معرفی و دانلود کتاب هوش هیجانی برای رهبری

عکس جلد کتاب هوش هیجانی برای رهبری
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی برای رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی برای رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش هیجانی برای رهبری

لوئیس لیلی وین در کتاب هوش هیجانی برای رهبری، هوش عاطفی را توانایی باارزشی می‌داند که موفقیت را تضمین می‌کند. هرچند که ممکن است این نظریه‌ در ابتدا کمی عجیب بنماید، اما واقعیت این است که هوش هیجانی یکی از مهم‌ترین انواع هوش است و تأثیر به‌سزایی در رهبری و مدیریت امور دارد. دستاورد مطالعه‌ی این کتاب، توانایی کنترل احساسات و به‌کارگیری آن‌ در راستای کسب موفقیت است.

درباره‌ی کتاب هوش هیجانی برای رهبری

احساسات، از قدرتی باورنکردنی‌ برخوردارند، افکار را کنترل می‌کنند و نمی‌توان نقش آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌ نادیده گرفت. بنابراین بسیاری از فعالیت‌های روزانه‌ی ما، صرفاً واکنشی به احساسات‌اند. هرچند که این نکته می‌تواند نتایج خوشایندی در پی داشته باشد، اما برای کسانی که بر احساسات خود کنترل ندارند، مشکل‌آفرین است. با این حال باید توجه داشت که افراد می‌توانند با تقویت هوش هیجانی، کنترل احساسات را به‌دست گرفته و به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست پیدا کنند. لوئیس لیلی وین (Louise Lili Wain)، در کتاب هوش هیجانی برای رهبری (Emotional Intelligence for Leadership) توضیح می‌دهد که چگونه این مهارت می‌تواند در رهبری امور و دستیابی به موفقیت تأثیرگذار باشد و از چه روش‌هایی می‌توان هوش هیجانی را تقویت کرد.

لازم به ذکر است که کنترل احساسات، کار بسیار دشواری است و به مهارت‌های والایی نیاز دارد. هرچند که این مهارت از اهمیت بالایی برخوردار است، با این حال در نظام‌های آموزشی جایی ندارد. به همین خاطر افراد در بزرگسالی هم با این معضل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اما کسب موفقیت‌های بزرگ، مستلزم یادگیری این مهارت است.

تقویت هوش هیجانی می‌تواند در محیط کار دستاوردهای درخشانی رقم بزند. با این حال باید توجه داشت که خارج از محیط کار هم کاربرد دارد و به پیشبرد اهداف‌ کمک می‌کند. درحقیقت، این ویژگی می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی فردی هم مؤثر واقع شود و به افراد کمک کند تا شناخت بهتری نسبت‌ به خود پیدا کنند. نتیجه‌ی چنین دستاوردی، داشتن زندگی شادتر با میزان رضایت‌مندی بالاتر است. کسانی که از هوش هیجانی برخوردارند، این توانایی را دارند که موقیعت شغلی خود را از خوب به فوق‌العاده تغییر دهند و کمتر کسی است که خواهان چنین جایگاهی نباشد. بنابراین اگر تاکنون نتوانسته‌اید عملکرد خوبی در راستای کنترل احساسات داشته باشید، مطالعه‌ی این کتاب به شما توصیه می‌شود.

لوئیس لیلی وین، نویسنده‌ی کتاب، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از این ویژگی در راستای دستیابی به موفقیتی مثال‌زدنی استفاده کرد و باور دارد که کسب این مهارت به افراد یاری می‌رساند تا به اهداف تعیین‌شده‌ی خود دست پیدا کنند. درنتیجه، رهبری که هوش هیجانی دارد می‌تواند در شرایط دشوار بهترین تصمیمات را بگیرد و از بابت درستی انتخاب‌های خود مطمئن باشد.

مهارت‌های اجتماعی بالا، خودآگاهی و گیرایی، از ویژگی‌های یک رهبر خوب است که منجربه شکل‌گیری روابط نتیجه‌بخش میان رهبر و کارمندانش می‌شود. رهبر با کمک هوش هیجانی یا EQ، می‌تواند تأثیرگذار باشد و کسب‌وکار سودمندی را هدایت کند. چراکه این خصوصیت افراد را قادر به درک احساسات دیگران می‌کند و می‌تواند روابط شایسته‌ای را رقم بزند. کسانی که با استفاده از این مهارت به موفقیت دست یافته‌اند جایگاه بس والاتری نسبت به سایرین کسب کرده‌اند. چون این دسته از افراد می‌توانند تمرکز خود را به موضوعات مهم معطوف کنند و سایر احساسات و افکار را تحت‌سلطه درآورند. با‌این‌حال مهم‌ترین کاری که هوش هیجانی انجام می‌دهد، کنترل انرژی‌ها و افکار منفی است که موجب پایین آمدن سطح بازدهی می‌شود. این مهارت موقعیت‌های دشوار را به چالش می‌کشد و سرانجام، فرد را راهنمایی می‌کند تا موفقیت‌های ارزنده‌ای کسب کند.

