن و سران داعش را نیز به داشتن جایگاهی مشابه امیدوار کرد. دین ا. هیکاک می‌گوید که اگرچه این مردان در زمان‌ها و مکان‌های مختلفی زندگی می‌کردند و پیشینه و محل تولد بسیار متفاوتی داشتند، اما بسیاری از آن‌ها به یکدیگر احترام می‌گذاشتند. اغلب به نظر می رسید که آن‌ها ویژگی‌های شخصیتی مشترک و تاریک خود را تشخیص می‌دهند و آن‌ها را به‌عنوان نقاط قوت در نظر می‌گیرند. جالب است که بدانید تمامی این افراد تنها در موارد نادری علائم اختلالات روانی را از خود نشان دادند.

معرفی و دانلود کتاب اذهان مستبد

دین ا. هیکاک در کتاب اذهان مستبد به شما نشان می‌دهد که چگونه شناخت ویژگی‌های روان‌شناختی دیکتاتورها می‌تواند بینشی در مورد انگیزه‌ها و اقدامات آن‌ها به شما بدهد. این مطالعات امکان پیش‌بینی رفتارهای آن‌ها را در اختیارتان می‌گذارد و حتی قادر خواهید بود راهکارهایی برای متوقف کردن‌شان در نظر بگیرید. حقیقت تلخ در حال حاضر این است که تعداد دیکتاتورها و رهبران مستبد در سراسر جهان رو به افزایش است و دقیقاً به همین دلیل، نیاز به آگاهی‌بخشی بیش از پیش احساس می‌شود. درک افراطی‌ترین نمونه‌های رفتار ظالمانه باید هشداری برای هر کسی باشد که نسبت به تهدیدات ناشی از افراط‌گرایی سیاسی بی‌تفاوت است. نمایه‌های روانشناختی موجود در کتاب‌هایی چون اذهان مستبد، می‌تواند به شما در درک اصرار مستبدان برای تسلط، انقیاد، شکنجه و کشتار جمعی کمک کند.

میلاد رستگاری‌ فرد کتاب اذهان مستبد را به فارسی برگردانده و انتشارات سایلاو آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب اذهان مستبد

  • یک کتاب به‌موقع و جاه‌طلبانه! (The Washington Post)
  • تحلیلی جالب و بسیار روان از ریاست جمهوری. (New York Times)
  • یک خوانش قانع‌کننده. (Dr. Farid Holadouee, Clinical psychologist)
  • تحلیلی قانع کننده از فرآیندهای ذهنی دیکتاتورهای بزرگ. (Kirkus Reviews)
  • یک توصیف بسیار دقیق از میزانسن صحنه‌ی فعلی جهان. (Daniel Feinberg, M.D. (Ret.), Diplomate, American Board of Psychiatry & Neurology)
  • این یک کتاب پراهمیت تاریخی است که هر شهروندی لازم است آن را مطالعه کند و حتی زمانی بیشتر برای درک مطالب آن بگذارد. (Bandy X. Lee, M.D., MDiv)
  • نوشته‌ی هیکاک بسیار واضح و سرشار از بینش است. این کتاب سهم متفکرانه و قابل‌توجهی در هنر توصیف روانی رهبران سیاسی را دارد. (Publishers Weekly)
  • برخی کتاب‌ها به شما این امکان را می‌دهند که درک عمیق‌تری از جهان و افرادی که جهان را تهدید می‌کنند، داشته باشید. اذهان مستبد یکی از آن‌هاست. (Charles C. Ouimet, Ph.D., Emeritus Professor and Faculty Scholar in Neuroscience)

کتاب اذهان مستبد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم درباره‌ی دیکتاتورها و الگوهای رفتاری آن‌ها کنجکاو هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب اذهان مستبد را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب اذهان مستبد: نمایه‌های روانشناختی، خودشیفتگی و استبداد می‌خوانیم

