معرفی و دانلود کتاب اسب سیاه: راهنمایی برای رسیدن به موفقیت

عکس جلد کتاب اسب سیاه: راهنمایی برای رسیدن به موفقیت
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسب سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسب سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسب سیاه: راهنمایی برای رسیدن به موفقیت

کتاب اسب سیاه شاید اولین اثری باشد که تحقیقی جامع از روش‌های نامتعارف افرادِ متخصص در رسیدن به موفقیت ارائه کرده است. تاد رز و اگی اگاس بر روی روش‌های شخصی افرادی تمرکز می‌کنند که قوانین را زیر پا گذاشته و راهی جز پیروی از اصولِ رایج و ناکارآمد پیش گرفته‌اند.

درباره‌ی کتاب اسب سیاه

از قدیم در گوشمان خوانده‌اند که معنای موفقیت چیست و راه رسیدن به آن کدام است. گویی قالبی استاندارد برای رشد و شکوفایی وجود دارد که همه باید آن را طی کنند، درغیر‌این‌صورت موفق نخواهند شد. امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که فردگرایی اهمیت ویژه‌ای یافته. دیگر نسخه‌ای ثابت برای هیچ چیز وجود ندارد. هر شخص تلقی متفاوتی از خوش‌بختی و موفقیت در ذهن دارد؛ بنابراین طبیعی است که راهِ رسیدن به کامیابی نیز به تعداد آدم‌های روی کره‌ی زمین تنوع داشته باشد. کتاب اسب سیاه (Dark Horse) بر زندگی افراد موفقی تمرکز می‌کند که مسیر معمول را پیش نگرفتند و در شرایطی که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد، موفق شدند. تاد رز (Todd Rose) و اگی اگاس (Ogi Ogas) اصطلاح اسب سیاه را از مسابقه‌های اسب‌دوانی و شرط‌گذاری بر روی اسب‌ها برداشته‌اند. اسب سیاه به آن اسبی گفته می‌شود که کسی روی برنده شدنش شرط نمی‌بندد، اما در نهایت برنده می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب اسب سیاه

ما پیش از آنکه مسیری را برای رسیدن به هدف تعیین کنیم، باید خود را بشناسیم و بر توانایی‌ها و ضعف‌هایمان تسلط یابیم. آن وقت است که می‌فهمیم هدف واقعیمان در زندگی چیست، چه می‌خواهیم و کدام راه برای ما مناسب‌تر است. کتاب اسب سیاه به تمام کلیشه‌های غلط درمورد موفقیت و کامیابی پایان می‌دهد و با لحن طنز و روایت داستانی خود و مثال‌های متعدد از زندگی اسب‌های سیاه، اصولی را که در رسیدن به موفقیت مؤثر هستند، آموزش می‌دهد. گرچه به اعتقاد ‌تاد رز و اگی اگاس، هرکس مسیر منحصربه‌فرد خود را طی می‌کند، اما همیشه اصول ثابتی در داستان‌های مختلف وجود دارند که می‌تواند برای هرکسی مناسب باشد.

کتاب اسب سیاه باعث می‌شود همه به خود امید داشته باشند و توانایی‌های بالقوه‌شان را برای برتری یافتن، به یاد آورند. این کتاب برخلاف باورهای سنتی، برای افراد موفق، نبوغ خاصی قائل نمی‌شود. نویسندگان ویژگی‌های دیگری را در این افراد جست‌وجو می‌کنند؛ گرچه ویژگیِ این افراد متنوع و پیش‌بینی‌ناپذیر است اما رشته‌ی ظریفی وجود دارد که آن‌ها را به‌ هم پیوند می‌دهد؛ اسب‌های سیاه همگی الگوهای رایج را شکسته‌اند و احساس رضایت درونی دارند.

