معرفی و دانلود کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز

عکس جلد کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز

«استینک مودی» در کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز یک داستان خنده‌دار دیگر را رقم می‌زند. او پنج دلارش را صرف خرید یک مدل آب‌نبات کرده که می‌گویند فک را از کار می‌اندازد، اما آب‌نبات او همچون باقی آب‌نبات‌ها عمل می‌کند! همین می‌شود که استینک تصمیم می‌گیرد به شرکت سازنده شکایتی بنویسد. گفتنی است مگان مک دونالد برای این اثر جایزه‌ی New Mexico Land of Enchantment را دریافت کرده است.

درباره‌ی کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز

مگان مک دونالد (Megan McDonald) در کتابی که پیش روی شماست، داستان برادر جودی دمدمیِ معروف، استینک را روایت می‌کند. استینک در یک تحقیقات با مضمون «قد کوتاه‌ترین افراد» شرکت و در قبال آن یک پنج دلاری‌ دریافت می‌کند. پس از آن و تحت‌تأثیر تبلیغات یک آب‌نبات گنده‌ی فک از کار انداز خریداری می‌کند، اما آب‌نبات، برخلاف اسمش، فک استینک را از کار نمی‌اندازد؛ اما استینک به این راحتی‌ها بی‌خیال آب‌نبات و دست‌اندرکاران تولیدش نمی‌شود؛ از این رو، یک نامه‌ی شکایت‌آمیز به شرکت سازنده می‌نویسد و شرکت آب‌نبات‌سازی هم برای جبران دردسر استینک، یک جعبه به ارزش ده پوند و پر از آب‌نبات و شکلات و ... برای او ارسال می‌کند. در میان بسته‌ی آب‌نبات‌ها، استینک نامه‌ای کوچک را هم می‌یابد. این که چه نامه‌ای و با چه محتوایی، بماند برای وقتی که خود کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب‌نبات گنده‌ی فک از کارانداز (Stink and the Incredible Super-Galactic Jawbreaker) را مطالعه کردید. تا این اندازه به شما بگوییم که استینک در دومین قسمت نیز ماجرای عجیب و البته خنده‌داری را برای مخاطبان رقم خواهد زد.

کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب‌نبات گنده‌ی فک از کارانداز می‌تواند به یکی از بهترین گزینه‌ها برای هم‌خوانی در کلاس‌های درس تبدیل شود. مگان مک دونالد در این اثر نیز، همچون باقی آثارش، در پس یک داستان سرگرم‌کننده و به ظاهر خنده‌دار، به آموزش مفاهیمی عمیق برای کودکان می‌پردازد.

کتاب استینک و آب‌‌نبات گنده‌ی فَک از کار انداز اولین بار به سال 2005 منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. این اثر نیز همچون مجلد پیشین به سرعت با استقبال گسترده‌ی مخاطبان و منتقدان همراه شد. کتاب نامبرده را ریحانه جعفری به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات خوب «افق» عهده‌دار انتشار آن بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های استینک دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی استینک دمدمی (Stink Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «استینک» رخ می‌دهد؛ پسربچه‌ای بامزه و باهوش که همچون خواهر بزرگش، جودی از دیوار راست هم بالا می‌رود!

اگر پیش‌تر مجموعه‌‌ی پرطرفدار «جودی مودی» به قلم مگان مک دونالد را مطالعه کرده باشید، به خوبی به خاطر دارید که استینک، برادر جودی دمدمی معروف است. اکنون این نویسنده در مجموعه کتاب‌های استینک دمدمی به سراغ برادر جودی رفته و به ماجراهای خلق‌شده توسط او می‌پردازد.

مجموعه داستان‌های استینک دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی و استینک دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی استینک دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که مجلد دوم این مجموعه (استینک و آب‌نبات گنده‌ی فک از کارانداز) موفق شده جایزه‌ی "New Mexico Land of Enchantment" را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورد.

مجموعه‌ی استینک دمدمی 15 مجلد را در بر می‌گیرد که از میان آن‌ها، ده کتاب به زبان فارسی برگردانده شده‌اند. در ادامه، نام این کتاب‌ها را به ترتیب زمان انتشار ملاحظه خواهید کرد: «استینک هی آب می‌رود!»، استینک و آب‌نبات گنده‌ی فک از کارانداز»، «استینک و بوگندوترین کتانی‌های دنیا»، «استینک و سفر پرماجرا با خوکچه های هندی»، «استینک اَبَرقهرمان منظومه‌ی شمسی»، «استینک و نبرد نهایی کُشتی انگشتی»، «استینک و راه‌پیمایی شبانه‌ی زامبی‌ها»، «استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب»، «استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها» و «استینک و حمله‌ی کپک غولی».