رئیس‌جمهور جیمی کارتر و خانواده‌اش در اقامتگاه برینکرهوف مشرف‌به منظره باشکوه پارک ملی گرند تیتون در حال استراحت هستند. فرمانده کل قوا صبح را به صید ماهی قزل‌آلا در رودخانه مار می‌گذراند. بعدازظهر او به همراه دختر یازده‌ساله‌اش، ایمی، در نزدیکی کلبه‌شان هاکلبری وحشی می‌چینند. بعد از شام با وجود گرم بودن هوا، او آتش کوچکی در شومینه برپا می‌کند تا او و همسرش روزالین بتوانند شعله‌های آتش را باهم تماشا کنند. برای بسیاری از مسافران در این هنگام وقت خواب سر می‌رسد اما کارتر جلسات مهمی در پیش دارد. حدود یک هفته دیگر، او میزبان رهبران دو کشوری خواهد بود که از سال 1947 باهم درگیر بوده‌اند و تقریباً هر دهه یک‌بار درگیری آن‌ها به اوج خود می‌رسد. کارتر در روند آماده‌سازی برای ایفای نقش تاریخی خود به‌عنوان میانجی مذاکرات صلح بین تل‌آویو و مصر، به تکلیفی که برای «زمان کاری» خود کنار گذاشته است، روی می‌آورد.

او کلاسور ضخیمی که توسط کارشناسان آژانس اطلاعاتی و مخصوص رئیس‌جمهور ایالات‌متحده تهیه شده است را بیرون می‌آورد. در میان صفحات این پرونده، مشخصات روان‌شناختی فردی مناخیم بِگین نخست وزیر دولت تل‌آویو و انور سادات، رئیس‌جمهور مصر که توسط اداره اطلاعات سازمان سیا تهیه شده است، یافت می‌شود. همچنین نمایه‌ای جداگانه وجود دارد که شخصیت آن‌ها و رویکرد هر یک به مذاکره را باهم مقایسه می‌کند. کارتر بعدها در کتاب خاطرات خود، وفای به عهد: خاطرات یک رئیس‌جمهور یادآور می‌شود: «نویسندگان این گزارش می‌توانند با استفاده از اطلاعاتی که از بررسی دقیق وقایع، اظهارنظرهای عمومی، نوشته‌ها، سوابق پزشکی و مصاحبه‌های رهبران کشورهای خارجی به دست می‌آورند، زندگینامه‌ای دقیق در مورد آن‌ها بنویسند.» چند هفته قبل، کارتر از مسئولان تولید اطلاعات و تحلیلگران سازمان سیا پرسیده بود که چه‌کاری می‌توانند انجام دهند تا او را برای مذاکره با رهبران تل‌آویو و مصر آماده کند. به‌طور خاص، او خواستار مطالبی بود که او را قادر سازند قبل از شروع مذاکرات «خیلی عمیق با شخصیت بگین و سادات آشنا شود.»

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
فصل اول: همدم هیتلر
فصل دوم: رشته‌ای سرّی و راز‌آلود
فصل سوم: ترکیب خطرناک خصیصه‌ها
فصل چهارم: پیش‌بینی ظالم
فصل پنجم: «ماهیت حاکمیت او بسیار شخصی بود»
فصل ششم: آیا مائو تسه تونگ یک هیولا بود؟
فصل هفتم: «جعبه سیاه»
فصل هشتم: «همیشه کسانی هستند که باید بمیرند»، «مردم من عاشق من هستند»
فصل نهم: «من می‌دانم که آن‌ها در حال برنامه‌ریزی برای قتل من هستند، مدت‌ها قبل از این‌که حتی فکرش را هم بکنند.»
فصل دهم: این‌ بلا سر ما نمی‌آید
فصل یازدهم: آیا این بلا می‌تواند سر ما هم بیاید؟
فصل دوازدهم: نتیجه‌گیری‌ها و هشدارها
آلبوم تصاویر
ضمیمه یک: گزیده‌ای از مطالب آماده‌شده برای پرزیدنت کارتر پیش از اجلاس کمپ دیوید
ضمیمه دو: متن بازجویی‌ها از خواهر هیتلر
ضمیمه سه: نمایه اولیه از فیدل کاسترو
ضمیمه چهار: دیگر مستبدان و تروریست‌ها
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اذهان مستبد: نمایه‌های روانشناختی، خودشیفتگی و استبداد
نویسنده
مترجممیلاد رستگاری فرد
ناشر چاپیانتشارات سایلاو
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-7124-52-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اذهان مستبد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اذهان مستبد

برای دریافت کتاب اذهان مستبد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.