افراد زیادی همچون موتزارت از کودکی هدف خود را پیدا کردند و با تلاش در مسیری متعارف، در سنین کم به موفقیت چشمگیری دست یافتند، اما این تنها بخشی از واقعیت است و روی دیگر آن تا امروز برای ما مغفول مانده بود. شاید به این سبب است که مردم داستان‌هایی با قهرمان‌های باورنکردنی را ترجیح می‌دهند و از موفق شدن یک شخص معمولی با وضعیت مالی متوسط چندان استقبال نمی‌کنند. اما واقعیت این است که این افراد که به اسب‌های سیاه معروفند، شمار بیشتری دارند و داستانشان نیز برای ما انسان‌های معمولی و به دور از نبوغ، الهام‌بخش‌تر است. تاد رز و اگی اگاس از ما می‌خواهند به تاریخ انقضای توصیه‌های موفقیت توجه کنیم و بنا به زمان، مکان و فردیت خود راهمان را برگزینیم.

ترجمه‌ی مهسا صباغی از این کتاب که توسط نشر میلکان منتشر شده، یکی از بهترین نسخه‌ها برای مطالعه‌ی این اثر محسوب می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب اسب سیاه

  • کتاب اسب سیاه تصور متعارف ما را از چیستی موفقیت و چگونگی دستیابی به آن در هم می‌شکند. (امی کادی، روان‌شناس اجتماعی)
  • کتاب اسب سیاه آموزش‌های متعارف و کسب نمرات خوب را به‌عنوان ملزومات موفقیت رد می‌کند. تاد رز افرادی را نشان می‌دهد که بدون داشتن هیچ‌یک از معیارهای متعارف به موفقیت رسیده‌اند. (آدام گرانت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • این کتاب به این سوال پاسخ می‌دهد که فردیت چگونه منجر به رشد و تعالی می‌شود؟ اگر اسب سیاهی درون خود دارید و به فکر جدا شدن از گله هستید، این کتاب نکات مفید زیادی برای شما دارد. (دن پینک، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • اسب سیاه یک اثر جاه‌طلبانه و بدیع است که چارچوبی کاملاً جدید را برای پیشرفت شخصی و حرفه‌ای در نظر می‌گیرد. (دیوید اپستاین، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

جملات برگزیده‌ی کتاب اسب سیاه

  • کسی که اندیشه‌ای را از من وام بگیرد، درسی از من می‌آموزد، بدون‌اینکه چیزی از من کم شود؛ همان‌گونه که اگر کسی شمعش را با شمع من روشن کند، نور دریافت می‌کند، بدون ‌اینکه مرا در تاریکی فرو ببرد. (تامس جفرسون)
  • حقیقت این است که بیشتر ما وقتی می‌رسیم، تازه می‌فهمیم که مقصدمان کجا بوده است. (بیل واترسن)
  • به‌طور کلی، چندان آگاه نیستیم که ذهنمان چه‌کاری را بهتر انجام می‌دهد. (ماروین مینسکی)
  • سرنوشت زاییده‌ی شانس و تصادف نیست؛ بلکه محصول انتخاب است. نباید منتظر سرنوشت ماند؛ باید آن را به دست آورد. (ویلیام جنینگز برایان)
  • فکر می‌کنم همه‌چیز به انگیزه برمی‌گردد. اگر واقعاً بخواهید کاری بکنید، سخت برایش تلاش خواهید کرد. (ادموند هیلاری)

کتاب اسب سیاه برای چه کسانی مناسب است؟

آماده‌ی ایجاد تغییری اساسی در خود و در هم شکستن چارچوب ذهنی‌تان هستید؟ کتاب اسب سیاه موفقیت زودهنگامی را به شما وعده می‌دهد.

در بخشی از کتاب اسب سیاه: راهنمایی برای رسیدن به موفقیت می‌خوانیم

ذهنیت قدیمی می‌گفت: «فقط یک جرم سماویِ خاص جاذبه دارد.» ذهنیت جدید می‌گفت: «تمام اجرام سماوی جاذبه دارند.» ممکن نبود هر دوی این ادعاها هم‌زمان درست باشند.

در مبارزه‌ برای نجات روح توانمندی انسان نیز راهی برای آشتی وجود ندارد. تمام تعارضات تلخ بین ذهنیت استانداردسازی و ذهنیت اسب سیاه، از دیدگاه واگرای آن‌ها درباره‌ی توانمندی انسان نشئت می‌گیرد. ذهنیت قدیمی می‌گوید: «فقط افراد خاص استعداد دارند.» ذهنیت جدید می‌گوید: «همه استعداد دارند.» ممکن نیست هر دوی این ادعاها هم‌زمان صحیح باشند. باید انتخاب کنید که می‌خواهید در کدام جبهه بجنگید.

