معرفی و دانلود کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب

عکس جلد کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب
قیمت:
۱۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب

در کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب به قلم مگان مک دونالد، ماجرای استینک دمدمی را پی می‌گیرید که نادرترین قورباغه‌ی نینجای جهش‌یافته‌ی رادیو‌اکتیوی او را لیس زده و حالا منتظر است تا او هم به یک قورباغه تبدیل شود... این کتاب هشتمین مجلد از مجموعه کتاب‌های «استینک دمدمی» است که از محبوب‌ترین مجموعه‌ها برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب

اگر پیش‌تر مجلدی از مجموعه کتاب کودک «جودی دمدمی» و یا «استینک دمدمی» را مطالعه کرده باشید، حتماً با استینک و جودی، این خواهر و برادر آتش‌پاره و صدالبته دوست‌داشتنی آشنا هستید. کتاب استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب (Stink and the Freaky Frog Freakout) هشتمین جلد از مجموعه‌ی استینک دمدمی به قلم مگان مک دونالد است که در آن ماجراهای استینک پی گرفته می‌شود.

ماجرای کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب از این قرار است؛ استینک در بسیاری از امور توانایی و مهارت بالایی دارد؛ اما راستش را بخواهید، شنا کردن هیچ وقت جزء مهارت‌هایش نبود. در واقع، استینک هیچ از شنا کردن خوشش نمی‌آمد؛ وقتی شنا می‌کرد، ظاهرش درست شبیه یک بچه‌قورباغه می‌شد. استینک اصلاً نمی‌فهمید چرا باید داخل آب دست‌وپا بزند و یا صورتش را از قصد فرو کند داخل آب و نفسش را نگه دارد. هفت سال بود که استینک توی هوا نفس می‌کشید و راحت هم بود...

به‌هرروی، ماجرای اصلی کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب از کلاس آموزشی شنا آغاز شد. زمانی که کلاس به پایان رسید، استینک از استخر آمد بیرون. چِلِپ‌چولوپ‌کنان رفت طرف رختکن. پرید زیر دوش و درست همان لحظه بود که آن چیز عجیب‌وغریب را دید؛ چیزی بزرگ‌تر از عنکبوت. سبزتر از عنکبوت. بله، یک قورباغه‌ی سبز کوچک کنار حمام کز کرده بود.

پیدا کردن قورباغه‌، همانا و رقم خوردن ماجراهای عجیب، همانا. راستش استینک از وقتی قورباغه را پیدا کرده بود و قورباغه او را لیس زده بود، یک چیزی درون استینک تغییر پیدا کرده بود. معلوم نیست از کجا، یک جور حس قورباغه‌ای درونش زنده شده بود! آخر قورباغه‌ای که دیده بود، یک قورباغه‌ی معمولی نبود بلکه یک حیوان جهش‌یافته بود (یا دست‌کم استینک چنین فکر می‌کرد).

حالا تصور کنید یک قورباغه‌ی جهش‌یافته لیس‌تان بزند؛ در چنین شرایطی منتظر نمی‌نشینید تا شما هم به قورباغه تبدیل شوید؟! پس لطفاً استینک داستانِ ما را سرزنش نکنید که صبر می‌کرد تا اتفاق عجیبی برایش بیفتد؛ مثلاً زبانش را بیرون می‌آورد و امتحان می‌کرد زبانش چقدر به یک قورباغه شباهت پیدا کرده است...

کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب نخستین بار در سال 2013 منتشر شده است. ریحانه جعفری این اثر را به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات افق عهده‌دار نشر آن بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های استینک دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی استینک دمدمی (Stink Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «استینک» رخ می‌دهد؛ پسربچه‌ای بامزه و باهوش که همچون خواهر بزرگش، جودی از دیوار راست هم بالا می‌رود!

اگر پیش‌تر مجموعه‌‌ی پرطرفدار «جودی مودی» به قلم مگان مک دونالد را مطالعه کرده باشید، به خوبی به خاطر دارید که استینک، برادر جودی دمدمی معروف است. اکنون این نویسنده در مجموعه کتاب‌های استینک دمدمی به سراغ برادر جودی رفته و به ماجراهای خلق‌شده توسط او می‌پردازد.

مجموعه داستان‌های استینک دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی و استینک دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی استینک دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که مجلد دوم این مجموعه (استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز) موفق شده جایزه‌ی "New Mexico Land of Enchantment" را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورد.

مجموعه‌ی استینک دمدمی 15 مجلد را در بر می‌گیرد که از میان آن‌ها، ده کتاب به زبان فارسی برگردانده شده‌اند. در ادامه، نام این کتاب‌ها را به ترتیب زمان انتشار ملاحظه خواهید کرد: «استینک هی آب می‌رود!»، استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز»، «استینک و بوگندوترین کتانی‌های دنیا»، «استینک و سفر پرماجرا با خوکچه های هندی»، «استینک اَبَرقهرمان منظومه‌ی شمسی»، «استینک و نبرد نهایی کُشتی انگشتی»، «استینک و راه‌پیمایی شبانه‌ی زامبی‌ها»، «استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب»، «استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها» و «استینک و حمله‌ی کپک غولی».

