معرفی و دانلود کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی

عکس جلد کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی
قیمت:
۲۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی

مگان مک دونالد، نویسنده‌ی کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی، در این اثر یکی دیگر از ماجراهای استینک، برادر آتش‌پاره و البته، دوست‌داشتنی جودی دمدمی را روایت می‌کند که قصد دارد برای درس علوم خود، یک کپک غولی پرورش بدهد... لازم به یادآوری است که کتاب نامبرده دهمین مجلد از مجموعه‌ای به نام استینک دمدمی به همت انتشارات افق است.

درباره‌ی کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی

همه‌ی داستان کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی (Stink and the Attack of the Slime Mold)، نوشته‌ی مگان مک دونالد از آن جا شروع شد که استینک به همراه خانواده‌اش، قبل از خواب، یک فیلم ترسناک هیولایی درباره‌ی کپک‌ها دید؛ بله، این فیلم چنان او را ترساند که استینک حتی یک لحظه هم نمی‌توانست فکر کپک غولی را از سرش بیرون کند. در راه بازگشت به خانه از سینما، استینک خیال کرد کپک غولی دارد آهسته دنبا‌لشان می‌آید، می‌خزد جلوی در خانه‌ و می‌رود در خانه‌ی خود‌شان. حتی وقتی به خواب رفت، خواب یک چیز لزج لب‌گنده‌ی گرد و قلنبه‌ را دید که آهسته آهسته می‌خزید و می‌آمد تا سیاره‌ی زمین را بگیرد. بله، یک کپک غولی...

به‌هرروی، صبح روز بعد شد و استینک به یاد آزمایشی افتاد که قرار بود فردا در کلاس فوق‌العاده‌ی علوم انجام دهند. قضیه از این قرار بود که خانم «ر»، معلم کلاس، قرار بود به همه‌ی بچه‌ها کمک کند تا کپک‌ لجنوی خودشان را پرورش بدهند. استینک دل در دلش نبود تا آن ماده‌ی لزج و بوگندوی کوچولوش رشد کند و به یک قطره‌ی غولی تبدیل بشود. آیا استینک موفق می‌شود کپک غولی خودش را پرورش دهد؟ پیشنهاد می‌کنیم کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی را در دست بگیرید و خود پاسخ این سؤال را بیابید.

گفتنی است کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی نخستین بار در نُهم فوریه‌ی سال 2016 منتشر شده و عموماً نقد‌های مثبتی دریافت کرده است. کتاب نامبرده در حال ‌حاضر امتیاز 4/2.5 را از سایت گودریدز (Goodreads) و امتیاز 4.8/5 از وبسایت آمازون (Amazon UK) را دریافت کرده و عموم خوانندگان و منتقدان این اثر را به خاطر لحن طنز، شخصیت‌های جذاب و داستان پرکشش و سرگرم‌کننده‌ی آن تحسین کرده‌اند. برخی از مخاطبان نیز اشاره داشته‌اند که این کتاب راهی کم‌نظیر برای آشنا ساختن بچه‌ها با علم و مفاهیم علمی به روشی سرگرم‌کننده و در دسترس است.

لازم به ذکر است کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی را ریحانه جعفری به زبان فارسی برگردانده و انتشارات افق آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است. گفتنی است دهمین مجلد از مجموعه کتاب‌های استینک دمدمی نخستین بار در سال 1397 منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های استینک دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی استینک دمدمی (Stink Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «استینک» رخ می‌دهد؛ پسربچه‌ای بامزه و باهوش که همچون خواهر بزرگش، جودی از دیوار راست هم بالا می‌رود!

اگر پیش‌تر مجموعه‌‌ی پرطرفدار «جودی مودی» به قلم مگان مک دونالد را مطالعه کرده باشید، به خوبی به خاطر دارید که استینک، برادر جودی دمدمی معروف است. اکنون این نویسنده در مجموعه کتاب‌های استینک دمدمی به سراغ برادر جودی رفته و به ماجراهای خلق‌شده توسط او می‌پردازد.

مجموعه داستان‌های استینک دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی و استینک دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی استینک دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که مجلد دوم این مجموعه (استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز) موفق شده جایزه‌ی "New Mexico Land of Enchantment" را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورد.

مجموعه‌ی استینک دمدمی 15 مجلد را در بر می‌گیرد که از میان آن‌ها، ده کتاب به زبان فارسی برگردانده شده‌اند. در ادامه، نام این کتاب‌ها را به ترتیب زمان انتشار ملاحظه خواهید کرد: «استینک هی آب می‌رود!»، استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز»، «استینک و بوگندوترین کتانی‌های دنیا»، «استینک و سفر پرماجرا با خوکچه های هندی»، «استینک اَبَرقهرمان منظومه‌ی شمسی»، «استینک و نبرد نهایی کُشتی انگشتی»، «استینک و راه‌پیمایی شبانه‌ی زامبی‌ها»، «استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب»، «استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها» و «استینک و حمله‌ی کپک غولی».