نظریه‌های متعارض درباره‌ی جاذبه منجر به شکل‌گیری دو درک متفاوت از جهان فیزیکی شد: یکی اینکه زمین مرکز جهان است و دیگری اینکه جهان مرکزی ندارد و زمین یکی از بی‌شمار سیارات موجود است. به همین صورت، این دو نظریه‌ی درباره‌ی توانمندی انسان نیز باعث شکل‌گیری دو مفهوم متضاد از جایگاه نسبی افراد و مؤسسات در جهان اجتماعی ما می‌شود. براساس پیمان استانداردسازی، فقط اقلیت کوچکی از افراد توانایی رسیدن به تکامل و بالندگی را دارند؛ بنابراین فقط همان اقلیت کوچک خواهند توانست به رضایت درونی دست پیدا کنند. و قدرت شناسایی و پاداش‌دادن به این افراد مستعد باید به‌طور انحصاری در اختیار مؤسسات باشد. طبق ذهنیت اسب سیاه، هرکسی توانایی دست‌ یافتن به تکامل و بالندگی و رضایت درونی را دارد و مؤسسات باید به تمام افراد کمک کنند تا توانایی‌های بالقوه‌ی خود را به کمال شکوفایی برسانند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: شکستن الگوها
فصل اول: پیمان استانداردسازی
فصل دوم: خرده‌انگیزه‌هایتان را بشناسید
فصل سوم: انتخاب‌هایتان را بشناسید
فصل چهارم: راهبردهایتان را بشناسید
فصل پنجم: مقصد را نادیده بگیرید
میان‌پرده: مبارزه‌ای برای نجات روح توانمندی‌های انسان
فصل ششم: فریفتن دیدگان، خیانت به روح
فصل هفتم: پیمان اسب سیاه
نتیجه‌گیری: جست‌وجوی خوشبختی
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسب سیاه: راهنمایی برای رسیدن به موفقیت
نویسنده،
مترجممهسا صباغی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-254-518-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسب سیاه