گفتنی است تصویرگری هر پانزده مجلد را پیتر.اچ. ری‌نولدز (Peter H. Reynolds) بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب

  • سریع و خنده‌دار، کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب که سری هشتم [این مجموعه] است، طرفداران را مجذوب خود خواهد کرد. (فهرست آنلاین)

  • متنی کوتاه و شاد؛ به همراه بسیاری از تصاویر سیاه و سفید کارتونی... این امر کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب را برای خوانندگان تازه استقلال‌یافته به انتخاب خوبی بدل می‌کند... خوانندگان جوانی که به دوزیستان علاقه دارند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. (بررسی‌های Kirkus)

کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب، اثر مگان مک دونالد، بهره خواهند برد. همچنین اگر از طرفداران مجموعه‌ی جودی دمدمی هستید، این مجموعه کتاب نیز شما را غرق در لذت خواهد کرد.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد (Megan McDonald) متولد سال 1959 و اهل پیتسبرگِ آمریکاست. او نویسندگی را از سنین خردسالی آغاز کرد و بعدها در دبیرستان و دانشگاه، این حرفه را به طور جدی‌تر پی گرفت. مک دونالد بیش از هر چیز به عنوان داستان‌نویسی زبده در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. عمده‌ی شهرت وی در این عرصه، مرهون مجموعه کتاب‌های «جودی دمدمی» است؛ سریِ طنزِ خواندنی‌ای که تاکنون بسیاری از کودکان جهان را شیفته‌ی عالم قصه و کتاب ساخته است. کتاب‌های «جودی مشهور می‌شود»، «جودی و فهرست آرزوها»، «جودی و تابستان پرماجرا»، «جودی مریخی می‌شود» و «جودی ملکه می‌شود»، اسامی برخی از بهترین داستان‌های مجموعه‌ی جودی دمدمی‌اند. خوشبختانه اغلب این عناوین با ترجمه‌ای قابل قبول به جامه‌ی زبان فارسی درآمده‌اند.

از میان دیگر آثار مگان مک دونالد، جز مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی و «استینک دمدمی»، می‌توان به دو مجموعه‌ی پرطرفدار دیگر با عناوین «دختران آمریکایی» و «باشگاه خوهران» اشاره کرد.

جالب است بدانید جان شولتز، فیلمساز برجسته‌ی آمریکایی فیلمی را با الهام از کتاب‌ جودی و تابستان پرماجرا تحت همین عنوان در سال 2011 ساخت. جوردانا بیتی، هنرپیشه‌ی استرالیایی، در نقش جودی دمدمی در این فیلم ایفای نقش کرد.

در بخشی از کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب می‌خوانیم

پیتر پارکری شدن راز استینک بود. حتی دکتر اختاپوس شرور هم نمی‌توانست این قدرت را ازش بگیرد. شوخی نداشت. دیگر نمی‌توانست حتی یک ثانیه هم تحمل کند. دوید سمت تلفن تا به سوفی و وبستر زنگ بزند و بگوید زودی خودشان را برسانند آنجا.

وقتی آن‌ها رسیدند، استینک به دوست‌هایش اشاره کرد که بروند طبقه‌ی بالا. «هیسسس، بیایید این بالا!»

سوفی گفت: «چرا پچ‌پچ می‌کنی؟» چون یک رازه.

تنگ ماهی را از زیر میزش کشید بیرون و گفت: «اول باید بپرسم که... اگر من قورباغه بودم باز هم باهام دوست بودید؟»

سوفی گفت: «من که دوستت می‌ماندم. می‌گذاشتمت توی جعبه کفش و بهت مگس می‌دادم بخوری.»

وبستر گفت: «منم دوستت می‌ماندم. می‌گذاشتمت توی جیبم و اجازه می‌دادم توی ظرفشویی حمام کنی.» ممنونم. حالا آماده باشید تا چشم‌هایتان از تعجب گِرد بشود!

وبستر آب دهانش را قورت داد. سوفی عینکش را روی دماغش هل داد بالا.

استینک پرسید: «آماده‌اید؟»

سوفی و وبستر گفتند: «آماده‌ایم!»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر
قورباغه‌ی هیولا
پیش به سوی قورباغه‌های دریاچه‌ی نِک
عجایب طبیعت
سنگ
بادکنک
جغجغه
آماده برای قوووور قورووو
قورباغه‌ی نینجای جهش‌یافته‌ی رادیواکتیوی
آبی واقعی
خداحافظ بچه قورباغه
پاسخ سؤال‌های ویژگی‌های برجسته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب
نویسنده
مترجمریحانه جعفری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-353-244-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب

برای دریافت کتاب استینک دمدمی 8: استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.