بررسی ضریب هوش هیجانی، آشنایی با نظریه‌های این حوزه، تأثیر آن بر زندگی روزمره، قابلیت درک احساسات، ویژگی‌های یک رهبر خوب، خودآگاهی و تسلط بر احساسات و افکار، توانایی برقراری مکالمات سودمند، تقویت روابط اجتماعی و انضباط و پشتکار، شماری از سرفصل‌های کتاب هوش هیجانی برای رهبری است. این کتاب به همت انتشارات رهام اندیشه و با ترجمه‌ی محمدهادی کشاورزی منتشر شده است.

بد نیست درادامه اشاره کنیم لوئیس لیلی وین تاکنون دو کتاب با موضوع هوش هیجانی منتظر کرده. کتاب هوش هیجانی برای رهبری و کتاب «کنترل احساسات»، هر دو کتاب حول محور موضوع هوش هیجانی می‌چرخند و در یک مجموعه جا گرفته‌اند. کتاب کنترل احساسات کمک می‌کند تا انرژ‌ی‌های منفی و اضطراب‌های روزمره را کنترل کنید و زندگی شادتری داشته باشید و کتاب هوش هیجانی برای رهبری سعی دارد تا چگونگی به‌کارگیری احساسات را در راستای دستیابی به موفقیت‌های کاری آموزش دهد.

کتاب هوش هیجانی برای رهبری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب هوش هیجانی برای رهبری به تمام کسانی که می‌خواهند هوش هیجانی خود را تقویت کنند و به جایگاه رهبری تأثیرگذار و موفق دست یابند، توصیه می‌شود.

با لوئیس لیلی وین بیشتر آشنا شویم

لوئیز لیلی وین، نویسنده‌ای است که بیشتر کتاب‌های او به موضوعاتی نظیر کنترل احساسات، قابلیت درک دیگران، روابط اجتماعی تأثیرگذار و دستیابی به موفقیت‌های فردی و کاری اختصاص دارد. کتاب‌های «هوش اجتماعی» و «چگونه افراد را تحلیل کنیم» شماری از بهترین کتاب‌های دکتر لوئیز لیلی وین است.

جملات برگزیده‌ی کتاب هوش هیجانی برای رهبری

  • آگاهی ذهنی راهی برای دوستی با خودمان و درک تجربیاتمان است. (Jon Kabat-Zinn)
  • تمامی انتقادات خوب و بد را بپذیرید؛ زیرا برای رشد گیاه نیز به دو عنصر مخالف باران و آفتاب لازم است.
  • احترام گذاشتن مانند یک خیابان دوطرفه است. اگر بخواهید به یک لاین وارد شوید باید حواستان به لاین دیگر نیز باشد. (R.G. Risch)

در بخشی از کتاب هوش هیجانی برای رهبری می‌خوانیم

شما نمی‌توانید آنچه را که درک نمی‌کنید مدیریت کنید و این فقط در مورد احساسات صدق نمی‌کند. برای مدیریت هر چیزی، باید بدانید که چه کاری انجام می‌دهید. هنگامی‌که متوجه شدید مشکل چیست، می‌توانید اقدامات لازم برای رفع مشکل را انجام دهید. درک اینکه غمگین هستید و سپس درک دلایل غمگینی خود، به شما این امکان را می‌دهد که به این فکر کنید که چه اقداماتی می‌توانید انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید.

برای مثال، اگر می‌دانید که به دلیل اینکه مدتی است خانواده‌تان را ندیده‌اید، احساس ناراحتی می‌کنید، قدم بعدی که می‌توانید برای ایجاد احساس بهتر انجام دهید این است که از آن‌ها دیدن کنید. درک احساسات، کلید کنترل خودمان است، به ویژه احساساتی که می‌توانند شما را به سمت رفتارهای خطرناک سوق دهند، مانند آسیب رساندن جسمی به شخصی در هنگام غلبه بر عصبانیت و...