پوریاسوارنژاد
۱۴۰۳/۱/۷
با عرض سلام و تبریک سال نو به همه کتابراهی های گرامی و عزیزم و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی. کتاب اسب سیاه یکی از کتابهای جالب و هیجان انگیزی است که تا بحال آن را خوانده امالبته بنده کتاب صوتی آن را نیز شنیده بودم که به تمام ابزار های کاربردی در طریقه تفکر و آینده نگری که این کتاب به خواننده القا میکند دست پیدا کنم. از هر حیث کتابی بی نقص و کاربردی بوده و خواننده را برای ادامه مسحور خود میکند. از همه این ها گذشته نصر ساده و قابل درک کتاب که کلاً مربوط به هنرمندی مترجم در برگرداندن کتاب به فارسی میشود و باید تشکر ویژه ای از مترجم داشته باشم که با علاقه و دانش خود چنین دستاوردی داشته اند. و همچنین سپاس ویژه ای از مجموعه کتابراه بخاطر همه زحمات شبانه روزی که در مسیر رشد و ارتقای سطح دانش مردم فهیم کشورمان میکشند شاید ذره ای از این همه لطف را جبران نکند. لذا به همه دوستداران کتابهای موفقیت و خودسازی توصیه میشود از مطالب زیبا و دلنشین و کاربردی این کتاب استفاده کرده و آن ها را در زندگی و تفکر خود به کار ببندند.
بهیار شمس
۱۴۰۳/۱/۴
کتاب خیلی خوبی است و خواندن‌ای کتاب را به همه جویندگان موفقیت توصیه میکنم نویسنده از داستان خودش استفاده میکند که نشان دهد چگونه این سیاه با چالش‌هایی زندگی روبرو شده و با پذیرش فردیت خود به جای انطباق با ناهنجاری‌ها به موفقیت برسد در این کتاب نویسنده از خوانندگان دعوت میکند تا پتانسیل خود را کشف و کنند همچنین تعاریف متعارف در مورد دستاوردها را زیر سوال ببرد نویسنده سعی میکند خواننده این کتاب را از طریق یک سفر متحول کننده با خود یاری و راهنمایی کند و انها را تشویق میکند تا ارزشهای اصلی و نقاط قوت و علایق را شناسایی کنند در حقیقت کتاب اسب سیاه روش مناسبی رل برای رسیدن به موفقیت را بیان کرده است نویسنده خوب توانسته بر روی راههای شخصی افراد توجه و تمرکز کند که راهی جز پیروی از اصول رایج را در پیش بگیرند این کتاب با کتابهای دیگری که در خصوص موفقیت نوشته شده فرق میکند کتاب اسب سیاه مفاهیم متعارف مجدداً تعریف میشود و دیدگاه توانمند در خصوص موفقیت شخصی در اختیار خواننده و مخاطب خویش قرار میدهد این دیدگاه در مسیر موفقیت بسیار روشن تر از سایر موارد است و حتی از روایتهای سنتی و در حقیقت یک نقشه راه را برای افراد ارائه میکند تا بوسیله ان نقاط قوت و همچنین ارزشهای خود و علایق خود را به صورت واقعی پیدا کنند فردی که انتقادات جامعه را نادیده گرفته و مسیر موفقیت را خودش پیدا میکندمن خواندن این کتاب را به همگان توصیه میکنم خواندن این کتاب و عمل به آن زمینه موفقیت را فراهم نموده و به شما اعتماد به نفس بیشتری را به شما میدهد
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۳/۲/۳
کتاب خوبیه و ترغیب و تشویق می‌کنه که برای موفق شدن در شغل توأم با شاد زیستن بایستی علایق خود را شناخته و در جهت پویایی آن اقدام کنیم. و چه بسا در شغلی موفق باشیم ولی موجب شادی و خوشحالی ما نباشه و تنها از نطر مادی تامین و امنیت داشته باشیم ولی همیشه افسرده هستیم. در جامعه خود نیز شاهد هستیم که بعضی خانواده کم درآمد نسبت به خانواده‌های پر درآمد خیلی خوشحال زندگی می‌کنند. و بچه‌های خوبی پرورش می‌دهند. و تنها از مترجم محترم کتاب خواهش دارم چنین کتابی را با نگرش به جامعه خودمان و نحوه بهره برداری از علایق شخصی در جهت ایجاد یک کسب و کار مناسب راهنمایی نمایند. چون تنها دغدغه در جامعه ما پول یا موقعیت اجتماعی است. و خود نمایی‌های بچه‌های پولدار که مشخص نیست چگونه تامین شده موجب اختلاف در بین والدین و بچه‌های طبقه متوسط و پایین شده. و درآمدهای کاذب آرزو جوانان و نهایت انحراف و تخریب آن‌ها و تلخکامی اکثر والدین شده. انشالله تمام جوانان موفق و خانواده‌اش خوشبخت باشند. ممنون
