معرفی و دانلود کتاب استیو جابز چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب استیو جابز چه کسی بود؟
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استیو جابز چه کسی بود؟

کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ نوشته‌ی پام پولاک و مگ بلویسو، زندگی پرفرازونشیب و خلاقانه‌ی یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های معاصر را روایت می‌کند. این کتاب مصور کودکانه خیلی مختصر زندگی حرفه‌ای جابز را مرور کرده و به کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد که او چگونه به شهرت و موفقیت رسید.

درباره‌ی کتاب استیو جابز چه کسی بود؟

استیو جابز در سال 1955 به دنیا آمد. پدرش تعمیرکار ماشین‌آلات بود و استیو همیشه دوست داشت به او کمک کند. این شیفتگی باعث شد تا کم‌کم به سمت ابداع کردن گرایش پیدا کند. اما نه ابداع هر چیزی، بلکه وسیله‌ای که اعتقاد داشت دنیا را تغییر می‌دهد: کامپیوتر! استیو و دوستش استیو وزنیاک در دهه‌ی 1970 در گاراژ خانه‌شان شرکت اپل را به راه انداختند. اولین کامپیوتری که آن‌ها ساختند، مورد توجه قرار گرفت، هرچند هنوز استفاده از کامپیوتر رایج نبود و خیلی‌ها کاربرد آن را درک نمی‌کردند. استیو در اواخر دهه‌ی 1970 در یک نمایشگاه، کامپیوتری دید که وسیله‌ی عجیبی به آن متصل بود. با حرکت این وسیله مکان‌نمای روی صفحه‌ی نمایش حرکت می‌کرد و می‌شد از طریق آن برنامه‌ها را باز کرد. استیو فهمید که این گجت، یک رابطی کاربری گرافیکی است. مهندسی که این وسیله را ابداع کرده بود، اسمی روی آن نگذاشت. چون اعتقاد داشت فایده‌ای ندارد و هیچ بازاری هم برای فروش نخواهد داشت اما همین ابزار کوچک، که استیو به شوخی اسم ماوس را برای آن انتخاب کرده بود، جرقه‌ی بزرگی در ذهن او زد. این وسیله او را یک قدم دیگر به ایده‌ی بزرگش، یعنی تکامل بخشیدن به کامپیوترها و تولید رایانه‌هایی کاربردی و شخصی، نزدیک کرد.

کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ (?Who Was Steve Jobs)، تألیف پام پولاک (Pam Pollack) و مگ بلویسو (Meg Belviso)، به شکلی مختصر و مفید زندگی این شخصیت مهم و تأثیرگذار را بررسی می‌کند. کتاب با زبان ساده و کودکانه‌ی خود نشان می‌دهد که جابز چطور به ایده‌ی کامپیوتر شخصی رسید و کم‌کم آن را تکمیل کرد. نویسندگان بیشتر بر زندگی حرفه‌ای او متمرکز هستند و روند پرفرازوفرودی که در کارش طی کرده را شرح می‌دهند. اینکه چطور اپل را به یکی از غول‌های فناوری تبدیل کرد و استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار را متحول نمود. کتاب حاضر تلاش می‌کند این موضوع را نشان دهد که جابز چطور از جاه‌طلبی، نبوغ و خلاقیتش به درستی بهره برد و آن‌ها را در خدمت ایده‌های بزرگش به کار گرفت.

کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ جزئیات فنی و تکنیکی مطرح‌شده در کتاب را هم توضیح می‌دهد تا مخاطبان کاملاً موضوع را درک کنند. جان اوبراین (John O'Brien) تصویرسازی این کتاب را بر عهده داشته. اثر پیش‌رو بخشی از مجموعه‌ی چه کسی؟ (?Who was) به شمار می‌رود. این کتاب مصور را ابوالفضل طاهریان ریزی ترجمه کرده و انتشارات طاهریان آن را به چاپ رسانده است.

کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید فرزند کودک 8 تا 11‌ساله و یا نوجوانتان با استیو جابز آشنا شود، کتابی که پیش رو دارید می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

با پام پولاک و مگ بلویسو بیشتر آشنا شویم

پام پولاک، نویسنده و ویراستار کتاب‌های کودکان است. او در دانشگاه کویینز کالج، ادبیات انگلیسی خوانده. کتاب‌های «نلسون ماندلا که بود؟»، «ژاندارک که بود؟» و «جی. کی رولینگ کیست؟» از جمله آثار اوست که با همکاری مگ بلویسو نوشته است.

مگ بلویسو نیز نویسنده و ویراستار آمریکایی است که بیشتر به سبب تألیف کتاب‌های کودک و نوجوان به شهرت رسیده. او از دانشگاه کلمبیا در رشته‌ی فیلم‌سازی فارغ‌التحصیل شده و چند سالی است که با انتشارات پنگوئن همکاری دارد.

در بخشی از کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ می‌خوانیم

تا سال 1978، اپل درآمد خوبی کسب می‌کرد و این شرکت به سرعت رشد کرد. استیو می‌خواست همه محصولات اپل روانه بازار کار کنند. اما کار با استیو آسان نبود؛ اشتباهات کوچک او را عصبانی کرد. بعضی اوقات استیو سر کارمندانش فریاد می‌کشید حتی آن‌ها را گریه می‌انداخت و اگر به خواسته خود نمی‌رسید، غالباً خودش گریه می‌کرد.

کارمندان سعی کردند استیو را راضی کنند. اما اغلب استیو نمی‌توانست آنچه را که می‌خواهد توضیح دهد. او به سادگی گفت: "من وقتی آن را می‌بینم، می‌فهمم. "

در سال 1979، اپل شروع به ساخت یک کامپیوتر خانگی جدید کرد که از ماوس استفاده می‌کرد. این شرکت هزاران کارمند استخدام کرد. استیو ساعت‌های طولانی کار کرد و انتظار داشت کارمندانش نیز سخت کار کنند. او آن‌قدر به اپل علاقه داشت که این کار را عاشقانه انجام می‌داد. همسر او، کریسان در 17 مه 1978 صاحب یک دختر به نام لیزا شد. او علاقه‌ای چندانی به خانواده نداشت.

در سال 1980، استیو جابز به عنوان جوان‌ترین فرد تاریخ در لیست برترین تجار آمریکایی‌های در مجله فوچین قرار گرفت. او بیست‌وپنج سال داشت و میلیونر بود. اما در سال 1981، اتفاق وحشتناکی رخ داد. هواپیمای شخصی ووز سقوط کرد. ماه‌ها طول کشید تا ووز بهبود یافت. ولی او هرگز به کار تمام وقت در اپل باز نگشت.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: بزرگ شدن در دره
فصل 2: تولید شرکت اپل
فصل 3: فراز و فرود
فصل 4: اتفاق بعدی چیست؟
فصل 5: به بی‌نهایت و فراتر از آن
فصل 6: بازگشت به شرکت اپل
فصل 7: متفاوت فکر کن
فصل 8: ‌ دیوانه‌وار عالی است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استیو جابز چه کسی بود؟
نویسنده،
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-284039-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استیو جابز چه کسی بود؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استیو جابز چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب استیو جابز چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.