آگاهی از اینکه این احساسات می‌توانند با شما چه کنند، شما را قادر می‌سازد تا اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از این رفتارهای مخرب انجام دهید. مثال دیگری از زمانی که احساسات شما ممکن است باعث شود شما واکنش نادرستی از خود نشان دهید که بعداً پشیمان شوید، در محل کار است.

فرض کنید در یک جلسه مهم بودید و یکی از همکارانتان ایده‌های شما را رد کرد و آن را «احمقانه» یا «مسخره» خواند. چنین نظراتی ممکن است احساساتی مانند عصبانیت یا ناامیدی را در درون شما برانگیزد و باعث شود که قلب شما به تپش بیفتد و فشارخون شما افزایش یابد.

این واکنش فیزیولوژیکی ممکن است شما را وادار کند که احساس کنید می‌خواهید به همکارتان حمله کنید و به او بگویید چه فکری راجع به او می‌کنید. بااین‌حال، درگیری با همکارتان فقط شما را به دردسر می‌اندازد و شخصیت شما را ضعیف نشان می‌دهد. آگاهی از پیامدها باعث می‌شود اعمال و احساسات خود را مدیریت کنید. به جای دعوا با همکارتان، روش بهتری را انتخاب کرده و با احترام بگویید با او مخالفید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: شما سطح هوش متوسطی ندارید
ضریب هوش هیجانی (EQ) /ضریب هوش احساسی و هیجانی (EIQ) چیست؟ آیا این با EI متفاوت است؟
آیا مهارت‌های EI ارزشمندند؟
آشنایی با نظریه هوش هیجانی
مدل هوش هیجانی گلمن
چگونه هوش هیجانی بر زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد؟
توضیحات رهبری عاطفی (EL)
توسعه مهارت‌های EI/EQ که به آن‌ها نیاز دارید
نکات کلیدی مهم
فصل دوم: درک خود عاطفی ما
مدل EQ: خودت را بشناس - اهدافت را انتخاب کن - خودت را به هدفت برسان
درک احساسات اصلی انسان
احساسات چگونه ایجاد می‌شوند؟
مروری سریع بر مناطق احساسی ما
چگونه با احساسات خود مقابله کنیم؟
نکات کلیدی مهم
فصل سوم: رهبری چگونه به نظر می‌رسد؟
چه چیزی یک رهبر را می‌سازد؟ ویژگی‌های یک رهبر خوب
توسعه هوش هیجانی در یک رهبر
درون‌نگری و برون‌نگری
رهبر بودن به خودآگاهی، خودتنظیمی و انگیزه نیاز دارد
چرا این 3 ویژگی مهم هستند؟
نکات کلیدی مهم
فصل چهارم: تبدیل‌ شدن به معلم خود
شناخت عواطف و احساسات در درون خود
تسلط بر خودکنترلی اولیه
چگونه احساسات اولیه را در دیگران تشخیص دهیم
نکات کلیدی مهم
فصل پنجم: توانمندسازی مهارت‌های اجتماعی
قدرت ارتباط کلامی
تسلط بر مهارت‌های اجتماعی پایه
توسعه مهارت‌های خوب گوش دادن
نکات کلیدی مهم
فصل ششم: شخصیت کاریزماتیک تأکیدی
همدلی و ارتباط آن با استرس
درک استرس
کاریزما و خودانضباطی خود را بهبود بخشید
کاریزما و جذابیت
انضباط و پشتکار
نکات کلیدی مهم
فصل هفتم: اکنون زمان رهبری مؤثر است
اهمیت ایجاد یک جو مثبت
نحوه برخورد با شکایات
تصمیم‌گیری هوشمندانه بدون پاسخ‌های احساسی
ایجاد هوش هیجانی در گروه‌ها
نکات کلیدی مهم
نتیجه‌گیری
فهرست کتاب‌های نوشته‌شده توسط دکتر لوئیز لیلی وین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش هیجانی برای رهبری
نویسنده
مترجممحمدهادی کشاورزی
ناشر چاپیانتشارات رهام اندیشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-622-264-306-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش هیجانی برای رهبری

یحیی علوی
۱۴۰۲/۱/۲۵
سبکی روان و ترجمه عالی به همراه کلمات ساده برای درک بهتر مخاطب. حتما پیشنهاد میشود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش هیجانی برای رهبری

برای دریافت کتاب هوش هیجانی برای رهبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.