پری سامانی
۱۴۰۳/۱/۲۹
اسب سیاه: راهنمای رسیدن به موفقیت، نوشته تاد رز، کتابی در زمینه خودسازی و موفقیت است این کتاب به بررسی عواملی می پردازد که به افراد کمک می کند تا به اهداف خود دست پیدا کنند و به موفقیت غیر منتظره ای برسند. نویسنده در این کتاب رویکردی جدید به موفقیت ارائه می دهد که بر خلاف باورهای رایج، بر سخت کوشی و پشتکار صرف تمرکز ندارد. نویسنده در این کتاب بر اهمیت ذهنیت و نگرش در رسیدن به موفقیت تأکید می کند و به خواننده می آموزد که چگونه طرز فکری خود را برای دستیابی به اهدافش تغییر دهد. رز در کتاب خود از مثال های ملموس و داستان های واقعی افراد موفق استفاده می کند که به خواننده در درک مفاهیم کتاب کمک می کند. کتاب با لحنی جذاب و خواندنی نوشته شده است که خواننده را تا انتهای کتاب مجذوب خود می کند. برخی از منتقدان معتقدند که کتاب عمق علمی کافی ندارد و به مباحث به صورت سطحی پرداخته شده است. کتاب بیشتر بر تجربیات شخصی نویسنده تمرکز دارد و به دیدگاه های علمی و تخصصی در مورد موفقیت کمتر پرداخته شده است. برخی از خوانندگان معتقدند که راهکارهای ارائه شده در کتاب جامع و کامل نیست و برای همه افراد قابل استفاده نیست. به طور کلی، اسب سیاه کتابی خواندنی و انگیزه بخش است که می تواند به افراد در رسیدن به اهدافشان کمک کند. این کتاب به خصوص برای افرادی که به دنبال رویکردی جدید به موفقیت هستند و می خواهند طرز فکر خود را برای دستیابی به اهدافشان تغییر دهند.
دلارام 0074
۱۴۰۳/۱/۹
یه کتاب فوق العاده خلاصه چند صفحه از کتاب رو میگم که مطمعنم خوشتون میاد دختری ک از دبیرستان ترک تحصیل کرد دختر سرکشی بود اصتبل تمیز میکرد توی بیست و یک سالگی مجبور بود بره توی رستوران کار کنه تا بتونه بچه کوچکشو بزرگ کنه یک‌روز‌میره خونه یکی از اقوام که خونشون نزدیک اتشفشان بود و از اونجا ستاره‌ها رو میبینه و تلسکوپ رو اختراع میکنه که این هیچ ربطی به زندگی گذشته‌اش نداشت
یا پسری که اونم مدرسه رو ترک میکنه و استعداد جالبی توی قانع کردن افراد و شناخت اونها داره توی بیست سالگی بانک‌رو قانع میکنه تا یه بار رو‌بهش بدن و به بانک قول‌میده که بتونه بیشتر از هرجایی براشون مشتری بیاره و همین هم میشه بعد بار رو‌میخره چند خونه میخره و رستوران رو میچرخونه اما یه روز میبینه این کار‌ها براش کمه و در نهایت تعجب میره و خیاط میشه و با بزرگترین خیاطان دنیا رقیب میشه جوری که لباس‌های اونو فقط ادمای مشهور میتونستن بخرن
به این جور افراد میگن اسب سیاه
‌هستی فتحی
۱۴۰۳/۱/۶
کتابی بسیار آموزنده و مفید و در ادامه می‌خوام چندتا نکته بگم درباره این کتاب اسب سیاه به آن اسبی گفته می‌شود که کسی روی برنده شدنش شرط نمی‌بندد، اما در نهایت برنده می‌شود. کتاب اسب سیاه باعث می‌شود همه به خود امید داشته باشند و توانایی‌های بالقوه شان را برای برتری یافتن، به یاد آورند. این کتاب برای برخلاف باورهای سنتی، افراد موفق، نبوغ خاصی قائل نمی‌شود. بر می گردد. اگر واقعاً بخواهید کاری بکنید، سخت برایش تلاش خواهید کردکتاب اسب سیاه به تمام کلیشه‌های غلط درمورد موفقیت و کامیابی پایان می‌دهد و با لحن طنز و روایت داستانی خود و مثال‌های متعدد از زندگی اسب‌های سیاه، اصولی را که در رسیدن به موفقیت مؤثر هستند، آموزش می‌دهد. گرچه به اعتقاد تاد رز و اگی اگاس، هرکس مسیر منحصربه فرد خود را طی می‌کند، اما همیشه اصول ثابتی در داستان‌های مختلف وجود دارند که می‌تواند برای هرکسی مناسب باشد.