گفتنی است تصویرگری هر پانزده مجلد را پیتر.اچ. ری‌نولدز (Peter H. Reynolds) بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی

  • کتاب استینک و حمله‌ی کپک غولی در مجموعه‌ کتاب استینک دمدمی یک داستان خوب به همراه دیالوگ‌های سریع و طنازانه است که اطلاعات فراوانی را درباره‌ی کپک‌های غولی ارائه می‌دهد. (بوک لیست)

  • مطمئناً این داستان کپک‌آلود خوانندگانی خواهد داشت که ناگهان غوغا می‌کنند و می‌خندند! (The Bookseller)

  • یک اثر سرگرم‌کننده و آموزنده. (Kirkus Reviews)

  • کتاب استینک و حمله‌ی کپک غولی از مگان مک دونالد، نویسنده‌ی پرفروش بین‌المللی، دهمین کتاب از مجموعه کتاب‌های استینک دمدمی، درباره‌ی برادر کوچک‌تر جودی، استینک است. برای طرفداران [سری] کتاب‌های کاپیتان زیرشلواری و Kes Gray این داستان بدون شک خوانندگانی را دارد که به‌یک‌باره غوغا می‌کنند و می‌خندند. (وب‌سایت آمازون)

کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی مناسب چه کسانی است؟

کودکان رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، مخصوصاً آن‌هایی که طرفدار داستان‌های طنز و داستان‌های علمی هستند، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی اثر مگان مک دونالد، بهره خواهند برد. با این وجود، از آن‌جا که مجموعه‌ی استینک دمدمی سنّ‌وسال نمی‌شناسد، همه‌ی افراد می‌توانند از این اثر لذت و بهره ببرند.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد (Megan McDonald) متولد سال 1959 و اهل پیتسبرگِ آمریکاست. او نویسندگی را از سنین خردسالی آغاز کرد و بعدها در دبیرستان و دانشگاه، این حرفه را به طور جدی‌تر پی گرفت. مک دونالد بیش از هر چیز به عنوان داستان‌نویسی زبده در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. عمده‌ی شهرت وی در این عرصه، مرهون مجموعه کتاب‌های «جودی دمدمی» است؛ سریِ طنزِ خواندنی‌ای که تاکنون بسیاری از کودکان جهان را شیفته‌ی عالم قصه و کتاب ساخته است. کتاب‌های «جودی مشهور می‌شود»، «جودی و فهرست آرزوها»، «جودی و تابستان پرماجرا»، «جودی مریخی می‌شود» و «جودی ملکه می‌شود»، اسامی برخی از بهترین داستان‌های مجموعه‌ی جودی دمدمی‌اند. خوشبختانه اغلب این عناوین با ترجمه‌ای قابل قبول به جامه‌ی زبان فارسی درآمده‌اند.

از میان دیگر آثار مگان مک دونالد، جز مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی و «استینک دمدمی»، می‌توان به دو مجموعه‌ی پرطرفدار دیگر با عناوین «دختران آمریکایی» و «باشگاه خوهران» اشاره کرد.

جالب است بدانید جان شولتز، فیلمساز برجسته‌ی آمریکایی فیلمی را با الهام از کتاب‌ جودی و تابستان پرماجرا تحت همین عنوان در سال 2011 ساخت. جوردانا بیتی، هنرپیشه‌ی استرالیایی، در نقش جودی دمدمی در این فیلم ایفای نقش کرد.

در بخشی از کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی می‌خوانیم

آن شب استینک خواب یک چیز لزج لب گنده گرد و قلنبه را دید که آهسته آهسته می‌خزید و می‌آمد تا سیاره زمین را بگیرد. وقتی بیدار شد سعی کرد آن را عین پاک کردن گچ از روی تخته سیاه قدیمی از ذهنش پاک کند. اما حتی حلیم صبحانه‌اش شبیه صحنه‌ی حمله‌ی کیک غولی شده بود.

در تمام راه کلاس فوق العاده علوم استینک نتوانست از فکر چیزهای کیک فولی بیرون بیاید مثل چیزهای لیز. لزج. چسبناک. کیک غولی. مغز. گِل. لجن. ژله‌ی لرزانک.

به مرکز اکتشاف که رسید یک نفر بیرون در منتظرش بود و او کسی نبود جز... رایلی رُتنبرگر.

گاهی رایلی رتنبرگر ضد حال می‌شد. استینک امیدوار بود امروز یکی از آن روزها نباشد.

رایلی موی بافته‌اش را برای استینک تکان داد. بعد هم خندید و دندان افتاده‌اش را نشان داد.

استینک بیا اینجا برای کلاس فوق‌العاده کپک لجنو حاضری؟

استینک گفت: «فکر کنم»

رایلی گفت: «انگار زیاد هیجان‌زده نیستی چی شده؟ از وقتی پروژه هواشناسی را تمام کردیم منتظر این لحظه بودیم.»

استینک نمی‌خواست به رایلی بگوید که از یک فیلم کیک غولی قدیمی ترسیده برای همین سعی کرد الکی لبخند بزند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر
کپک غولی
کپک لجنوی شنبه
آقای مک‌گو دنیا را می‌بیند!
عطسه‌ی مرگبار
کپک همه‌چیز خور
کپک خیلی آب‌رفته
مک‌گوی دو
10 چیزی که ممکن است در مورد مگان مک‌دونالد ندانید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی
نویسنده
مترجمریحانه جعفری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-353-398-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی

برای دریافت کتاب استینک دمدمی 10: استینک و حمله‌ی کپک غولی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.