معرفی و دانلود کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟
قیمت:
۴۰۰۰۰ 20000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟

پام پولاک و مگ بلویسو در کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟ شما را با سرگذشت زندگی تاثیرگذارترین فیلم‌ساز در طول تاریخ سینما آشنا می‌کنند، کسی که آثار مهیج و دلهره‌آورش همچنان طرفداران زیادی دارد.

درباره کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟

بدون شک آلفرد هیچکاک بزرگترین کارگردان در همه‌ی دوران‌ها محسوب می‌شود. او با بهره‌گیری از تخیل و استعداد شگرفش در فیلم‌سازی توانست آثار شگفت‌انگیز بسیاری خلق کند. اکنون پام پولاک (Pam Pollack) و مگ بلویسو (Meg Belviso) در کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟ (Who was Alfred Hitchcock) سعی دارد تا سرگذشت زندگی این شخصیت مرموز را با زبانی ساده و نگاهی داستان‌گونه برای نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآورد.

با آلفرد هیچکاک بیشتر آشنا شویم:

در اوایل دهۀ 1900، لندن شهری پر از جرم و جنایت بود. به همین دلیل افسر پلیسی که در ایستگاه پلیس استند نشسته بود هرگز نمی‌دانست باید منتظر چه حادثۀ دیگری باشد. اما یک شب اتفاقی رخ داد که او را کاملاً متعجب کرد.

در ایستگاه باز شد و پسر بچۀ کوچکی داخل آمد. کودک پنج الی شش ساله، چاق، ساکت و تنها بود. او آلفرد هیچکاک نام داشت. آلفرد با چشمانی گشاده به پلیس نزدیک شد و یادداشتی را به او تحویل داد. در سال‌های بعد آلفرد هیچکاک هیچوقت به خاطر نیاورد که چرا به اداره پلیس فرستاده شده است. او فقط به یاد داشت که در خانه کار اشتباهی مرتکب شده بود. به همین دلیل پدرش می‌خواست به او درسی یاد بدهد تا دیگر شیطنت نکند.

بنابراین او یادداشتی نوشت و آلفرد را به ایستگاه پلیس محلی فرستاد. به او گفت یادداشت را به افسر پلیس بدهد. آلفرد با وحشت، نظاره‌گر بود تا پلیس یادداشت پدرش را بخواند. سپس مرد دست آلفرد را گرفت و او را به داخل بازداشتگاه پلیس برد. آلفرد برای اولین بار در زندگی خود یک سلول زندان را می‌دید. سلول قفلی بزرگ و میله‌های آهنی محکمی داشت. پلیس آلفرد را داخل سلول برد و در را بست و آن را را با یک کلید بزرگ فلزی قفل کرد.

آلفرد میله‌های سلول را گرفت و صورت کوچک و گرد خود را به آن‌ها فشار داد. پلیس به او گفت: "این همان کاری است که ما اینجا با پسران شیطان انجام می‌دهیم." سپس دور شد. ثانیه‌ها می‌گذشتند و قلب آلفرد با شدت تمام می‌زد. آیا آن مرد هرگز برمی‌گردد؟ یا آلفرد برای همیشه در زندان خواهد بود؟ آیا به او نان و آب برای زندگی می‌دهند؟ آیا کسی برای نجات او می‌آید؟ در همین لحظات درست وقتی آلفرد مطمئن شد که دیگر مادرش را نخواهد دید، پلیس بازگشت.

کودک فقط حدود پنج دقیقه در سلول زندان بود. اما برایش یک عمر به نظر می‌رسید. پلیس در را باز کرد و آلفرد را بیرون آورد. او گفت امیدوار است پسر جوان درس خود را فرا گرفته باشد. آلفرد قطعاً ادب شده بود، او طوری ترسید که بقیه عمر خود را با ترساندن مخاطبان فیلم‌هایش در سراسر جهان گذراند. بعدها وقتی از او سؤال می‌شد که از کجا برای چنین داستان‌های مهیج و ترسناکی الهام گرفته است، او همیشه به دوران زندان خود اشاره می‌کرد. این که این داستان ساختگی است یا واقعیت دارد را هیچ‌کس نمی‌تواند به طور قطعی بگوید. اما آلفرد هیچکاک در آن زمان ادعا می‌کرد که واقعاً این اتفاق برایش رخ داده است. با این وجود همه می‌دانند که آلفرد هیچکاک داستان‌سرایی قهار بود.

کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟ برای چه کسانی مناسب است؟

بدون شک تمامی کودکان دبستانی و نوجوانانی که به مطالعه سرگذشت افراد مشهور علاقمند هستند، مجذوب این کتاب خواهند شد.

در بخشی از کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟ می‌خوانیم:

پدر آلفرد، ویلیام، ساعت‌ها در فروشگاه مواد غذایی کار می‌کرد. او مشکل تنفسی داشت و بعدها نیز از نظر کلیه دچار مشکل شد. وقتی آلفرد فقط پانزده سال داشت، پدرش درگذشت. برادرش ویلیام جونیور دیگر با آن‌ها زندگی نمی‌کرد و خواهرش هم ازدواج کرده بود. بنابراین آلفرد مدرسه را رها کرد و به مغازه رفت تا برای خود و مادرش پول بدست آورد. آلفرد همچنین در کلاس‌های آزاد دانشگاه لندن در رشتۀ عکاسی و هنر شرکت کرد. همچنین او شروع به خواندن مجله‌های فیلم کرد.

این مجلات طرفداران زیادی نداشتند، آن‌ها مجلاتی فنی بودند که نحوه ساخت فیلم‌ها را توضیح می‌دادند. هیچک فیلم‌های آمریکایی را به فیلم‌های انگلیسی ترجیح می‌داد.

در فیلم‌های آمریکایی از نور پس‌زمینه به بهترین نحو ممکن استفاده می‌شد تا بازیگران برجسته‌تر به نظر برسند. ولی در فیلم‌های انگلیسی همه چیز مسطح به نظر می‌رسید.

در سال 1920 شرکت فیلم‌سازی آمریکایی پارامونت اعلام کرد که در حال ساخت استودیویی به نام پارامونت لاسکی در لندن است. آلفرد به این دفتر رفت و برخی از نقاشی‌های خود را به آن‌ها نشان داد. طراحی کادرهای متن فیلم به او واگذار شد. در آن زمان برای فیلم‌ها هیچ صدایی وجود نداشت. همه فیلم‌ها صامت بودند. در این فیلم‌ها هرگونه اطلاعات یا گفتگوی شخصیت‌ها با کلماتی بر روی صفحه، نشان داده می‌شدند، این مطالب در صفحاتی به نام کادرهای متن فیلم، نمایش داده می‌شدند.

فهرست مطالب کتاب

آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟
فصل 1: منو هیچک صدا کن
فصل 2: صندلی کارگردانی
فصل 3: دوران خیزش به سمت موفقیت
فصل 4: کارگردان بزرگ انگلستان
فصل 5: سلام هالیوود
فصل 6: جنگ
فصل 7: آلفرد هیچکاک ارائه می‌دهد
فصل 8: پستی و بلندی‌ زندگی
فصل 9: مُتل بیتس و پرندگان
فصل 10: آقا هیچک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟
نویسنده،
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-284-056-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ 20000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب آلفرد هیچکاک چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.