کیمیا پورکهن دین
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب دو مفهوم استاندارد سازی و شخصی‌سازی را در مقابل هم قرار می‌دهد. منظور از استاندارد سازی این است که جامعه شیوه‌های یکسانی به افراد مختلف با انگیزه‌ها و نقاط قوت و ضعف مختلف ارائه می‌دهد و در واقع همه انسان‌ها را یکسان می‌بیند. اما شخصی سازی، زمانی است که افراد به ویژگی‌های فردی و خودشان اهمیت و خرده‌انگیزه‌های دهند بتوانند روش شخصی خود را برای رسیدن به کامیابی داشته باشند. کتاب مدافع این دیدگاه است. "اسب جوان" هم به این دسته افراد اشاره دارد. در مجموع برای من کتاب مفیدی بود به ویژه بخش خرده‌ انگیزه‌های آن موجب شد بیشتر درمورد خودم و علایق نهانم کندوکاو کنم. تنها مسئله‌ای که البته بیشتر کتاب‌های خودیاری دارند، مثالهای متعدد آن هاست و این کتاب هم همین طور است. اگر مثال‌های متعدد دوست ندارید می‌توانید برخی را نخوانید و چیزی هم از دست نمی‌دهید.
نیلوفر
۱۴۰۳/۱/۶
موضوع کتاب، یعنی موانع پنهان در مسیر موفقیت، برای من بسیار جذاب بود. همیشه دوست داشتم بدانم چه عواملی مانع از رسیدن انسان به اهدافش می شوند. کتاب به گونه ای نوشته شده که برای عموم مردم قابل فهم باشد. به راحتی می توان مفاهیم کتاب را درک کرد. مثال های واقعی از زندگی افراد مشهور، مفاهیم کتاب را برای و من قابل فهم تر کرد اما برخی از مثال ها برای من ملموس نبود. مثلاً، مثال هایی که از ورزشکاران یا شخصیت های سیاسی خارجی زده شده بود، برای من که ایرانی هستم، چندان قابل فهم نبود. به نظر من، کتاب می توانست بیشتر بر ارائه راهکارهای عملی برای غلبه بر موانع موفقیت تمرکز کنددر مجموع، کتاب "اسب سیاه" را کتابی مفید و خواندنی یافتم. این کتاب به من کمک کرد تا موانع پنهان در مسیر موفقیت را بهتر بشناسم و برای غلبه بر آن ها انگیزه بگیرم.
امیر شیری
۱۴۰۳/۱/۲۸
ابتدا بنا بر الگوها و باورهایی که در من است، صفتی دور از دسترس و رؤیایی باشد. اما می خواهم این طور به این تعریف نگاه کنیم که اگر هر فردی دارای خصوصیات و توانمندی های خاص خود است و هیچ فردی در دنیا به طور کامل شبیه هم نیست، حتی افرادی که همزاد (دوقلو و یا چندقلو) هستند هم در مواردی عمیقاً متفاوت و و خاصیت های خاص خود را دارند. با تکیه بر این دیدگاه، اگر ما همراه با مکثی عمیق بر روی آنچه در توانمان هست و یا ظرفیت ایجاد آن در ما وجود دارد توجه کنیم و چاشنی محدودیت های ذهنی خود را از آن بگیریم، چه حسی داشته و نتیجه ای که حاصل می شود چیست؟ اینجا نقطه ایست که یک فرد بنا بر مختصات فردی و توانایی هایش، خود را دوباره ترسیم می کند. و منحصربه فرد بودن را گام به گام در خود ایجاد می کند
Mobina
۱۴۰۳/۱/۱۳
بنظر من کتاب بسیار مفیدی هستش و متفاوت با دیگر کتاب‌ها در زمینه موفقیت.
در ابتدا اینکه متن کتاب به گونه‌ای هست که خواننده رو ترغیب به خواندن ادامه آن می‌کند
و همچنین نویسنده سعی کرده برای هر توضیح و دلیلی، مثال‌های گوناگون و متفاوتی از اسب‌های سیاه رو برای ما بیان کند، که به درک بهتر مطالب توسط
ما کمک می‌کند👌.
و در ادامه، داستان به نقد عصر متداول استاندارد سازی وتشویق علاقه و رضایت فردی در دنیا امروزی می‌پردازد که دیدگاه جدیدی درباره امور موفقیت می‌دهد و دانستن انها ارزشمند هستش..
و در نهایت اینکه نویسنده علاوه بر ارائه توضیحات اصل اسب سیاه، راهکار‌هایی برای دست پیدا کردن به علاقه و رشد فردی خود هم به ما پیشنهاد داده.