گفتنی است تصویرگری هر پانزده مجلد را پیتر.اچ. ری‌نولدز (Peter H. Reynolds) بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز

  • هوشمندانه و شیطنت‌آمیز... کتاب استینک و آب‌نبات گنده‌ی فک از کارانداز مناسب خواندن با صدای بلند است. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • استینک مودی نیز همچون خواهرش، جودی، در یادها باقی می‌ماند. او همچنین استعدادی برای ابراز وجود دارد. گرفتاری‌ها و پیروزی‌های او در مجموعه‌کتاب‌های استینک حال‌وهوایی کودکانه دارد و دیالوگ‌هایش خواننده را سرگرم می‌سازد. (بوک لیست)

  • استینک، برادر کوچک جودی دمدمی، در مجلد دوم مجموعه‌کتاب خود بازگشته است... تصاویر آشنای پیتر.اچ. ری‌نولدز، حتی زمانی که جودی و استینک با هم دعوا می‌کنند (که البته این اتفاق می‌افتد... دائماً!) خواننده را سرحال نگه می‌دارد. (نقد کتاب Kirkus)

  • مگان مک دونالد در کتاب استینک و آب‌نبات گنده‌ی فک از کارانداز، مدرسه‌ی ابتدایی، دانش‌آموزان کلاس دوم و پویایی زندگی خانوادگی را کاملاً به هم ربط داده است!... داستان‌های خانواده‌ی مودی برای خوانندگان بسیار جذاب خواهد بود. (شیکاگو سان تایمز)

کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب‌نبات گنده‌ی فک از کارانداز، اثر مگان مک دونالد، لذت خواهند برد. همچنین اگر از طرفداران مجموعه‌ی جودی دمدمی هستید، این مجموعه کتاب نیز شما را غرق در لذت خواهد کرد.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد متولد سال 1959 و اهل پیتسبرگِ آمریکاست. او نویسندگی را از سنین خردسالی آغاز کرد و بعدها در دبیرستان و دانشگاه، این حرفه را به‌طور جدی‌تر پی گرفت. مک دونالد بیش از هر چیز به‌عنوان داستان‌نویسی زبده در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. عمده‌ی شهرت وی در این عرصه، مرهون مجموعه کتاب‌های «جودی دمدمی» است؛ سریِ طنزِ خواندنی‌ای که تاکنون بسیاری از کودکان جهان را شیفته‌ی عالم قصه و کتاب ساخته است. کتاب‌های «جودی مشهور می‌شود»، «جودی و فهرست آرزوها»، «جودی و تابستان پرماجرا»، «جودی مریخی می‌شود» و «جودی ملکه می‌شود»، اسامی برخی از بهترین داستان‌های مجموعه‌ی جودی دمدمی‌اند. خوشبختانه اغلب این عناوین با ترجمه‌ای قابل قبول به جامه‌ی زبان فارسی درآمده‌اند.

از میان دیگر آثار مگان مک دونالد، جز مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی و «استینک دمدمی»، می‌توان به دو مجموعه‌ی پرطرفدار دیگر با عناوین «دختران آمریکایی» و «باشگاه خوهران» اشاره کرد.

جالب است بدانید جان شولتز، فیلمساز برجسته‌ی آمریکایی فیلمی را با الهام از کتاب‌ جودی و تابستان پرماجرا تحت همین عنوان در سال 2011 ساخت. جوردانا بیتی، هنرپیشه‌ی استرالیایی، در نقش جودی دمدمی در این فیلم ایفای نقش کرد.

در بخشی از کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز می‌خوانیم

استینک یک لیس زد. بعد یک لیس دیگر. بعد یک لیس دیگر. آب‌نبات سیاره‌ایِ فک از کارانداز آن‌قدر بزرگ بود که توی دهانش جا نمی‌شد.

ملچ‌ملچ. آب‌نباتش را همه‌ی راه تا رسیدن به خانه لیس زد.

ملوچ‌ملوچ. آب‌نبات را تا رسیدن به اتاقش لیس زد.

ملیچ‌ملیچ. همان‌طور که یک‌دستی به وزغش، تادی، غذا می‌داد آن را لیس زد. همان‌طور که با کارت‌های بیسبال رئیس‌جمهوری‌اش بازی می‌کرد (به لطف جودی، جیمز مدیسون هم بین‌شان بود)، لیسش زد. همان‌طور که با یک دست مشق‌هایش را می‌نوشت، لیسش زد. تمام مدتی که با مامان‌بزرگ پشت تلفن حرف می‌زد و برایش ماجرای روز لباس‌خواب کلاس خانم د. را تعریف می‌کرد، لیسش زد.

حتی وقتی برای شام نشست پشت میز، آب‌نباتش را لیس زد، البته یک‌دستی.
خیلی زود لب‌هایش سبز، زبانش آبی و دست‌هایش به چسبناکی آدامسی شدند که به ته کفش می‌چسبد.
جودی سر شام پرسید: «هی، این اثر انگشت نوچِ آبی‌رنگ روی بشقابم مال کیه؟»
استینک که داشت انگشت‌هایش را می‌لیسید، گفت: «وووی، انگشت‌هایت را هم با آن می‌خوری!»
جودی چُغُلی کرد: «استینک برای شام دارد یک آب‌نبات سیاره‌ایِ فک از کارانداز می‌خورد!»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر
بچه‌ی ندید بدید
توی آب‌نبات‌فروشی
انگشت‌هایت را هم با آن می‌خوری
ترک عادت موجب مرض است
باران می‌خواستیم، سیل آمد!
خیالت تخت، برو بخواب!
انگار زنبور نیشش زده
مشکل دوتا شد
وقتی عقل آدم کف پایش باشد
ترک عادت موجب مرض نیست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز
نویسنده
مترجمریحانه جعفری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-353-095-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز

برای دریافت کتاب استینک دمدمی 2: استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.