فاطمه
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب دو مفهوم استانداردسازی و شخصی‌سازی را در مقابل هم قرار می‌دهد. منظور از استاندارد سازی این است که جامعه شیوه‌های یکسانی به افراد مختلف با انگیزه‌ها و نقاط قوت و ضعف مختلف ارائه می‌دهد و در واقع همه انسانها را یکسان می‌بیند. اما شخصی سازی، زمانی است که افراد به ویژگی‌های فردی و خرده‌انگیزه‌های خودشان اهمیت دهند و بتوانند روش شخصی خود را برای رسیدن به کامیابی داشته باشند. کتاب مدافع این دیدگاه است. "اسب سیاه" هم به این دسته افراد اشاره دارد. درمجموع برای من کتاب مفیدی بود به ویژه بخش خرده‌انگیزه‌های آن موجب شد بیشتر درمورد خودم و علایق نهانم کندوکاو کنم
وحید
۱۴۰۳/۱/۸
با سلام خدمت کتابراه کتاب خوب و جدیدی بود نوع قلم فرد رو ترغیب به خواندن کتاب میکنه، نویسنده تو این کتاب با یه برنامه مدون خواننده رو به سویی پیش می بره که بتونه استعداد های خودش رو به خوبی قدرت ببخشه و بتونه اون ها رو رشد بده تا به موفقیت برسه که از خودش مثال ها و تجربیاتش رو بیان مینه که به صورت کامل میشه ازش استفاده کرد و نقطه قوت این کتاب اینه که از جمله های کلیشه ای موفقیت که تو خیلی از کتاب ها هست و آدم خودش هم میدونه استفاده نکرده که به جاش تو فن بیان خوب و نوع نگرش جدید رو عنوان کرده که به جذابیت کتاب اضافه شده
Masoomeh
۱۴۰۳/۱/۷
دیدگاه این کتاب در مسیر موفقیت فراتر از روایتهای سنتی است و نقشه راهی را برای افراد ارائه میده تا نقاط قوت ارزش ها و علایق منحصر به فرد خود را در طی تحقیق واقعی کشف کنند نویسنده این کتاب، خوانندگان را از طریق یک سفر متحول کنندهٔ خودیابی، راهنمایی می کنند و آن ها را تشویق می کنند تا ارزش های اصلی، و نقاط قوت علایق خود را شناسایی کنند. با نشان دادن این که چگونه اسب های سیاه از ویژگی های منحصر به فرد خود برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند، این کتاب راهنمای عملی برای خوانندگانی است که به دنبال تحقق در زندگی شخصی و حرفه ای خود هستند.
تینا
۱۴۰۳/۱/۶
بعضی ها تصور میکنن موفقیت یه نسخه از پیش تایین شده یا یک فرمول جادویی هست که باید کشف کردم ا تعاریف زیادی از موفقیت شنیدیم حتی از انسان های بزرگ دنیا اما لزوما همه ی اون ها درست نیستند این کتاب بهمون یاد میده از زاویه و عینک دیگه از برای نگاه کردن به موفقیت نگاه کنیم تعاریف و معانی درست از موفقیت و چه تمایز این کتاب با خیلی از کتاب های دیگه هست بی شک همه ی ما باید توی زندگیمون موفقیت کسب کنیم حالا تو هر زمینه ای پس لازمه ی آین امر آگاهی و آشنایی با ماهیت موفقیت هست پس خوندن این کتاب خاص رو بهتون پیشنهاد میدم میتونه نگاهتون رو عوض کنه
بیا دریا شویم
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتاب "اسب سیاه" اثر تادرز اگی اگاس یکی از آثار معروف این نویسنده است. این کتاب داستانی تاریخی و جذاب است که در آن نویسنده به طرز شگفت‌انگیزی ماجراهای پسر جوانی به نام کامبا را روایت می‌کند که با رویارویی با موانع و چالش‌های مختلف، به دنبال کشف حقیقت در مورد مرگ پدرش می‌باشد. داستان این کتاب با پر و جریانات هیجان توصیفات زیبا از فضا و شخصیت‌ها، خواننده را به خود جذب می‌کند. از لحاظ ساختاری و زبانی، کتاب "اسب سیاه" به خوبی ساخته شده و توانایی نویسنده در جلب توجه و ایجاد جویای مناسب را دارد
مشاهده همه نظرات 250

راهنمای مطالعه کتاب اسب سیاه

برای دریافت کتاب اسب سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.